Wat doen jullie pubers in het weekend?
vrijdag 3 oktober 2025 om 17:26
Oudste dochter is 16, wil in het weekend graag chillen met vriendinnen en vindt het ook leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Maar bij ons in de omgeving (buitenwijk van een van de grote steden) is werkelijk niets te beleven voor jongeren. Dochter gaat naar feestjes bij vriendinnen en incidenteel naar een schoolfeest, maar verder hangt ze op straat. Dat vind ik persoonlijk niet prettig, zeker nu het weer eerder donker wordt en slechter weer. Het zijn overigens redelijk brave pubers die geen overlast veroorzaken.
Maar ja, wat is het alternatief? Schuurfeesten en zuipketen zijn er niet in de stad, discotheken komen minderjarigen niet in en kroegen richten zich ook niet meer op pubers. Waar kunnen 16- en 17-jarigen nou een leuke avond hebben in een niet al te onveilige omgeving? Wij vinden het prima als ze thuis wat mensen uitnodigt, maar op je eigen kamer leer je geen nieuwe mensen kennen en ze heeft daar sinds kort wel echt interesse in.
Wat doen jullie tieners op vrijdag- en zaterdagavond?
Maar ja, wat is het alternatief? Schuurfeesten en zuipketen zijn er niet in de stad, discotheken komen minderjarigen niet in en kroegen richten zich ook niet meer op pubers. Waar kunnen 16- en 17-jarigen nou een leuke avond hebben in een niet al te onveilige omgeving? Wij vinden het prima als ze thuis wat mensen uitnodigt, maar op je eigen kamer leer je geen nieuwe mensen kennen en ze heeft daar sinds kort wel echt interesse in.
Wat doen jullie tieners op vrijdag- en zaterdagavond?
maandag 13 oktober 2025 om 20:10
Ik vind het altijd wat sneu, dat gezeur over overlastgevende jongeren als het tieners betreft die niets meer doen dan wat hangen en lachen. Ik heb het niet over vernielingen, schreeuwen of wat dan ook. Maar ook zij horen erbij. Dat continue gemiep dan. Ligt ook niet aan de leeftijd want over jongere kinderen wordt continu gemopperd. Alsof kinderen vooral niet gezien en gehoord mogen worden. Zo werkt de maatschappij toch niet, ze horen er gewoon bij. En ik heb het dus niet over vernieling of schreeuwen maar gewoon over wat hangen, dat is toch zo oud als de weg naar Rome. Als de tijd daar is hoop ik dat mijn kinderen wat meer ruimte krijgen van de maatschappij. Laatst had 1 van mijn buren de politie gebeld omdat de buurkinderen van 18 een feestje gaven toen hun ouders weg waren. Niet iets raars( niet mega veel lawaai, en dan toch bellen.
dinsdag 14 oktober 2025 om 01:59
Hier de stad, er wordt clandestien uitgegaan hier, vanaf 15 jr.
Met 14 jr zaten ze in overkappingen wisselend, dus enigzins niet onder de ogen van ouders. Maarja, daar is het nu te koud voor. Lang blijven hangen na het vakkenvullen bij het winkelcentrum.
Af en toe eens naar de film. Verder verjaardagen die gevierd worden, kermissen en evenementen en maar aftellen en wachten op die 18 jr.
Eens dat er weinig plek voor deze groep is.
Met 14 jr zaten ze in overkappingen wisselend, dus enigzins niet onder de ogen van ouders. Maarja, daar is het nu te koud voor. Lang blijven hangen na het vakkenvullen bij het winkelcentrum.
Af en toe eens naar de film. Verder verjaardagen die gevierd worden, kermissen en evenementen en maar aftellen en wachten op die 18 jr.
Eens dat er weinig plek voor deze groep is.
woensdag 22 oktober 2025 om 12:46
Hier is er niet veel te doen.
Jammer dat er voor jeugdigen geen uitgaansgelegenheden meer zijn.
Ik begrijp het wel. Stel dat er in je cafe een 17 jarige met een biertje wordt gezien door de handhaving? Dan hang je. Oojal heeft hij dat biertje van een vriend gekregen.
Maar wat men ermee kapot maakt is een plek waar jongeren elkaar kunnen ontmoeten.
Sociale vaardigheden (oh zo belangrijk) kunnen oefenen.
Achter die laptop uit en de wereld in.
Hier zijn wat sportveldjes, waar je dan officieel ook niet met meer dan 5 man mag hangen.
Onze dochter ging daar wel heen.
Maar eerlijk gezegd had ik het fijner gevonden als ze op vrijdag of zaterdag naar de dancing in de buurt was gegaan. Gewoon van 21.00 tot 01.00 voor mij part tot 02.00. Dan met haar fiets in het donker naar een sportpleintje, wat uiteraard iets uit de wijk ligt, want anders hebben de mensen er last van.
Op die sportplekken speelt zich vanalles af.
Er is 0 toezicht.
Zelfs in een dancing is er meer toezicht.
Er zitten jongens van 23 te dealen, vapen, meisjes te ronselen om met hun mee te doen enz.
Tja, blijkbaar is dat wat "men" liever wil.
Jammer dat er voor jeugdigen geen uitgaansgelegenheden meer zijn.
Ik begrijp het wel. Stel dat er in je cafe een 17 jarige met een biertje wordt gezien door de handhaving? Dan hang je. Oojal heeft hij dat biertje van een vriend gekregen.
Maar wat men ermee kapot maakt is een plek waar jongeren elkaar kunnen ontmoeten.
Sociale vaardigheden (oh zo belangrijk) kunnen oefenen.
Achter die laptop uit en de wereld in.
Hier zijn wat sportveldjes, waar je dan officieel ook niet met meer dan 5 man mag hangen.
Onze dochter ging daar wel heen.
Maar eerlijk gezegd had ik het fijner gevonden als ze op vrijdag of zaterdag naar de dancing in de buurt was gegaan. Gewoon van 21.00 tot 01.00 voor mij part tot 02.00. Dan met haar fiets in het donker naar een sportpleintje, wat uiteraard iets uit de wijk ligt, want anders hebben de mensen er last van.
Op die sportplekken speelt zich vanalles af.
Er is 0 toezicht.
Zelfs in een dancing is er meer toezicht.
Er zitten jongens van 23 te dealen, vapen, meisjes te ronselen om met hun mee te doen enz.
Tja, blijkbaar is dat wat "men" liever wil.
de wereld wacht om ontdekt te worden

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in