Entertainment alle pijlers

Wat was jouw favoriete kinderserie?

21-10-2025 19:53 369 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kijk momenteel een film over Hallo Spencer (een Duitse kinderserie die ik als kind geweldig vond) en mijn kind kwam toevallig langs. Terwijl ik haar probeerde uit te leggen wat er nou zo magisch was aan een Duitstalige poppenserie over regionale journalistiek mét een draak, werd ik een beetje meewoedig (komt ook door de film).
En dat is geen gezellige stemming. Een topic over je favoriete kinder- of jeugdserie vrolijkt ongetwijfeld op.
Dus: wat vond jij geweldig? Had je een dekbedovertrek van Bassie en Adriaan of een crush op Drazic? Wijze lessen opgedaan van kindertelevisie?
Si abra la puerta hay lobos.
En ik vergat nog mc gyver die met alleen een mes een complete boot maakte
En natuurlijk de berenboot
De grote meneer kaktus show met mevrouw stemband en kweenie.
Leuk topic mijn jeugd komt weer helemaal naar boven :popcorn:
Heartbreak High (Drazic :heart: )
Seabert
Meneer Kaktus show
Ko de Boswachter
Lizzie McGuire
Paulus de Boskabouter
Huisje Boompje beestje
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
Tiktak

Vroeger was je met weinig tevreden :hihi:
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Pippi Langkous

Kunt u me de weg naar Hamelen vertellen meneer

Barbapappa

Jodokus Kwak

Taarten van Abel

SpongeBob 😂
Moiren schreef:
21-10-2025 21:39
Tiktak

Vroeger was je met weinig tevreden :hihi:
Ja, met Plons! :love: en ook bij de intro van Tiktak zat ik te hopen dat de hond kwam uit dat huisje.
:-D https://www.instagram.com/p/DPUG1u-gHVJ/
pink-freud wijzigde dit bericht op 21-10-2025 21:46
4.76% gewijzigd
Vanity of vanities; all is vanity
Verbena schreef:
21-10-2025 20:11
Emil, Little House on the prairie,

Toen ik nog kleiner was, Fabeltjeskrant, Paulus de boskabouter, Tita tovenaar.

En Q en Q inderdaad! En Lassie,
Ja, het kleine huis op de prairie en Lassie inderdaad. En Black Beauty!

Volgens mij is zo'n topic al eens geweest, maar dat maakt niet uit.
Azura schreef:
21-10-2025 21:41
Ja, met Plons! :love: en ook bij de intro van Tiktak zat ik te hopen dat de hond kwam uit dat huisje.
Haha wij ook!
Op een geven moment hadden we door waaraan je kon zien of de hond wel of niet kwam.

En het penseel wat een meisje schilderde wat iets ging doen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Rabarbara schreef:
21-10-2025 21:30
Ik denk dat het concept kinderserie ook ruimer genomen kan worden gezien het schrale aanbod vroeger op televisie sowieso. Wat mij betreft is Avro's servicesalon ook gewoon kindertv. Im keek er naar toen ik een kind was en het kwam op tv. Superhandig serviceprogramma en ik wilde het haar van Amanda Spoel. Of Marceline Schopman, heette ze zo? Een omroepster met prachtig haar.

Laatst wilde ik dat mijn man iets pakte bovenin de kast en riep ik dat hij naar links of naar rechts moest. Maar hij had geen herinnering aan Labyrinth met Peter Jan Rens, dus dat was een mislukt grapje.
Net zoals kabouters. Sommige mensen hebben daarbij het formaat dreumes of kleuter in hun hoofd, anderen (ik) duim, pink of nog kleiner. Dat zie je hier ook gebeuren. David en Plop, dat idee.
The Cosbey show, ik had toen al een voorliefde voor foute mannen.
Saphire and steel, dat was wel erg griezelig. En op zolder keek ik stiekem naar de Lachende scheerkwast omdat ik Wim.T. Schippers zo'n grappige man vond. Dat keek ik op een oranje portable tv'tje met nog een antenne!
henk-und-roelie wijzigde dit bericht op 21-10-2025 21:47
0.53% gewijzigd
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Moiren schreef:
21-10-2025 21:43
Haha wij ook!
Op een geven moment hadden we door waaraan je kon zien of de hond wel of niet kwam.

En het penseel wat een meisje schilderde wat iets ging doen.
Ja, klopt! Ik weet alleen niet meer waaraan je dat kon zien.

En dat penseel inderdaad. Met grote ogen zat ik daarnaar te kijken.
Venusss schreef:
21-10-2025 20:56
Ik was bang voor de Grobbebollen!

Lievelings: Black Beauty.
Ik was toen al gek op paarden, alleen al als ik die begintune hoorde kreeg ik een brok in mijn keel. Jaren later mocht ik eindelijk op paardrijles.
O ja Black Beauty, en voor mij in dezelfde categorie: Flipper, Lassie, Skippy en Daktari.
Ooh heerlijk om dit allemaal terug te lezen. Als ik het breder trek: Telekids! Iedere zaterdagochtend zat ik daarvoor. Die liedjes zing ik allemaal nog steeds mee: visite, Harry de hengst, blamage en Pittige Tijden uiteraard. Ik laat m'n kinderen nu echt niet meer zo lang tv kijken trouwens. 😁
Wat het eerste te binnen schiet is Q&Q. Keken we samen met de kinderen van de buren.
Daktari, de schele leeuw. Op dinsdagmiddag. Jeugdsentiment!
Niet iedereen die ronddwaalt is de weg kwijt
De Droomshow! Ik ken het liedje nog uit mijn hoofd ;-D
apppie schreef:
21-10-2025 21:56
De Droomshow! Ik ken het liedje nog uit mijn hoofd ;-D
Was dat met die leuke Aziatisch jongen en een goudvis?
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
The Cosby Show. Al had ik toen al een hekel aan Bill Cosby, en vroeg ik mij af waarom altijd álles om hem draaide. Goed aangevoeld…..
Theo en Thea
Rembo en Rembo ( de serie met de föhn)
En alle andere VPRO kindertelevisie.
Die 3 dikke dames met rottweiler in schattig pakje
Punky Brewster
JJ de Bom
Wicki de Viking, waarvan ik altijd dacht dat het een meisje was. Met wie ik mij identificeerde…
The Waltons
Veel van wat ik keek is al voorbij gekomen, nog niet Maya de Bij, de Freules (zo leuk, echt jeugdsentiment) en de Ninja Turtles.

Ducktales en de troetelbeertjes hebben een soort remake gehad en toen ik die met eigen kind ging kijken, was dat wel een soort domper, de oude versie was veel leuker.
Pippi Langkous vond ik heel erg leuk. De Zevensprong kan ik me ook goed herinneren, dat was supereng. Verder keken wij op zondagochtend altijd Duitse tv, een serie met kleimannetjes, Ravioli, Sendung mit der Maus. De VPRO was bij ons eigenlijk niet in trek, mijn ouders vonden dat ook rare programma’s. Onlangs heb ik wel nog aan een stel jongere collega’s het stukje met de ‘palings’ bij Achterwerk in de Kast laten zien. Wie het niet kent, moet echt even googelen. Het is hilarisch!
Mijn zusje is wat jonger en die kon geen genoeg krijgen van Maja de Bij en Candy Candy. Ik was toen oud genoeg om moordneigingen te krijgen van het irritante stemmetje van Candy. Of Heidi uit de Alpen, dat was ook zo’n treurnis.
Ik zit dus nu met kind (is hier 9 uur en vakantie) David de Kabouter te kijken ha-ha. Broer al geappt en schreef ook meteen: zoooo da’s lang geleden. Voor kind ook goed voor haar Nederlands.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Boulie de sneeuwpop! Met Boulette geloof ik?
Kindernet; Dommel, Boes, Ovide. Nils Holgerson vond ik niks aan. Met akka de gans. Benjamin Ben ook, wat een vreselijk gedrocht was dat.

Ducktales en Darkwin Duck.
Telekids! Op zaterdag en zondag. Volgend mij had je op zondag wat oudere tekenfilms zoals spiderman, spidergirl of wonderwoman en dungeons en dragons. Scooby Doo.
Achterwerk in de kast, Rembo & Rembo.
Fabeltjeskrant, klokhuis, jeugdjournaal.

Toen ik een stuk jonger was had je op woensdagmiddag op nederland 1 kindertv met o.a. Ferdy de mier. Niemand kende dat, maar heb nog jaren een aantal afleveringen gekeken omdat we dat op een video hadden opgenomen.
David de kabouter met lisa en swift. Later had je nog een andere versie met een oudere kabouter. Was hij geen rechter oid?

Belachelijk, maar mocht toen ik een jaar of 9 was al naar flodder kijken. Heb 1 en 2 zo vaak gezien! 😳

Als tiener keken we elke zondag naar de top 40 op tmf, heel veel clips vanaf 1995 heb ik te vaak gezien.
Later heb ik nog regelmatig meegekeken met Pokemon waar mijn zusje naar keek.
En natuurlijk ook Dexters Lab, powerpuff girls, Johnny Bravo, Cow & chicken en courage the cowardly dog.

Nog veel later keek ik met mijn vader South Park. :-D
flymania wijzigde dit bericht op 21-10-2025 22:18
19.39% gewijzigd
Renske schreef:
21-10-2025 21:46
Net zoals kabouters. Sommige mensen hebben daarbij het formaat dreumes of kleuter in hun hoofd, anderen (ik) duim, pink of nog kleiner. Dat zie je hier ook gebeuren. David en Plop, dat idee.
Dat de Europese Unie hier eens heldere regels voor opstelt! Je kunt niet alles en iedereen maar een kabouter noemen!
Si abra la puerta hay lobos.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven