Mode & Beauty alle pijlers

Supplement overgang

15-09-2025 07:21 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
https://nl.revitaltrax.com/collections/ ... gJDFfD_BwE

Een vriendin zweert hierbij en ben benieuwd wat jullie hiervan vinden? Zij heeft zich er helemaal in verdiept en dit moet het zijn..
ik ben 46 nu trouwens.
Sinds een paar maaanden ben ik slechter ah smaken. Vanaf 05u klaarwakker regelmatig. En merk dat ik het vaak warm heb. Wil het nog paar maanden aankijken en anders misschien toch naar een overgangspoli.
Benieuwd naar jullie ervaringen
Dit is een collageensupplement, puur voor je huid. Zelfs áls het zou werken, zou het je absoluut niet helpen met overgangsklachten. Helaas.
afspraak maken bij care for women of overgangspoli
Collageen is echt een uitvinding van de industrie om vrouwen geld uit hun zak te halen
Dit is geen supplement voor de overgang.
WaterGirl schreef:
15-09-2025 07:59
afspraak maken bij care for women of overgangspoli
Doe maar geen Care for Women, dat is ook Geldklopperij, die verkopen je ook peperdure vitamines

Eerste stap is de huisarts, en de meeste huisartsen hebben de laatste jaren goede training gehad en snappen wat de overgang inhoudt
Eerste stap is eerst maar eens afwachten of je überhaupt veel last van overgangsklachten krijgt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Je mag hier geen reclame maken.
Solomio schreef:
15-09-2025 08:38
Eerste stap is eerst maar eens afwachten of je überhaupt veel last van overgangsklachten krijgt.
En dit.
Wat heeft de huid met je overgang te maken? Dit lijkt geldklopperij.
Proeven.
Iedere hele dure vitamine pil is geldklopperij naar mijn idee. Huismerk van de Kruidvat of Etos is net zo goed tenzij je wellicht niet tegen bepaalde stofjes kan die erin zitten maar dat heb je met die dure ook. Ga vooral labels vergelijken.
Kruidvat heeft van eigen merk ook collageen producten dus als je het wil proberen zou ik die pakken i.p.v. die dure varianten.
Star⁴ schreef:
15-09-2025 10:23
Proeven.
Slapen
No but yeah but no but yeah but no but yeah but, Oh my god that is so unfair!
gonniegijsje schreef:
15-09-2025 08:01
Collageen is echt een uitvinding van de industrie om vrouwen geld uit hun zak te halen
Hear hear
Wat eten we vanavond?
VickyP2 schreef:
15-09-2025 10:49
Slapen
Ook een optie :mrgreen:
Als je collageen slikt wordt dat afgebroken in je darmen. Er is nog 0 wetenschappelijk bewijs dat het helpt voor een betere huid. En het heeft natuurlijk helemaal geen nut bij overgangsklachten.
vivapimpelmees schreef:
15-09-2025 14:22
Als je collageen slikt wordt dat afgebroken in je darmen. Er is nog 0 wetenschappelijk bewijs dat het helpt voor een betere huid. En het heeft natuurlijk helemaal geen nut bij overgangsklachten.
dat is niet helemaal waar, collageen helpt wel degelijk
Maar dat kan ook prima, van goeie soep met botten ofzo
Als je daar geen zin in hebt, kan een pilletje ook. Maar dat is wel duurder (kan goedkoper dan die die TO hier post)
https://npo.nl/start/serie/keuringsdien ... n/afspelen
als je geen zin hebt om helemaal te kijken, doe dan de laatste 5 minuten
vivapimpelmees schreef:
15-09-2025 14:22
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/P ... s-15-02080

https://www.sciencedirect.com/science/a ... 21680#sec5

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10. ... 24/8752787
Het is inderdaad geen overgangssupplement, daarvoor moe je bij een arts zijn, die hormomen kan voorschrijven. Wel kan collageen helpen voor je huis en gewrichtsklachten. Hoewel dat niet voldoende wetenschappelijk onderbouwd is. Ik slik het sinds een jaar ofzo omdat ik veel last van mijn pezen kreeg nadat ik meer krachttraining ging doen. Ik heb het idee dat het helpt.
Verder denk ik dat vooral leefstijl belangrijk is om goed door de overgang te komen en een goeie slaapkwaliteit te hebben. Ik ben 57 en heb dus al even ervaring. Gezond eten, voldoende eiwitten (ik houd 1,5 gr per kg lichaamsgewicht aan), 3x per week krachttraining, 10.000 stappen per dag, geen alcohol, geen koffie meer na 6 uur 's avonds en als je laat op de avond eet geen rood vlees. Als supplement slik ik naast de collageen: creatine, omega 3, magnesium en vitamine D3. Ik slaap perfect volgens mijn fitbit, veel diepe slaap en nauwelijks wakker in de nacht.
Dank! Ik ga dit dus niet bestellen 😊
Viscollageen peptiden poeder schijnt wel te werken, maar inderdaad, collageen doet iets voor je huid, haar, nagels. Niet tegen overgangsverschijnselen.

Ik neem HST omdat mijn angstklachten verergerden in de overgang maar sta ook heel erg achter de verschillende voordelen van hormoonsuppletie in de overgang.

Ik neem een overgangsmultivitamine, magnesium (al jaren) en omega-3. In de winter nog D3 erbij.

Verder krachttraining en eiwitrijk eten.
I wanna live my life with the volume full!
Eidde schreef:
15-09-2025 15:22
Viscollageen peptiden poeder schijnt wel te werken, maar inderdaad, collageen doet iets voor je huid, haar, nagels. Niet tegen overgangsverschijnselen.

Ik neem HST omdat mijn angstklachten verergerden in de overgang maar sta ook heel erg achter de verschillende voordelen van hormoonsuppletie in de overgang.

Ik neem een overgangsmultivitamine, magnesium (al jaren) en omega-3. In de winter nog D3 erbij.

Verder krachttraining en eiwitrijk eten.
Viscollageen slik ik ook voor mijn huid en nagels en dat werkt super! Geen brekende nagels meer, sneller groeiend haar en en mooie huid. Van overgang heb ik nog geen last. Word nog keurig om de 28 dagen ongesteld!
Star⁴ schreef:
15-09-2025 10:23
Proeven.

Niet als het de mening van haar partner is.
Sylphide75 schreef:
15-09-2025 17:15
Viscollageen slik ik ook voor mijn huid en nagels en dat werkt super! Geen brekende nagels meer, sneller groeiend haar en en mooie huid. Van overgang heb ik nog geen last. Word nog keurig om de 28 dagen ongesteld!
Mag ik vragen welke viscollageen jij slikt. Er zijn namelijk zoveel verschillende en aangezien deze werkt hoor ik graag welke het is :) Alvast dank!
Sylphide75 schreef:
15-09-2025 17:15
50 hé? Toen dacht ik ook nog dat ik nooit in de overgang zou komen :)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven