Werk & Studie alle pijlers

Wat zal ik doen m.b.t. opleiding?

21-07-2009 22:47 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn werk- en opleidingscarriere is een verhaal op zich maar om een lang verhaal kort te maken: ik ben geintereseerd in een opleiding juridisch medewerker (MBO).

Nu ben ik me al volop aan het orienteren maar er is 1 ding waar ik niet over uit kom:

- Opleiding in deeltijd volgen waarbij ik voor gemiddeld 20 á 24

uur per week een baan moet vinden?

- Opleiding fulltime gaan volgen waarbij ik dus wel eerst theorie

krijg (spreekt me aan) maar waarbij ik ongeveer 2 á 3 jaar

fulltime tussen leerlingen zit die gemiddeld 8 á 9 jaar jonger zijn

(ik ben 25 jaar)

Ik wil best wel open sollicitaties versturen om zo een baan te vinden maar het lijkt mij dat dat op dat gebied nogal moeilijk is, zeker met de crisis.

Bovendien hou ik ervan eerst wat theorie op te doen voor ik met de praktijk begin dus in dat geval zou de fulltime opleiding ideaal zijn máár daar zit weer de "maar" aan vast dat ik 25 jaar ben en altijd een hekel heb gehad aan klassen. Dit klinkt misschien een beetje raar maar ik ben vroeger heel erg gepest en heb zodoende een soort fobie ontwikkeld voor school (niet voor studeren op zich)

Wie kan me helpen?
Juridisch medewerker, is dat ongeveer gelijk aan de studie die ik heb gedaan, meao economisch juridisch? Bij de mbo studie moest alleen 10 weken stage worden gelopen en ik heb dat op de rechtbank gedaan. Best wel bijzonder want deze doen normaal gesproken geen mbo studenten (althans destijds niet). Andere medestudenten kwamen als stage terecht bij advocatenkantoren, verzekeringsmaatschappij, incassobureau, gemeente etc. Heel breed dus. Denk wel dat daar werk in te vinden is, maar vermoed dat dat alleen kan met een diploma.

Heeft je school geen begeleiding in het vinden van een stageplek? Kan je wellicht daar eerst eens een gesprek hebben, misschien weten zij wel iets waar beginners makkelijk terecht kunnen komen.

En anders begin je nu eerst met het zoeken van een baan/stageplek, je hebt nog 1,5 maand om te zien waar je terecht kunt en dan kun je alsnog pas in september beslissen of je voltijd of deeltijd gaat doen. Dus benut de komende periode erg goed. De crisis lijkt me geen reden om niets te kunnen vinden, incassobureau's, gerechtsdeurwaarders en verzekeraars hebben het drukker als ooit.
is de crisis niet juist een verademing voor stagiaires? Bij een BBL leerweg krijg je toch een minimaal inkomen of vergis ik me dan? kan misschien juist in het kader van besparingen interessant zijn...heb zelf sjd gedaan...sociaal juridische dienstverlening maar in mijn klas zaten veel 'oudere' leerlingen....
hoi gelukkigmeisje

ik zit eraan te denken om ok SJD te gaan doen.

Ik werk nu fulltime in een hele andere sector.

Zit een beetje te twijfelen hoe en wat.. heb jij dat fulltime gedaan. En wat voor werk deed je er dan naast.

Ik werk nu 5 jaar op kantoor en zie het niet zitten om in de horeca in het weekend te gaan werken..

deeltijd heb ik ook aan gedacht..maar weet het niet kan nu denk ik niet 3 of 4 dagen gaan werken in mijn functie.Die niks te maken heeft met sjd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven