Napraattopic 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje

13-08-2025 14:42 1325 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.8 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Van harte gefeliciteerd Roosje!
Si abra la puerta hay lobos.
Roosje, gefeliciteerd!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Het zal wel gewoon Nederlands zijn en ik ben een enorme zeikerd, maar kun je niet gewoon "wat ik moet ik tzt doen" zeggen in plaats van dat geneul met aanvliegen? Ik zie ook steeds een heel boze zwaan voor me, die tegen de voorruit van mijn auto aanvliegt.
Gefeliciteerd Roosje :lips:
Ga ik over nadenken.
Rabarbara schreef:
09-09-2025 20:36
Het zal wel gewoon Nederlands zijn en ik ben een enorme zeikerd, maar kun je niet gewoon "wat ik moet ik tzt doen" zeggen in plaats van dat geneul met aanvliegen? Ik zie ook steeds een heel boze zwaan voor me, die tegen de voorruit van mijn auto aanvliegt.
Haha ik vind dat echt debiteuren/crediteuren terminologie. En vooral erg leuk om daar in gesprekken of vergaderingen letterlijk op in te gaan :lol:
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
gefeliciteerd roosje en fijn grobkind. Ik snap niet wat er mis is met `aanvliegen`. TzT is toch een beetje hetzelfde?
Verder waren vandaag hier alle scholen enzo dicht want er werd noodweer verwacht. Gelukkig helemaal niks. Richting Benidorm was het schijnbaar wel meer verschrikkelijk, maar geen noodtoestanden, maar daar woon ik een behoorlijk eindje vanaf. Het buurjongetje was in ieder geval erg blij met zijn extra vrije dag.
Tzt is inderdaad een lelijke afkorting, die je zou kunnen vervangen door straks of later, maar het is wel een afkorting die precies betekent wat het zegt. Aanvliegen is, wat mij betreft dan, lege managementtaal. Vergelijk: neuzen dezelfde kant op, stip op de horizon, zonder wrijving geen glans, laaghangend fruit.
Gefeliciteerd lief Roosje!
aha, vage termologie dus. ik nam het dan te letterlijk. Edit en dan niet als een dode zwaan ofzo, maar meer als een papieren vliegtuigje dat rustig moet landen met ideeen.
redhead70 wijzigde dit bericht op 09-09-2025 21:10
Reden: aanvulling en toelichting.
51.33% gewijzigd
Rabarbara schreef:
09-09-2025 20:55
Tzt is inderdaad een lelijke afkorting, die je zou kunnen vervangen door straks of later, maar het is wel een afkorting die precies betekent wat het zegt. Aanvliegen is, wat mij betreft dan, lege managementtaal. Vergelijk: neuzen dezelfde kant op, stip op de horizon, zonder wrijving geen glans, laaghangend fruit.
Maar dan toch liever de juiste afkorting dan het verkeerd in z'n geheel schrijven. (Terzijnertijd).
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Rabarbara schreef:
Mag ik even iets tegen je aanhouden.
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
Rabarbara schreef:
Breek me de bek niet open. Ik heb een 'adviseur' rondlopen die hamert op het feit dat elke mail 'een oester is die je omzichtig moet openen want het kan gewoon een parel zijn!'. Als hij in de buurt is doet mijn delete knop overuren :whistle:
Het mag duidelijk zijn dat ik ook niets aanvlieg, ik weiger om me stippen op een horizon te verbeelden en dat ik in mijn kindertijd meer dan genoeg koper en zilver gepoetst heb. En laaghangend fruit: dat wordt aangevreten door de geiten, daar maak ik niet eens meer moes van.
Zo. Dat lucht op. Merci voor de voorzet!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Ik twijfel nog wel eens of ik iets tegen iemand aan moet houden (ril), of dat ik het toch maar over het weekend heen zal tillen.
Afschuwelijke terminologie. Ik vecht daar ook steeds tegen. Net zoals tegen de Engelse woorden. Iedereen gebruikt bijvoorbeeld 'printscreen'. Ik blijf zeggen en schrijven ' schermafdruk'.
Geen bijzonderheden
Printscreen staat toch gewoon, oke afgekort, op het toetsenbord.

Rest is wel jeuk idd.
Nog 1: “gratis geld”.
Pieremachochel
Fantasy schreef:
09-09-2025 21:38
Mag ik even iets tegen je aanhouden.
Dat klinkt echt te ranzig. Wat betekent het?
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
10-09-2025 11:10
Dat klinkt echt te ranzig. Wat betekent het?
Is het niet zoiets als; kan ik even je mening over iets vragen?

Ik zou er wat van zeggen als mensen die zin gebruiken.
Het klinkt voor mij als in de sauna stiekem je klamme zweetpiemel ergens langs schuren.

Geloof dat ik dat ook zou zeggen.
Ruin it yourself.
Gatverdamme..
Felidaez schreef:
10-09-2025 11:16
Is het niet zoiets als; kan ik even je mening over iets vragen?

Ik zou er wat van zeggen als mensen die zin gebruiken.
Yep. Kan ik even je mening over iets vragen? Dat precies betekent het. Ik vond het van die typische wollige non-profit kantoortaal. Moest er wel om lachen altijd.
Hier moet alles scherp gekregen worden.
There is always something happening, and it's usually right now
Fantasy schreef:
10-09-2025 11:55
Yep. Kan ik even je mening over iets vragen? Dat precies betekent het. Ik vond het van die typische wollige non-profit kantoortaal. Moest er wel om lachen altijd.
Dat klinkt echt goor.
Ruin it yourself.
Grobbekuiken_ schreef:
10-09-2025 12:39
Hier moet alles scherp gekregen worden.
Hier ook. :facepalm:
Geen bijzonderheden
zullen we een meeting inschieten om de prio’s te tackelen?

De baas heeft die aap uiteindelijk op mijn schouder gezet in plaats van het zelf te regelen.

Grasduinen.

Enz enz: https://www.deondernemer.nl/personeel/d ... gle.com%2F

Enz. want deze is al van 2019.
Pieremachochel
noglangnietjarig schreef:
10-09-2025 15:49
zullen we een meeting inschieten om de prio’s te tackelen?

De baas heeft die aap uiteindelijk op mijn schouder gezet in plaats van het zelf te regelen.

Grasduinen.

Enz enz: https://www.deondernemer.nl/personeel/d ... gle.com%2F

Enz. want deze is al van 2019.
Brrr...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven