Verliefd maar gelukkig getrouwd

woensdag 22 oktober 2025 om 08:49

Vanwege herkenbaarheid heb ik een nieuw account aangemaakt. Ik weet even niet waar ik het zoeken moet en kan nergens anders terecht, vandaar.
Sinds kort heb ik te maken met een situatie op mijn werk waarvan ik niet weet wat ik ermee aan moet. Een mannelijke collega geeft namelijk hints dat hij een crush op mij heeft. Althans, ik zou het verkeerd kunnen interpreteren,maar ik denk het niet. Het blijft bij praten en af en toe appen. Er is nooit fysiek contact geweest.
In het begin vond ik er niet zoveel van. Hij was mij gewoon niet opgevallen. Maar ik vrees dat ik zelf ook gevoelens heb inmiddels. Nu zijn we beiden al jaren getrouwd met kinderen. Van mijn kant kan ik zeggen dat ik gelukkig ben met mijn man. Daarom is iets doen met deze gevoelens voor mij uitgesloten.
Het probleem is dat ik inmiddels moeite heb met eten. Moet tegen mijn zin eten om niet verder af te vallen. Ik denk heel vaak aan hem. Zit als een verliefde puber te wachten op een appje van hem. En ik walg van mezelf.
Ik zie hem gelukkig niet elke dag maar gemiddeld 1 keer in de week op het werk of tijdens het forenzen.
Soms denk ik dat het perimenopauzale fratsen zijn. En soms voelt het alsof ik getriggerd word. Ik ben vroeger misbruikt toen ik 15 jaar was en het geheimhoudingsaspect roept veel angst op. Bovendien lijkt hij in uiterlijk op mijn misbruiker. Verder helemaal niet.
Ik zou natuurlijk opnieuw kunnen solliciteren om weg te komen uit de situatie maar ik heb eindelijk een werkplek gevonden waar ik het erg naar mijn zin heb.
Het doet gewoon veel pijn, dit alles. Ik word er gek van. Is er iemand die in een soortgelijke situatie heeft gezeten? En hoe ben jij eruit gekomen? Kan dit gevoel vanzelf slijten?
                    Sinds kort heb ik te maken met een situatie op mijn werk waarvan ik niet weet wat ik ermee aan moet. Een mannelijke collega geeft namelijk hints dat hij een crush op mij heeft. Althans, ik zou het verkeerd kunnen interpreteren,maar ik denk het niet. Het blijft bij praten en af en toe appen. Er is nooit fysiek contact geweest.
In het begin vond ik er niet zoveel van. Hij was mij gewoon niet opgevallen. Maar ik vrees dat ik zelf ook gevoelens heb inmiddels. Nu zijn we beiden al jaren getrouwd met kinderen. Van mijn kant kan ik zeggen dat ik gelukkig ben met mijn man. Daarom is iets doen met deze gevoelens voor mij uitgesloten.
Het probleem is dat ik inmiddels moeite heb met eten. Moet tegen mijn zin eten om niet verder af te vallen. Ik denk heel vaak aan hem. Zit als een verliefde puber te wachten op een appje van hem. En ik walg van mezelf.
Ik zie hem gelukkig niet elke dag maar gemiddeld 1 keer in de week op het werk of tijdens het forenzen.
Soms denk ik dat het perimenopauzale fratsen zijn. En soms voelt het alsof ik getriggerd word. Ik ben vroeger misbruikt toen ik 15 jaar was en het geheimhoudingsaspect roept veel angst op. Bovendien lijkt hij in uiterlijk op mijn misbruiker. Verder helemaal niet.
Ik zou natuurlijk opnieuw kunnen solliciteren om weg te komen uit de situatie maar ik heb eindelijk een werkplek gevonden waar ik het erg naar mijn zin heb.
Het doet gewoon veel pijn, dit alles. Ik word er gek van. Is er iemand die in een soortgelijke situatie heeft gezeten? En hoe ben jij eruit gekomen? Kan dit gevoel vanzelf slijten?

donderdag 23 oktober 2025 om 07:38

donderdag 23 oktober 2025 om 09:57

Tijdelijk schreef: ↑23-10-2025 01:05Grens aangeven en niet meer privé appen is wel een goede. We werken samen in een werkveld dat soms behoorlijk emotioneel pittig kan zijn ( denk zoiets als politie / brandweer ) Het is dus soms fijn om na te bespreken met iemand die het snapt. Maar dat kan ook een andere collega zijn natuurlijk.
Klinkt niet bepaald alsof je dit ook echt gaat doen. Het 'kan' en 'is een goede'. Als je met vuur speelt kun je je flink verbranden.

donderdag 23 oktober 2025 om 11:05

Het ligt veel meer aan "echt gelukkig" zijn met jezelf.EnigeEchte schreef: ↑23-10-2025 11:04als je echt gelukkig bent met je man dan wordt je m.i. niet verliefd op iemand anders

donderdag 23 oktober 2025 om 11:07

Daar ben ik het niet mee eens! Verliefdheid kan je overkomen, zeker ook wanneer je gek op je partner bent. Daar dan vervolgens actief tegen strijden/open voor uitkomen bij vriendinnen oid zodat het geen eigen leven gaat leiden laat het ook weer wegebben imo.EnigeEchte schreef: ↑23-10-2025 11:04als je echt gelukkig bent met je man dan wordt je m.i. niet verliefd op iemand anders

donderdag 23 oktober 2025 om 12:37

ik denk dat als jij echt gelukkig bent met je man dan sta je niet open voor anderen, laat staan verliefd worden op iemand anders..

donderdag 23 oktober 2025 om 14:38

het rare is, dat toch veel mensen dit overkomtEnigeEchte schreef: ↑23-10-2025 12:37ik denk dat als jij echt gelukkig bent met je man dan sta je niet open voor anderen, laat staan verliefd worden op iemand anders..
Ook volledig gelukkig getrouwde mensen

donderdag 23 oktober 2025 om 15:17

Eén persoon kan nooit alles voor je zijn, dus er zijn dus altijd stukjes die je partner niet raakt. En een ander wel. Daarom kun je altijd verliefd worden. Er is dan niks mis met je, met je partner of met je relatie. 
Het is gewoon een deel van jezelf wat aandacht vraagt. Dat wegduwen gaat moeilijk lukken, je kunt het ook aankijken. Wat in jou wordt er zo geraakt? En waarom?
Mbt het misbruik, verwerking gaat in fases. Steeds opnieuw kan verdriet zich aandienen om weer een stuk dieper aan te gaan en je toe te verhouden. Dat is volkomen normaal.
Een keer langs een therapeut kan licht op de zaak schijnen.
Verliefdheid is best overweldigend dus geef er zeker lucht aan, bij partner of juist anderen. Er komt nog weleens een gevoel op zetten als ' hij begrijpt me helemaal , hij voelt me perfect aan'. Met impliciet/onbewust de gedachte: deze persoon gaat voor mij zorgen en problemen oplossen. De realiteit is dat je deze man nog onvoldoende kent en kunt inschatten of hij betrouwbaar is. je zegt al ik ben een hormoonbom, dus wees voorzichtig met jezelf.
                    Het is gewoon een deel van jezelf wat aandacht vraagt. Dat wegduwen gaat moeilijk lukken, je kunt het ook aankijken. Wat in jou wordt er zo geraakt? En waarom?
Mbt het misbruik, verwerking gaat in fases. Steeds opnieuw kan verdriet zich aandienen om weer een stuk dieper aan te gaan en je toe te verhouden. Dat is volkomen normaal.
Een keer langs een therapeut kan licht op de zaak schijnen.
Verliefdheid is best overweldigend dus geef er zeker lucht aan, bij partner of juist anderen. Er komt nog weleens een gevoel op zetten als ' hij begrijpt me helemaal , hij voelt me perfect aan'. Met impliciet/onbewust de gedachte: deze persoon gaat voor mij zorgen en problemen oplossen. De realiteit is dat je deze man nog onvoldoende kent en kunt inschatten of hij betrouwbaar is. je zegt al ik ben een hormoonbom, dus wees voorzichtig met jezelf.

donderdag 23 oktober 2025 om 19:14

https://www.vreemdgaan-therapeut.nl/blo ... -hersenen/
Gemiddeld worden we zo’n 5 keer in ons leven verliefd. De een meer, de ander minder. Als je je helemaal goed voelt in je relatie zul je niet snel verliefd worden op een ander, maar het kan wel. In ieder geval zul je als het goed zit met de intimiteit (emotioneel en fysiek) niet snel vreemdgaan als je verliefd bent op een ander. Dan zul je eerder vertellen dat je verliefd bent en dat helpt. Naast gemis van iets belangrijks in je relatie, kunnen nare gebeurtenissen in je verleden of recent zorgen dan je openstaat voor verliefdheid. Als er iemand is gestorven, is er de behoefte om je heel levend te voelen. Als je van oud zeer bent afgesloten, is er de behoefte om weer te voelen. Verliefdheid helpt daarbij.
                    Gemiddeld worden we zo’n 5 keer in ons leven verliefd. De een meer, de ander minder. Als je je helemaal goed voelt in je relatie zul je niet snel verliefd worden op een ander, maar het kan wel. In ieder geval zul je als het goed zit met de intimiteit (emotioneel en fysiek) niet snel vreemdgaan als je verliefd bent op een ander. Dan zul je eerder vertellen dat je verliefd bent en dat helpt. Naast gemis van iets belangrijks in je relatie, kunnen nare gebeurtenissen in je verleden of recent zorgen dan je openstaat voor verliefdheid. Als er iemand is gestorven, is er de behoefte om je heel levend te voelen. Als je van oud zeer bent afgesloten, is er de behoefte om weer te voelen. Verliefdheid helpt daarbij.
                                    Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

donderdag 23 oktober 2025 om 20:38

Wederom bedankt aan iedereen voor het reageren. 
Of het echt verliefdheid is of dat het een andere naam zou moeten krijgen weet ik niet. Nu ik verder analyseer begon het vooral met angst dat hij een fysieke grens over zou gaan en ik vind het heel moeilijk om deze grens aan te voelen. Tenminste, op het moment zelf. Vaak komt het besef dat het is overschreden pas later als ik met de brokken zit.
Gelukkig heeft hij dat niet gedaan en ik krijg de indruk dat hij dit zelf eigenlijk ook niet wil. ( Want hij is ook getrouwd ).
De appjes zijn af en toe wel op het randje. Zo schrijft hij dat hij mij mist. Vraagt heel vaak wanneer ik weer werk. Vraagt of we samen zullen reizen naar huis. Heeft het over dromen over mij. En hij doet kleine dingen voor mij, zoals iets lekkers meenemen naar werk waarvan hij weet dat ik t graag eet. ( Hoewel, nu even niet dus )
Ik probeer het luchtig te houden door er grapjes over te maken of door over te gaan op een ander onderwerp.
Ik heb 2 vriendinnen waarvan er 1 net een baby heeft gekregen en daarnaast van alles op haar bordje heeft liggen met familiegedoe. En van de ander hoef ik denk ik geen begrip te verwachten omdat ze serieuze issues heeft rondom vertrouwen. Ik wil deze vriendschappen niet verpesten en vind het naar vriendin 1 niet eerlijk.
Met mijn man bespreken kan gewoon echt niet.
Misschien ligt daar dan de zwakke plek van onze relatie, dat ik soms emotionele support mis bij hem.
Hij heeft wel gemerkt dat mijn libido hoger is geworden. Fysiek zit t wel goed tussen ons. Hoewel seks ook weer herbelevingen triggert, iets dat ik ook al een tijd niet meer heb gehad.
Het lucht wel op om er hier op het forum over te kunnen schrijven.
Weet iemand de weg naar EMDR behandeling? Gaat dat via de huisarts?
                    Of het echt verliefdheid is of dat het een andere naam zou moeten krijgen weet ik niet. Nu ik verder analyseer begon het vooral met angst dat hij een fysieke grens over zou gaan en ik vind het heel moeilijk om deze grens aan te voelen. Tenminste, op het moment zelf. Vaak komt het besef dat het is overschreden pas later als ik met de brokken zit.
Gelukkig heeft hij dat niet gedaan en ik krijg de indruk dat hij dit zelf eigenlijk ook niet wil. ( Want hij is ook getrouwd ).
De appjes zijn af en toe wel op het randje. Zo schrijft hij dat hij mij mist. Vraagt heel vaak wanneer ik weer werk. Vraagt of we samen zullen reizen naar huis. Heeft het over dromen over mij. En hij doet kleine dingen voor mij, zoals iets lekkers meenemen naar werk waarvan hij weet dat ik t graag eet. ( Hoewel, nu even niet dus )
Ik probeer het luchtig te houden door er grapjes over te maken of door over te gaan op een ander onderwerp.
Ik heb 2 vriendinnen waarvan er 1 net een baby heeft gekregen en daarnaast van alles op haar bordje heeft liggen met familiegedoe. En van de ander hoef ik denk ik geen begrip te verwachten omdat ze serieuze issues heeft rondom vertrouwen. Ik wil deze vriendschappen niet verpesten en vind het naar vriendin 1 niet eerlijk.
Met mijn man bespreken kan gewoon echt niet.
Misschien ligt daar dan de zwakke plek van onze relatie, dat ik soms emotionele support mis bij hem.
Hij heeft wel gemerkt dat mijn libido hoger is geworden. Fysiek zit t wel goed tussen ons. Hoewel seks ook weer herbelevingen triggert, iets dat ik ook al een tijd niet meer heb gehad.
Het lucht wel op om er hier op het forum over te kunnen schrijven.
Weet iemand de weg naar EMDR behandeling? Gaat dat via de huisarts?

donderdag 23 oktober 2025 om 20:51

Onzin.EnigeEchte schreef: ↑23-10-2025 11:04als je echt gelukkig bent met je man dan wordt je m.i. niet verliefd op iemand anders

donderdag 23 oktober 2025 om 20:59

Vlinders in je buik voelen eigenlijk eender als een reactie op angst.Tijdelijk schreef: ↑23-10-2025 20:38Wederom bedankt aan iedereen voor het reageren.
Of het echt verliefdheid is of dat het een andere naam zou moeten krijgen weet ik niet. Nu ik verder analyseer begon het vooral met angst dat hij een fysieke grens over zou gaan en ik vind het heel moeilijk om deze grens aan te voelen.
https://www.quest.nl/mens/psychologie/a ... ders-buik/
                                    Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

donderdag 23 oktober 2025 om 21:19

Stop met hem te appen! Dit voedt het alleen maar en hierdoor maak je het onmogelijk voor jezelf om van de gevoelens (waarvan ik denk dat ze niet echt zijn, maar enkel gebaseerd om het goed voelen om gewild te worden) af te komen.Tijdelijk schreef: ↑23-10-2025 20:38De appjes zijn af en toe wel op het randje. Zo schrijft hij dat hij mij mist. Vraagt heel vaak wanneer ik weer werk. Vraagt of we samen zullen reizen naar huis. Heeft het over dromen over mij. En hij doet kleine dingen voor mij, zoals iets lekkers meenemen naar werk waarvan hij weet dat ik t graag eet. ( Hoewel, nu even niet dus )
Werk dingen kunnen over de e-mail, je hebt geen enkele reden om met hem te blijven appen en wmb is dat een duidelijke bewuste keuze die je hier maakt door het wel te doen.
Hoe zou jij het vinden als je partner dit zou doen?
Je blijft hem informatie geven, waar hij weer iets liefs mee gaat doen, zoals iets lekkers voor je meenemen en daardoor blijft de cirkel draaien. Stap eruit.
                                    Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher

donderdag 23 oktober 2025 om 22:07

Inderdaad, alsof TO dat zelf niet bedacht zou kunnen hebben dat privé appen misschien niet heel handig is. Tuurlijk is dat leuk en goed voor je ego en spannend. Maar iedereen snapt, dus TO vast ook, dat appen niet handig is. Dat is geen hogere wiskunde. Dus om nu te zeggen: 'goh ja dat is misschien wel een goede om niet meer met hem te appen'.. dat vind ik wel wat apart. Dat had je zelf vast ook kunnen bedenken TO.

vrijdag 24 oktober 2025 om 07:33

Het klinkt ook alsof ze denkt dat ze nog niets fout doet, terwijl ik dit best grensoverschrijdend vindt als mijn partner zo met een collega blijft appen. Ze moet verantwoordelijkheid voor haar aandeel pakken ipv in de slachtofferrol blijven hangen en denkend dat dit haar aan het overkomen is.Tulpje22 schreef: ↑23-10-2025 22:07Inderdaad, alsof TO dat zelf niet bedacht zou kunnen hebben dat privé appen misschien niet heel handig is. Tuurlijk is dat leuk en goed voor je ego en spannend. Maar iedereen snapt, dus TO vast ook, dat appen niet handig is. Dat is geen hogere wiskunde. Dus om nu te zeggen: 'goh ja dat is misschien wel een goede om niet meer met hem te appen'.. dat vind ik wel wat apart. Dat had je zelf vast ook kunnen bedenken TO.
                                    Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher

vrijdag 24 oktober 2025 om 07:47

+1Roxy21 schreef: ↑24-10-2025 07:33Het klinkt ook alsof ze denkt dat ze nog niets fout doet, terwijl ik dit best grensoverschrijdend vindt als mijn partner zo met een collega blijft appen. Ze moet verantwoordelijkheid voor haar aandeel pakken ipv in de slachtofferrol blijven hangen en denkend dat dit haar aan het overkomen is.

vrijdag 24 oktober 2025 om 13:12

Je kunt beter niet meer appen want dit is echt niet normaal hoor, ook niet fair naar zijn partner toe toch. Man wat zou dat pijn doen als jullie partners die gesprekken zouden lezen... en dat voor een beetje aandacht en vleierij. 
Als je aan hem denkt hoef je niet te vechten tegen de gedachte, maar je mag gewoon denken 'oh kijk, daar hebben we het weer' en dan laat je de gedachte weer gaan. Alsof je een ballonnetje de lucht in laat.
Kan goed iets hormonaals zijn hoor. En angst en verliefdheid hebben inderdaad wel overeenkomsten dus het is niet gek gedacht dat je zenuwen en bibbers door verliefdheid komen. Maar als je die kerel elke dag zou zien, zoals hij zich thuis gedraagt zou je binnen no-time genezen zijn waarschijnlijk. Stel anders gewoon even een remspoor voor bij de was, een harde boer op de bank of het zoveelste stomme grapje. Voila. Het is maar een man.
                    Als je aan hem denkt hoef je niet te vechten tegen de gedachte, maar je mag gewoon denken 'oh kijk, daar hebben we het weer' en dan laat je de gedachte weer gaan. Alsof je een ballonnetje de lucht in laat.
Kan goed iets hormonaals zijn hoor. En angst en verliefdheid hebben inderdaad wel overeenkomsten dus het is niet gek gedacht dat je zenuwen en bibbers door verliefdheid komen. Maar als je die kerel elke dag zou zien, zoals hij zich thuis gedraagt zou je binnen no-time genezen zijn waarschijnlijk. Stel anders gewoon even een remspoor voor bij de was, een harde boer op de bank of het zoveelste stomme grapje. Voila. Het is maar een man.
                                    Lorem Ipsum 

vrijdag 24 oktober 2025 om 13:19

Ook niet. Dat zou betekenen dat als je op jonge leeftijd ‘echt gelukkig’ bent met jezelf je nooit verliefd gaat worden op iemand.
Verliefdheid kan altijd gebeuren, om allerlei redenen, positief en negatief, of je nou een relatie hebt of niet. Als je wel een relatie hebt is de verliefdheid ook niet anders dan zonder relatie.

vrijdag 24 oktober 2025 om 16:32

Vanmorgen appte hij weer. Ik vond het heel moeilijk omdat ik het appen als fijn ervaarde en omdat ik hem niet wilde kwetsen. Maar ik heb hem gestuurd voortaan alleen over werkgerelateerde te willen appen. 
Hij reageerde vrij kortaf, wat ik wel verwachtte.
Ik voel me nu down maar tegelijkertijd vreemd opgelucht. Ik werk volgende week pas weer samen met hem. Ben er zenuwachtig voor maar we zullen zien hoe het gaat verlopen.
Jullie hebben gelijk dat ik verantwoordelijkheid moet nemen hierin.
                    Hij reageerde vrij kortaf, wat ik wel verwachtte.
Ik voel me nu down maar tegelijkertijd vreemd opgelucht. Ik werk volgende week pas weer samen met hem. Ben er zenuwachtig voor maar we zullen zien hoe het gaat verlopen.
Jullie hebben gelijk dat ik verantwoordelijkheid moet nemen hierin.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Al een account? Log dan hier in