Dusseldorf airport trein Nederland

27-08-2025 19:53 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Iemand ervaring met reizen vanaf Dusseldorf airport naar Nederland met de trein? Is dit te doen? Dit lijkt de enige bestemming te zijn waarop ik op een specifieke datum terug kan vliegen vanaf een specifieke plek.

Ik vlieg terug van mijn bestemming naar Dusseldorf en moet vanaf daar naar huis (Noord Nederland). Ik kom er alleen niet uit wat handig is qua trein/prijs. De vliegtuigmaatschappij heeft rail and fly maar die schijnt alleen maar te werken naar het vliegveld toe. Als ik DB probeer dan moet ik een ticket reserveren voor een bepaalde tijd maar geen idee of ik die ga halen en als ik spontaan ga betaal ik volgens mij de hoofdprijs. Iemand ervaring hiermee?
Je kunt een VRR-ticket kopen naar Arnhem. Dat kost € 18,90 bij de kaartautomaat op de luchthaven. Vervolgens kun je met de stoptrein in ongeveer 1:45 naar Arnhem. De hogesnelheidstrein is inderdaad veel duurder.
Tot in 2026 zijn er grote werkzaamheden aan dat traject. De trein ligt er ook af en toe een paar dagen of weken uit, met de bus als vervangend vervoer ben je zo een uur langer onderweg. In de planning staat precies wanneer dat is.
Inelly schreef:
27-08-2025 20:01
Je kunt een VRR-ticket kopen naar Arnhem. Dat kost € 18,90 bij de kaartautomaat op de luchthaven. Vervolgens kun je met de stoptrein in ongeveer 1:45 naar Arnhem. De hogesnelheidstrein is inderdaad veel duurder.
Dankjewel! Ik ga hier eens naar kijken
Echt Düsseldorf of Weeze? Goed om echt helder te hebben want Weeze ik ken ze, mensen die verkeerd stonden en dan is het wel een groot verschil.
Ben-ik-weer schreef:
28-08-2025 08:54
Echt Düsseldorf of Weeze? Goed om echt helder te hebben want Weeze ik ken ze, mensen die verkeerd stonden en dan is het wel een groot verschil.
Echt Dusseldorf!
Ik woon in Arnhem dus dan is Düsseldorf met de trein ideaal. Auto heb ik ook weleens gedaan.
Met de trein heb ik ook weleens een airport hotel geboekt als het echt een hele vroege vlucht was.
Weet je zeker dat Rail en Fly alleen voor de reis naar het vliegveld wordt aangeboden? Het komt mij nogal vreemd over dat je de terugreis niet zou kunnen boeken.
Flixbus kan misschien ook een optie zijn?
.
Sanne_A schreef:
28-08-2025 09:44
Ik woon in Arnhem dus dan is Düsseldorf met de trein ideaal. Auto heb ik ook weleens gedaan.
Met de trein heb ik ook weleens een airport hotel geboekt als het echt een hele vroege vlucht was.
Gezien de slechte kwaliteit van de Duitse spoorwegen is dat laatste tegenwoordig ook een goede tip voor minder vroege vluchten. Ik moet soms nog voor mijn werk naar Duitsland maar ik gok er niet meer dat het goed gaat als ik op de dag van meeting van huis vertrek. Ik ga bijna altijd een dag eerder.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven