Obesitas, hart, vaatziekte of diabeet? Niet welkom in de US

12-11-2025 11:49 41 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op het nieuws:

WASHINGTON - Mensen met obesitas die de Verenigde Staten willen binnenkomen - als immigrant of toerist - lopen mogelijk het risico te worden geweigerd. Dat blijkt uit een ambtsbericht van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Het land, dat bekendstaat om zowel zijn strenge immigratiebeleid onder Trump als zijn hoge obesitascijfers, lijkt nu een nieuwe grens te trekken.

Volgens KFF Health News stuurde de Trump-regering begin november nieuwe richtlijnen naar Amerikaanse ambassades via een ambtsbericht. Daarin wordt gevraagd om bij visumaanvragen nadrukkelijk rekening te houden met de gezondheidstoestand van aanvragers, waaronder hun gewicht. Tommy Pigott, woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken, bevestigde het beleid tegenover Fox News.

Bron telegraaf.

Vraag is wie er überhaupt nog vrijwillig heen wil. En de kans is groot dat de toeristen nog beter zijn verzekerd dan de gewone Amerikaan. Maar wat een gezeik weer. .
BuzzieBee schreef:
12-11-2025 11:49

Vraag is wie er überhaupt nog vrijwillig heen wil. En de kans is groot dat de toeristen nog beter zijn verzekerd dan de gewone Amerikaan. Maar wat een gezeik weer. .
Nou, dit inderdaad. Wat een bizar land is het toch geworden.
Dit slaat nergens op. Ik weet wel dat de US problemen heeft met obesitas in vliegtuigen omdat mensen maar 1 stoel boeken terwijl ze er minimaal 2 of zelfs 3 nodig hebben omdat ze zo dik zijn. Maar dat is toch 95% echt eigen volk en niet toeristen.

Vraag me af wat hij gaat zeggen als de rest van de wereld hetzelfde gaan doen, dan gaan de Amerikanen vast moord en brand schreeuwen.
Trump is echt echt echt niet goed bij zijn hoofd.

By the way, hij heeft zelf toch ook overgewicht? Misschien net geen obesitas, maar hij is zelf ook flink te zwaar.
“ Gezondheidsscreening maakt al langer deel uit van het visumproces, bijvoorbeeld op het gebied van besmettelijke ziekten zoals tuberculose of vaccinatiegeschiedenis.

Nieuw is dat nu ook chronische aandoeningen als obesitas, diabetes en hart- en vaatziekten kunnen meewegen in de beslissing. In het ambtsbericht wordt gesteld dat dergelijke aandoeningen „honderdduizenden dollars aan zorg kunnen kosten”.”
Ik lees alleen dat het over immigranten gaat, niet over toeristen. bij Daily mail en Fox News.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
BuzzieBee schreef:
12-11-2025 12:12
“ Gezondheidsscreening maakt al langer deel uit van het visumproces, bijvoorbeeld op het gebied van besmettelijke ziekten zoals tuberculose of vaccinatiegeschiedenis.

Nieuw is dat nu ook chronische aandoeningen als obesitas, diabetes en hart- en vaatziekten kunnen meewegen in de beslissing. In het ambtsbericht wordt gesteld dat dergelijke aandoeningen „honderdduizenden dollars aan zorg kunnen kosten”.”
Kanker valt er ook onder.
Azura schreef:
12-11-2025 12:16
Ik lees alleen dat het over immigranten gaat, niet over toeristen. bij Daily mail en Fox News.
In de telegraaf staat dat het voornamelijk om migranten gaat maar ook om toeristentoelating
Azura schreef:
12-11-2025 12:16
Kanker valt er ook onder.
Lekker dan. Ben je in remissie mag je er niet heen
https://www.cbsnews.com/amp/news/immigr ... istration/

Dus ook voor gewone visa maar voornamelijk immigranten. Respitory valt er ook onder. Vals Astma daaronder eigenlijk? Lief heeft behoorlijk astma maar moet 2 keer per jaar naar Texas voor werk
Vrienden vragen al geruime tijd of ik die kant eens wil opkomen. Behalve dat ik niet zo gek ben op vliegen (en zeker niet in mijn uppie) zit ik er niet op te wachten het risico te lopen direct retour te worden gestuurd. Ondanks dat ik geen onderliggende aandoening heb. Ze schijnen soms ook je social media te checken. Als je je negatief uitlaat over Trump en cs zit je in de problemen blijkbaar.
Zo geen zin in die stress.

Die vent is zo gestoord als wat.
Ik hoop dat deze regels, als ze echt doorgevoerd worden, weer verdwijnen als Trump geen president meer is. Ik ken wat mensen die nog wel een keer naar de VS willen maar als die regel er komt er dus niet meer in komen. Ik wil zelf ook ooit die kant op en o.a. NYC bezoeken maar niet zo lang die pipo in het witte huis zit.
Alsof mensen, voor deze laatste brainfart, er nog heen wilde?
MissNuada schreef:
12-11-2025 13:46
Alsof mensen, voor deze laatste brainfart, er nog heen wilde?
Ja, ik. We hebben er hele lieve vrienden wonen die we graag zouden zien. Maar niet doen vanwege deze malloot.
Mayra schreef:
12-11-2025 12:05

By the way, hij heeft zelf toch ook overgewicht? Misschien net geen obesitas, maar hij is zelf ook flink te zwaar.
Trump heeft zeker wel obesitas.
Ik ga al jaren naar de USA en mij maakt het niks uit wie er in het Witte Huis zit, ik heb daar geen last van en ik ga voor de natuur en de mensen (die in het algemeen heel vriendelijk en behulpzaam zijn)

Die grenscontroles zullen wel mee vallen, is niet anders geworden nu Trump er zit. Mensen lijken te vergeten dat de grenscontroles altijd al ‘streng’ zijn geweest, was niet anders onder Biden of voorgangers.

Als je netjes naar waarheid je Esta hebt ingevuld, deze is goedgekeurd en je reist naar Amerika, waarom zou je dan in godsnaam terug gestuurd worden bij de douane? (Iedereen weet dat je niet lollig moet gaan doen bij zo’n douane beambte) Alsof ze je social media gaan checken om te kijken of je iets lulligs over Trump hebt gezegd…

Als toerist vraag je een Esta aan, wil je langer dan 90 dagen blijven dan heb je een visum nodig, hier zijn ze uiteraard veel strenger op. Als toerist heb je een reisverzekering die medische kosten dekt, hier draait Amerika niet voor op dus waarom zou je geweigerd worden als je een rondreis van 3 weken gaat maken en je weegt 200 kilo?
Pumpkinlover1991 schreef:
12-11-2025 14:16
Ik ga al jaren naar de USA en mij maakt het niks uit wie er in het Witte Huis zit, ik heb daar geen last van en ik ga voor de natuur en de mensen (die in het algemeen heel vriendelijk en behulpzaam zijn)

Die grenscontroles zullen wel mee vallen, is niet anders geworden nu Trump er zit. Mensen lijken te vergeten dat de grenscontroles altijd al ‘streng’ zijn geweest, was niet anders onder Biden of voorgangers.

Als je netjes naar waarheid je Esta hebt ingevuld, deze is goedgekeurd en je reist naar Amerika, waarom zou je dan in godsnaam terug gestuurd worden bij de douane? (Iedereen weet dat je niet lollig moet gaan doen bij zo’n douane beambte) Alsof ze je social media gaan checken om te kijken of je iets lulligs over Trump hebt gezegd…

Als toerist vraag je een Esta aan, wil je langer dan 90 dagen blijven dan heb je een visum nodig, hier zijn ze uiteraard veel strenger op. Als toerist heb je een reisverzekering die medische kosten dekt, hier draait Amerika niet voor op dus waarom zou je geweigerd worden als je een rondreis van 3 weken gaat maken en je weegt 200 kilo?
Ze vragen bij aavragen van een ESTA wel of je op sociale media zit. En je bedoelt denk ik immigrstions ipv douane. Je ESTA wordt door immigrations gecontroleerd bij binnenkomst Amerika, douane controleert bagage.
yellowpino schreef:
12-11-2025 15:11
Ze vragen bij aavragen van een ESTA wel of je op sociale media zit. En je bedoelt denk ik immigrstions ipv douane. Je ESTA wordt door immigrations gecontroleerd bij binnenkomst Amerika, douane controleert bagage.
Ja sorry, immigrations bedoel ik uiteraard!

Volgens mij was dat 2 jaar geleden nog niet dat ze vroegen of je op social media zit, of ik heb het niet onthouden omdat m’n antwoord een simpel nee is maar ook al is het een ja en ze zouden het checken, dan moet je het wel al heel bont maken wil je geen Esta krijgen.
Ik reis vanaf 2018 naar de VS en sowieso de laatste 2 keer bij aanvragen ESTA was er de vraag over social media.
Heb het nog eens opgezocht maar het is niet verplicht om deze vraag in te vullen of je social media hebt.

Denk dat niemand dit invult, waarom zou je?
Moest je niet ook je wachtwoorden geven van je socials?
yellowpino schreef:
12-11-2025 15:11
Die wordt toch vooraf al gecontroleerd en goed- of afgekeurd?

Wij willen in de herfstvakantie naar ny. Dit houdt me niet tegen. Ik kan wel gaan zitten afwachten, maar wie weet hoe de wereld er over 3 jaar uit ziet? Wie weet kunnen we dan nergens meer heen vanwege een oorlog met Rusland. Dan ga ik liever zsm die kant op dan misschien helemaal niet.
Ik zag dit ook voorbijkomen. Maar las ook dat ze een uitzondering maken voor mensen die voldoende kapitaal hebben 🤯 Te gek voor woorden
Koffiezetapparaat schreef:
12-11-2025 16:18
Ik zag dit ook voorbijkomen. Maar las ook dat ze een uitzondering maken voor mensen die voldoende kapitaal hebben 🤯 Te gek voor woorden
Whut? En wat is dan voldoende kapitaal volgens Trump? Een verzekering? Een ton op de bank? Een miljoen? Zorgkosten lopen daar snel op.
hvm schreef:
12-11-2025 16:26
Whut? En wat is dan voldoende kapitaal volgens Trump? Een verzekering? Een ton op de bank? Een miljoen? Zorgkosten lopen daar snel op.
Ja, dan mag je wel wat geld meebrengen denk ik. Ik geloof dat er iets bij stond dat iemand voldoende financiële middelen moet hebben om zijn/haar medische zorg kunnen betalen zolang diegene in het land verblijft, zonder steun van de overheid.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven