Smeer jij je handen/ellebogen in voor of in bed?

22-08-2025 19:51 127 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even iets luchtigs.

Ik zie het in elke serie of film. Zodra er een scène in de slaapkamer is, waar man en/of vrouw zich klaarmaken voor bed, smeert (meestal de vrouw) haar handen (soms inclusief ellebogen) in met crème.

Ik doe dat nooit.

Jullie?
I wanna live my life with the volume full!
Solomio schreef:
22-08-2025 20:54
Heb ik nog nooit gezien in een film.
En doe ik zelf ook niet.
Vanaf nu zie je het :P
Quincy2 schreef:
22-08-2025 20:47
Ik smeer me helemaal nooit in, maar op zo'n moment smeer je het dan toch meteen aan je beddengoed als je gaat liggen?

Je kunt het toch beter aan je beddengoed krijgen dan in je goeie kleren?

Beddengoed kan op zestig graden gewassen worden, mijn kleding liever niet.

Ik had een vrij vette zalf voor eczeem op mijn bil. Tja, die zalf zat dan ook een beetje in mijn ondergoed/pyjama en als ik geen pyjama droeg in mijn beddengoed. Jammer dan.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Ik vind die niet-ontbijt scènes bloedirritant. Zo'n inkijkje in het drukke en chaotische leven van zo'n gezin. Dochter die al helemaal klaar is en snel een hap toast neemt en gauw de deur uit sprint. En de man die haastig koffie inschenkt terwijl zij zijn stropdas even goed doet. En als je pech hebt ook nog een hond die zit te wachten op zijn voer.
Ondertussen schuiven ze papieren in aktetassen, zegt zij dat hij niet moet vergeten om vanmiddag dat ding voor zijn moeder op te halen. En vraagt zoon of ze er nog aan gedacht heeft om school te betalen voor het uitje.
Itsnojoke schreef:
22-08-2025 20:55
Of dat er vijf lampen branden in de ruimte, maar dat de kamer nog steeds halfdonker is.
Of het tegenovergestelde, iemand steekt een kaars aan en de hele ruimte is goed verlicht.
Precies dat ja, en dan altijd.
Net als wanneer iemand iets uit een automaat haalt ( blikje /snoep) dat ding het nooit doet en er op geramd moet worden.
Elke avond in bed met amandel olie.
Een pluviofiel met hart en ziel.
Verbena schreef:
22-08-2025 21:00
Je kunt het toch beter aan je beddengoed krijgen dan in je goeie kleren?

Beddengoed kan op zestig graden gewassen worden, mijn kleding liever niet.

Ik had een vrij vette zalf voor eczeem op mijn bil. Tja, die zalf zat dan ook een beetje in mijn ondergoed/pyjama en als ik geen pyjama droeg in mijn beddengoed. Jammer dan.
Zo heb ik een hele vette zalf voor op mijn hoofd tegen psoriasis. Ik heb kussenslopen waar het niet meer uit gaat. Hang dan wel een handdoek over het hoofdeind.
dolfje schreef:
22-08-2025 21:02
Precies dat ja, en dan altijd.
Net als wanneer iemand iets uit een automaat haalt ( blikje /snoep) dat ding het nooit doet en er op geramd moet worden.
Of iemand doet de koelkastdeur dicht en er staat een zombie achter.
Oh sorry het ging hier over zalf. :shame:
Yakuzakiko schreef:
22-08-2025 21:04
Als iemand in het donker in een auto stapt zit er 9 van de 10 keer iemand op de achterbank.
dolfje schreef:
Als iemand in het donker in een auto stapt zit er 9 van de 10 keer iemand op de achterbank.
Haha ja
Yakuzakiko schreef:

Er worden boodschappen gehaald voor een etentje met tig mensen en alles past in één boodschappentas. Die ze steevast op het aanrecht zetten. Die tas die al overal heeft gestaan..... 🤢
Verbena schreef:
22-08-2025 21:07
Er worden boodschappen gehaald voor een etentje met tig mensen en alles past in één boodschappentas. Die ze steevast op het aanrecht zetten. Die tas die al overal heeft gestaan..... 🤢
En ze omarmen elke toiletpot als ze gaan kotsen, ook die in een vieze kroeg.
Ze kotsen trouwens meestal wel heel aesthetic.
Als iemand wakker wordt, of het nu midden in de nacht is of in de ochtend, zit haar en make-up perfect. Geen uitgelopen mascara of een haarpluk die verkeerd zit. Zo ook na sporten of een gevecht met een schurk.
mijn armen doe ik vaak al in de badkamer na het douchen,
mijn voeten smeer ik wel voor ik ga slapen anders glij ik door de halve slaapkamer
Relax we're all crazy, it's not a competition
Rouge__ schreef:
22-08-2025 21:22

mijn voeten smeer ik wel voor ik ga slapen anders glij ik door de halve slaapkamer
Vandaar die sokken van mij.
dolfje schreef:
22-08-2025 20:43
En nooit eens het ontbijt op eten, er moet altijd haastig de deur uit worden gegaan voor de schoolbus en nooit worden de pannenkoeken /wafels en jus d'orange opgegeten /gedronken.
Haha ja, valt mij ook vaak op. Net als dat insmeren. Ik eet mijn ontbijt gewoon op en smeer me niet in voor het naar bed gaan.
I am the one who has to die, when it's time for me to die. So let me live my life the way I want to. -Jimmi Hendrix-
Ik smeer mijn voegen zo nu en dan in en doe dan sokken aan. Mijn handen smeer ik overdag in de winter regelmatig in maar zelden voor het slapen gaan.
madamecannibale schreef:
22-08-2025 21:37
Ik smeer mijn voegen zo nu en dan in en doe dan sokken aan. Mijn handen smeer ik overdag in de winter regelmatig in maar zelden voor het slapen gaan.

🤔
Itsnojoke schreef:
22-08-2025 20:52
Ja, ik smeer elke avond mijn handen en voeten in. Ellebogen niet. Ik heb het spul op mijn nachtkastje staan, en doe het dus pas als ik echt in bed stap. Dan hoef ik niet met net ingesmeerde voeten op de houten vloer te komen.
Mijn crème trekt goed in en ik smeer het ook echt dusdanig in dat het even goed opgenomen kan worden, maar dan nog komt het allicht een beetje op mijn beddengoed. Daar zit ik niet in het minst mee.
Ik heb een ontzettende hekel aan het gevoel van droge handen en voeten.
Ik wou dat ik jou was :heart:

Het klinkt als een heerlijk ritueel, maar ik heb nog nooit over mijn ellebogen of voeten nagedacht, dus dat zal ik vanaf nu proberen te doen.
dolfje schreef:
Die zit daar rustig zijn handen in te smeren
Itsnojoke schreef:
22-08-2025 21:43
Die zit daar rustig zijn handen in te smeren
:rofl:
dolfje schreef:
22-08-2025 21:17
Als iemand wakker wordt, of het nu midden in de nacht is of in de ochtend, zit haar en make-up perfect. Geen uitgelopen mascara of een haarpluk die verkeerd zit. Zo ook na sporten of een gevecht met een schurk.
Oh, maar dat heb ik ook altijd.
Ik smeer me wel altijd volledig in na het douchen, dus dat kan ‘s avonds ook zijn.

Anders handen en voeten als ze erg droog aanvoelen. Waar veel mensen een hekel aan hebben vind ik juist heerlijk: een lekker vettig gevoel. Soms ga ik helemaal in de body olie naar bed. Heerlijk.

Heb wel een tube handcrème naast mijn bed staan, maar meestal doe ik dit soort dingen in de badkamer.
pina wijzigde dit bericht op 22-08-2025 21:55
15.57% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven