Obesitas, hart, vaatziekte of diabeet? Niet welkom in de US
woensdag 12 november 2025 om 11:49
Op het nieuws:
WASHINGTON - Mensen met obesitas die de Verenigde Staten willen binnenkomen - als immigrant of toerist - lopen mogelijk het risico te worden geweigerd. Dat blijkt uit een ambtsbericht van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Het land, dat bekendstaat om zowel zijn strenge immigratiebeleid onder Trump als zijn hoge obesitascijfers, lijkt nu een nieuwe grens te trekken.
Volgens KFF Health News stuurde de Trump-regering begin november nieuwe richtlijnen naar Amerikaanse ambassades via een ambtsbericht. Daarin wordt gevraagd om bij visumaanvragen nadrukkelijk rekening te houden met de gezondheidstoestand van aanvragers, waaronder hun gewicht. Tommy Pigott, woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken, bevestigde het beleid tegenover Fox News.
Bron telegraaf.
Vraag is wie er überhaupt nog vrijwillig heen wil. En de kans is groot dat de toeristen nog beter zijn verzekerd dan de gewone Amerikaan. Maar wat een gezeik weer. .
WASHINGTON - Mensen met obesitas die de Verenigde Staten willen binnenkomen - als immigrant of toerist - lopen mogelijk het risico te worden geweigerd. Dat blijkt uit een ambtsbericht van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Het land, dat bekendstaat om zowel zijn strenge immigratiebeleid onder Trump als zijn hoge obesitascijfers, lijkt nu een nieuwe grens te trekken.
Volgens KFF Health News stuurde de Trump-regering begin november nieuwe richtlijnen naar Amerikaanse ambassades via een ambtsbericht. Daarin wordt gevraagd om bij visumaanvragen nadrukkelijk rekening te houden met de gezondheidstoestand van aanvragers, waaronder hun gewicht. Tommy Pigott, woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken, bevestigde het beleid tegenover Fox News.
Bron telegraaf.
Vraag is wie er überhaupt nog vrijwillig heen wil. En de kans is groot dat de toeristen nog beter zijn verzekerd dan de gewone Amerikaan. Maar wat een gezeik weer. .
woensdag 12 november 2025 om 11:53
woensdag 12 november 2025 om 12:05
Dit slaat nergens op. Ik weet wel dat de US problemen heeft met obesitas in vliegtuigen omdat mensen maar 1 stoel boeken terwijl ze er minimaal 2 of zelfs 3 nodig hebben omdat ze zo dik zijn. Maar dat is toch 95% echt eigen volk en niet toeristen.
Vraag me af wat hij gaat zeggen als de rest van de wereld hetzelfde gaan doen, dan gaan de Amerikanen vast moord en brand schreeuwen.
Vraag me af wat hij gaat zeggen als de rest van de wereld hetzelfde gaan doen, dan gaan de Amerikanen vast moord en brand schreeuwen.
woensdag 12 november 2025 om 12:12
“ Gezondheidsscreening maakt al langer deel uit van het visumproces, bijvoorbeeld op het gebied van besmettelijke ziekten zoals tuberculose of vaccinatiegeschiedenis.
Nieuw is dat nu ook chronische aandoeningen als obesitas, diabetes en hart- en vaatziekten kunnen meewegen in de beslissing. In het ambtsbericht wordt gesteld dat dergelijke aandoeningen „honderdduizenden dollars aan zorg kunnen kosten”.”
Nieuw is dat nu ook chronische aandoeningen als obesitas, diabetes en hart- en vaatziekten kunnen meewegen in de beslissing. In het ambtsbericht wordt gesteld dat dergelijke aandoeningen „honderdduizenden dollars aan zorg kunnen kosten”.”
woensdag 12 november 2025 om 12:16
Kanker valt er ook onder.BuzzieBee schreef: ↑12-11-2025 12:12“ Gezondheidsscreening maakt al langer deel uit van het visumproces, bijvoorbeeld op het gebied van besmettelijke ziekten zoals tuberculose of vaccinatiegeschiedenis.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
woensdag 12 november 2025 om 12:41
https://www.cbsnews.com/amp/news/immigr ... istration/
Dus ook voor gewone visa maar voornamelijk immigranten. Respitory valt er ook onder. Vals Astma daaronder eigenlijk? Lief heeft behoorlijk astma maar moet 2 keer per jaar naar Texas voor werk
Dus ook voor gewone visa maar voornamelijk immigranten. Respitory valt er ook onder. Vals Astma daaronder eigenlijk? Lief heeft behoorlijk astma maar moet 2 keer per jaar naar Texas voor werk
woensdag 12 november 2025 om 13:22
Vrienden vragen al geruime tijd of ik die kant eens wil opkomen. Behalve dat ik niet zo gek ben op vliegen (en zeker niet in mijn uppie) zit ik er niet op te wachten het risico te lopen direct retour te worden gestuurd. Ondanks dat ik geen onderliggende aandoening heb. Ze schijnen soms ook je social media te checken. Als je je negatief uitlaat over Trump en cs zit je in de problemen blijkbaar.
Zo geen zin in die stress.
Die vent is zo gestoord als wat.
Zo geen zin in die stress.
Die vent is zo gestoord als wat.
woensdag 12 november 2025 om 13:23
Ik hoop dat deze regels, als ze echt doorgevoerd worden, weer verdwijnen als Trump geen president meer is. Ik ken wat mensen die nog wel een keer naar de VS willen maar als die regel er komt er dus niet meer in komen. Ik wil zelf ook ooit die kant op en o.a. NYC bezoeken maar niet zo lang die pipo in het witte huis zit.
woensdag 12 november 2025 om 13:55
woensdag 12 november 2025 om 14:16
Ik ga al jaren naar de USA en mij maakt het niks uit wie er in het Witte Huis zit, ik heb daar geen last van en ik ga voor de natuur en de mensen (die in het algemeen heel vriendelijk en behulpzaam zijn)
Die grenscontroles zullen wel mee vallen, is niet anders geworden nu Trump er zit. Mensen lijken te vergeten dat de grenscontroles altijd al ‘streng’ zijn geweest, was niet anders onder Biden of voorgangers.
Als je netjes naar waarheid je Esta hebt ingevuld, deze is goedgekeurd en je reist naar Amerika, waarom zou je dan in godsnaam terug gestuurd worden bij de douane? (Iedereen weet dat je niet lollig moet gaan doen bij zo’n douane beambte) Alsof ze je social media gaan checken om te kijken of je iets lulligs over Trump hebt gezegd…
Als toerist vraag je een Esta aan, wil je langer dan 90 dagen blijven dan heb je een visum nodig, hier zijn ze uiteraard veel strenger op. Als toerist heb je een reisverzekering die medische kosten dekt, hier draait Amerika niet voor op dus waarom zou je geweigerd worden als je een rondreis van 3 weken gaat maken en je weegt 200 kilo?
Die grenscontroles zullen wel mee vallen, is niet anders geworden nu Trump er zit. Mensen lijken te vergeten dat de grenscontroles altijd al ‘streng’ zijn geweest, was niet anders onder Biden of voorgangers.
Als je netjes naar waarheid je Esta hebt ingevuld, deze is goedgekeurd en je reist naar Amerika, waarom zou je dan in godsnaam terug gestuurd worden bij de douane? (Iedereen weet dat je niet lollig moet gaan doen bij zo’n douane beambte) Alsof ze je social media gaan checken om te kijken of je iets lulligs over Trump hebt gezegd…
Als toerist vraag je een Esta aan, wil je langer dan 90 dagen blijven dan heb je een visum nodig, hier zijn ze uiteraard veel strenger op. Als toerist heb je een reisverzekering die medische kosten dekt, hier draait Amerika niet voor op dus waarom zou je geweigerd worden als je een rondreis van 3 weken gaat maken en je weegt 200 kilo?
woensdag 12 november 2025 om 15:11
Ze vragen bij aavragen van een ESTA wel of je op sociale media zit. En je bedoelt denk ik immigrstions ipv douane. Je ESTA wordt door immigrations gecontroleerd bij binnenkomst Amerika, douane controleert bagage.Pumpkinlover1991 schreef: ↑12-11-2025 14:16Ik ga al jaren naar de USA en mij maakt het niks uit wie er in het Witte Huis zit, ik heb daar geen last van en ik ga voor de natuur en de mensen (die in het algemeen heel vriendelijk en behulpzaam zijn)
woensdag 12 november 2025 om 15:16
Ja sorry, immigrations bedoel ik uiteraard!yellowpino schreef: ↑12-11-2025 15:11Ze vragen bij aavragen van een ESTA wel of je op sociale media zit. En je bedoelt denk ik immigrstions ipv douane. Je ESTA wordt door immigrations gecontroleerd bij binnenkomst Amerika, douane controleert bagage.
Volgens mij was dat 2 jaar geleden nog niet dat ze vroegen of je op social media zit, of ik heb het niet onthouden omdat m’n antwoord een simpel nee is maar ook al is het een ja en ze zouden het checken, dan moet je het wel al heel bont maken wil je geen Esta krijgen.
woensdag 12 november 2025 om 15:46
Die wordt toch vooraf al gecontroleerd en goed- of afgekeurd?yellowpino schreef: ↑12-11-2025 15:11Ze vragen bij aavragen van een ESTA wel of je op sociale media zit. En je bedoelt denk ik immigrstions ipv douane. Je ESTA wordt door immigrations gecontroleerd bij binnenkomst Amerika, douane controleert bagage.
Wij willen in de herfstvakantie naar ny. Dit houdt me niet tegen. Ik kan wel gaan zitten afwachten, maar wie weet hoe de wereld er over 3 jaar uit ziet? Wie weet kunnen we dan nergens meer heen vanwege een oorlog met Rusland. Dan ga ik liever zsm die kant op dan misschien helemaal niet.
woensdag 12 november 2025 om 16:26
Whut? En wat is dan voldoende kapitaal volgens Trump? Een verzekering? Een ton op de bank? Een miljoen? Zorgkosten lopen daar snel op.Koffiezetapparaat schreef: ↑12-11-2025 16:18Ik zag dit ook voorbijkomen. Maar las ook dat ze een uitzondering maken voor mensen die voldoende kapitaal hebbenTe gek voor woorden
woensdag 12 november 2025 om 16:31
Ja, dan mag je wel wat geld meebrengen denk ik. Ik geloof dat er iets bij stond dat iemand voldoende financiële middelen moet hebben om zijn/haar medische zorg kunnen betalen zolang diegene in het land verblijft, zonder steun van de overheid.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in