Lichte plekken op been na krentenbaard
donderdag 4 september 2025 om 12:46
Mijn zoontje heeft krentenbaard gehad op zijn benen en heeft daar lichte plekken aan over gehouden. Ik was zelf in de veronderstelling dat dit vanzelf bij zou trekken maar nu kwam ik gisteren iemand tegen die enkele jaren geleden krentenbaard heeft doorgemaakt en deze plekken nog steeds heeft.
Ik weet het, er zijn ergere dingen, maar het is toch zonde van de benen. Iemand bekend mee? Valt er nu nog iets aan te doen of is het gewoon een kwestie van puur pech/geluk of dit goed weg trekt?
Zie hier foto: https://postimg.cc/6y9BtyRv
Ik weet het, er zijn ergere dingen, maar het is toch zonde van de benen. Iemand bekend mee? Valt er nu nog iets aan te doen of is het gewoon een kwestie van puur pech/geluk of dit goed weg trekt?
Zie hier foto: https://postimg.cc/6y9BtyRv
donderdag 4 september 2025 om 13:04
donderdag 4 september 2025 om 13:07
Ja klopt het is nu een week of 3 à 4 over. Ik ging er ook vanuit dat het nieuwe huid was die wat lichter was. Tot die kennis me een vlek liet zien van haar zoon van krentenbaard van 7 jaar geleden... Die ziet er nog steeds zo uit......
En krentenbaard in het gezicht geeft misschien niet zulke grote wonden, maar omdat het plekken op zijn been waren, zijn ze wel echt groot geworden, zijn in totaal 8 van zulke plekken...

donderdag 4 september 2025 om 13:13
Huid van het gezicht krijgt ook meer zon dan een been nu. De nieuwe huid lijkt me gewoon nog gevoelig. Het is vast mogelijk dat die huid een pigmentprobleem heeft, maar het lijkt me niet dat je daar vanuit moet gaan.
Als ik google dan heet het post infammatoire hypopigmentatie. Bekende reactie na krentenbaard. Trekt meestal zelf weg. Als je twijfelt kan je altijd de huisarts even een foto sturen?
Als ik google dan heet het post infammatoire hypopigmentatie. Bekende reactie na krentenbaard. Trekt meestal zelf weg. Als je twijfelt kan je altijd de huisarts even een foto sturen?
donderdag 4 september 2025 om 14:28
Oo dan is er hoop.. Al duurt het dus lang.. He gatver wat balen dit. Alsof die krentenbaard nog niet erg genoeg was. Geen seconde aan gedacht dat dit ook nog eens het resultaat zou zijn

donderdag 4 september 2025 om 15:31
Wist niet zo snel hoe ik anders foto up kon loaden. Haha ik zie zelf ook alleen de foto. Misschien algoritme van iemand anders

donderdag 4 september 2025 om 15:34
Nee dat ga ik ook doen, hij gaat er bij mij niks aan merken. Maar mijn zoon is wel erg bruin altijd in de zomer, dus ik vrees dat het idan wel echt een soort duo-penoti been gaat worden

donderdag 4 september 2025 om 15:36
Had zij ook echt van die grote plekken (4-5 cm doorsnee)? En ook zo'n kleurverschil toen de wonden weg waren?sneeuwvrouw schreef: ↑04-09-2025 14:31Dochter heeft het ook gehad op haar benen, ik denk een jaar geleden. Ik zou eens goed moeten kijken, maar volgens mij is het helemaal weggetrokken. Het duurde wel een tijd.
donderdag 4 september 2025 om 15:41
mva8787 schreef: ↑04-09-2025 15:34Nee dat ga ik ook doen, hij gaat er bij mij niks aan merken. Maar mijn zoon is wel erg bruin altijd in de zomer, dus ik vrees dat het idan wel echt een soort duo-penoti been gaat wordenEn zijn echt ergere dingen, maar vind het zelf toch wel erg zonde. Ik ga nog even op verder onderzoek uit of ik toch nog iets kan doen om te zorgen dat het zo goed mogelijk hersteld & anders hoop ik dat het inderdaad over een jaar of 6/7 alsnog wegtrekt
Balen zeg..
Ik weet niet hoor, maar maak je je niet een beetje te druk om niks? Dat been doet het toch nog en je zoon wordt er toch verder niet anders van? En bovendien, over een paar jaar groeit er een heleboel haar op dat been en dan zie je er sowieso niks meer van.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
donderdag 4 september 2025 om 17:37
Jazeker! Ze had echt hele grote plekken en ook best een tijd, want het kwam ook weer terug. Ik zal vanavond eens kijken, maar het is me niet meer opgevallen
donderdag 4 september 2025 om 18:13
Kreeg nog een bericht van de huisarts: 'Heb net nog een bericht van de huisarts gehad: 'Krentebaard littekens genezen doorgaans restloos tenzij ze niet tijdig en goed tegen UV beschermd waren'
Dat heb ik niet (bewust) goed gedaan. Heel dom achteraf, maar eigenlijk ook geen moment aan gedacht. Ik dacht eigenlijk juist in de buitenlucht geneest het vast sneller. Het is nieuwe huid, vandaar de kleur. Dat trekt straks wel bij
Pas nu, weken later dacht ik, zometeen blijft het zo
Dat heb ik niet (bewust) goed gedaan. Heel dom achteraf, maar eigenlijk ook geen moment aan gedacht. Ik dacht eigenlijk juist in de buitenlucht geneest het vast sneller. Het is nieuwe huid, vandaar de kleur. Dat trekt straks wel bij

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in