Huwelijk vol frustratie, nog te redden?

17-11-2025 00:14 96 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag Dames,

Ik ben 4 jaar getrouwd met mijn vrouw. We hebben een zoontje van 1 jaar….

Sinds mijn vrouw zwanger is geworden, zijn wij niet meer intiem geweest… Ik merk eigenlijk (nog erger) dat ik er geen moeite meer voor doe. In het begin, sloeg ze me nog speels weg als ik haar een tik op haar billen gaf, maar dat veranderde in irritatie. Daarna kwam er irritatie bij allerlei verschillende aanrakingen, knuffels etc. Dus heb ik mij eigenlijk ook volledig afgesloten en gedraag ik me alsof intimiteit geen deel uitmaakt van de relatie. Ik ben eigenlijk ten einde raad, gisteren was onze trouwdag en ze wilde weer niets doen, schoot alle plannen af. Dus heb ik ook geen bloemen/chocola of een restaurant geserveerd. We hebben gewoon een normale zondag en een tripje naar de IKEA gedaan en de Huishoudelijke taken afgestreept. Prima voor een normale zondag… ze was echter einde dag ook enorm teleurgesteld over onze trouwdag. Normaal zou ik zeggen, dan hadden we miss 1 van mijn voorstellen kunnen doen, maar ik heb geen zin in ruzie dus zeg ik dan niets zinnigs, zoals “lekkere ontspannen dag toch, dat wilde je toch?”

Mijn vrouw zit thuis en zoekt momenteel werk. Ze is goed in haar vak, dus ik verwacht dat ze snel weer aan de slag kan. Zij ergert zich dood als ik vacatures mee zoek of tips geef of aangeef dat ze goed is in haar vak en dat het vast snel goed komt. Dan verwijt ze mij van een te positieve instelling en dat ik de beren op de weg niet zie etc… Dit komt omdat ze nu voornamelijk voor ons zoontje zorgt, en mijn vrouw is geweldig goed voor ons zoontje, alleen heb ik het idee dat ze mij compleet vergeten is en dat ik alleen maar een brok frustratie opwek, enkel mijn loonstrookje en de nieuwe leasewagen zijn ok. Dat is het enige positieve aan mij, en dat ik veel plezier heb met mijn zoontje.
Voor de rest kan ik NIETS goed doen. We zijn zelfs begonnen met een to-do lijstje van het huishouden en ik werk het elke dag af, naast een drukke baan, een lijstje van hier tot TOKIO.
Ze kent mij dondersgoed en weet dat ik vol frustratie en irritatie zit, ik heb de fout gemaakt om het 1x uit te spreken en het was dagen lang huilen en ruzie.
Kun je je voorstellen? Dat ik een Zoom call met Amerikaanse collega’s accepteerde om 19:30, zéér strategisch want dan is mijn zoontje naar bed… dit puur en alleen om de avond met mijn vrouw over te slaan. Een dag eerder was ik op zoek naar een foto van ons zoontje op haar tel, en toen kwam er een berichtje binnen van haar beste vriendin. Allereerste keer in 14 jaar wilde ik weten wat er in haar omging… en ze was stoer aan het doen dat wij geen seks hebben…en dat ik daar alleen aan kan denken. Gek want ik probeer al maanden helemaal niets meer. Ze is ook super feministisch geworden en voert ineens een rare strijd met mij om van alles…. dat ik haar voor laat om door een deur te gaan, ze remt dan af om mij voor te laten… of ze wil constant rijden ineens als we ergens heen gaan in mijn auto. Allemaal heel vreemd gedrag.
Maar dat appje over ons seksleven, heeft mij zo diep gekwetst omdat ze eenzijdig de intimiteitskraan van onze relatie heeft dichtgedraaid. Sinds het lezen van dat appje, heb ik mij fysiek ook volledig gedistancieerd, er gaan dagen voorbij dat we elkaar geen kus geven of elkaar hebben aangeraakt. Ze initieert soms nog een kus maar ze ziet aan mij dat er iets speelt en ik merk dat dat haar pijn doet. We hebben het er over gehad en ik heb aangegeven dat ik eigenlijk heel gelukkig zou moeten zijn, alles loopt op rolletjes maar onze relatie niet. En ik weet niet hoe ik jou weer gelukkig kan maken, ik denk dat jij eerst aan jezelf moeten werken voordat wij kunnen helen. Ze ontkende het niet maar we kwamen na veel tranen bij haar ook niet veel verder.

Ik ben ook begonnen met op de bank slapen, met het smoesje dat ik later naar bed kom. Ik weet het allemaal eigenlijk niet, dit is ook niet wat ik wil. Wij zijn al 17 jaar samen en ik hou veel van haar… maar ik zie mezelf geen seksloos en gefrustreerd bestaan leiden. Ik merk wel aan mezelf dat ik wat vatbaarder ben geworden voor geflirt van collega’s, zeker op events na wat biertjes. Ik kreeg vorige week nog de vraag of ik meeging feesten op kamernummer 340, ik bedankte omdat ik nog nooit ben vreemdgegaan maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik geen signalen heb gegeven aan de vrouw van kamer 340, dat ik ontzettend veel zin in haar had, ik denk dat ze het zelfs door mijn broek kon zien. En ja, ik had er idd ook heel veel zin in maar ik dacht aan mijn zoontje en ik kon het niet….Ik denk dat je automatisch als mens een goed gevoel krijgt als iemand je aantrekkelijk vindt. Normaal zou dit gevoel voldaan moeten zijn met je partner…..

Ik hoor overigens vanuit meer vrienden dit soort verhalen en er ontstaat een golf van scheidingen rondom ons, ik zie ons die kant niet opgaan, i.i.g. niet op de korte termijn. We waren écht Bonnie en Clyde, en nu join ik Teams calls om 19:30 om haar te ontwijken en slaap ik vrijwillig op de bank….. het kan snel gaan, hopelijk valt er nog eea te redden

Zo!!! Even van me afgeschreven, hope it makes sense

Groet,
RE
In het begin, sloeg ze me nog speels weg als ik haar een tik op haar billen gaf, maar dat veranderde in irritatie
Hier ben ik gestopt met lezen.

Vieze man.
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
17-11-2025 00:41

Vieze man.
Hè wat jammer, dan heb je de ‘intimiteitskraan’ gemist
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Nee.
Huh ik begrijp het niet. Waarom reageren jullie zo?
In je vorige topic heb je niet meer gereageerd en vandaag de OP leeggehaald.

Wat verwacht je nu qua reacties?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Jullie hebben 15 jaar een liefdevolle, leuke relatie gehad en sinds de zwangerschap is dat over?
Zal het waarschijnlijk nooit te weten komen...
Lady*Voldemort schreef:
17-11-2025 00:41

Vieze man.
Wat een onzin. Hier raken we elkaar graag aan en daar hoort ook een speelse tik op de billen bij. Twee kanten op overigens. Als iemand hier niet van gediend is, doe je dat natuurlijk niet. Maar als je 15 jaar gewend was zo met elkaar om te gaan, snap ik heel goed dat dit voor hem een teken is van de veranderde intimiteit in de relatie.
Voor de vorm haal je er nog wat andere dingen bij, maar je hele bericht gaat maar over 1 ding. Oh nee 2. Over seks en over jou.

En een andere mevrouw kon door je broek heen zien dat je er wel voor in was.

Ik begrijp je vrouw wel.
Fibonaci schreef:
17-11-2025 07:16
Wat een onzin. Hier raken we elkaar graag aan en daar hoort ook een speelse tik op de billen bij. Twee kanten op overigens. Als iemand hier niet van gediend is, doe je dat natuurlijk niet. Maar als je 15 jaar gewend was zo met elkaar om te gaan, snap ik heel goed dat dit voor hem een teken is van de veranderde intimiteit in de relatie.
Ja precies!

Ontzettend heftig TO om dit te lezen zeg. Ik heb je andere topic niet gezien, maar heb je daar geen goede adviezen gekregen al? Ik vrees dat ik je weinig anders kan aanraden dan relatietherapie voor te stellen.
Mabel schreef:
17-11-2025 07:27
Voor de vorm haal je er nog wat andere dingen bij, maar je hele bericht gaat maar over 1 ding. Oh nee 2. Over seks en over jou.

Ik begrijp je vrouw wel.
Nou ik niet, het gaat toch niet alleen om seks? Het gaat, zoals ik het lees, om alle vormen van intimiteit. Er wordt ook niet meer aangeraakt, de sfeer is volgens mij ook om te snijden. Er is geen communicatie meer heen en weer en ze lijken elkaar ook helemaal niet meer te begrijpen. En het is heel erg menselijk om verlangens te hebben toch.
viamia schreef:
17-11-2025 07:31
Nou ik niet, het gaat toch niet alleen om seks? Het gaat, zoals ik het lees, om alle vormen van intimiteit. Er wordt ook niet meer aangeraakt, de sfeer is volgens mij ook om te snijden. Er is geen communicatie meer heen en weer en ze lijken elkaar ook helemaal niet meer te begrijpen. En het is heel erg menselijk om verlangens te hebben toch.
Hij verwijt zijn vrouw dat ze een appje stuurt naar haar vriendin over het gebrek aan seks en gaat zelf met een lange op op een openbaar forum inclusief privacygevoelige details klagen over gebrek aan seks.
Mabel schreef:

Ik begrijp je vrouw wel.
Als je getrouwd bent met een vrouw waar je al 2 jaar niet aan mag komen maar wel een 'gezond' libido hebt begrijp ik wel dat je op de duur zowat de muren op loopt van frustratie. Niet iedereen vindt seks onbelangrijk.
Maar kijk, als sommige mensen je al een 'vieze man' noemen wanneer je je vrouw wel eens graag op de billen tikt...
Nooit bij stil gestaan dat een ex mij wel eens een 'vieze vrouw' had kunnen vinden.
Mabel schreef:
17-11-2025 07:43
Hij verwijt zijn vrouw dat ze een appje stuurt naar haar vriendin over het gebrek aan seks en gaat zelf met een lange op op een openbaar forum inclusief privacygevoelige details klagen over gebrek aan seks.
Het is duidelijk dat deze twee elkaar kwijt zijn geraakt, ergens. Volgens mij is de belangrijkste vraag nu: hoe kunnen ze elkaar weer vinden en staat de vrouw van TO daar ook voor open.
Het zou handig zijn als je eerst eens ingaat op de reacties die op je andere topic gegeven zijn. Beantwoord eens wat vragen die daar gesteld zijn, leg wat meer uit.

Hartstikke fijn dat jij even lekker van je afgeschreven hebt, maar dit is natuurlijk geen communicatie. Ik ben benieuwd hoe dat in je relatie gaat.
Attraverso schreef:
17-11-2025 07:45
Als je getrouwd bent met een vrouw waar je al 2 jaar niet aan mag komen maar wel een 'gezond' libido hebt begrijp ik wel dat je op de duur zowat de muren op loopt van frustratie. Niet iedereen vindt seks onbelangrijk.
Maar kijk, als sommige mensen je al een 'vieze man' noemen wanneer je je vrouw wel eens graag op de billen tikt...
Nooit bij stil gestaan dat een ex mij wel eens een 'vieze vrouw' had kunnen vinden.
Dus eigenlijk, als zij hem nou gewoon maar seks zou geven, dan zijn alle problemen opgelost en had hij geen behoefte om mee te gaan naar kamer 340.
Waar een wil is, is een weg.

Hoe dan ook hebben jullie hulp nodig. Of om de scheiding goed te regelen. Of, nog beter, om elkaar en de relatie weer te vinden.

Wanneer jullie zo doormodderen en niets doen, dan zal er niets veranderen.
Oh ja. Dat feminism zeker weer. Nul respect voor mannen hebben die dolle mina's
Mabel schreef:
17-11-2025 07:57
Dus eigenlijk, als zij hem nou gewoon maar seks zou geven, dan zijn alle problemen opgelost en had hij geen behoefte om mee te gaan naar kamer 340.
Dat maak jij er van.
Attraverso schreef:
17-11-2025 08:05
Dat maak jij er van.
En ik denk dat Mabel daar wel een beetje gelijk in heeft. Als ze twee keer in de week seks zouden hebben, zou TO verder geen probleem met de situatie hebben, althans, zo lees ik het ook.

OP gaat veel over seks, en veel over TO. @TO, je vrouw is niet meer dezelfde sinds ze zwanger is geworden. Dat is enerzijds logisch, anderzijds merk je dat dit nu helemaal niet goed gaat. Maak je je weleens zorgen om haar? Interesseer je je voor wat zij voelt en ervaart ipv ik ik ik?
Die 2 zouden gewoon eens heel eerlijk en open moeten praten met elkaar over wat hen frustreert.
Mabel schreef:

Ik begrijp je vrouw wel.
Nou dat vind ik niet. Zij heeft eenzijdig elke vorm van fysieke nabijheid dichtgedraaid al jarenlang. Dat vind ik nogal wat in een relatie

Open relatie zou nu begrijpelijk zijn
-April- schreef:
17-11-2025 08:28
Nou dat vind ik niet. Zij heeft eenzijdig elke vorm van fysieke nabijheid dichtgedraaid al jarenlang. Dat vind ik nogal wat in een relatie

Open relatie zou nu begrijpelijk zijn
Ik lees geen enkele interesse bij TO hoe dit komt. Hormonaal kan er sowieso veel veranderd zijn. Maar misschien gaat het wel helemaal niet goed met de vrouw van TO? Maakt hem dat wat uit?
Oeh, wat een onaardige reacties hier!
Maar ik heb blijkbaar een topic gemist.

Wat ontzettend rot voor je TO, dat je huwelijk nu zo loopt. Mijn zoon is inmiddels al ruim 3, maar echt zin in seks? Mwah.. volgens mij is dat een veel voorkomend ‘probleem’ bij vrouwen na de zwangerschap. (Mensen, niet boos worden als dit bij jullie niet zo is). Maar ik hoor (en voel zelf) het wel.

Wat vooral heel jammer is, is dat jullie huwelijk verder uit niets lijkt te bestaan momenteel. Even los van de seks, want het belangrijkste is dat het tussen jullie goed zit. Zit het goed? Dan komt de seks vanzelf wel weer.

Laat je kindje een keer bij opa&oma slapen of laat hun bij jullie oppassen, neem haar mee uiteten als verassing. Zeg dat het je spijt dat het momenteel zo loopt tussen jullie, dat je haar mist en eraan wil werken om het beter te maken. Ga vooral niet wijzen want zij allemaal fout doet, hou het bij jezelf!

En qua aanraking.. stop even met die tik op de billen. Want zo kan het voor haar voelen dat je misschien seks verlangt.

Hou gewoon spontaan even haar hand vast, even een knuffel zonder dat je handen afdwalen. Gewoon even liéf zonder verlangens.

Ik ben ook geen relatie therapeut maar dit zou ik persoonlijk prettig vinden in deze situatie. En ga wat leuks doen met z’n drietjes, even genieten zonder dat er een nare sfeer hangt.

Sterkte!
Klinkt vreselijk. Twee jaar lang geen seks en een partner die doet alsof jij de viezerik bent. Van emotionele intimiteit lijkt ook weinig sprake. Ik zou mij heel onvervuld hebben gevoeld.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven