Entertainment alle pijlers

Ik zoek de naam van een tekenfilm

24-10-2025 09:37 26 berichten
Al heel lang zoek ik de naam van een tekenfilm en door het topic over je favoriete kinderserie ben ik er weer over gaan nadenken.

Wat ik weet, is dat het over personages ging met het gezicht aan een kant van hun hoofd getekend. Vierkante gezichten. Hopelijk ben ik een beetje duidelijk :-D
Ze spraken Spaans of Italiaans, maar ik denk Spaans, ik was te klein om precies te weten welke taal het was.
Jaren 80 was het op tv.

Wie weet wat ik bedoel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gemini zegt: Spaghetti Family
Dankjewel, maar helaas niet.

Het waren kleine, gedrongen personages, alles vrij vierkant getekend. Hoekige gezichten, grote neuzen, brede kaaklijn, enzovoort.
La linea?
Signor Rossi?
Altijd van je afsnijden
Goede optie, maar nee helaas niet. Wel ongeveer zulke figuurtjes.

Als de figuurtjes hun hoofd bewogen , ging hun gezicht buiten hun hoofd ofzo. :-D
Dus als ze bijvoorbeeld naar links of rechts keken, waren hun wenkbrauwen bijvoorbeeld boven hun hoofd.

Misschien herinner ik het me wel helemaal verkeerd en ik heb ook al gegoogled natuurlijk en ChatGPT gevraagd, die heeft ook wel opties, maar niet de goede.
Was wel iets later maar je omschrijving doet mij denken aan Shin Chan
https://akm-img-a-in.tosshub.com/indiat ... ze=690:388
Johnny Bravo of Dexter's Laboratory ?
Niet zeuren, gewoon poetsen.
Dankjewel allebei, maar die series zijn het helaas niet.

In het topic over de kinderserie van vroeger was een forummer die precies wist welke serie ik bedoel, maar ze wist de naam helaas niet.

Nou ja, er is vast wel iemand die het weet. :)
Signor Rossi?
Si abra la puerta hay lobos.
Nee, helaas niet.
Wadapatja schreef:
24-10-2025 16:13
Dankjewel allebei, maar die series zijn het helaas niet.

In het topic over de kinderserie van vroeger was een forummer die precies wist welke serie ik bedoel, maar ze wist de naam helaas niet.

Nou ja, er is vast wel iemand die het weet. :)
Weet zij toevallig in welke taal het was?
Elsy schreef:
24-10-2025 19:45
Weet zij toevallig in welke taal het was?

Ze zei ook Spaans.
Oh jee, volgens mij heb ik dit vroeger ook gezien, maar de naam … ik dacht aan iets van ‘jori’ of ‘jordi’ maar daar vind ik niks mee.

Het enige wat ik nog weet, is een aflevering met een operazangeres die allergisch voor bepaalde bloemen. De slechterik uit het verhaal stuurt de bloemen vlak voor de voorstelling, zangeres is abrupt haar stem kwijt en de manager is in zak en as. Dan hoort hij een van de hoofdpersonen uit de serie zingen en tilt hij haar zo het podium op. De dag is gered.

Geen idee of de zoekmachines daar iets mee kunnen. :-D
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Gemini zegt dat dit een aflevering (The Cat Above and the Mouse Below) van Tom & Jerry is.
Ik kom hiermee uit op Pipi, Pupu & Rosmarina
:sherlock:
https://youtu.be/9b4SpLv6J1Y?si=JF9T79NyllGwM-gJ
Dankjewel voor het speurwerk, maar allebei niet helaas.

Het is niet superbelangrijk om te weten ofzo, maar ik denk er nog wel eens aan en kan nooit op de naam komen en sinds het topic over je favoriete kinderserie zit ik er weer over te piekeren. o_o
Nee, dat zijn ook niet de series die ik voor me zie. Potverdikkie wat WAS het nou? :bonk:

Zoals ik het me herinner was het heel simpel getekend, een klein beetje zoals Fido Dido bijvoorbeeld. Is dat hetzelfde als jij je herinnert, TO?
The Cobi Troupe
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ja pepexx, die tekenfilm bedoel ik!

Dankjewel! :cheer2:
botanietje schreef:
24-10-2025 20:50
Nee, dat zijn ook niet de series die ik voor me zie. Potverdikkie wat WAS het nou? :bonk:

Zoals ik het me herinner was het heel simpel getekend, een klein beetje zoals Fido Dido bijvoorbeeld. Is dat hetzelfde als jij je herinnert, TO?

Bedoel jij ook the Cobi troupe?
Wadapatja schreef:
24-10-2025 22:32
Bedoel jij ook the Cobi troupe?

Ja dat is hem!!
Bedankt Pepexx, fantastisch

Edit: ik zie op Wikipedia dat er inderdaad een personage in zat met de naam Jordi, vandaar mijn associatie :-)
Wat leuk dat er 2 mensen nu blij zijn! Ik had nog nooit van die serie gehoord. Na wat googlen, lees ik dat het gemaakt is als een soort promotie voor de Olympische Spelen in Barcelona in 1992. Weer wat geleerd.
Ja, het was iets later dan ik in mijn gedachten had, ik dacht jaren 80. En er zijn minder personages zoals ik omschreven had, maar de hoofdpersoon is precies zoals ik in mijn hoofd had.

Die trampoline in de intro herinner ik me ook goed.
Graag gedaan :yes:
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven