Nieuwe keuken.

09-11-2025 00:20 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welke winkel vinden jullie nou echt een aanrader voor een nieuwe keuken en in welke plaats?
Superkeukens als je voor een prima betaalbare keuken gaat zonder irritante verkooppraatjes.
Veel andere keukenzaken zijn óf een stuk duurder, óf onderdeel van de Mandemakers groep. (En die hebben van die verschrikkelijke verkooptechnieken waarbij je nú moet tekenen om de fantastische korting niet mis te lopen).

Ze zitten redelijk verspreid over het land. Soms moet je wel geluk hebben of je een echt goed kundige verkoper treft.
Toevallig net een nieuwe keuken uitgezocht. We gingen eerst naar Superkeukens en hoewel ze claimen niet aan onderhandelen te doen, kwam er op het eind toch een ‘maar als je nu tekent, dan krijg je 10% korting’, dat vond ik heel vervelend.

Vervolgens naar keukenconcurrent gegaan, waar onderhandelen wel echt een must is. Vrijwel dezelfde keuken laten uittekenen, maar die kwam echt flink duurder uit dan die bij superkeukens, echt 7000 verschil ook na zijn trucjes en korting dingen terwijl we een aantal goedkopere opties hadden gekozen qua apparatuur omdat we bij superkeukens al hadden ontdekt een blijkbaar dure smaak te hebben. Nou hebben ze daar een ‘laagste prijs garantie’. We moesten de offerte van de superkeukens keuken met ze delen en dan gingen zij hun prijs aanpassen. Nu hebben we uiteindelijk alsnog de duurdere opties en apparatuur, maar voor ruim 3000 euro minder dan bij superkeukens, inclusief installatie etc. Want blijkbaar bij dat laagste prijs garantie gaan ze er dan nog 10% onder zitten.

Het blijft een spel waar je zin in moet hebben en de marges zijn blijkbaar alsnog gigantisch.. want een gratis pannenset kregen we ook nog zonder problemen toegevoegd ter waarde van 350 euro.

Maar mijn tip zou zijn.. oriënteren en ten minste twee zaken bezoeken. Het enige nadeel is dat het echt enorm veel tijd kost. Wij hebben beide keren ruim 3 uur in de winkel doorgebracht waarvan zeker 2,5 aan de tekentafel.
De eerste keuken bij Keukenconcurrent. Ik vond de kwaliteit matig.

Nu sinds kort een keuken van Kvik. Je moet van deze stijl houden omdat zij maar een soort stijl hebben. Het is namelijk Deens, weinig kleuren en zeer strak. Ik was er zeer van gecharmeerd en het staat prachtig in ons huis.
Onze keuken komt van Kvik. Hang beetje ook af van de stijl keuken die je zoekt maar we zijn erg tevreden, staat er prachtig bij. Ze hebben vaste prijzen, geen onderhandeling en ik vond het eerlijk en fijn advies.
Wij hebben juist wel goede ervaringen met Mandemakers. In 2021 een keuken gekocht, we liepen toen ook meerdere zaken af en bij deze zaak (in Barendrecht) voelden we ons echt geholpen, werd mee gedacht in wat mogelijk was en toen we prijzen vergeleken met een andere lokale keukenzaak was het verschil nihil. Nu moet ik wel zeggen dat wij specifieke ovens van Neff wilden hebben en sommige keukenzaken leverden dat niet eens.

Dit jaar zijn we verhuist en wilden we ook een nieuwe keuken, en opnieuw goed geholpen daar en nog een mooie korting gekregen omdat we weer terug kwamen.

Beide keren voelden we ons echt totaal niet onder druk gezet, hebben ook gewoon een offerte mee naar huis kunnen nemen om er even over na te denken.
Wanneer je geen standaard formaat keuken hebt, of afwijkende wensen kan je ook naar een meubelmaker, timmerman, interieurbouw. Je bent dan niet altijd heel veel duurder uit, en je hebt een keuken die bij je past.
Geen Mandemakers. Gewoon, een kleine zelfstandige uit de regio met transparante prijzen en veel ervaring. Geen dom afgeding, geen goodiebag, geen verkoopster die in een keukenla gaat staan. In plaats daarvan een hardwerkende keukenboer die achter zijn eigen bedrijf woont en een reputatie hoog te houden heeft.
Si abra la puerta hay lobos.
Ik ga ook voor lokaal. Niet omdat de keukens van Mandemakers niet goed zouden zijn maar ik houd niet van zulke ketens en vind het voor mijn gevoel prettiger naar een lokale ondernemer te gaan.
Ik ben uiterst tevreden met een keuken die ik heb samengesteld bij Ikea. Betaalbaar en goed.

Ik wam bij Ikea nadat ik meerdere mensen in mijn omgeving had gevraagd waar zij hun keuken vandaan hadden.
Bruijnzeel maar ook dat is natuurlijk een keten die zich van verkooptrucjes bedient. Als je dat niet wilt moet je naar een zelfstandige keukenboer, maar die zijn wel veel duurder.
Ik ben zeer tevreden over mijn vrij recente lIkeakeuken en ook over het efficiente aankoopproces. En over de looks en de prijs.

Voor mij nooit meer wat anders.
WaterGirl schreef:
09-11-2025 08:16
Wanneer je geen standaard formaat keuken hebt, of afwijkende wensen kan je ook naar een meubelmaker, timmerman, interieurbouw. Je bent dan niet altijd heel veel duurder uit, en je hebt een keuken die bij je past.
Ja dit. Ik heb heel lang gezocht maar vond eigenlijk alle standaard keukens lelijk. Uiteindelijk bij een timmerman terechtgekomen die er één gemaakt heeft die echt bij me past. Heel blij mee.
Duur, ja, maar dat is een nieuwe keuken uit een keukenzaak ook.
Ik weet niet waar je woont TO maar keukens zijn in Duitsland een stuk goedkoper. Wij hebben goede ervaringen met Ekelhoff in Nordhorn. Net over de grens. Bezorgen en installeren ook in Nederland. Super netjes werk en hele redelijke prijzen.
Ik ga straks alles even rustig doorlezen en zal dan ook even reageren. Bedankt iedereen :)
Minik schreef:
09-11-2025 00:40
Toevallig net een nieuwe keuken uitgezocht. We gingen eerst naar Superkeukens en hoewel ze claimen niet aan onderhandelen te doen, kwam er op het eind toch een ‘maar als je nu tekent, dan krijg je 10% korting’, dat vond ik heel vervelend.
Oh wat gek, ik heb al twee keer een keuken daar gekocht en twee familieleden ook al, en nooit van dat soort onzin. Misschien verschilt het per filiaal?
Je weet wel echt zeker dat het Superkeukens was? Want zij adverteren zelfs met "vaste prijzen zonder onderhandelen".
Karrota schreef:
09-11-2025 18:09
Oh wat gek, ik heb al twee keer een keuken daar gekocht en twee familieleden ook al, en nooit van dat soort onzin. Misschien verschilt het per filiaal?
Je weet wel echt zeker dat het Superkeukens was? Want zij adverteren zelfs met "vaste prijzen zonder onderhandelen".
Ja 100%. Hij begon het verhaal inderdaad met ‘we werken met vaste prijzen, zonder onderhandelen’, maar helemaal op het eind kwam er een verhaal over dat hij het nu had berekend met tarieven van 2026 en dat hij nog wel een korting kon geven als we die dag of de dag erna zouden beslissen, want dan kon hij nog wel met z’n manager om tafel of hij ons de 2025 prijzen nog kon geven, blabla. Misschien was het waar en goed bedoeld, maar het voelde echt onprettig en dwingend.
Lokale keukenwinkel. Mijn schoonmoeder had tegelijkertijd geshopt, maar dan bij keukenconcurrent. Helemaal trots dat 10% had bespaard door direct te tekenen...ik zou het zelf niemand aanraden. Echt geen slechte keuken maar die manier van zaken doen past niet bij mij.
Xantileppe schreef:
09-11-2025 18:28
Lokale keukenwinkel. Mijn schoonmoeder had tegelijkertijd geshopt, maar dan bij keukenconcurrent. Helemaal trots dat 10% had bespaard door direct te tekenen...ik zou het zelf niemand aanraden. Echt geen slechte keuken maar die manier van zaken doen past niet bij mij.
Wat gebeurt er als je zegt, nee hoor ik teken vandaag niet. Er er een week of 2 later op terugkomt en zegt, ik wil alsnog tekenen voor die prijs. Zeggen ze dan echt, jammer maar helaas u mag nu de keuken alleen nog hebben voor 5k meer.
Mabel schreef:
09-11-2025 18:39
Wat gebeurt er als je zegt, nee hoor ik teken vandaag niet. Er er een week of 2 later op terugkomt en zegt, ik wil alsnog tekenen voor die prijs. Zeggen ze dan echt, jammer maar helaas u mag nu de keuken alleen nog hebben voor 5k meer.
Dit is bij mij niet gebeurd. Ik zat dus met hun ‘laagste prijs garantie’. Na het bekijken van onze offerte bij superkeukens hebben ze alle opties weer naar de luxere gezet die we eigenlijk bij superkeukens hadden gekozen maar toch wel duur vonden, en vervolgens kwam een offerte. Daar heb ik rustig nog een week over nagedacht, toen gevraagd of er nog iets aan de prijs te doen viel om een goede deal te kunnen sluiten samen. Toen ging er nog eens 1000 af en kwam er een pannenset bij. Vervolgens nog een week later weer met de verkoper om tafel om alle details nog eens te bekijken, en toen nog een aantal extra’s toegevoegd die duurder waren dan wat we eerst hadden bedacht (laden ipv planken bijv op sommige plekken, extra laden toegevoegd elders), maar aan de prijs veranderde niks meer. Dat kon blijkbaar gewoon zonder problemen. De marges blijven echt idioot groot blijkbaar.

Na dat laatste gesprek wel direct getekend maar daar lag geen druk op, was meer logisch voortvloeiend uit dat we de puntjes op de i hadden gezet en nu echt tevreden waren.
Mabel schreef:
09-11-2025 18:39
Geen idee....ik hou er niet van dat ze mensen zo onder druk zetten.
Xantileppe schreef:
09-11-2025 20:03
Geen idee....ik hou er niet van dat ze mensen zo onder druk zetten.
Ik ook niet. Ik vond het met mijn vorige keuken vreselijk om als klant zo behandeld te worden. Met die ervaring in mijn geheugen ben ik nu direct naar Ikea
gegaan. Nergens anders gekeken ook.

Scheelde een hoop tijd en ergernis en ik heb precies de keuken die ik wilde.
Bij een keukenzaak in Brabant, wel het hogere segment. We zijn er denk ik 4 of 5 keer een avond geweest, dus alleen voor de ontwerpfase. Het lichtplan voor de hele benedenverdieping deed hij ook.
Zeer tevreden over service en afwerkniveau.
Later een vriendin begeleidt bij haar keuken- aankoop bij dezelfde winkel, en ook weer zoveel avonden geweest.
Wij zijn heel prettig geholpen bij Avanti in Kesteren. Geen korting, geen druk om te tekenen. Ze hebben zelf mensen in dienst voor het inbouwen.
Wij zijn ook wel 3x langs geweest voordat we getekend hebben. Het ging om bijna €20.000 en dan teken je niet bij de eerste ideeën. Voor ons ook uitzonderlijk veel geld overigens dus echt niet over 1 nacht ijs. Nog wel steeds enorm blij mee.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven