After holiday, gezonder eten en afvallen!
woensdag 20 augustus 2025 om 15:42
Iedereen heeft na de vakantie wel het idee om weer gezonder te eten en wat kilo’s kwijt te raken.
De zomer periode vind ik altijd een hele lastige i.v.m ijsje/BBQ/borrels maar nu de vakantie weer voorbij is en regio noord nu ook weer naar school gaat willen we hier in huis gezonder eten maar ook weer wat kilo’s kwijt!
Wie doet er mee met afvallen en fitter 2026 in te gaan?
Je mag hier lekkere en gezonde recepten delen! Maar ook je afval struggles, motivatie en je gewicht!
Stel jezelf even voor, als je mee wilt doen!
Je huidige gewicht, doel, lekkerste eten en wie je bent etc.

De zomer periode vind ik altijd een hele lastige i.v.m ijsje/BBQ/borrels maar nu de vakantie weer voorbij is en regio noord nu ook weer naar school gaat willen we hier in huis gezonder eten maar ook weer wat kilo’s kwijt!
Wie doet er mee met afvallen en fitter 2026 in te gaan?
Je mag hier lekkere en gezonde recepten delen! Maar ook je afval struggles, motivatie en je gewicht!
Stel jezelf even voor, als je mee wilt doen!
Je huidige gewicht, doel, lekkerste eten en wie je bent etc.
beauty32 wijzigde dit bericht op 20-08-2025 16:35
1.27% gewijzigd
donderdag 25 september 2025 om 21:07
Hier ook weinig variatie overdag, ik ga lekker op een grote smoothie in de ochtend, zuurdesembrood met cottage cheese in de middag en tussendoor zelfgemaakte energieballetjes en/of wat cashewnoten. Qua avondeten eet ik gewoon alles maar dan kleine porties, vooral weinig koolhydraten. Vanavond lekker pasta pesto gegeten, een vriendin was eten komen brengen, altijd lekker als je niet zelf hoeft te koken 
Morgen weegdag, ben zo benieuwd of de 89 eindelijk in beeld is!

Morgen weegdag, ben zo benieuwd of de 89 eindelijk in beeld is!
donderdag 25 september 2025 om 21:29
vrijdag 26 september 2025 om 07:27
Ja hoor.... onder de 90! Mijn eerste mijlpaal behaald! Ik weeg nu 89,1, er is flink wat af gegaan deze week (weer ruim een kilo). Dat is nog eens een goede start van de dag!
Mijn volgende mijlpaal is 85. Ik ga vanaf nu in stapjes van 5 tot ik hopelijk op 75 uitkom. Maar goed, eerst maar even vieren dat ik onder de 90 ben gezakt!

Mijn volgende mijlpaal is 85. Ik ga vanaf nu in stapjes van 5 tot ik hopelijk op 75 uitkom. Maar goed, eerst maar even vieren dat ik onder de 90 ben gezakt!
vrijdag 26 september 2025 om 13:33
Wat goed kwikstaart! 
Ik heb me vanochtend toch ook weer gewogen, ondanks m’n voornemen om dat maar 1x per week te doen. Maar ik wilde weten of ik onder de 60 kg ben en ja, het was 59,8!
Fijn dat het weer beter gaat Diedietje.
Het heerst echt weer hè, ik ben nu toch ook echt wel verkouden geworden en erg moe. Eén voordeel, als je dan om half negen al in bed ligt valt er ook weinig te snaaien ‘‘s avonds
Ik heb me vanochtend toch ook weer gewogen, ondanks m’n voornemen om dat maar 1x per week te doen. Maar ik wilde weten of ik onder de 60 kg ben en ja, het was 59,8!
Fijn dat het weer beter gaat Diedietje.
Het heerst echt weer hè, ik ben nu toch ook echt wel verkouden geworden en erg moe. Eén voordeel, als je dan om half negen al in bed ligt valt er ook weinig te snaaien ‘‘s avonds
zaterdag 27 september 2025 om 17:05
Gister uit eten geweest en was heerlijk!
Vandaag niet zoveel honger en gewoon een beetje een meh-dag.
Dus vandaag 2x 2 boterhammen gegeten, (hummus/komkommer, appelstroop en 2 met pindakaas, cottagecheese en banaan), een grote mandarijn en straks krijg ik een bordje boerenkool met worst.
Hopelijk voel ik mij morgen beter
Vandaag niet zoveel honger en gewoon een beetje een meh-dag.
Dus vandaag 2x 2 boterhammen gegeten, (hummus/komkommer, appelstroop en 2 met pindakaas, cottagecheese en banaan), een grote mandarijn en straks krijg ik een bordje boerenkool met worst.
Hopelijk voel ik mij morgen beter
zondag 28 september 2025 om 13:08
zondag 28 september 2025 om 13:30
Wij hadden het geluk dat veel hotels een eigen kookgelegenheid hadden of minstens een magnetron. Dan kan je tenminste nog een beetje sturen op de calorieën.
zondag 28 september 2025 om 15:48
Heel prettig ja. We zijn nu aan het oriënteren op een rondreis Nieuw-Zeeland en dat zijn allemaal hotels. Dus even kijken of we iets kunnen bedenken dat we niet elke dag uiteten hoeven maar dat we niet gebonden zijn aan salades als we dat niet willen. Want geen zin om dat heel veel aan te komen.margreetder schreef: ↑28-09-2025 13:30Wij hadden het geluk dat veel hotels een eigen kookgelegenheid hadden of minstens een magnetron. Dan kan je tenminste nog een beetje sturen op de calorieën.
zondag 28 september 2025 om 17:24
Zo, vanmorgen lesje Evy, 13 km gewandeld, IKEA geweest én geslaagd.
Nu staat de erwtensoep voor morgen te pruttelen.
Straks eten we Magioni-pizza (ieder de helft) met een salade erbij.
Lekker!
Morgen weer werken en géén zin. We hebben gelijk een training de hele dag met, jaja, een lunch. Maar ik neem mijn eigen eten mee. Er zal ook wel weer iets bij de koffie zijn.
Hoe gaan jullie?
Nu staat de erwtensoep voor morgen te pruttelen.
Straks eten we Magioni-pizza (ieder de helft) met een salade erbij.
Lekker!
Morgen weer werken en géén zin. We hebben gelijk een training de hele dag met, jaja, een lunch. Maar ik neem mijn eigen eten mee. Er zal ook wel weer iets bij de koffie zijn.
Hoe gaan jullie?
zondag 28 september 2025 om 19:43
maandag 29 september 2025 om 09:33
Lees een paar mooie resultaten hier, wat fijn!
Wij hadden dit weekend thuis een verjaardag en veel over, dus daar baalde ik al wat van. Maar dat staat er allemaal nog, want man en ik hebben buikgriep gekregen of iets verkeerd gegeten. Dus gisteren vrijwel niets gegeten en nu kijken wat lukt. Zaterdag nog wel 2 uur gesport. Dat was echt heerlijk!
Vanochtend op de weegschaal was ik ietsjes lichter dan het laatste weegmoment: 71,7. Maar ik ga als ik weer fitter ben weer even wegen. Ik weet niet goed wat dit zegt.
Succes weer allemaal!
Wij hadden dit weekend thuis een verjaardag en veel over, dus daar baalde ik al wat van. Maar dat staat er allemaal nog, want man en ik hebben buikgriep gekregen of iets verkeerd gegeten. Dus gisteren vrijwel niets gegeten en nu kijken wat lukt. Zaterdag nog wel 2 uur gesport. Dat was echt heerlijk!
Vanochtend op de weegschaal was ik ietsjes lichter dan het laatste weegmoment: 71,7. Maar ik ga als ik weer fitter ben weer even wegen. Ik weet niet goed wat dit zegt.
Succes weer allemaal!
dinsdag 30 september 2025 om 10:01
Ik schrok afgelopen zaterdag toen ik voor het eerst op de weegschaal ging staan 64kg...ik woog altijd rond de 59/60kg. Alleen realiseerde ik me ook wel dat ik in mijn PMS week zit + meer vocht vast hield vanwege het feit dat ik zo n spierpijn had.
Zondag nog 5,5km hardgelopen, gisteren ca. 4km gewandeld, vanavond sporten en morgen weer hardlopen. Zo blijven we lekker bezig, ik heb me ook tevens weer voor komende zondag ingeschreven voor een hardloop evenement 5km
Vanaf november ga ik mee doen met de running club binnen onze sportschool als voorbereiding op het hardloopevenement van volgens jaar.
Gisteren wel een stukje eigen gemaakte appelkruimeltaart gegeven maar ik zat nog binnen mijn kcals
Zondag nog 5,5km hardgelopen, gisteren ca. 4km gewandeld, vanavond sporten en morgen weer hardlopen. Zo blijven we lekker bezig, ik heb me ook tevens weer voor komende zondag ingeschreven voor een hardloop evenement 5km

Vanaf november ga ik mee doen met de running club binnen onze sportschool als voorbereiding op het hardloopevenement van volgens jaar.
Gisteren wel een stukje eigen gemaakte appelkruimeltaart gegeven maar ik zat nog binnen mijn kcals

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in