Zomervakantie toeristische plek
woensdag 10 september 2025 om 08:31
Voor zomer 2026 ben ik op zoek naar een hotel/huis/appartement in een druk en toeristisch gebied. We gaan voor het eerst zonder de oudste en met alleen man, ik en dochter van dan 14. Wat we zoeken is:
- Aan zee, zandstrand, geen stenen!
- In een druk en toeristisch gebied, dus aan een boulevard met winkeltjes en terrasjes.
- Op rij-afstand dus niet helemaal Zuid-Spanje bijvoorbeeld
- Op een plek waar het redelijk zonzeker is, dus geen België, Duitsland etc.
- Niet op een camping.
Wie o wie kent een een leuke plaats of specifiek appartement/hotel/vakantiehuis?
- Aan zee, zandstrand, geen stenen!
- In een druk en toeristisch gebied, dus aan een boulevard met winkeltjes en terrasjes.
- Op rij-afstand dus niet helemaal Zuid-Spanje bijvoorbeeld
- Op een plek waar het redelijk zonzeker is, dus geen België, Duitsland etc.
- Niet op een camping.
Wie o wie kent een een leuke plaats of specifiek appartement/hotel/vakantiehuis?
woensdag 10 september 2025 om 12:44
Dat is wel precies wat to beschrijft. Maar wel 1500 km rijden.Wissewis schreef: ↑10-09-2025 12:29Ik zou ook richting Costa Brava trekken. Dorpjes genoeg die hebben wat je zoekt.
Ik heb jaren in Platja d'Aro rondgezworven.
En als je zelf wat afwisseling van strand wil ... ga eens een middag richting Sa Conca of doe de wandeling vanuit S'Agaro.
En appartementen genoeg te vinden.
woensdag 10 september 2025 om 13:06
Wij zaten vorig jaar op een camping vlak bij Pesaro/Fano. Daar heb je echt een boulevard met ijstentjes, eetcafe’s, winkeltjes enz. En een fijn zandstrand! Ook van die openbare zwembaden langs de kust
ik kreeg daar wel echt dat Spanje-gevoel van een boulevard zeg maar. Dat vind je in Frankrijk inderdaad vooral bij Fréjus in de omgeving. Maar wij vonden de Italiaanse sfeer wat leuker dan de Franse

donderdag 11 september 2025 om 11:14
Kijk eens rond naar de kustplaatsen in Languedoc/ Roussillon, Zuid Frankrijk. Mooie brede zandstranden bij toesristenplekken met terrassen en restaurants in overvloed, vaak in het zomerseizoen veel extra vermaak als een permanente kermis of iets dergelijks. Wij hebben ons met tienerzonen onder andere prima vermaakt in bv Argeles sur Mer, Canet plage, Valras Plage…
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in