Werk & Studie alle pijlers

Pensioen cadeau voor piloot

07-11-2025 22:08 76 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees hier al zolang mee en als niets is de tijd zo snel voorbij geraasd dat mijn man ineens met pensioen gaat.

Alleen weet ik totaal niet wat ik hem cadeau moet doen. Totaal inspiratieloos.

Dus jullie creatieve en slimme Viva leden zijn gevraagd: Wat kan ik een KLM piloot cadeau doen die met pensioen gaat?
Ik ben zijn vrouw en hij heeft totaal geen hobby’s. Hij houdt van rust en in zijn vrije tijd doet hij eigenlijk niets.

Ik heb deze topic bewust in deze rubriek geplaatst omdat ik hoop dat er ook wat mensen meelezen die misschien zelf ook vliegen en wat ideeën hebben…

Alvast bedankt voor het meedenken!
Weekend sauna met mooi hotel?
Museumjaarkaart?
Zorg dat hij zijn vitamine V blijft krijgen, anders heb je straks een partner die helemaal uit zijn doen is. Heeft hij daar al een plan voor? Pensioen betekent natuurlijk niet nooit meer vliegen, maar enkel niet meer op de grote bakken van KLM.
Wel jammer dat hij verder geen hobby's heeft.
Hier een partner die naast vitamine V ook veel voldoening uit gitaar spelen en er op uit trekken met een metaaldetector haalt.
hvm schreef:
07-11-2025 22:29
Zorg dat hij zijn vitamine V blijft krijgen, anders heb je straks een partner die helemaal uit zijn doen is. Heeft hij daar al een plan voor? Pensioen betekent natuurlijk niet nooit meer vliegen, maar enkel niet meer op de grote bakken van KLM.
Wel jammer dat hij verder geen hobby's heeft.
Hier een partner die naast vitamine V ook veel voldoening uit gitaar spelen en er op uit trekken met een metaaldetector haalt.

Wat is vitamine V ? Bedoel je vliegen als hobby blijven doen zoals zweefvliegen?
Oh ja, hij is ook mantelzorger voor zijn zieke moeder. Daar haalt hij wel veel voldoening uit gelukkig.
nooitvergeten2013 schreef:
07-11-2025 22:47
Wat is vitamine V ? Bedoel je vliegen als hobby blijven doen zoals zweefvliegen?
Oh ja, hij is ook mantelzorger voor zijn zieke moeder. Daar haalt hij wel veel voldoening uit gelukkig.
Vitamine V van vliegen inderdaad. Is hij aangesloten bij een vliegclub of zo?
Een etentje bij een sterrenrestaurant.
Misschien hetzelfde als een buschauffeur die met pensioen gaat? (De mens is belangrijker dan de functie toch?)
Weet je niet wat hij leuk vond als kind? Vissen? modelbouw? Of n andere bijna vergeten hobby die hij weer op zou willen pakken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Een hond! Die moet hij uitlaten, komt hij meteen in beweging en buiten!

Voor mij stond vitamine V trouwens altijd voor Vakantie en niet voor Vliegen. Geen idee wat het officieel is.
Nieuwe fiets?

En anders wat vinden jullie samen leuk?
Bijvoorbeeld weekendje weg.
Vakantie
luxe uit eten.
Daar iets van geven ?
Ik zou zeggen:
En nu is het tijd om met beide benen op de grond te gaan. We gaan eens lekker uit eten samen En hoe gaan we je pensioen verder invullen? Gaan we spelletjes doen, stedentrips maken of samen op vakantie naar verre oorden of dichtbij?
Als geld geen probleem is, een chef inhuren die thuis voor jullie een diner maakt? Eventueel met zijn moeder erbij, soort van herinnering maken. De OP komt op mij over als een man die wel van genieten houdt.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Noëlle_ismijnnaam schreef:
07-11-2025 23:34
Ik zou zeggen:
En nu is het tijd om met beide benen op de grond te gaan. We gaan eens lekker uit eten samen En hoe gaan we je pensioen verder invullen? Gaan we spelletjes doen, stedentrips maken of samen op vakantie naar verre oorden of dichtbij?
Dat zou ik niet doen, het is zijn pensioen, zijn 'probleem'. TO is niet verantwoordelijk voor hoe haar volwassen man zijn leven in gaat richten.
Een hond ? Lekker wandelen bezig zijn..
nlies schreef:
07-11-2025 23:01
Misschien hetzelfde als een buschauffeur die met pensioen gaat? (De mens is belangrijker dan de functie toch?)
Weet je niet wat hij leuk vond als kind? Vissen? modelbouw? Of n andere bijna vergeten hobby die hij weer op zou willen pakken

Dit. Dat ie piloot is, of putjesschepper, jurist of iets anders heeft er niets mee te maken.

Letterlijk niets doen? Zit ie dan voor zich uit te staren als hij vrij is?

Jij kent hem het beste. Cursus houtbewerken?
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Een stewardess cadeau doen , die gaat hij vast missen :proud:
Yildizlar2 schreef:
08-11-2025 08:06
:HA: :rofl:
hvm schreef:
08-11-2025 08:07
:HA: :rofl:
+1
Zijn werkgever zal hem een cadeau geven, jij niet. Wat krijg jij eigenlijk, want jij bent hier wel de dupe van.
Is hij 65 of zelfs 67 of heeft hij nog recht op FLO en gaat hij met 58 al stoppen?

Indien hij met 58 gaat stoppen zou ik hem een sessie (of een paar) bij een loopbaancoach cadeau doen om uit te vinden hoe hij nog een aantal jaar iets van werk kan doen. Parttime werk, vult de week dan wat op totdat jij ook met pensioen kan. (Neem ik voor het gemak even aan dat jij nog niet met pensioen bent).
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Sierlijk schreef:
08-11-2025 07:56
Dit. Dat ie piloot is, of putjesschepper, jurist of iets anders heeft er niets mee te maken.

Letterlijk niets doen? Zit ie dan voor zich uit te staren als hij vrij is?

Jij kent hem het beste. Cursus houtbewerken?

Misschien ook wel hoor, er zijn nog piloten met recht op FLO. Die kunnen een jaar of tien eerder stoppen dan de putjesscheppers en buschauffeurs. Moet er niet aan denken dat mijn man nu al twee jaar met pensioen zou zijn en ik nog acht jaar moet werken.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Laat ook maar
kaartje1 schreef:
07-11-2025 23:28
Nieuwe fiets?

En anders wat vinden jullie samen leuk?
Bijvoorbeeld weekendje weg.
Vakantie
luxe uit eten.
Daar iets van geven ?

Nou kijk, ik wist wel dat ik hier wel vindingrijk zou worden! Een mountainbike zou hij namelijk geweldig vinden. Hij roept al jaren dat hij er een gaat kopen!
Bedankt voor het meedenken :)
Jemoederheethenk6 schreef:
08-11-2025 07:51
Een hond ? Lekker wandelen bezig zijn..

Zou hij geweldig vinden! Wij hebben drie katten, maar wij zijn moslims, dan zijn honden niet toegestaan.
nooitvergeten2013 wijzigde dit bericht op 08-11-2025 08:44
1.53% gewijzigd
Yildizlar2 schreef:
08-11-2025 08:06

Die hoeft hij niet te missen, drie lieve stewardessen/ collega’s zijn en blijven vrienden aan huis en ga ik ook uitgenodigden voor zijn pensioen feestje 🥳

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven