Zwanger worden v.a. September ‘25
zaterdag 2 augustus 2025 om 12:14
Had nog geen soort gelijk topic voorbij zien komen dus vandaar!
Ik stop begin september met de pil en gaan dan kijken of het ons wil/mag lukken. Ik ben 34 en had tot een paar maanden terug eigenlijk geen kinderwens maar het kan blijkbaar raar lopen en gaan rammelen op plekken waarvan je van te voren dacht dat er geen beweging in zou zitten.
Ik stop begin september met de pil en gaan dan kijken of het ons wil/mag lukken. Ik ben 34 en had tot een paar maanden terug eigenlijk geen kinderwens maar het kan blijkbaar raar lopen en gaan rammelen op plekken waarvan je van te voren dacht dat er geen beweging in zou zitten.

quicks1lver wijzigde dit bericht op 23-08-2025 07:25
0.00% gewijzigd
maandag 8 september 2025 om 08:37
maandag 8 september 2025 om 17:30
Ach Ginny, wat verdrietig
@Whups: veel plezier gewenst op je bruiloft! Hier ook recent getrouwd toevallig
maandag 8 september 2025 om 19:05
maandag 8 september 2025 om 19:19
Gefeliciteerd Florence!
En wat verdrietig Ginny! Zo’n vroege miskraam maar toch even die blijdschap en hoop gehad. Hoe ben je er onder?
Hier is uiteindelijk na 4,5 weken m’n menstruatie doorgezet na verwijdering van de spiraal. Nu dus echt de eerste ronde. Komende weekend waarschijnlijk m’n ovulatie, ga wel testen gebruiken want wil even weten of deze cyclus weer normaal gaat zijn. Heb afgelopen weken veel hoofdpijn gehad, wellicht toch door de hormoonschommelingen die met spiraal een stuk minder waren?
En wat verdrietig Ginny! Zo’n vroege miskraam maar toch even die blijdschap en hoop gehad. Hoe ben je er onder?
Hier is uiteindelijk na 4,5 weken m’n menstruatie doorgezet na verwijdering van de spiraal. Nu dus echt de eerste ronde. Komende weekend waarschijnlijk m’n ovulatie, ga wel testen gebruiken want wil even weten of deze cyclus weer normaal gaat zijn. Heb afgelopen weken veel hoofdpijn gehad, wellicht toch door de hormoonschommelingen die met spiraal een stuk minder waren?
maandag 8 september 2025 om 21:31
zaterdag 13 september 2025 om 10:46
Hi Allen!
Graag zou ik ook meeschrijven
Ben 29 jaar en wij zijn vanaf deze maand aan het proberen voor een 1e kindje. Heb een voorgevoel dat het een lange rit zal gaan worden, ondanks 0 medische voorgeschiedenis. Sterker nog, heb nog nooit in mijn leven een gynaecoloog gezien. Maar laten we het beste hopen
Graag zou ik ook meeschrijven

zaterdag 13 september 2025 om 15:43
zaterdag 13 september 2025 om 17:03
Welkom Aes, leuk dat jullie voor een eerste kindje gaan. Ga je ovulatietesten gebruiken?
Hier sinds 2 dagen ovulatietesten aan het gebruiken. Heel licht streepjes te zien, loopt nog niet op terwijl de app zegt dat ik zondag of maandag m’n ovulatie zou hebben. We gaan het zien. Eerste echte cyclus na verwijderen van de spiraal. Ben benieuwd! Gelukkig komende 2 weken veel afleiding
Hier sinds 2 dagen ovulatietesten aan het gebruiken. Heel licht streepjes te zien, loopt nog niet op terwijl de app zegt dat ik zondag of maandag m’n ovulatie zou hebben. We gaan het zien. Eerste echte cyclus na verwijderen van de spiraal. Ben benieuwd! Gelukkig komende 2 weken veel afleiding
zaterdag 13 september 2025 om 18:21
@Whups79 dankjewel! 
@Giraffe Hoop dat je je eisprong snel vindt! Ik heb zojuist mijn ovulatietesten binnen. Deze ronde ben ik wel denk ik net na m'n ovulatie... Heb afgelopen jaar een paar keer getest om mijn cyclus een beetje in kaart te brengen (ben al jaren van de pil af). Ovulatie was altijd precies in de window van wat mijn app aangaf, dus twijfel nog steeds om ze te gebruiken de eerste maanden.

@Giraffe Hoop dat je je eisprong snel vindt! Ik heb zojuist mijn ovulatietesten binnen. Deze ronde ben ik wel denk ik net na m'n ovulatie... Heb afgelopen jaar een paar keer getest om mijn cyclus een beetje in kaart te brengen (ben al jaren van de pil af). Ovulatie was altijd precies in de window van wat mijn app aangaf, dus twijfel nog steeds om ze te gebruiken de eerste maanden.
zaterdag 13 september 2025 om 22:42
Hi dames,
@Florence Gefeliciteerd!
@GinnyDamrak Sterkte en wees lief voor jezelf!
Ik zou ook graag mee willen schrijven. Ik ben 33 en heb een zoon van bijna 10 uit een eerdere relatie. Destijds schreef ik hier ook en ik heb nog steeds sporadisch contact met een van de meiden. Mijn man heeft 2 jongens uit een eerdere relatie dus we vormen hopelijk een fijn groot gezin straks!
Vorige maand is mijn spiraal eruit gehaald en ik heb afgelopen week mijn eisprong gehad. Bij mijn zoon wist ik direct (eigenlijk bij conceptie al
) dat ik zwanger was, maar nu had ik vorige week echt totaal geen gevoel. Vandaag zijn we even gaan gluren bij de Prenatal omdat we er toch langs liepen en sindsdien denk ik van alles te voelen in m’n onderbuik. Lijkt op obstipatie. Dat herken ik wel van eerdere zwangerschappen. Ik houd 25 september aan als NOD.
Ps. Ondertussen zijn wij ook bezig met de verbouwing van onze toekomstige woning.
Liefs, Verbouwvrouw
@Florence Gefeliciteerd!
@GinnyDamrak Sterkte en wees lief voor jezelf!
Ik zou ook graag mee willen schrijven. Ik ben 33 en heb een zoon van bijna 10 uit een eerdere relatie. Destijds schreef ik hier ook en ik heb nog steeds sporadisch contact met een van de meiden. Mijn man heeft 2 jongens uit een eerdere relatie dus we vormen hopelijk een fijn groot gezin straks!
Vorige maand is mijn spiraal eruit gehaald en ik heb afgelopen week mijn eisprong gehad. Bij mijn zoon wist ik direct (eigenlijk bij conceptie al

Ps. Ondertussen zijn wij ook bezig met de verbouwing van onze toekomstige woning.
Liefs, Verbouwvrouw
verbouwvrouw wijzigde dit bericht op 14-09-2025 06:24
24.79% gewijzigd
zondag 14 september 2025 om 08:12
Welkom @Verbouwvrouw! wat super leuk
Hopelijk is het gewoon gelukt deze ronde.
Hier heb ik dus uit nieuwsgierigheid toch een ovulatietestje gedaan. Is ie opeens knallend positief. Dus ga toch maar testen komende cycli want dit komt niet overeen met mijn apps. Baal wel als een stekker want vl moet vandaag een week weg voor werk, en volgende ronde is ie er waarschijnlijk ook niet rond eisprong ivm werk...

Hier heb ik dus uit nieuwsgierigheid toch een ovulatietestje gedaan. Is ie opeens knallend positief. Dus ga toch maar testen komende cycli want dit komt niet overeen met mijn apps. Baal wel als een stekker want vl moet vandaag een week weg voor werk, en volgende ronde is ie er waarschijnlijk ook niet rond eisprong ivm werk...
zondag 14 september 2025 om 11:59
Welkom verbouwvrouw. Spannend dat je nu ineens vanalles voelt! Hopelijk is het raak.
Balen Aes dat de eisprong niet overeenkomt met de apps en vriend weg gaat vandaag. Kans op een zwangerschap is er als je vandaag nog seks hebt. Of is hij al weg?
Ik vertrouw de berekening van de apps ook niet helemaal daarom gebruik ik nu ovulatietesten. Wil het de eerste paar rondes doen en als de ovulatie dan telkens op hetzelfde moment is, dan weet ik genoeg. 4 jaar geleden met m’n dochter in ronde 2 ovulatietesten gebruikt en meteen zwanger. Weet dus niet of ik eerder ook telkens eenzelfde cyclus had.
Vanmorgen ineens een positieve ovulatietest, hij loopt bij mij dus niet op maar is lang een vaag lijntje en dan ineens een knaller!
Balen Aes dat de eisprong niet overeenkomt met de apps en vriend weg gaat vandaag. Kans op een zwangerschap is er als je vandaag nog seks hebt. Of is hij al weg?
Ik vertrouw de berekening van de apps ook niet helemaal daarom gebruik ik nu ovulatietesten. Wil het de eerste paar rondes doen en als de ovulatie dan telkens op hetzelfde moment is, dan weet ik genoeg. 4 jaar geleden met m’n dochter in ronde 2 ovulatietesten gebruikt en meteen zwanger. Weet dus niet of ik eerder ook telkens eenzelfde cyclus had.
Vanmorgen ineens een positieve ovulatietest, hij loopt bij mij dus niet op maar is lang een vaag lijntje en dan ineens een knaller!
zondag 14 september 2025 om 14:48
@Giraffe: ja, zeker spannend! Het voelt als een soort druk op de baarmoeder. Alsof die constant licht in de kramp zit. Ben ook sneller dan anders misselijk als ik te laat wat eet.
Ovulatietesten heb ik nooit gebruikt eigenlijk. Wij hebben nu vooral de behoefte om de natuur z’n gang te laten gaan en we hebben voldoende intimiteit om goed te zitten voor een zwangerschap. Ik kan mij de houvast ergens voorstellen maar is het niet gelijk een soort klinisch daardoor? Gewoon een interesse-vraagje hoor.
Ovulatietesten heb ik nooit gebruikt eigenlijk. Wij hebben nu vooral de behoefte om de natuur z’n gang te laten gaan en we hebben voldoende intimiteit om goed te zitten voor een zwangerschap. Ik kan mij de houvast ergens voorstellen maar is het niet gelijk een soort klinisch daardoor? Gewoon een interesse-vraagje hoor.
maandag 15 september 2025 om 09:34
@Giraffe het is nog op de valreep gelukt om er wat van te maken. Maar toch baal ik dat ik vandaag de kans niet meer heb! En inderdaad, zo zie je maar weer, apps zitten er toch vaak naast ondanks een (vrij) regelmatige cyclus. Wat fijn dat je ook een positieve ovulatietest hebt! Mogen we lekker samen op het wachtbankje 
@Verbouwvrouw Hoe voel je je nu? Nog steeds symptomen? Ik denk dat door het gebruik van ovulatietesten het inderdaad klinisch kan worden, vooral als het een tijdje duurt. Het viel me nu nog mee, maar zit in de eerste maand... dus je hoort me over een tijdje waarschijnlijk. Wat ik wel echt super fijn vind is dat ik nu in ieder geval niet te vroeg zal testen en dus geen valse hoop heb dat mijn menstruatie "uitblijft". Mijn cyclus gaat nu al 3-4 dagen later komen dan "normaal".

@Verbouwvrouw Hoe voel je je nu? Nog steeds symptomen? Ik denk dat door het gebruik van ovulatietesten het inderdaad klinisch kan worden, vooral als het een tijdje duurt. Het viel me nu nog mee, maar zit in de eerste maand... dus je hoort me over een tijdje waarschijnlijk. Wat ik wel echt super fijn vind is dat ik nu in ieder geval niet te vroeg zal testen en dus geen valse hoop heb dat mijn menstruatie "uitblijft". Mijn cyclus gaat nu al 3-4 dagen later komen dan "normaal".
aes wijzigde dit bericht op 15-09-2025 10:18
0.25% gewijzigd
maandag 15 september 2025 om 10:14
@Verbouwvrouw: welkom! Wat bijzonder dat je het bij je eerste zo snel hebt aangevoeld.
Ben heel benieuwd of het raak is! De signalen klinken in ieder geval hoopgevend.
@Rest: herken het idd, het gedoe met apps/testen en ovulatie timen. Mijn ovulatie zou aankomend weekend pas zijn volgens de app; dacht gisteren rond 17:00, toch nog even testen (hadden een verjaardag gehad). Slaat 'ie opeens mega positief uit, stukje eerder dus...
Terwijl ik een hele regelmatige cyclus heb.
Nu dus officieel in de eerst ronde bezig en op het wachtbankje vanaf deze week, NOD is 4 oktober.
Excuus als ik over dingen heen lees, merk dat ik het zonder tabel wat onoverzichtelijk vind.

@Rest: herken het idd, het gedoe met apps/testen en ovulatie timen. Mijn ovulatie zou aankomend weekend pas zijn volgens de app; dacht gisteren rond 17:00, toch nog even testen (hadden een verjaardag gehad). Slaat 'ie opeens mega positief uit, stukje eerder dus...

Nu dus officieel in de eerst ronde bezig en op het wachtbankje vanaf deze week, NOD is 4 oktober.
Excuus als ik over dingen heen lees, merk dat ik het zonder tabel wat onoverzichtelijk vind.
En nu?
maandag 15 september 2025 om 10:25
Wat grappig dat we alledrie gister een positieve ovulatietest hebben! Gezellig samen wachten dus...
@Whups79 Misschien een rare vraag, maar is jouw luteale fase heel erg lang? Want 4 oktober is toch pas over 18 dagen? Voor mij is het meestal een positieve ovulatietest en dan 15 dagen later komt mijn ongesteldheid.
@Whups79 Misschien een rare vraag, maar is jouw luteale fase heel erg lang? Want 4 oktober is toch pas over 18 dagen? Voor mij is het meestal een positieve ovulatietest en dan 15 dagen later komt mijn ongesteldheid.
maandag 15 september 2025 om 18:44
Super toevallig inderdaad! Worden 2 spannende weken hier haha.
Nee hoor geen gekke vraag
. Ik heb net een derde keer een test gedaan en nog steeds is de T iets donkerder dan de C, dus ik vermoed dat ik morgen mijn ovulatie heb (heb nu dus 24 uur lang een piek). Mijn cyclus is altijd 31-33 dagen; maar mijn ovulatie is deze keer inderdaad wat eerder. Vorige maand testte ik op dag 16 positief.. Dus mocht ik niet zwanger zijn, dan komt misschien mijn ongesteldheid ook wel eerder deze keer (volgens de app is het 4 oktober, maar dat was ook toen mijn ovulatie op de 19e stond dus ik denk dat ie eerder is?)
Ben je er nog “aan toe gekomen” om het te proberen deze ronde, ivm werk?
Nee hoor geen gekke vraag

Ben je er nog “aan toe gekomen” om het te proberen deze ronde, ivm werk?
En nu?
maandag 15 september 2025 om 20:48
Ah oke, ik wist niet dat de duur van je piek een indicatie kan geven hoelang erna je eitje daadwerkelijk springt. Maar klinkt wel heel logisch! Heb vanmiddag ook nog een testje gedaan, maar deze is alweer negatief (vaag streepje). Dus dat zou betekenen dat ik waarschijnlijk vandaag de eisprong heb (gehad)?
Gister is het nog gelukt ja om te proberen gelukkig
Gister is het nog gelukt ja om te proberen gelukkig

maandag 15 september 2025 om 21:14
Verschilt volgens mij ook per persoon en per keer! Vorige keer had ik dit ook niet haha. Maar lees op internet dat je LH-piek 12-24 uur kan zijn en dat je na de piek binnen 12-36 je eisprong zou moeten hebben.. dus dan vermoed ik dat het morgen is (zegt m’n app nu ook, heb de testen erin gezet), maar weet het ook niet precies hoor. Beetje gissen dit
We gaan het wel zien!
En fijn dat je er toch nog gebruik van hebt kunnen maken
Ja, volgens mij als je streepje vager wordt heb je je LH-piek gehad en heb je binnen 36 uur je ovulatie

En fijn dat je er toch nog gebruik van hebt kunnen maken

En nu?
maandag 15 september 2025 om 23:03
Bij ons valt dat heel erg mee. Ik heb ze altijd gebruikt. Wij zijn gewoon intiem zoals altijd, niet meer of minder. En bij een positieve ovulatietest een keer extra. Vinden we zelfs leukVerbouwvrouw schreef: ↑14-09-2025 14:48@Giraffe: ja, zeker spannend! Het voelt als een soort druk op de baarmoeder. Alsof die constant licht in de kramp zit. Ben ook sneller dan anders misselijk als ik te laat wat eet.
Hier vandaag eindelijk plaatsgenomen op het wachtbankje
maandag 15 september 2025 om 23:04
@aes: ik voel mij op zich prima, kan gewoon werken enzo maar er is wel iets aan het gebeuren lijkt. Geregeld kleine steekjes en maagklachten. Ik gebruik medicatie die ik moet afbouwen met een zwangerschap dus daar ben ik maar vast mee begonnen. Voelde niet goed meer om volledige dosering te nemen. Ik heb me voorgenomen woensdagochtend te testen ivm fysiotherapie die dry needling doet en dat mag niet met zwangerschap.
Spannend dat er zoveel positieve ovutesten zijn! Op een vruchtbare maand!
Spannend dat er zoveel positieve ovutesten zijn! Op een vruchtbare maand!
verbouwvrouw wijzigde dit bericht op 15-09-2025 23:04
Reden: Typfout
Reden: Typfout
0.40% gewijzigd

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in