Ik kan het niet meer horen zonder boos te worden
vrijdag 22 augustus 2025 om 07:54
Gesprek van de dag gisteren. Hoevaak ik wel niet heb horen zeggen: 'Waarom fietst zo'n meisje daar alleen?' 'Waarom vinden die ouders dat goed?' Waarom zeggen mensen niet: 'Wat een klootzak!'
Kom op, laten we voortaan niet oordelen over het hoe en waarom van het meisje. Laten we anderen daarop aanspreken. Lisa deed niks fout, net als al die andere meisjes die niks fout deden.
De enige die fout zat was de dader.
https://nos.nl/artikel/2579430-insta-be ... oed-gedaan
Kom op, laten we voortaan niet oordelen over het hoe en waarom van het meisje. Laten we anderen daarop aanspreken. Lisa deed niks fout, net als al die andere meisjes die niks fout deden.
De enige die fout zat was de dader.
https://nos.nl/artikel/2579430-insta-be ... oed-gedaan
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:18
Joh, chill effe.Paradise schreef: ↑27-08-2025 19:11Ik vind dit een gevaarlijke ontwikkeling. Het profilen van bepaalde mannen.
Thijs Römer en Marc Overmars hadden beiden een relatie toen ze dickpics verstuurden. Marco Borsato. Relatie. Jeroen Rietbergen. Relatie. De moordenaar van dat jochie Gino: relatie. Moordenaar Marianne Vaatstra ook.
En ook omdat partnergeweld veelvuldig voorkomt.
Een ander vindt asielzoekers weer gevaarljker.
Onwenselijk. Helemaal als het nergens op gebaseerd is.
Het waren sarcastisch bedoelde “ oplossingen “ .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:21
Je leek er in tweede instantie wel serieus op in te gaan.blijfgewoonbianca schreef: ↑27-08-2025 19:18Joh, chill effe.
Het waren sarcastisch bedoelde “ oplossingen “ .
En het viel me op dat je specifiek een type man noemde. Sarcasme of niet, daar mag een ander best wat van zeggen.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:23
Pffffff, vermoeiend dit, zeg.ikbenhetzozat schreef: ↑27-08-2025 19:02Maar denk hier nou eens goed over na. Man met slechte intenties steekt de weg over om zo de vrouw in de waan te laten dat hij goede intenties heeft. Hij wacht even, pakt zijn mobiel om te doen of hij een appje leest zodat het niet opvalt, vrouw is niet meer op haar hoede want man heeft met het overteken immers aangetoond geen slechte intenties te hebben. Hij trekt een sprintje de weg over en vrouw word aangevallen.
maar ja, ja, hij heeft laten zien door zijn daden dat hij totaal geen gevaar vormde. Snap je mijn punt? Beide zegt geen ene fuck als het erop aankomt.
Het gaat er om dat een vrouw niet onnodig bang hoeft te zijn voor de good guy.
Die sleutel/ pepperspray/ oid houdt ze toch nog wel in haar hand voor de evt freak die deed alsof die leuk was of die vanuit een portiek of vanachter een boom komt gestapt.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:24
Ja, hoor, zeg jij er maar wat van.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:25
Ik kan sarcasme niet ruiken he.
En volgens mij geldt nu juist voor dit soort onderwerpen dat je elkaar ook moet kunnen aanspreken op berichten met een dubbele bodem. Hoe dingen overkomen bij een ander.
Dat vragen we van mannen ook.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:27
woensdag 27 augustus 2025 om 19:33
# Zet je ouders uit de ouderlijke macht.ikbenhetzozat schreef: ↑27-08-2025 19:10
Ik leg uit waarom het een taak van scholen zou moeten worden waarom zeg je niet “ waarom ik vind dat…. “ ? om dergelijk gedrag te veranderen. Als ouders het niet doen dan veranderd eer namelijk nog niets.
# Verplicht je ze tot een inwonende opvoed(st)er
# moeten ouders op een verplichte cursus
# stuur je die koters naar een opvoedinternaat / zomerkamp / bijles
woensdag 27 augustus 2025 om 19:35
Of military school, daar worden de vrouwenrespecterende jongens van de mannen gescheiden..blijfgewoonbianca schreef: ↑27-08-2025 19:33# Zet je ouders uit de ouderlijke macht.
# Verplicht je ze tot een inwonende opvoed(st)er
# moeten ouders op een verplichte cursus
# stuur je die koters naar een opvoedinternaat / zomerkamp / bijles

woensdag 27 augustus 2025 om 19:36
He ja, laten we homomannen gaan demoniseren om ons gelijk te halen. Goed plan man.Vanielje schreef: ↑27-08-2025 19:15Het zou deze discussie misschien helpen als mannen net zouden doen alsof er een derde geslacht zou bestaan, de "mega-man".
De mega-man is ruim anderhalf keer groter, zwaarder en sterker dan de gewone man. Daarnaast is hij seksueel een stuk agressiever en heeft graag seks met mannen.
Hoe zou je het als man vinden als zo'n exemplaar op een stille, donkere straat achter je zou lopen?
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
woensdag 27 augustus 2025 om 19:37
https://www.instagram.com/reel/DNvtjNk3s37/
Niks mis met dit lied naast “ Olifantje in het bos “ , maar de opvoeding begint echt thuis, hoor.
Sarcasme modus aan : op cursus voor je een kind mag verwekken.
Niks mis met dit lied naast “ Olifantje in het bos “ , maar de opvoeding begint echt thuis, hoor.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:38
Als je de metafoor niet begrijpt, plaats de "mega-man" dan als tweede geslacht in plaats van de vrouw.Lady*Voldemort schreef: ↑27-08-2025 19:36He ja, laten we homomannen gaan demoniseren om ons gelijk te halen. Goed plan man.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:40
Met als sanctie het niet uitkeren van de kinderbijslag.blijfgewoonbianca schreef: ↑27-08-2025 19:37https://www.instagram.com/reel/DNvtjNk3s37/
woensdag 27 augustus 2025 om 19:41
Ik weet nog van mijn meester van de laatste twee jaren basisschool dat hij vertelde dat hij achter een meisje liep in het donker en dat hij zich heel vervelend voelde omdat hij kon merken dat ze bang was. En dat hij toen een stuk om is gaan lopen.
Dat heeft indruk op mij gemaakt. Destijds piekerde ik er over hoe hij kon horen aan voetstappen dat ze bang was. En als hij boos deed dacht ik er weer aan, want dan bedacht ik dat ik nu eigenlijk ook bang was en het niet donker was.
En veel later begreep ik wat hij écht bedoelde.
Ik ben nu 50. En vraag me af of dit geweldige onderwijs geholpen heeft bij mijn mijn klasgenoten met een slurfje.
Dat heeft indruk op mij gemaakt. Destijds piekerde ik er over hoe hij kon horen aan voetstappen dat ze bang was. En als hij boos deed dacht ik er weer aan, want dan bedacht ik dat ik nu eigenlijk ook bang was en het niet donker was.
En veel later begreep ik wat hij écht bedoelde.
Ik ben nu 50. En vraag me af of dit geweldige onderwijs geholpen heeft bij mijn mijn klasgenoten met een slurfje.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:41
Ik weet uit ervaring dat jouw voorbeeld wel tot inzichten leidt, maar dat is eigenlijk dieptriest.
We kunnen Orks ook als metafoor gebruiken.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:43
Ik heb het aangepast. Bedankt voor de praktische tip.blijfgewoonbianca schreef: ↑27-08-2025 19:41Ik weet uit ervaring dat jouw voorbeeld wel tot inzichten leidt, maar dat is eigenlijk dieptriest.
We kunnen Orks ook als metafoor gebruiken.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:47
Brandmerkenblijfgewoonbianca schreef: ↑27-08-2025 18:22Libidoverlagende middelen bij mannen zonder partner.
Tatoeage op hun voorhoofd na een overtreding
Rapist op de buik
Lisbeth Salander is een mooie inspiratiebron.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:51
Mijn man fietst nogal snel. Hij is ook groot en vrij imposant qua uiterlijk. Daarnaast is hij een heel lieve man, maar dat weet een jonge vrouw op het fietspad niet. Na een vrij ongemakkelijk moment waarbij hij probeerde een vrouw in te halen die steeds harder ging fietsen, roept hij tegenwoordig wel iets als "hoi, ik haal je even in hoor!" en dat helpt een beetje.
Het is niet zo dat hij daar erg onder lijdt. Hij is groter en sterker dan de meeste mannen, dus dat een vrouw het niet helemaal vertrouwt begrijpt hij wel. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat hij onbekende mensen moest helpen in noodsituaties (hij is vrij pro-actief in dat soort dingen) en ook dan is hij zich altijd bewust van zijn lijf.
Het is niet zo dat hij daar erg onder lijdt. Hij is groter en sterker dan de meeste mannen, dus dat een vrouw het niet helemaal vertrouwt begrijpt hij wel. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat hij onbekende mensen moest helpen in noodsituaties (hij is vrij pro-actief in dat soort dingen) en ook dan is hij zich altijd bewust van zijn lijf.
Si abra la puerta hay lobos.
woensdag 27 augustus 2025 om 19:52
Het lullige is juist dat mannen over het algemeen wél groter en sterker zijn, maar dat je dus NIET kunt zien of ze over je grenzen zullen gaan. De vriendelijkste, liefste, beleefdste, mooiste, zachtaardigste mannen kunnen ineens omslaan en over grenzen gaan.
Orks is geen goed voorbeeld. Orks zijn lelijk en luidruchtig, en waarschijnlijk kun je ze op afstand ruiken.
Het idee dat álle megamannen over grenzen zouden gaan is onjuist. De meesten niet, maar het gaat er om dat ze groter, sterker en potentieel grensoverschrijdend naar jouw geslacht kunnen zijn. Het voor jou onveilig maken.
Dan zouden megavrouwen een betere metafoor zijn. Maar dat moet je eerst door een hele rijstebrij aan vage fantasietjes waarbij de mannen het eigenlijk zelf willen…
Orks is geen goed voorbeeld. Orks zijn lelijk en luidruchtig, en waarschijnlijk kun je ze op afstand ruiken.
Het idee dat álle megamannen over grenzen zouden gaan is onjuist. De meesten niet, maar het gaat er om dat ze groter, sterker en potentieel grensoverschrijdend naar jouw geslacht kunnen zijn. Het voor jou onveilig maken.
Dan zouden megavrouwen een betere metafoor zijn. Maar dat moet je eerst door een hele rijstebrij aan vage fantasietjes waarbij de mannen het eigenlijk zelf willen…
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in