Verliefd, moeilijke situatie

dinsdag 28 oktober 2025 om 23:11

Goeiedag
Ik wil graag advies inwinnen hoe met deze situatie om te gaan.
Ik heb een jaar geleden een leuke, jonge vrouw ontmoet van 27. Ik ben zelf 31 jaar oud.
Ik zal de situatie proberen uit te leggen. Ik leerde haar een jaar geleden kennen in het centrum. Ik kwam haar de dag erna weer tegen en heb een praatje gemaakt en nummers uitgewisseld. Toen een behoorlijke tijd lopen appen en ineens was daar radiostilte. 2 weken daarna begon ze uit zichzelf weer terug te appen dat het haar speet dat ze een hele tijd niks van zich had laten horen en ze in een hele moeilijke situatie zat en daarom verhuisd was. Sindsdien videobel ik bijna elke dag met haar en spreek ik haar eigenlijke elke dag via WhatsApp. Ik heb haar in die tijd verteld dat ik haar wel zag zitten dat is nou ongeveer 8 maanden geleden. haar antwoord: ik ben verliefd op iemand anders, dat kan natuurlijk en in de tussentijd heb ik 3 maanden een relatie gehad met wat nu dus mijn ex is. In die tijd spraak ik die andere vrouw nog regelmatig, puur vriendschappelijk, ik heb haar in het echt denk ik 3 of 4 keer gesproken vanwege de afstand tussen ons en het feit dat ze 6 of 7 dagen in de week werkt
Ondertussen is het tussen haar en diegene op wie ze verliefd was niks geworden en ze nam/neemt mij steeds meer in vertrouwen over bepaalde dingen. Ik ging/ga een behoorlijk zware tijd door en heb aan haar heel veel steun gehad. Ik werd weer verliefd op haar, alleen zij is dus nu verliefd op een collega van haar. ik heb haar ook verteld dat ik gevoelens voor haar heb en ze reageerde heel goed en zei tegen me dat ik een superleuke gozer ben maar toch echt verliefd is op die collega. Gelukkig is er wat betreft vriendschap tussen ons weinig verandert.
Ik ben ergens jaloers op die jongen met wie ze nu an het afspreken is. Eigenlijk is mijn hele probleem dat die jongen net 3 weken vrijgezel is, hij is vreemd gegaan met haar terwijl hij nog in een relatie zat, ze zijn collega's en zij is zijn leidinggevende. Komt bij dat die jongen haar al een paar keer heeft uitgescholden waar ze van over stuur was. Ik snap dat het haar keuze is en ik ken die hele jongen verder niet maar ik wil niet dat iemand haar nog pijn doet. Ik weet van mezelf dat ik haar goed zou behandelen en ik vraag me soms af wat als ik een paar maanden eerder eerlijk tegen haar was geweest over mijn gevoelens voor haar. Ik ben redelijk jaloers aangelegd en ik snap niet zo goed waarom ze mij geen kans wil geven. Officieel hebben ze nou geen relatie en hebben ze elkaar buiten werktijd 2 ker in het echt gezien. Die ex van die jongen waarmee zij nu aan het daten is stalked hun een beetje, ze heeft een andere collega die tussen hen aan het stoken is en dit is wat ze mij zelf heeft verteld.
Wat kan ik hiermee? Als vriend waardeer ik haar heel erg en ik wil haar absoluut niet kwijt. Ik wil haar eigenlijk gewoon als mijn vriendin/vrouw in mijn leven. Ik moet me er misschien maar gewoon over heen zetten, het is haar leven en zij is verliefd op die collega van haar en niet op mij. Wat ik eerder al zei ik wil niet dat iemand haar nog pijn doet.
                    Ik wil graag advies inwinnen hoe met deze situatie om te gaan.
Ik heb een jaar geleden een leuke, jonge vrouw ontmoet van 27. Ik ben zelf 31 jaar oud.
Ik zal de situatie proberen uit te leggen. Ik leerde haar een jaar geleden kennen in het centrum. Ik kwam haar de dag erna weer tegen en heb een praatje gemaakt en nummers uitgewisseld. Toen een behoorlijke tijd lopen appen en ineens was daar radiostilte. 2 weken daarna begon ze uit zichzelf weer terug te appen dat het haar speet dat ze een hele tijd niks van zich had laten horen en ze in een hele moeilijke situatie zat en daarom verhuisd was. Sindsdien videobel ik bijna elke dag met haar en spreek ik haar eigenlijke elke dag via WhatsApp. Ik heb haar in die tijd verteld dat ik haar wel zag zitten dat is nou ongeveer 8 maanden geleden. haar antwoord: ik ben verliefd op iemand anders, dat kan natuurlijk en in de tussentijd heb ik 3 maanden een relatie gehad met wat nu dus mijn ex is. In die tijd spraak ik die andere vrouw nog regelmatig, puur vriendschappelijk, ik heb haar in het echt denk ik 3 of 4 keer gesproken vanwege de afstand tussen ons en het feit dat ze 6 of 7 dagen in de week werkt
Ondertussen is het tussen haar en diegene op wie ze verliefd was niks geworden en ze nam/neemt mij steeds meer in vertrouwen over bepaalde dingen. Ik ging/ga een behoorlijk zware tijd door en heb aan haar heel veel steun gehad. Ik werd weer verliefd op haar, alleen zij is dus nu verliefd op een collega van haar. ik heb haar ook verteld dat ik gevoelens voor haar heb en ze reageerde heel goed en zei tegen me dat ik een superleuke gozer ben maar toch echt verliefd is op die collega. Gelukkig is er wat betreft vriendschap tussen ons weinig verandert.
Ik ben ergens jaloers op die jongen met wie ze nu an het afspreken is. Eigenlijk is mijn hele probleem dat die jongen net 3 weken vrijgezel is, hij is vreemd gegaan met haar terwijl hij nog in een relatie zat, ze zijn collega's en zij is zijn leidinggevende. Komt bij dat die jongen haar al een paar keer heeft uitgescholden waar ze van over stuur was. Ik snap dat het haar keuze is en ik ken die hele jongen verder niet maar ik wil niet dat iemand haar nog pijn doet. Ik weet van mezelf dat ik haar goed zou behandelen en ik vraag me soms af wat als ik een paar maanden eerder eerlijk tegen haar was geweest over mijn gevoelens voor haar. Ik ben redelijk jaloers aangelegd en ik snap niet zo goed waarom ze mij geen kans wil geven. Officieel hebben ze nou geen relatie en hebben ze elkaar buiten werktijd 2 ker in het echt gezien. Die ex van die jongen waarmee zij nu aan het daten is stalked hun een beetje, ze heeft een andere collega die tussen hen aan het stoken is en dit is wat ze mij zelf heeft verteld.
Wat kan ik hiermee? Als vriend waardeer ik haar heel erg en ik wil haar absoluut niet kwijt. Ik wil haar eigenlijk gewoon als mijn vriendin/vrouw in mijn leven. Ik moet me er misschien maar gewoon over heen zetten, het is haar leven en zij is verliefd op die collega van haar en niet op mij. Wat ik eerder al zei ik wil niet dat iemand haar nog pijn doet.

woensdag 29 oktober 2025 om 07:34

woensdag 29 oktober 2025 om 07:57

woensdag 29 oktober 2025 om 07:57

"Ik ben redelijk jaloers aangelegd en ik snap niet zo goed waarom ze mij geen kans wil geven"
Omdat ze je gewoon echt niet als relatiemateriaal ziet. Toen niet, nu niet en nooit niet. Hoe goed jij ook denkt voor haar te zijn, zij voelt het niet bij jou. Dat heeft ze nooit gedaan. Je bent de 'goede vriend' maar meer niet en meer gaat het ook niet worden.
En deze vriendschap gaat voor jou niet werken want jij hoopt er meer uit te halen en dat krijg je niet. Dus het enige wat werkt is totaal het contact verbreken met haar. Ik heb zelf ooit zo'n 'vriend' gehad. Werkelijk, hele lieve aardige gast, maar echt geen relatiemateriaal voor mij. En nooit iets laten merken dat ik daar anders over dacht. Ik heb zelf die vriendschap verbroken omdat ik hem obsessief begon te vinden. Helaas moest dat ook nog op de harde manier want het ging er niet in bij hem. Ik heb hem dus overal op geblokkeerd. Ik dacht dus dat ik van hem af was. Maar ik ben zelfstandig ondernemer en mijn LinkedIn staat dus open. En dus ging hij via de linked in messenger gewoon verder. Dus heb ik hem daar ook moeten blokkeren.
Dus bespaar je zelf verder leed en verbreek het contact zodat je verder kunt met je leven.
                    Omdat ze je gewoon echt niet als relatiemateriaal ziet. Toen niet, nu niet en nooit niet. Hoe goed jij ook denkt voor haar te zijn, zij voelt het niet bij jou. Dat heeft ze nooit gedaan. Je bent de 'goede vriend' maar meer niet en meer gaat het ook niet worden.
En deze vriendschap gaat voor jou niet werken want jij hoopt er meer uit te halen en dat krijg je niet. Dus het enige wat werkt is totaal het contact verbreken met haar. Ik heb zelf ooit zo'n 'vriend' gehad. Werkelijk, hele lieve aardige gast, maar echt geen relatiemateriaal voor mij. En nooit iets laten merken dat ik daar anders over dacht. Ik heb zelf die vriendschap verbroken omdat ik hem obsessief begon te vinden. Helaas moest dat ook nog op de harde manier want het ging er niet in bij hem. Ik heb hem dus overal op geblokkeerd. Ik dacht dus dat ik van hem af was. Maar ik ben zelfstandig ondernemer en mijn LinkedIn staat dus open. En dus ging hij via de linked in messenger gewoon verder. Dus heb ik hem daar ook moeten blokkeren.
Dus bespaar je zelf verder leed en verbreek het contact zodat je verder kunt met je leven.

woensdag 29 oktober 2025 om 08:11

‘Je schrijft dat je ‘ weet van jezelf dat je haar goed zou behandelen (….) je bent redelijk jaloers aangelegd en je snapt niet zo goed waarom ze je geen kans wil geven.
Een relatie met jou zit er blijkbaar niet in. Accepteer dat ze jou niet als potentiële partner ziet.
                    Een relatie met jou zit er blijkbaar niet in. Accepteer dat ze jou niet als potentiële partner ziet.
                                    Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.

woensdag 29 oktober 2025 om 08:17

Ik snap de reactie, bedankt!SunShine35 schreef: ↑29-10-2025 07:34Verbreek het contact. Om de een of andere reden wil ze niks met jou maar wel met anderen.
Vriendschap zou normaal prima kunnen, maar niet als jij verliefd op haar bent, constant blijft hopen op meer en er last van hebt.
Het verhaal is ook vaag. Er is iets met haar.
Ik moet me er maar over heen zetten denk ik. Ik wil haar ook niet kwijt als vriend en ik ben nog jong ik vind wel iemand anders.
Ik krijg gewoon niet echt hoogte van haar ofzo. Ze stuurt me vaak selfies uit het niets, heb ik nog nooit meegemaakt maar misschien wil ik dingen zien er niet zijn. Ze zegt ook heel vaak 'dat je er bent betekent heel veel voor me'. Ik heb ook nog nooit echt 1 op 1 wat met haar gedaan als in op het terras zitten oid.

woensdag 29 oktober 2025 om 08:19

yourlocalhero schreef: ↑29-10-2025 07:43Je bent vanaf moment 1 in de friendzone gezet, daar ga je niet uitkomen.
Ik denk dat als je oprecht vrienden wil blijven het contact voor nu op een laag vuur moet zodat jij je gevoelens kunt verwerken.
Ik denk dat je gelijk hebt.
En als zij verder gelukkig is met die collega van haar heb ik dat natuurlijk gewoon te respecteren.
Ik kan er alleen maar voor haan zijn als goede vriend. So be it.

woensdag 29 oktober 2025 om 08:25

Dat laatste is het dan ook denk ik. Zou schelen als ik eens irl met haar kon praten langer dan 10 minuten.SweetFirefly schreef: ↑29-10-2025 08:11‘Je schrijft dat je ‘ weet van jezelf dat je haar goed zou behandelen (….) je bent redelijk jaloers aangelegd en je snapt niet zo goed waarom ze je geen kans wil geven.
Dan heeft ze straks een relatie met een jongen van 24 die al vreemd is gegaan in zijn vorige relatie met haar en net 3 weken vrijgezel is. Zij is dan ook nog zijn leidinggevende en ze heeft een jaloers collega die ook verliefd op haar is.
Maarja, dat zijn aan het einde van de dag niet mijn zaken.

woensdag 29 oktober 2025 om 08:26

Ik ook.
Blijkbaar is ergens een blikje opengetrokken van zielige 30ers met dramatische liefdesleven, vergelijkbare schrijfstijlen en namen.

woensdag 29 oktober 2025 om 08:56

woensdag 29 oktober 2025 om 08:58

Hmm, bedankt voor de reactie iig!ambra schreef: ↑29-10-2025 07:57Toe zeg knul. Laat haar haar leven leiden.
Als iemand haar pijn doet, zoals jij dat noemt, daar heb jij niks van te vinden.
Je wilt haar voor jezelf, ze is geen voorwerp!
Sluit het contact af en voedt jezelf op aub.
Je denkt nl op een enge, bezitterige manier over deze vrouw.
Wat ik alleen bedoel te zeggen en ik schrijf het misschien wat rottig op is dat ze in mijn ogen weer een boel ellende op de hals haalt.
Maar inderdaad dat is allemaal haar keuze. Het enige wat ik kan doen is er voor haar zijn als vriend.

woensdag 29 oktober 2025 om 09:28

Wij hebben nu gewoon dagelijks contact en als er niet meer inzit dan gewoon vrienden is dat verder prima.
Die gevoelens gaan wel weer over en ik heb echt heel veel aan haar te danken.

woensdag 29 oktober 2025 om 10:37

Mwhoa, zo voelt het niet maar ik snap de reactie.Taskmaster schreef: ↑29-10-2025 09:09Verbreek deze vriendschap. Je zit op een soort reservebank en niet om opgeroepen te worden als vriendje maar als ze aandacht tekort komt.
Weglopen. Afscheid nemen. Verder kijken.
Ze heeft me echt heel erg gesteund in bepaalde dingen en dat probeer ik ook bij haar te doen. Ze heeft genoeg bullshit meegemaakt en het is uiteraard haar leven. Kijk die collega van haar ziet ze 5 dagen in de week en mij heeft ze 3 keer 10 minuten gezien irl. Via facetime praten is toch anders dan in het echt.

woensdag 29 oktober 2025 om 10:43

Eens hoor. Maar zij heeft dan straks een relatie met iemand die al eerder vreemd gegaan is in een vorige relatie met haar. Zij is zijn leidinggevende en eigenlijk 2e keus, zo zie ik het.
Ik denk inderdaad wat de meerderheid hier zegt: het gaat nooit wat worden tussen ons, jammer maar het is niet anders. Scheelt wel dat ik het hier een beetje van me af kan typen!
Ze stelde zelf voor om wat te gaan drinken op het terras, dat werd later 'vind je het goed als ik je dan aan mijn vrienden voorstel' ik zo ja prima hoor waarom niet. Ze zegt zelf af 3 dagen van te voren want ze moest toch werken. Vond ik ook wel jammer.

woensdag 29 oktober 2025 om 10:44

Dat is dan toch duidelijk!
Misschien wil ik dingen zien die er niet zijn hoor, zou goed kunnen. Maar waarom zou ik haar 'laten stikken' puur omdat ze mij niet ziet zitten, mij niet wil, ik haar type niet ben oid?

woensdag 29 oktober 2025 om 10:47

Voor nu heb je er geen vrede mee (je jaloerse kant) dus afstand nemen is echt beter voor nu..

woensdag 29 oktober 2025 om 11:21

Ze werkt 6 a 7 dagen in de week en dan moet ze nog een uur met de bus naar huis. Als ze dus om 6 uur klaar is s'avonds op de zaak is ze om 7 uur s'avonds thuis. Ze is gewoon heel moe aan het eind van zo'n dag. Ze gaat verder ook niet echt uit ofzo en leeft een beetje voor haar werk.
En de afstand is dik 40 km enkele reis.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Al een account? Log dan hier in