Aanrijding gehad; verwijten van familie
donderdag 6 november 2025 om 18:12
Ik voel mij heel kut...
Vanmiddag een aanrijding gehad.
Ik kan mij er weinig meer van herinneren. Het was op een rotonde. Toen ik de rotonde op reed, was er geen auto en opeens knalde ik op een auto die voor een zebra pad stond te wachten. Ik moest driekwarts. Mijn auto schoot door en kon nog net stuur recht houden. Uit paniek reed ik eerst door en dacht rij ik terug om er toch heen te gaan. Maar zag de auto ook weg rijden, ik moest ook naar deeltijd.
Bij deeltijd heb ik dat aangegeven, en gelukkig kon ik met iemsnd praten. Ik zat echt te trillen en te huilen. We hebben samen de politie gebeld, anwb en alles. Maar wist niet wie de automobilist was.
Ik mocht naar huis gaan maar ben toch bij deeltijd gebleven voor afleiding..uiteindelijk voelde ik.mij wst rustiger en dacht ik; dit komt wel goed.
Dus ik dacht; ga het wel mijn ouders vertellen. Ben daar langs gereden. Mijn bumper is kapot en de koplamp. Mijn vader ging kijken en toen een hele discussie.
Ik probeerde het uit te leggen hoe dat is gebeurd, eerst zei dat ik er op ben geknald.
En toen kreeg ik al een opmerking van dat is niet mooi, zeker niet goed uitgekeken.
en toen was het gelijk al iets, hoe kan dat nou? Dat is dom van je. Dus probeerde dan maar t verhaal wat om te draaien dat het leek alsof het niet mijn schuld was.
En toen mijn broer nog met z'n opmerking; weet je het kenteken? Nee want ik schoot door Dus kon het niet zien. En ja ik ben altijd alert, en voorzichtig ik onthou het kenteken wel, dat is dom van je.
En toen mijn vader nog soort van stem verheffen dat is dom van je, dat je tegen iemsnd bent aangereden, later zei ik het is niet mijn schuld, en dat ik nooit schuld moest bekennen en ze gingen maar door met verwijten dat ik beter moest kijken. Ipv dat ze mij hielpen. En mijn broer zei dam maar een dashcam aanschaffen. En het ging maar door. Ik zat al hoog in emoties ook door mijn hormonen.
Inmiddels heb ik al contact met de automobilist.
In mijn 18 jaar heb ik nog nooit een aanrijding gehad maar voel mij zo kut nu alsof er nog nooit iemand een aanrijding heeft gehad. Maar zo gaat het altijd al, als er wst gebeurd ook toen ik nog thuis woonde; het was vaak mijn schuld, ook mijn misbruik en alles wat ik mee heb gemaakt.
Wat ik hier mee wil? Even van mij afschrijven want voel mij echt slecht
Vanmiddag een aanrijding gehad.
Ik kan mij er weinig meer van herinneren. Het was op een rotonde. Toen ik de rotonde op reed, was er geen auto en opeens knalde ik op een auto die voor een zebra pad stond te wachten. Ik moest driekwarts. Mijn auto schoot door en kon nog net stuur recht houden. Uit paniek reed ik eerst door en dacht rij ik terug om er toch heen te gaan. Maar zag de auto ook weg rijden, ik moest ook naar deeltijd.
Bij deeltijd heb ik dat aangegeven, en gelukkig kon ik met iemsnd praten. Ik zat echt te trillen en te huilen. We hebben samen de politie gebeld, anwb en alles. Maar wist niet wie de automobilist was.
Ik mocht naar huis gaan maar ben toch bij deeltijd gebleven voor afleiding..uiteindelijk voelde ik.mij wst rustiger en dacht ik; dit komt wel goed.
Dus ik dacht; ga het wel mijn ouders vertellen. Ben daar langs gereden. Mijn bumper is kapot en de koplamp. Mijn vader ging kijken en toen een hele discussie.
Ik probeerde het uit te leggen hoe dat is gebeurd, eerst zei dat ik er op ben geknald.
En toen kreeg ik al een opmerking van dat is niet mooi, zeker niet goed uitgekeken.
en toen was het gelijk al iets, hoe kan dat nou? Dat is dom van je. Dus probeerde dan maar t verhaal wat om te draaien dat het leek alsof het niet mijn schuld was.
En toen mijn broer nog met z'n opmerking; weet je het kenteken? Nee want ik schoot door Dus kon het niet zien. En ja ik ben altijd alert, en voorzichtig ik onthou het kenteken wel, dat is dom van je.
En toen mijn vader nog soort van stem verheffen dat is dom van je, dat je tegen iemsnd bent aangereden, later zei ik het is niet mijn schuld, en dat ik nooit schuld moest bekennen en ze gingen maar door met verwijten dat ik beter moest kijken. Ipv dat ze mij hielpen. En mijn broer zei dam maar een dashcam aanschaffen. En het ging maar door. Ik zat al hoog in emoties ook door mijn hormonen.
Inmiddels heb ik al contact met de automobilist.
In mijn 18 jaar heb ik nog nooit een aanrijding gehad maar voel mij zo kut nu alsof er nog nooit iemand een aanrijding heeft gehad. Maar zo gaat het altijd al, als er wst gebeurd ook toen ik nog thuis woonde; het was vaak mijn schuld, ook mijn misbruik en alles wat ik mee heb gemaakt.
Wat ik hier mee wil? Even van mij afschrijven want voel mij echt slecht
donderdag 6 november 2025 om 19:48
donderdag 6 november 2025 om 20:03
Ik snap jullie reacties echt wel.
Ik heb nog nooit een aanrijding gehad. En ja ik schrok en zat te trillen. Raakte in paniek. Ik voel mij al kut.
Ik stond te wachten bij de rotonde. Ik reed de rotonde op en moest driekwarts. Op dat moment dat ik de rotonde op reed was er geen verkeer, tot er opeens een auto van de rotonde afreed en voor een zebra pad stil stond. Ja ik zag dat te laat en mijn auto schoof er langs, kon niet meer remmen.
Alsof jullie nog nooit een ongeluk hebben gehad. Bepaalde reacties helpen niet echt mee. Ja ik heb al contact met de politie gezocht, ja ook de automobilist heb ik gevonden.
Ja ik ben erg geschrokken en emotioneel.
Maar dat ik nu niet goed meer durf te rijden. Heb 18 jaar mijn rijbewijs en het is mij nog nooit gebeurd.
Ik heb nog nooit een aanrijding gehad. En ja ik schrok en zat te trillen. Raakte in paniek. Ik voel mij al kut.
Ik stond te wachten bij de rotonde. Ik reed de rotonde op en moest driekwarts. Op dat moment dat ik de rotonde op reed was er geen verkeer, tot er opeens een auto van de rotonde afreed en voor een zebra pad stil stond. Ja ik zag dat te laat en mijn auto schoof er langs, kon niet meer remmen.
Alsof jullie nog nooit een ongeluk hebben gehad. Bepaalde reacties helpen niet echt mee. Ja ik heb al contact met de politie gezocht, ja ook de automobilist heb ik gevonden.
Maar dat ik nu niet goed meer durf te rijden. Heb 18 jaar mijn rijbewijs en het is mij nog nooit gebeurd.
donderdag 6 november 2025 om 20:12
Maar hoezo kun je je er weinig van herinneren? Komt dat door de paniek achteraf? Slik je medicatie? Wist je niet dat daar een zebrapad zat of remde je voorganger ineens heel hard voor een overstekende voetganger waardoor jij niet meer kon remmen? Maar dan moet je toch een auto voor je gezien hebben.
donderdag 6 november 2025 om 20:14
donderdag 6 november 2025 om 20:16
Paulowna schreef: ↑06-11-2025 20:03Ik snap jullie reacties echt wel.
En inderdaad. De mensen die dit gevoel niet snappen hebben waarschijnlijk nog nooit een ongeluk gehad. Je rijdt al 18 jaar zonder problemen. Er zijn geen doden gevallen. Shit happens.
donderdag 6 november 2025 om 20:18
We zitten hier met ruim 8 miljoen bestuurders op een klein stukje land. Dan gebeurt er wel eens wat, ja. Ik had eerder dit jaar ook iemand tegen m'n linkerportier aan op een kruising die me over het hoofd zag. Beetje gedoe met papieren invullen (veel te krappe vakjes m.i.) en een afspraak inplannen met de schade-expert van m'n verzekeraar bij een geschikte garage, maar ik heb er verder geen seconde wakker van gelegen.
In het ergste geval had diegene een dashcam achterin hangen, neemt zijn/haar verzekeraar contact op met die van jou en krijg je na een tijdje vanzelf bericht dat je premie omhoog zal gaan omdat je x aantal schadevrije jaren kwijt bent. Misschien dat er nog gevraagd wordt om jouw kant van het verhaal, maar dit is allemaal routine voor die branche waar geen agent bij komt kijken zolang er geen noemenswaardig lichamelijk letsel is veroorzaakt.
Je wordt echt niet door een arrestatieteam van je bed gelicht om een deuk. Daarvoor moet je praktisch Need for Speed-stijl over het fietspad heen driften met een man of tien op je motorkap. Ik overdrijf hier uiteraard, maar ik denk niet dat je je veel zorgen hoeft te maken.
Wel kut dat je zo weinig steun ervaart vanuit de familie.
In het ergste geval had diegene een dashcam achterin hangen, neemt zijn/haar verzekeraar contact op met die van jou en krijg je na een tijdje vanzelf bericht dat je premie omhoog zal gaan omdat je x aantal schadevrije jaren kwijt bent. Misschien dat er nog gevraagd wordt om jouw kant van het verhaal, maar dit is allemaal routine voor die branche waar geen agent bij komt kijken zolang er geen noemenswaardig lichamelijk letsel is veroorzaakt.
Je wordt echt niet door een arrestatieteam van je bed gelicht om een deuk. Daarvoor moet je praktisch Need for Speed-stijl over het fietspad heen driften met een man of tien op je motorkap. Ik overdrijf hier uiteraard, maar ik denk niet dat je je veel zorgen hoeft te maken.
Wel kut dat je zo weinig steun ervaart vanuit de familie.
donderdag 6 november 2025 om 20:20
Iemand of iets over het hoofd zien is schrikken, en inderdaad beangstigend. Hoewel dat wel juridisch je schuld is, kan dat zeker iedereen gebeuren. Is mij ook wel eens gebeurd; heeft niet tot een ongeluk geleid, maar wel moest ik fors op de rem omdat ik een fietser totaal niet gezien had.
donderdag 6 november 2025 om 20:55
[…]Lady*Voldemort schreef: ↑06-11-2025 19:15Volgens mij weet zelfs de politie inmiddels dat sommige mensen in paniek een vluchtreactie vertonen en wachten ze dus even af tot de (gekalmeerde) dader zichtzelf meldt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-11-2025 07:16
Reden: Onjuiste info
Reden: Onjuiste info
48.67% gewijzigd
donderdag 6 november 2025 om 20:58
https://www.politie.nl/informatie/is-he ... jding.html
Wat al een aantal keer benoemd is, je bent niet strafbaar wanneer je je alsnog meldt. Zoals to ook gewoon heeft gedaan.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-11-2025 07:17
Reden: Quote verwijderd
44.85% gewijzigd
donderdag 6 november 2025 om 21:03
Een ongeluk zit in een klein hoekje en gelukkig is er alleen blikschade. Dat is allemaal vervangbaar.
Ook hoef je je niet schuldig te voelen dat je uit schrik bent doorgereden. Dit is een veelvoorkomende reactie. Veel mensen schieten in een fight flight freeze modus. Vandaar dat je je ook binnen 12 uur na een ongeval mag melden. Je reactie kan bij anderen misschien afkeurend overkomen want doorrijden is strafbaar maar na de eerste schrik heb je je gemeld bij de politie en sta je inmiddels in contact met de andere partij. Je hebt goed gehandeld.
Zoals je zegt dit is gelukkig de eerste keer dat je een ongeval hebt meegemaakt. Hopelijk ben je inmiddels wat bekomen van de schrik.
Ook hoef je je niet schuldig te voelen dat je uit schrik bent doorgereden. Dit is een veelvoorkomende reactie. Veel mensen schieten in een fight flight freeze modus. Vandaar dat je je ook binnen 12 uur na een ongeval mag melden. Je reactie kan bij anderen misschien afkeurend overkomen want doorrijden is strafbaar maar na de eerste schrik heb je je gemeld bij de politie en sta je inmiddels in contact met de andere partij. Je hebt goed gehandeld.
Zoals je zegt dit is gelukkig de eerste keer dat je een ongeval hebt meegemaakt. Hopelijk ben je inmiddels wat bekomen van de schrik.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Ok, ik word een probleem.
donderdag 6 november 2025 om 21:06
Klopt niet hoor. Als je je binnen 12 (niet 24, dat is een ander artikel en heeft alleen betrekking op letselaanrijdingen) uur meldt,kan de strafmaat worden aangepast of wordt er in het beste geval afgezien van vervolging) maar het is en blijft verboden om door te rijden na een aanrijding zonder afstemming met de nadere partij.Aneso schreef: ↑06-11-2025 20:58https://www.politie.nl/informatie/is-he ... jding.html
Wat al een aantal keer benoemd is, je bent niet strafbaar wanneer je je alsnog meldt. Zoals to ook gewoon heeft gedaan.
donderdag 6 november 2025 om 21:11
“In artikel 7 van de Wegenverkeerswet staat dat het verboden is de plaats van het ongeval te verlaten als je schade of letsel hebt veroorzaakt, zonder dat je je gegevens hebt achtergelaten. Als je geschrokken bent of iets dergelijks en bent doorgereden, dan kun je je nog binnen 12 uur melden bij de politie (artikel 184 WVW). Deze uitzondering is niet van toepassing als je iemand achterlaat die acute medische hulp nodig heeft.”Susiequeke schreef: ↑06-11-2025 21:06Klopt niet hoor. Als je je binnen 12 (niet 24, dat is een ander artikel en heeft alleen betrekking op letselaanrijdingen) uur meldt,kan de strafmaat worden aangepast of wordt er in het beste geval afgezien van vervolging) maar het is en blijft verboden om door te rijden na een aanrijding zonder afstemming met de nadere partij.
Er was geen sprake van acute medische hulp dus dan is de uitzondering toch van toepassing?
donderdag 6 november 2025 om 21:31
Ik denk dat dat wel meevalt nu ze wel contact heeft gezocht en gekregen met de bestuurder. Dit is echt geen prioriteit voor de politie nu.
@TO, stel je verwachtingen van je familie bij en zoek daar geen steun als er zoiets gebeurt. Neem contact op met je begeleider zoals je hebt gedaan, en ga dan eerst naar huis om bij te komen. Van deze mensen ga je niet krijgen wat je zoekt, dus dan kun je het beter pas later eens vertellen als alles rustiger is en jij geen steun meer nodig hebt.
donderdag 6 november 2025 om 21:33
Klopt en er is ook al contact met de bestuurder geweest dus de onderbezette politie gaat hier echt niet achteraanAneso schreef: ↑06-11-2025 21:11“In artikel 7 van de Wegenverkeerswet staat dat het verboden is de plaats van het ongeval te verlaten als je schade of letsel hebt veroorzaakt, zonder dat je je gegevens hebt achtergelaten. Als je geschrokken bent of iets dergelijks en bent doorgereden, dan kun je je nog binnen 12 uur melden bij de politie (artikel 184 WVW). Deze uitzondering is niet van toepassing als je iemand achterlaat die acute medische hulp nodig heeft.”
Er was geen sprake van acute medische hulp dus dan is de uitzondering toch van toepassing?
donderdag 6 november 2025 om 22:17
Ja ik heb haar gevonden. We zijn het nu samen aan het afhandelen
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-11-2025 07:18
66.90% gewijzigd
donderdag 6 november 2025 om 22:19
Ik heb al bijna 3 jaar therapie. Sinds april dit jaar ook groepstherapie. Ik had die auto echt niet gezien. De zon scheen een beetje en de auto had een bronzen kleur wat niet echt opviel. De zon weerkaatste
donderdag 6 november 2025 om 22:22
Ik dacht misschien zijn ze nu wel veranderd en had t kunnen weten vantevoren. Maar gelukkig heb ik het bij therapie aangegeven, en daar kunnen praten. Ik wou daar blijven als afleiding. Ik probeerde idd mijn verhaal uit te leggen, maar hun snapte het niet.Solsol schreef: ↑06-11-2025 21:31Ik denk dat dat wel meevalt nu ze wel contact heeft gezocht en gekregen met de bestuurder. Dit is echt geen prioriteit voor de politie nu.
@TO, stel je verwachtingen van je familie bij en zoek daar geen steun als er zoiets gebeurt. Neem contact op met je begeleider zoals je hebt gedaan, en ga dan eerst naar huis om bij te komen. Van deze mensen ga je niet krijgen wat je zoekt, dus dan kun je het beter pas later eens vertellen als alles rustiger is en jij geen steun meer nodig hebt.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in