Geld & Recht alle pijlers

Bedrijfsongeval: geldt psychologische zorg als behandeling?

26-09-2025 11:41 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik heb afgelopen jaar een bedrijfsongeval gehad. Nou heb ik recent daar trauma therapie voor ontvangen. Mijn ongeval is gemeld bij de arbeidsinspectie maar dat had niet gehoeven omdat ik geen behandeling heb gekregen toen. (Geen ziekenhuisopname of operatie) Echter vraag ik me af of het wel meldingsplichtig is nu ik traumatherapie heb ontvangen naar aanleiding van het ongeluk. Op de website van de arbeidsinspectie kan ik niet mijn specifieke voorbeeld vinden. En omdat er ook iets staat over blijvende mentale schade twijfel ik.

Ik zou het sowieso eerst melden aan mijn bedrijf maar ik wil graag even weten wat het juiste pad hierin is en wat mijn rechten zijn.

Mijn andere optie is de arbeidsinspectie bellen maar daar staat op de website dat ze geen antwoord geven op persoonlijke vragen.

Ik hoor graag jullie visie hierop.
Moiren schreef:
26-09-2025 20:07
Waarom zou ik dat moeten weten?

Zolang de verzekering van de werkgever het niet als arbeidsongeval (kan) erkent, zal die sowieso niets uitkeren.
Nog las van moeten bewijzen dat de klachten door het ongeval komen.
Precies… en dat is dus het moment dat er een schade expert/letseladvocaat van de medewerker om de hoek komt kijken die gaat vragen naar de melding bij de arbeidsinspectie om zsm geld los te krijgen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
26-09-2025 21:43
Precies… en dat is dus het moment dat er een schade expert/letseladvocaat van de medewerker om de hoek komt kijken die gaat vragen naar de melding bij de arbeidsinspectie om zsm geld los te krijgen.
Ik geloof niet dat er bij mij ooit gevraagd is naar de meldingen bij de diverse inspecties.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
26-09-2025 21:44
Ik geloof niet dat er bij mij ooit gevraagd is naar de meldingen bij de diverse inspecties.
Dat kan… maar dat wil niet zeggen dat het nooit gebeurd. In sommige gevallen is dat ook niet nodig en is de “tegenpartij” direct bereid te betalen of is de discussie anders.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
26-09-2025 21:50
Dat kan… maar dat wil niet zeggen dat het nooit gebeurd. In sommige gevallen is dat ook niet nodig en is de “tegenpartij” direct bereid te betalen of is de discussie anders.
Dus ook niet altijd ;)

De tegenpartij kan prima willen betalen, maar letselschadeverzekeringen hebben daar vaak weinig zin in en doen vaak erg moeilijk, vervelend en maken er een enorm langdurig proces van.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven