Neus korsten- pijnlijk
zaterdag 4 oktober 2025 om 00:00
Hoiiiii..
Nog meer mensen last van pijnlijke neuskorstjes? Begint altijd rond deze periode herfst/winter. Doet vreselijk zeer en ik zou niet weten wat er tegen doen. Ik heb neusspray van de huisarts tegen allergieën. Deze werken wel tegen hooikoorts en huisstofmijt, maar die neus korstjes niet helaas.
Alle tips zijn welkom!
Nog meer mensen last van pijnlijke neuskorstjes? Begint altijd rond deze periode herfst/winter. Doet vreselijk zeer en ik zou niet weten wat er tegen doen. Ik heb neusspray van de huisarts tegen allergieën. Deze werken wel tegen hooikoorts en huisstofmijt, maar die neus korstjes niet helaas.
Alle tips zijn welkom!
zaterdag 4 oktober 2025 om 00:35
A.Vogel Cinuforce neusspray droog neusslijmvlies korstjes | 15 ml https://share.google/ZegYYGNvKTEQFRjS4
Deze werkt goed en inderdaad bij DM
Neusspray met hyaluron.
Ze hebben bij DM ook een zalf voor in je neus.
Of ze dit ook in Nederland verkopen durf ik niet te zeggen.
Deze werkt goed en inderdaad bij DM
Neusspray met hyaluron.
Ze hebben bij DM ook een zalf voor in je neus.
Of ze dit ook in Nederland verkopen durf ik niet te zeggen.

There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
zaterdag 4 oktober 2025 om 01:28
zaterdag 4 oktober 2025 om 05:20
Waarschijnlijk heb je hier meer last van in deze periode omdat de lucht droger is in huis door de verwarming.
Gewone vette zalf zoals vaseline of door de kno arts geadviseerde STB zalf (honing zalf) en de hierboven gemelde nasomel helpt hier enorm bij.
Niet met een wattip aanbrengen, maar de zalf met je pink aan de voorzijde van je neusgat afvegen en dan met je wijsvinger met een draaiende beweging je neusvleugel masseren.
Hierdoor wordt de zalf warm en verdeeld zich goed in de neus.
Gewone vette zalf zoals vaseline of door de kno arts geadviseerde STB zalf (honing zalf) en de hierboven gemelde nasomel helpt hier enorm bij.
Niet met een wattip aanbrengen, maar de zalf met je pink aan de voorzijde van je neusgat afvegen en dan met je wijsvinger met een draaiende beweging je neusvleugel masseren.
sjatje wijzigde dit bericht op 04-10-2025 05:22
Reden: Toevoegen
Reden: Toevoegen
3.48% gewijzigd
zaterdag 4 oktober 2025 om 06:13
sjatje schreef: ↑04-10-2025 05:20Waarschijnlijk heb je hier meer last van in deze periode omdat de lucht droger is in huis door de verwarming.
Waarom vind je dat? Ik had vorig jaar een tijd last van dit soort korstjes in m'n neuspunt, met mijn pink kwam ik echt niet bij het diepste deel van de korst want dan moest ik langs het eerdere stuk korst en dat was niet bepaald fijn om langs te frotten. Plus dat de zalf dan al lang van m'n pink af was. Dus ik deed het met een wattip, man wat was dat elke keer een opluchting om die zalf daarmee over de hele wond te krijgen.
zaterdag 4 oktober 2025 om 08:42
Zoals ik het lees gaat het erom dat de zalf zachter wordt door de warmte van je vinger en met een wattenstaafje gebeurt dat niet. Maar als je zachte zalf hebt of er anders echt niet bij kan dan kan je natuurlijk ook prima een wattenstaafje gebruiken.
zaterdag 4 oktober 2025 om 08:47
Dat verdelen gaat meer over het masseren als ik het zo lees. Daarnaast is de neus zelf ook warm, dus met die warmte kan de zalf net zo goed wat opwarmen en zich verdelen.
zaterdag 4 oktober 2025 om 11:52
Ik denk dat het Inderdaad met de verandering van vocht in het huis te maken heeft aangezien het altijd rond deze periode is. De verwarming is hier nog niet aan geweest dus daar zal het niet aan liggen.
Ik ga de verschillende zalfjes eens testen. Ben al blij om te lezen dat er middeltjes op de markt zijn.
Ik ga de verschillende zalfjes eens testen. Ben al blij om te lezen dat er middeltjes op de markt zijn.
zaterdag 4 oktober 2025 om 13:37
Omdat de wattip het slijmvlies van je neus kan irriteren en er beschadigingen kunnen ontstaan wat weer nieuwe korstjes kan veroorzaken.S-Groot schreef: ↑04-10-2025 06:13Waarom vind je dat? Ik had vorig jaar een tijd last van dit soort korstjes in m'n neuspunt, met mijn pink kwam ik echt niet bij het diepste deel van de korst want dan moest ik langs het eerdere stuk korst en dat was niet bepaald fijn om langs te frotten. Plus dat de zalf dan al lang van m'n pink af was. Dus ik deed het met een wattip, man wat was dat elke keer een opluchting om die zalf daarmee over de hele wond te krijgen.
De pink moet ook niet in je neus, maar je veegt de zalf af aan je neusgat. Door de masserende beweging die je maakt wordt de zalf warm en verdeelt die zich goed in de gehele neus.
Dit is hoe het door de Kno arts geadviseerd en gedaan wordt.
zaterdag 4 oktober 2025 om 15:10
sjatje schreef: ↑04-10-2025 13:37Omdat de wattip het slijmvlies van je neus kan irriteren en er beschadigingen kunnen ontstaan wat weer nieuwe korstjes kan veroorzaken.
De pink moet ook niet in je neus, maar je veegt de zalf af aan je neusgat. Door de masserende beweging die je maakt wordt de zalf warm en verdeelt die zich goed in de gehele neus.
Dit is hoe het door de Kno arts geadviseerd en gedaan wordt.
Ik heb laatst ontdekt dat vaseline bij mij goed hielp tegen jeuk/irritatie in mijn neus, en intuïtief gedaan wat jij beschrijft. Mooi om te lezen dat ik goed zat.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in