Ervaringen robotstofzuiger?

21-09-2025 11:07 60 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben benieuwd. Ik kom er niet aan toe om het huis schoon te houden en steek mijn tijd en energie liever ergens anders in. Nu hoor ik steeds vaker mensen met een robotstofzuiger met dweil functie.
Heeft iemand hier zo’n ding? En hoe bevalt het? En welke heb je? Ik lees vooral over de Eufy. Duur, maar dat maakt me niet zoveel uit, als het maar werkt.
Ben benieuwd…. 😬
The_Architect schreef:
25-09-2025 16:05
In mijn ideale wereld heb ik op elke verdieping een robotstofzuiger die geheel geprogrammeerd elke dag stofzuigt...
welkom in mijn wereld :heart:
En doooooor!
broadway schreef:
25-09-2025 16:18
welkom in mijn wereld :heart:
Haha heerlijk!
Ik heb gisteren de Roborock Qrevo Curvx binnengekregen en meteen gebruikt. Hij is zóveel fijner dan de robotstofzuigers die ik hiervoor had! De kaarten werken echt perfect, je kunt alles supermakkelijk instellen en hij stofzuigt en dweilt echt goed! Als iets echt vies is, kun je instellen dat hij er vaker overheen gaat. De de dweilen maakt hij tussendoor schoon met heet water (80 graden volgens mij) en droogt hij na de schoonmaakbeurt ook. Alles is supermakkelijk instelbaar, wat je maar wil. Ik had hiervoor een los dweilrobotje en die sleepte gewoon een nat doekje over de vloer, maar deze doet het echt goed met roterende dweil”borstels”.
Ik durf deze ook gerust aan te laten gaan als ik niet thuis ben. Die ik hiervoor had konden dat echt niet, die liepen altijd wel een keer vast of iets dergelijks.
Uiteraard moet ik nog afwachten of hij het ook lang goed blijft doen, maar ik ben er echt ontzettend blij mee. Mijn portemonnee wat minder (€949 en dan heb ik nog een setje accessoires en schoonmaakmiddel aangeschaft), maar hij is het volgens mij helemaal waard.
Die Roborock vind ik echt te duur, maar die van Eufy zijn best goed betaalbaar. Ik twijfel nog lekker ff verder want het liefst doe ik dan ook alles in 1x goed en op elke verdieping zo'n ding, maar dan ben je toch nog wel een klap geld kwijt. En ik heb een trapje tussen de keuken en de rest van de woon/eetkamer, dus daar zou ik er dan ook weer 2 neer moeten zetten. Of handmatig de robot verhuizen maar ik weet nu al dat ik dat in de praktijk dan toch ga vergeten.

Ik zit me af te vragen of zo'n simpele Eufy voor de bovenverdieping niet genoeg is. Ik heb overal pvc, geen huisdieren.
pileapeperomioides schreef:
29-09-2025 21:23
Die Roborock vind ik echt te duur, maar die van Eufy zijn best goed betaalbaar. Ik twijfel nog lekker ff verder want het liefst doe ik dan ook alles in 1x goed en op elke verdieping zo'n ding, maar dan ben je toch nog wel een klap geld kwijt. En ik heb een trapje tussen de keuken en de rest van de woon/eetkamer, dus daar zou ik er dan ook weer 2 neer moeten zetten. Of handmatig de robot verhuizen maar ik weet nu al dat ik dat in de praktijk dan toch ga vergeten.

Ik zit me af te vragen of zo'n simpele Eufy voor de bovenverdieping niet genoeg is. Ik heb overal pvc, geen huisdieren.
bij mij werkt het perfect. mijn gewone eufy boven en de sjieke eufi (die volgens mij precies hetzelfde doet als de hierboven genoemde roborock, maar dan voor 5/600 euro) beneden.

dat is inclusief een grote extreem verharende labradormix (en een klein niet verharend prutske). die komen niet boven over het algemeen.
ik heb op de slaapkamers laminaat en op de overloop vloerbedekking
En doooooor!
29-09-2025 21:23

De enige die echt over hoge drempels kan is de dreame X50.
Ik zit nu ook naar Dreamy te kijken omdat in de goedkopere modellen die Dreamy een veel hogere zuigkracht heeft dan de Eufy. Dat lijkt me dan beter? Of gebruik je dat dus helemaal niet als je alleen het stof bijhoudt?
30-09-2025 09:22
Ik zit nu ook naar Dreamy te kijken omdat in de goedkopere modellen die Dreamy een veel hogere zuigkracht heeft dan de Eufy. Dat lijkt me dan beter? Of gebruik je dat dus helemaal niet als je alleen het stof bijhoudt?
Wij hebben 2 honden en jonge kinderen en dus regelmatig een zooi in huis, maar de zuigkracht van Eufy kan dat gewoon aan
Ik zou er best wel eentje willen, dan ga ik was opvouwen ofzo terwijl de robot de vloer doet.

Kunnen ze in een appartement over drempels naar de slaapkamer of moet je hem daar zelf neerzetten als je vindt dat hij klaar is met een andere kamer?

En van die losse lange haren her en der verspreid na een tijdje niet stofzuigen... Zuigt ie dat netjes op of raakt dat misschien verstrikt in de ronddraaiende dingetjes die ik sommige robotstofzuigers zie hebben?
konwalia schreef:
30-09-2025 11:07
Ik zou er best wel eentje willen, dan ga ik was opvouwen ofzo terwijl de robot de vloer doet.

Kunnen ze in een appartement over drempels naar de slaapkamer of moet je hem daar zelf neerzetten als je vindt dat hij klaar is met een andere kamer?

En van die losse lange haren her en der verspreid na een tijdje niet stofzuigen... Zuigt ie dat netjes op of raakt dat misschien verstrikt in de ronddraaiende dingetjes die ik sommige robotstofzuigers zie hebben?
al je vragen liggen aan de stofzuiger die je koopt.

de drempelhoogte is bij mijn ene stofzuiger 1cm en bij de ander 2,5 dacht ik. ik heb geen drempels in huis dus geen idee.

lange haren heb ik en boven (de simpele) piept de stofzuiger op een gegeven moment dat ik de borstelrol moet schoonmaken en dat is dan bijna alleen omdat mijn lange haren eromheen gedraaid zijn.
de sjieke beneden heeft een soort mesje waardoor er nooit haren aan de borstel blijven zitten.
En doooooor!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven