Nieuwe partner over, jou kind

dinsdag 14 oktober 2025 om 02:15

Hallo alle,
Ik heb een zoon van 10, nou krijg ik van mijn partner de nodige uitspraken die ik echt niet vindt kunnen.
Zoals dat ik een dienstmeid ben voor mijn zoon, omdat ik een keer zijn broek in de was doen.
Maar die van mijn partner niet.
Nu is het zo dat mijn partner het niet nodig vindt om al zijn vieze kleding niet zelf in de was te gooien.
Ik vindt hij is volwassen en kan dit zelf !!!
Mijn kind van 10 voed ik op, en doet wel zijn overrige was in de was.
Een enkele keer ligt een vergeten kleding stuk op de badkamer.
Mijn partner vindt het nodig om mij overal op terecht te wijze en lullig opmerkingen te geven.
Vandaar hij voort zelf zijn eigen was in de mand jan doen.
Ik vindt het peuter gedrag van hem nergens op slaan, en reken hem het ook erg aan dat hij zo over mijn zoon praat.
Dit is vaker, dat hij niets goeds kan doen bij hem.
Hij zelf heeft een dochter die al 4 jaar zonder pardon mijn zoon overal van beschuldigt en hij haar geloofd met alles.
Ook al zeg ik er wat van, heb ik het ook nog gedaan
Dat mijn zoon nu echt in de knoop zit, nergens geen zin meer in heeft
En op school slecht gaat.
Zo met zijn doen en laten en die uitspraken.
Zit ik er over in om er me te stoppen.
Met de relatie.
Heb zelf nog een dochter samen, maar hij is alleen thuis als zijn andere dochter komt na 10 dagen mama.
Hun zelf liggen al 5 jaar in vechtscheiding met bedreiging aan mijn adres, of andere achterlijke acties.
Ben er zo klaar mee zo wat.
Wat vinden jullie als zulke dingen worden gezegt over je zoon of dochter door nieuwe partner?
                    Ik heb een zoon van 10, nou krijg ik van mijn partner de nodige uitspraken die ik echt niet vindt kunnen.
Zoals dat ik een dienstmeid ben voor mijn zoon, omdat ik een keer zijn broek in de was doen.
Maar die van mijn partner niet.
Nu is het zo dat mijn partner het niet nodig vindt om al zijn vieze kleding niet zelf in de was te gooien.
Ik vindt hij is volwassen en kan dit zelf !!!
Mijn kind van 10 voed ik op, en doet wel zijn overrige was in de was.
Een enkele keer ligt een vergeten kleding stuk op de badkamer.
Mijn partner vindt het nodig om mij overal op terecht te wijze en lullig opmerkingen te geven.
Vandaar hij voort zelf zijn eigen was in de mand jan doen.
Ik vindt het peuter gedrag van hem nergens op slaan, en reken hem het ook erg aan dat hij zo over mijn zoon praat.
Dit is vaker, dat hij niets goeds kan doen bij hem.
Hij zelf heeft een dochter die al 4 jaar zonder pardon mijn zoon overal van beschuldigt en hij haar geloofd met alles.
Ook al zeg ik er wat van, heb ik het ook nog gedaan
Dat mijn zoon nu echt in de knoop zit, nergens geen zin meer in heeft
En op school slecht gaat.
Zo met zijn doen en laten en die uitspraken.
Zit ik er over in om er me te stoppen.
Met de relatie.
Heb zelf nog een dochter samen, maar hij is alleen thuis als zijn andere dochter komt na 10 dagen mama.
Hun zelf liggen al 5 jaar in vechtscheiding met bedreiging aan mijn adres, of andere achterlijke acties.
Ben er zo klaar mee zo wat.
Wat vinden jullie als zulke dingen worden gezegt over je zoon of dochter door nieuwe partner?

dinsdag 14 oktober 2025 om 15:57

Voor mij was het niet gewoon een man, maar iemand die ik als de toekomstige vader van mijn kinderen zag. Iemand waar ik mee oud wilde worden. Waar ik tot over mijn oren verliefd op was.
Waarom zou ik dat laten verpesten door een doorgesnoven idioot die dat niet kan hebben?
Maar het was naar hoor! Dat zeker.
Ik heb zelfs op onze trouwdag een paar keer om me heen gekeken. Ergens toch een beetje bang dat 'zij' opeens achter een boom vandaan tevoorschijn kwam.
Maar ach, ik heb haar al in geen 20 jaar meer gezien.

dinsdag 14 oktober 2025 om 16:04

En jij hebt geen medelijden met deze kinderen?

dinsdag 14 oktober 2025 om 16:18

dinsdag 14 oktober 2025 om 16:23

dinsdag 14 oktober 2025 om 16:28

Als je er nu niet mee stopt of op korte termijn zul je later het gevoel hebben dat je alleen maar je kind aan het beschermen geweest bent al die jaren. Beschermd tegen een man die je zelf gekozen hebt. Hij zal het waarschijnlijk zelf zo niet zien maar jij des te meer. Zelf ben ik 2x te lang doorgegaan met een vent. Geen agressie ofzo maar altijd commentaar. Iedere dag weer. Alsjeblieft, stop met die man.

dinsdag 14 oktober 2025 om 16:38

Ik denk dat het juist misschien heel verhelderend kan zijn voor haar.Lila-Linda schreef: ↑14-10-2025 16:18Als ik nou nee zeg, neem je mij dan ook in huis???
Het is een overduidelijk kwetsbare TO, met moeite met veel zaken. Haar nu meerdere keren (zoals jij doet) vertellen dat ze er een zooitje van maakt, is niet helpend.
De keuzes die ze nu (niet) maakt, maakt haar ook geen goed voorbeeld als moeder.
Was voor mij juist een eye opener toen ik in een ongelukkig huwelijk zat.

dinsdag 14 oktober 2025 om 16:43

De schuld toendertijd alleen bij mijn partner te leggen, maakte dat ik me dus niet verantwoordelijk voelde. Terwijl het ook mijn keuzes zijn.Lila-Linda schreef: ↑14-10-2025 16:18Als ik nou nee zeg, neem je mij dan ook in huis???
Het is een overduidelijk kwetsbare TO, met moeite met veel zaken. Haar nu meerdere keren (zoals jij doet) vertellen dat ze er een zooitje van maakt, is niet helpend.

dinsdag 14 oktober 2025 om 16:44

Of dat je je kind juist niet goed genoeg hebt beschermd door bij zo'n man te blijven. Dat lijkt me nu eerder aan de orde aangezien haar zoon al depressieve gevoelens heeft inmiddels.IronButterfly schreef: ↑14-10-2025 16:28Als je er nu niet mee stopt of op korte termijn zul je later het gevoel hebben dat je alleen maar je kind aan het beschermen geweest bent al die jaren. Beschermd tegen een man die je zelf gekozen hebt. Hij zal het waarschijnlijk zelf zo niet zien maar jij des te meer. Zelf ben ik 2x te lang doorgegaan met een vent. Geen agressie ofzo maar altijd commentaar. Iedere dag weer. Alsjeblieft, stop met die man.

dinsdag 14 oktober 2025 om 16:44

Ja, maar had je echt wat aan iemand die zei dat je geen goed voorbeeld was als moeder en maar geen kinderen meer moest krijgen, of had je meer aan mensen die een gesprek met je aan gingen en de juiste vragen stelden?

dinsdag 14 oktober 2025 om 16:48

Heb ik gezegd dat ze geen kinderen mocht krijgen?
Ik zeg alleen dat ik ervan sta te kijken dat de schuld alleen bij de man wordt gelegd. Terwijl zij hierin ook verantwoordelijk is door de keuzes die ze maakt.
Dus ze kan juist een goed voorbeeld voor de kinderen worden als ze nu de juiste beslissingen maakt. Zou haar sterk maken.

dinsdag 14 oktober 2025 om 16:54

Ik lees het enkel als dat hij bij jou, Debby dus, is, om jou te gebruiken voor je onderdak en wellicht als huishoudelijke hulp (wassen/strijken/opslag). Je kunt mij niet wijsmaken dat jullie samen bewust hebben gekozen voor een kind samen, terwijl hij nog niet officieel gescheiden is zelfs. Arme (betrokken) kinderen
                                    Live Life to the fullest

dinsdag 14 oktober 2025 om 16:56

Wat een ontiegelijk stom antwoord, ze heeft gewoon gelijk!
                                    Live Life to the fullest

dinsdag 14 oktober 2025 om 17:32

Zeggen dat iemand geen goede moeder is, is heel heftig. Je raakt haar recht in haar hart en ja, je bedoelt het vast goed en je hebt het beste voor met haar kinderen, maar als je zelf in zo’n situatie hebt gezeten, weet je ook dat je door de stress en de chaos niet helder kunt overzien wat er precies aan de hand is en waar jouw eigen verantwoordelijkheden liggen. Dat komt vaak pas later, als er weer wat rust is.
Voor nu ligt het probleem hoofdzakelijk bij haar man. Dat zij er te lang in is blijven hangen, heeft allerlei ingewikkelde oorzaken en daar kan ze straks, als ze voor zichzelf kiest, aan gaan werken. Maar nu moet ze een moeilijke beslissing nemen. Dan hoeft ze zich niet ook nog een slechte moeder te voelen, toch? Als ze voor zichzelf kiest heeft ze in elk geval al heel veel punten gewonnen.

dinsdag 14 oktober 2025 om 17:34

Ze zou voor haar kinderen moeten kiezen en dat houdt in dat deze man uit het leven van haar oudste verdwijnt en er voor haar jongste een goede omgangsregeling met haar vader komt.
                                    Don’t let anyone ruin your day. It’s your day. 
Ruin it yourself.
                                                                                Ruin it yourself.

dinsdag 14 oktober 2025 om 18:10

Ja precies. Nog erger.Pianissimo schreef: ↑14-10-2025 16:44Of dat je je kind juist niet goed genoeg hebt beschermd door bij zo'n man te blijven. Dat lijkt me nu eerder aan de orde aangezien haar zoon al depressieve gevoelens heeft inmiddels.

dinsdag 14 oktober 2025 om 18:55

Sterk gevalletje omhooggevallen ego en mansplaining.
Ken een vrouw die zelf met kinderen werkt. Zij kreeg commentaar op haar opvoeding van haar nieuwe boy die zelf zijn kinderen alleen in weekenden ziet.
Heb even uitgerekend hoeveel meer uur opvoeding-ervaring zij heeft ten opzichte van hem. Echt: niet uren meer, maar 4x meer met 15x zoveel kinderen over een periode van 10 jaar. En dan nog commentaar krijgen.
                    Ken een vrouw die zelf met kinderen werkt. Zij kreeg commentaar op haar opvoeding van haar nieuwe boy die zelf zijn kinderen alleen in weekenden ziet.
Heb even uitgerekend hoeveel meer uur opvoeding-ervaring zij heeft ten opzichte van hem. Echt: niet uren meer, maar 4x meer met 15x zoveel kinderen over een periode van 10 jaar. En dan nog commentaar krijgen.
                                    Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.

dinsdag 14 oktober 2025 om 19:07

dinsdag 14 oktober 2025 om 19:24

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Al een account? Log dan hier in