Aanrijding gehad; verwijten van familie
donderdag 6 november 2025 om 18:12
Ik voel mij heel kut...
Vanmiddag een aanrijding gehad.
Ik kan mij er weinig meer van herinneren. Het was op een rotonde. Toen ik de rotonde op reed, was er geen auto en opeens knalde ik op een auto die voor een zebra pad stond te wachten. Ik moest driekwarts. Mijn auto schoot door en kon nog net stuur recht houden. Uit paniek reed ik eerst door en dacht rij ik terug om er toch heen te gaan. Maar zag de auto ook weg rijden, ik moest ook naar deeltijd.
Bij deeltijd heb ik dat aangegeven, en gelukkig kon ik met iemsnd praten. Ik zat echt te trillen en te huilen. We hebben samen de politie gebeld, anwb en alles. Maar wist niet wie de automobilist was.
Ik mocht naar huis gaan maar ben toch bij deeltijd gebleven voor afleiding..uiteindelijk voelde ik.mij wst rustiger en dacht ik; dit komt wel goed.
Dus ik dacht; ga het wel mijn ouders vertellen. Ben daar langs gereden. Mijn bumper is kapot en de koplamp. Mijn vader ging kijken en toen een hele discussie.
Ik probeerde het uit te leggen hoe dat is gebeurd, eerst zei dat ik er op ben geknald.
En toen kreeg ik al een opmerking van dat is niet mooi, zeker niet goed uitgekeken.
en toen was het gelijk al iets, hoe kan dat nou? Dat is dom van je. Dus probeerde dan maar t verhaal wat om te draaien dat het leek alsof het niet mijn schuld was.
En toen mijn broer nog met z'n opmerking; weet je het kenteken? Nee want ik schoot door Dus kon het niet zien. En ja ik ben altijd alert, en voorzichtig ik onthou het kenteken wel, dat is dom van je.
En toen mijn vader nog soort van stem verheffen dat is dom van je, dat je tegen iemsnd bent aangereden, later zei ik het is niet mijn schuld, en dat ik nooit schuld moest bekennen en ze gingen maar door met verwijten dat ik beter moest kijken. Ipv dat ze mij hielpen. En mijn broer zei dam maar een dashcam aanschaffen. En het ging maar door. Ik zat al hoog in emoties ook door mijn hormonen.
Inmiddels heb ik al contact met de automobilist.
In mijn 18 jaar heb ik nog nooit een aanrijding gehad maar voel mij zo kut nu alsof er nog nooit iemand een aanrijding heeft gehad. Maar zo gaat het altijd al, als er wst gebeurd ook toen ik nog thuis woonde; het was vaak mijn schuld, ook mijn misbruik en alles wat ik mee heb gemaakt.
Wat ik hier mee wil? Even van mij afschrijven want voel mij echt slecht
Vanmiddag een aanrijding gehad.
Ik kan mij er weinig meer van herinneren. Het was op een rotonde. Toen ik de rotonde op reed, was er geen auto en opeens knalde ik op een auto die voor een zebra pad stond te wachten. Ik moest driekwarts. Mijn auto schoot door en kon nog net stuur recht houden. Uit paniek reed ik eerst door en dacht rij ik terug om er toch heen te gaan. Maar zag de auto ook weg rijden, ik moest ook naar deeltijd.
Bij deeltijd heb ik dat aangegeven, en gelukkig kon ik met iemsnd praten. Ik zat echt te trillen en te huilen. We hebben samen de politie gebeld, anwb en alles. Maar wist niet wie de automobilist was.
Ik mocht naar huis gaan maar ben toch bij deeltijd gebleven voor afleiding..uiteindelijk voelde ik.mij wst rustiger en dacht ik; dit komt wel goed.
Dus ik dacht; ga het wel mijn ouders vertellen. Ben daar langs gereden. Mijn bumper is kapot en de koplamp. Mijn vader ging kijken en toen een hele discussie.
Ik probeerde het uit te leggen hoe dat is gebeurd, eerst zei dat ik er op ben geknald.
En toen kreeg ik al een opmerking van dat is niet mooi, zeker niet goed uitgekeken.
en toen was het gelijk al iets, hoe kan dat nou? Dat is dom van je. Dus probeerde dan maar t verhaal wat om te draaien dat het leek alsof het niet mijn schuld was.
En toen mijn broer nog met z'n opmerking; weet je het kenteken? Nee want ik schoot door Dus kon het niet zien. En ja ik ben altijd alert, en voorzichtig ik onthou het kenteken wel, dat is dom van je.
En toen mijn vader nog soort van stem verheffen dat is dom van je, dat je tegen iemsnd bent aangereden, later zei ik het is niet mijn schuld, en dat ik nooit schuld moest bekennen en ze gingen maar door met verwijten dat ik beter moest kijken. Ipv dat ze mij hielpen. En mijn broer zei dam maar een dashcam aanschaffen. En het ging maar door. Ik zat al hoog in emoties ook door mijn hormonen.
Inmiddels heb ik al contact met de automobilist.
In mijn 18 jaar heb ik nog nooit een aanrijding gehad maar voel mij zo kut nu alsof er nog nooit iemand een aanrijding heeft gehad. Maar zo gaat het altijd al, als er wst gebeurd ook toen ik nog thuis woonde; het was vaak mijn schuld, ook mijn misbruik en alles wat ik mee heb gemaakt.
Wat ik hier mee wil? Even van mij afschrijven want voel mij echt slecht
donderdag 6 november 2025 om 18:24
Het was geen harde klap, ben met mijn hoofd ook niet ergens tegen aan geknald. Maar heb verder ook geen klachten, maar hou het wel even in de gaten.framboise-t schreef: ↑06-11-2025 18:22Ik denk niet perse dat je een hersenschudding hebt hoor, vor iedereen denkt dat ik een diagnose stel, maar ik zou het voor de zekerheid wel even uitsluiten.
donderdag 6 november 2025 om 18:31
donderdag 6 november 2025 om 18:42
donderdag 6 november 2025 om 18:48
Ja het is mijn eigen auto.blijfgewoonbianca schreef: ↑06-11-2025 18:29Tsja, uiteindelijk is het natuurlijk wel je eigen schuld en wegrijden is al helemaal uit den boze.
Is het je eigen auto ?
Ik voel.mij er al rot genoeg onder, ik was in paniek maar ik keerde wel terug toen reed ze weg en heb het netjes gemeld bij de politie
donderdag 6 november 2025 om 18:55
donderdag 6 november 2025 om 19:06
Ze hadden opzich met mij mee kunnen denken.
Als ze mijn auto zien en vragen hoe ik aan die schade kwam had ik het ook moeten uitleggen, daarom dacht ik bem ik hun voor.
donderdag 6 november 2025 om 19:07
Ik had de automobilist idd ook over het hoofd gezien en ik snap nog steeds niet hoe dat kan.kaartje1 schreef: ↑06-11-2025 18:55Ontzettend vervelend to.
Net alsof je het expres doet.
Natuurlijk niet.
Ik ben ook 1x van achteren aangereden. Automobilist had mij over het hoofd gezien.
Nooit de automobilist iets verweten hoor.
Heb je ook lichamelijke klachten?
Misschien een vriendin die je kunt bellen en je kunt steunen.
Ik heb eigenlijks niemand om mij heen die mij kan bellen. Ik heb wel mijn ambulant begeleider gebeld
donderdag 6 november 2025 om 19:08
Gezien je eerdere topics; dat kunnen ze niet. Stel je verwachtingen bij, anders ben je keer op keer teleurgesteld.
donderdag 6 november 2025 om 19:10
Dat weet ik en ergens probeer ik het steeds weer. Ben daar mee bezig. Ergens weet ik gewoon dat ze dat niet kunnen steeds wordt ik teleurgesteld omdat hun er een schepje boven op doen.
donderdag 6 november 2025 om 19:15
Volgens mij weet zelfs de politie inmiddels dat sommige mensen in paniek een vluchtreactie vertonen en wachten ze dus even af tot de (gekalmeerde) dader zichtzelf meldt.
donderdag 6 november 2025 om 19:17
En dan nog; aanhouden vanwege een kapot lampje en een deuk in een bumper zal allemaal reuze meevallen.Lady*Voldemort schreef: ↑06-11-2025 19:15Volgens mij weet zelfs de politie inmiddels dat sommige mensen in paniek een vluchtreactie vertonen en wachten ze dus even af tot de (gekalmeerde) dader zichtzelf meldt.
donderdag 6 november 2025 om 19:24
Sterker nog, het is niet verwijtbaar als je je binnen 24 uur meldt, gezien je niet je paniek/vluchtreactie kan controleren. Dat is je reptielenbrein en dat is (bijna) niet te trainen.Lady*Voldemort schreef: ↑06-11-2025 19:15Volgens mij weet zelfs de politie inmiddels dat sommige mensen in paniek een vluchtreactie vertonen en wachten ze dus even af tot de (gekalmeerde) dader zichtzelf meldt.
donderdag 6 november 2025 om 19:31
Zeker horkerige reacties, maar dat neemt niet weg dat het ongeluk wel degelijk door to veroorzaakt is. En doorrijden na een ongeluk ís ook niet verstandig.
Dan nog mag je ook best op wat meer empathie hopen. Het is niet expres gedaan, het is een ongeluk. Maar to is wel degelijk de 'schuldige' hier, ook al is schuld een naar woord bij een ongeluk.
Weet je er echt niet veel meer van? Hoe komt dat, denk je? Van de schrik?
donderdag 6 november 2025 om 19:33
donderdag 6 november 2025 om 19:33
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in