Entertainment alle pijlers

The perfect neighbour (met spoilers)

23-10-2025 09:37 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag allemaal,

Ik heb deze documentaire gisteren gekeken en vond hem heel heftig. Zo verschrikkelijk voor die kinderen.

Ik denk dat Susan van te voren van plan was hun moeder neer te schieten.

De politie deed ook weinig en koos duidelijk een kant, waardoor Susan steeds bozer werd. Ze hadden iets van mediation in moeten zetten, maar dat zal wel niet bestaan in Amerika.

Ik dacht dat ze meteen vastgehouden zou worden na de moord en toen brachten ze haar naar een hotel. Echt gestoord.

Goed dat ze veroordeeld is. Dat guilty / not guilty systeem is ook raar. Als ze het slimmer had aangepakt was ze gewoon weggekomen met moord, want je mag iemand vermoorden uit zelfverdediging in Florida. Echt gestoorde wetgeving.
Hoe bedoel je als ze het slimmer had aangepakt?
De rechter had toch bepaald dat het schieten niet door zelfverdediging was maar door boosheid?

Ik vond het ook echt vreselijk dat de dader het slachtoffer de schuld gaf omdat het slachtoffer steeds geroepen zou hebben: ik ga je vermoorden! Dat geloofde ik gelijk al niet.
En heel goed toen de rechercheur uiteindelijk kon aantonen dat tussen het moment van de politie bellen en doodschieten maar 2 minuten zaten. In plaats van dat zij het voordeed alsof ze al ruim 10 minuten werd bedreigd.
Heel bizar dat je in Florida dodelijk geweld mag toepassen ook al kan je nog weg uit de situatie. Ik geloof er niets van dat de moeder haar zou hebben bedreigd, zeker in die amper 2 minuten dat het heeft geduurd. Die vrouw is geestelijk echt niet in orde om zich zo op te winden over wat kinderen. Nu mag ze lekker haar laatste jaren slijten in een gevangenis, daar is het vast een stuk rustiger.
Ze is inderdaad geestelijk niet in orde, dat zag je al in die scene waar ze gewoon weigerde op te staan om naar de cel te gaan. "I can't do this". Alsof ze dan zouden zeggen, oh ok dan.

Heel shockerend trouwens dat ze niet meteen gearresteerd werd. Als het andersom was geweest, zij zwart en het slachtoffer wit, reken maar dat ze met geweld in de boeien geslagen zou worden.
Mousse28 schreef:
23-10-2025 10:40
Hoe bedoel je als ze het slimmer had aangepakt?
De rechter had toch bepaald dat het schieten niet door zelfverdediging was maar door boosheid?

Ik vond het ook echt vreselijk dat de dader het slachtoffer de schuld gaf omdat het slachtoffer steeds geroepen zou hebben: ik ga je vermoorden! Dat geloofde ik gelijk al niet.
En heel goed toen de rechercheur uiteindelijk kon aantonen dat tussen het moment van de politie bellen en doodschieten maar 2 minuten zaten. In plaats van dat zij het voordeed alsof ze al ruim 10 minuten werd bedreigd.
Als ze later had gebeld waardoor het aannemelijker was dat ze al langer bedreigd werd. Als ze niet de dagen daarvoor met een pistool had staan zwaaien. Als ze meer emoties had getoond enz. Dan was er meer twijfel over of dit zelfverdediging was of niet en was ze misschien wel vrijuit gegaan.
Volgens die lijst wordt je pas schuldig bevonden als de jury heel erg overtuigd is, bij een beetje twijfel ga je vrijuit.
Die lijst (instructie jury) vond ik echt bizar. Je bent zowat vogelvrij in die staat als je een buur hebt die de basisprincipes van toneelspelen onder de knie heeft.

Het stukje met de kinderen heb ik vooruit gespoeld, dat trok ik echt niet en dat had voor mij ook niet gehoeven. Schijnbaar mag dat in veel staten want youtube staat vol met de meest afgrijselijke bodycambeelden van politieagenten.

Susan scoort denkt ik heel wat ‘stickers’ uit de DSM V. Klopt het dat haar buurman (die wat het geen probleem vond dat de kinderen op dat veldje speelden) ook de eigenaar was van haar appartement? Zo ja, dan had hij haar ook eens de wacht kunnen aanzeggen want het grondstuk was niet eens van haar en het gehuurde stuk van haar viel daar ook niet onder.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Volgens mij was zij een van de weinige die het huis gekocht had.

Ik heb echt met verbazing zitten kijken. Ik moest huilen toen dat kindje huilend aan belde dat zijn moeder neergeschoten was, echt verschrikkelijk.

Die vrouw is echt niet goed en waarom lieten ze haar in een hotel zitten? Dat is toch bizar?

Als er al zoveel klachten zijn over die vrouw en zij belt om de haverklap de politie dan had er toch veel eerder al ingegrepen moeten worden?
Waarop moet je ingrijpen als politie? Er vonden geen strafbare feiten plaats en Susan kon je ook nergens voor oppakken tot ze dit deed. Is altijd zo makkelijk gezegd dat er veel eerder al ingegrepen had moeten worden. Maar als agent kan je gewoon niks als er geen strafbare feiten worden gepleegd. Dan sta je als agent ook met je rug tegen de muur. En dat is volgens mij ook al een paar keer gezegd door de agent in de serie toen hij met die moeders stond te praten steeds.
Ik zeg toch niet dat de politie had moeten ingrijpen? Wel had er misschien iets van mediation ingeschakeld kunnen worden waardoor er weer gepraat werd met elkaar.
Ik denk wel dat de buurt echt tegen deze vrouw was. En de kinderen haar vaak uitdaagde. Neemt niet weg natuurlijk dat deze vrouw niet helemaal in orde was en natuurlijk nooit de buurvrouw dood had moeten schieten.
Ik vind dat de politie in had moeten grijpen. Doormiddel van mediation of iets dergelijks. Ze waren duidelijk partijdig. Waardoor die kinderen zich sterker voelde tegen de buurvrouw.
Ik was vooral verbaasd over dat dr. Susan.
Een verknipte dr.
Mighty_Macaw schreef:
23-10-2025 11:19
Ze is inderdaad geestelijk niet in orde, dat zag je al in die scene waar ze gewoon weigerde op te staan om naar de cel te gaan. "I can't do this". Alsof ze dan zouden zeggen, oh ok dan.

Heel shockerend trouwens dat ze niet meteen gearresteerd werd. Als het andersom was geweest, zij zwart en het slachtoffer wit, reken maar dat ze met geweld in de boeien geslagen zou worden.
Precies dit zei ik ook tegen mijn man. Ik heb hem toevallig ook gisteren gezien.
Echt bizar die wapen cultuur daar. Ik heb er zelf gewoond maar als je in de voortuin alcohol dronk mag dat niet krijg je een boete maar een wapen hebben is heel normaal :facepalm:

Ik had zo met die kids te doen…wat een malloot die susan.
Vond het indrukwekkende docu. Ik hoop dat de film een hoop geld opbrengt voor die kids. Krijgen ze hun moeder niet mee terug maar kunnen ze misschien wel studeren en in een goede wijk wonen als ze opgegroeid zijn.
Ik heb echt flink gehuild bij het stukje van Izzy. Arme arme jongen.
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Ik ben toen even naar de keuken gelopen.
Afschuwelijk allemaal.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven