"Maar we zijn wel 'exclusief', zeg maar"

22-07-2009 16:53 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat toch met Amsterdamse mannen? Wel de deo bij je neer zetten en die overhemden in je huis laten slingeren, maar je hebt vooral GEEN relatie. Deze week al twee keer gehoord van vriendinnen: "Nee, we hebben geen relatie, maar we zijn wel 'exclusief', zeg maar." Oftewel, polderen tussen een scharrel en een relatie. Ik vraag me af: zijn er in mijn buurt gewoon veel foute mannen? zwakke vrouwen? Geen van beiden? Is het iets typisch Amsterdammers? Iets typisch studenterigs? Tell me!
In mijn opinie is "zie je nog andere mensen buiten mij om" onderdeel van "het gesprek" . Je maakt toch een soort commitment aan elkaar, en je houdt wel de mogelijkheid open dat dit iets langdurigs wordt. voor mij is het gesprek het moment waarop je aan elkaar duidelijk maakt dat je de ander ziet als meer dan een ONS of MONS,

Of heb jij tegen je prille liefde op enig moment gezegd: "Ik wil geen relatie met je", we hebben alleen een sexrelatie maar we zijn wel exclusief?
Precies, je houdt de mogelijkheid open dat het iets langdurigs wordt.

Zeg je tegen elkaar: 'Ik wil geen relatie met je', dan moet je bij mij niet komen vragen om exclusiviteit. Dan wil je gewoon bezitterig doen.

Ik weet trouwens niet wat ik moet verstaan onder ONS of MONS... :$
ONS= one night stand: Mons: multiple one night stand, paar keer sex zonder commitment.

Helaas zijn er veel vrouwen die dat bezitterig doen opvatten als een teken dat ie toch stiekem eigenlijk wel een relatie wil, omdat ie akkoord gaat met haar vraag om exclusiviteit. ( of ie zich er ook echt aan houdt is een tweede).
Aaaaaah ja, dát zijn dus foute kerels. Die maken gebruik van hun positie.
exclusief is inderdaad dat je elkaars enige bedpartner bent op het moment.... maar dat er nog geen relatie uit is voortgekomen. Gewoon een exclusief SV-tje dus!
Maar waarom moet je SV exclusief zijn als een van de twee al aangeeft dat er geen relatie uit voort gaat komen?

Waarom je andere SVtjes opgeven voor die ene?
oh ik heb niet alles gelezen

nee, als 1 al aangeeft dat er geen relatie inzit, dan is het in ieder geval al niet exclusief 'mogelijk relatie-materiaal', maar een gewone SV ?? ;D

Ingewikkeld zeg! Waarom maken mensen het zo moeilijk... je bent óf datende, óf je hebt een relatie. Simpel
Vrouwen doen op dit forum wat stoerig merk ik. Alsof een vrouw langdurig intimiteit kan hebben zonder gevoel met dezelfde man. Dan gedraag je je bijna als zo'n soort man. Ik heb nog nooit gezien om me heen dat vooral vrouwen daar geen last van kregen na een tijdje. Je verliest het bijna altijd van dat soort mannen is mijn ervaring, die zijn hier namelijk net beter in en voelen dit aan en kunnen op oudere leeftijd nog kinderen krijgen en dus settelen, dus die voelen soms geen noodzaak zich aan te passen.Bij vrouwen is die tijd korter, dus ze verdoen de kostbare tijd van een leuke vrouw en ze weten het. Dit soort hoogopgeleide mannen denken heel trendy te zijn,maar zijn ook wat in de war.

En het is wel fijn(?) voor de meesten dat je meer keus hebt in een stad qua partners en je je lekker kunt verbergen en niemand het echt kan schelen wat je doet.

Rare trends wat relaties betreft bestaan en zijn van alle tijden, en als het in is om lekker vrijblijvend met elkaar om te gaan zijn het

de egoisten onder ons de eerste die zo'n trend navolgen.

Ik ken het ook en het is helaas niet altijd meteen zichtbaar als je zelf denkt dat wat je geeft wel bijzonder is voor een ander. En daar is niets mis mee, dat gevoel zou niemand kwijt moeten raken of verbergen door dit gedoe. Het zijn alle verwarrende zogenaamd lieve woorden en signalen die het 'm doen. Dat soort mannen zijn verwend en hebben een te groot ego. Mannen hebben soms grenzen nodig en horen een vrouw een beetje meer te beschermen. Ik zou die overhemden naar zijn moeder sturen om te wassen, als je er tenminste echt last van krijgt. Die kunnen hun zonen soms wel iets meer leren, hoe oud ze ook zijn(kennelijk hebben ze dat nog nodig) wat echte charme is denk ik. Heb je er zelf nog wat lol aan. Een vervelend spel is het toch vaak al.
Nu doe je net of vrouwen het slachtoffer zijn van zo'n vent. het is niet zo dat deze mannen niet weten wat chemie is, het is vooral zo dat ze niet graag een leeg bed hebben en dat het wel makkelijk is om dan een vrouw te beloven dat ze exclusief is, zodat je wat te neuken hebt, terwijl je rondkijkt naar de vrouw waar je wel huisje boompje beestje mee wilt. Zodat je je neukie dan kunt afschrijven zonder al te veel gedoe, want je had gezegt dat je met haar geen relatie wilde.

ALs verstandige vrouw moet je daar gewoon niet intrappen. een vent die geen relatie wil maar wel exclusiviteit is gewoon een bezitterige kleuter die zijn favo speeltje niet graag deelt. als je meer wilt zijn dan zijn favo speeltje, ga je nooit akkoord met exclusiviteit zonder relatie.
Vermoeiend zeg. Ik neuk gewoon niet met iemand waar ik géén toekomst mee zie. Heel fijn, simpel en makkelijk. Nooit gezeur.
quote:Thyra schreef op 23 juli 2009 @ 13:46:

Vermoeiend zeg. Ik neuk gewoon niet met iemand waar ik géén toekomst mee zie. Heel fijn, simpel en makkelijk. Nooit gezeur.Dat werkt alleen als degene met wie je neukt er ook zo over denkt. Anders is het juist een recept voor heel veel tranen. Om elk gezeur te voorkomen kun je mss het best maagd blijven tot aan het huwelijk. Maarja, elk voordeel heb ze nadeel.
Hoezo? Je kunt toch ook best een relatie opbouwen met iemand zonder meteen op de eerste date te seksen? Na een paar afspraken kun je toch redelijk inschatten of je wel of niet bij elkaar past, of je wel of niet verliefd bent en of het wel of niet toekomst heeft? Ik zou namelijk ook geen man hoeven die er niet net zo over denkt

Zonder relatie ook geen seks. Seks is namelijk makkelijk te krijgen, een goede relatie niet.
Kreng ik ben het helemaal met jouw mening hierover eens
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Dan moet iemand waar je wél toekomst mee ziet, ook met jou willen neuken. Dat is meer mijn probleem, in Amsterdam. Na je 30e kom je niemand IRL tegen van je eigen leeftijd die single is of er nog een beetje uitziet. En internetdaten zie ik ook niet zitten. Grom!
Ik vind het gewoon verbazingwekkend om te lezen tot wat voor rare dingen volwassen vrouwen zich laten verleiden in de hoop een relatie te krijgen. Hoe weinig zelfrespect moet je hebben om jezelf zo te laten behandelen? Je wilt me als je vrouw (al dan niet getrouwd) of niet, maar niet iets ertussenin.....

Ik heb er totaal geen problemen mee dat volwassen mensen met elkaar in bed duiken met wederzijds goedvinden en met geen enkel ander doel dan een leuke nacht. Maar feit blijft dat dat bijzonder onverstandig is als je ergens hoopt op een echte relatie met iemand en je weet niet hoe de ander erover denkt.
Nuancering: volgens mij zijn er meer leuke vrouwen dan leuke mannen tussen 30-35 in Amsterdam. Dit probleem doet zich ook voor in bijv New York. Gevolg: vrouwen gaan ontzettend hun best lopen doen voor de meest stomme mannen, omdat er gewoon niets beters IS. Misschien ook dat die mannen daarom proberen van die "exclusief" neprelaties te hebben. Zo van: "ik heb mijn neukertje, die best leuk is, als territorium zet ik mijn deo neer, zodat zij niemand anders naar huis kan nemen. Maar als ik verliefd word, kan neukertje oprotten." Alleen, ze worden niet verliefd, omdat zoveel vrouwen dit 'exclusieve' gedoe toestaan (met verdriet en al). Wat mij betreft is het allang tijd voor een nieuwe feministische golf.
De actie waarbij je voor je droomprins bij Ah kon sparen is voorbij. Dus mss toch maar internetdaten?

hoewel, ik ontmoette de mijne uiteindelijk ook gewoon in de kroeg. In Amsterdam.
Ha! Return of kreng... Welke kroeg? hihihi o, en ben je bovend e 30 dan? Hoop het...
@Thyra,

Helemaal eens met je laatste posting.
Mannen die dat zo doen zíjn toch helemaal niet leuk jufrouwjannie? Jouw redenering maakt het juist alleen maar erger. Zo van 'die kerels kunnen er niets aan doen, die hebben zoveel te kiezen en er zijn zoveel vrouwen die het toestaan'.

Een écht leuke vent doet zoiets niet lijkt me. Een leuke man gaat met respect met mensen om, zeker met de mensen met wie hij seks heeft.
En hoezo ga je je best doen voor stomme mannen als er niets leukers is?

Nou ben ik al héél lang niet meer alleen, maar ik zou liever alleen zijn dan met een stomme man. En ik zou zéker mijn best niet doen voor een stomme man. Ik heb genoeg leuke dingen om te doen totdat er een leuke man voorbijkomt om mijn best voor te doen, lijkt me.
Van die vrouwen die op hun ténen lopen om hun scharrel maar niet kwijt te raken, niet te behoeftig over proberen te komen, níet beginnen over vastigheid en kinderen, krampachtig tvprogramma's over huwelijken vermijden want stél je voor dat hij denkt dat je iets vasts wilt, straks gaat hij er vandoor...

Kom nou, het zijn volwassen mannen. Die hoef je niet binnen te lokken. En eerlijk, waarom zou je niet gewoon er vooruit komen dat je op zoek bent naar iemand om je leven mee te delen en samen oud mee te worden al dat je doel is? Je wilt toch iemand die uiteindelijk datzelfde doel heeft, dus als hij op de loop gaat is hij niet zo geschikt.

Ik redeneer vast véél te simpel hoor, maar zo zie ik het.
Tuurlijk redeneer jij te simpel: Eigenlijk wil die man op den duur ook wel die vastigheid, maar nu nog even niet want hij is gekwetst door zijn ex, hij heeft bindingsangst, hij is nog niet toe aan een nieuwe relatie, enz, enz.. hij gaat wel akkoord met exclusiviteit, dus hij wil ook niemand anders neuken dan mij, dus dat is toch een teken dat hij me wel degelijk serieus als relatiematerial ziet, alleen het etiketje, daar heeft ie moeite mee. En dat ie nog een profiel heeft op de datingsite, dat ie boos wordt als ik teveel sms en mij dan claimerig noem, dat hoort er toch bij. We neuken 3x per week en soms blijft ie zelfs slapen, ik doe zijn was, dus het komt vast allemaal goed, als ik maar laat zien dat ie bij mij echt veilig is, dat ik m nooit slecht zal behandelen zola s die gemehe ex-heks van m.

Zijn muurtje breekt vanzelf wel als ie ziet wat ik allemaal voor m over heb en hoeveel ik van m hou. en dan leven we nog lang en gelukkig.
@Return of kreng: okee, je wil het dus niet zeggen. Jammer!

@ Thyra: ben het helemaal met je eens hoor, dat mannen ook gewoon hun best moeten doen, en dat "echte leuke mannen" hun best voor je doen. Maar! Daarom zijn ze dus allemaal bezet! En ik, als "echt leuke vrouw, die ook respect heeft en haar best wil doen" zal dan dus moeten kiezen tussen het afval wat nog over is, met de nodige gebreken, of eeuwig single zijn. Maargoed, ik besef heel goed dat ik wat bitter klink, ik heb momenteel gewoon niet zoveel hoop. Diep in mijn hart hoop ik wel dat mijn Superliefde ook nog single rondloopt, en dat ik tegen hem aanbots!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven