Waar / hoe vind ik haar?

24-07-2009 10:00 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen!

Nou, nu ik dit forum toevallig gevonden heb, lijkt me dit eigenlijk toch wel de ideale plek om eens wat vragen te stellen waar ik maar geen antwoord op kan vinden of verzinnen.

Ik ben een man van bijna 32, sinds februari weer vrijgezel na een relatie van 6,5 jaar en 1,5 jaar samenwonen.

Waar ik nu eigenlijk naar op zoek ben is gewoon een leuke, sexy vrouw, die haar zaakjes redelijk op orde heeft, lol heeft in het leven en waar je lol mee kunt hebben, maar die ook in is voor wat serieuzere dingen en niet meer elke week (af en toe wel natuurlijk) in de kroeg wil hangen. Zat zo te denken ergens tussen de 25 en 30 jaar (en dan eerlijk gezegd het liefst meer richting de 25, maar weet niet of dat dan realistisch is gezien de andere dingen die ik belangrijk vind. ).

Maargoed! Waar en/of hoe vind ik die?

Wat denk ik zeker wel een beetje (of een beetje veel ;) ) mijn probleem is, is dat ik vrij verlegen/onzeker ben m.b.t. het aanspreken van iemand die me leuk lijkt. Dus, afgezien van dat ik niet zo'n kroeghanger ben, in de kroeg iemand aanspreken is niet echt 'mijn ding'. En vrouwen die ik dan toch daar weleens ontmoet heb, zijn tot nu toe geen van allen 'relationship-material' zeg maar.

Ook in andere settings (op het werk/op straat/in de winkel) ben ik eigenlijk altijd veel te beleefd heb ik het idee. Loop altijd met mijn gedachte in het hoofd dat vrouwen die ik daar tegen kom op dat moment met andere dingen bezig zijn en het alleen maar irritant zouden vinden als iemand "avances" probeert te maken. Is dat een terecht idee, of moet ik dat snel uit mijn hoofd zetten? (En als ik dat uit mijn hoofd moet zetten; hoe pak ik zoiets in zo'n setting dan aan?)

Nu heb ik, gewoon om het eens te proberen, ook een profiel aangemaakt op wat datingsites. Maar daar tot nu toe ook weinig succes mee. Veel profielen van vrouwen die daarop staan zijn allemaal hetzelfde. Ze zijn allemaal op zoek naar die spontane, sportieve, actieve man, die weet wat hij wil, gevoel voor humor heeft, er goed uit ziet, zijn zaakjes op orde heeft, van elke week feesten en stappen houdt en ook toe is aan een serieuze relatie.

Nou voldoe ik daar volgens mij in grote lijnen wel aan, maar hoe laat ik dat overkomen in een berichtje? Haha, ik weet het niet; heb lange berichtjes geprobeert, korte, mysterieuze, duidelijke. Maar slechts weinig reacties gekregen. Nou denk ik natuurlijk ook wel dat vrouwen op die sites vaak bedolven worden onder de mailtjes, dus snap ook wel dat ik lang niet van iedereen een reactie krijg. Maar toch.

Haha, nou, eigenlijk kan ik heeeel deze lange post wel samenvatten in een paar korte vraagjes.

- Wat zijn volgens jullie settings waar ik het type vrouw kan tegenkomen waar ik naar op zoek ben?

- Hoe spreek ik haar dan het beste aan (en dat het gesprek dus ook zo verloopt dat ik duidelijk maak dat ik geïnteresseerd ben en het niet alleen een leuk gesprekje blijft ;) )?

- Waar letten jullie als vrouw nu eigenlijk op bij iemand die je aanspreekt?

- En waar letten jullie als vrouw op in mailtjes die je eventueel via datingsites krijgt? (Of, m.a.w., hoe kan ik het best zo'n mailtje schrijven, wat wel en niet erin zetten? Wil wel eerlijk blijven!)

- En, nu ik toch bezig ben, hebben jullie nog tips voor mezelf om mezelf te trainen minder onzeker/verlegen te laten zijn?
Ik heb niet alle 7 pagina's doorgelezen, dus msch ben ik mosterd.

Ik lees alleen maar waar jouw nieuwe vriendin aan moet voldoen en dat je wilt weten waar je haar kan vinden.

Wat heb je zelf te bieden? Een aantrekkelijke partner vind je door er zelf een te zijn. Laat het een beetje los. Msch loop je de vrouw van je leven wel mis omdat je zo strikt aan een bepaald plaatje vasthoudt. Je komt op mij nogal obsessief over. Doe je voordeel met de reacties en het gratis advies dat je hier krijgt, ipv je defensief op te stellen.
quote:ellen2_ schreef op 24 juli 2009 @ 11:58:

Zoals jij schrijft klinkt het alsof het een sollicitatieprocedure is. Alsof het alleen maar een kwestie is van aan elkaars eisen voldoen.

Let wel: zo klinkt het. Ik zeg niet dat jij zo bent. Maar daten is een kwestie van eerste indrukken, en je kan dan maar beter serieus nemen wat voor eerste indruk jij wekt, in plaats van verontwaardigd te zijn dat mensen zo snel een mening over je hebben. Jij gaat zelf ook niet elke vrouw eerst helemaal 100% leren kennen voor je besluit of je haar aantrekkelijk vindt.

Dus bedenk liever iets pakkends, iets wat iets leuks over JOU zegt in plaats van steeds opnieuw je eisen te formuleren.

En bedenk je ook dat de formulering belangrijk is, dus denk eens verder dan algemeenheden die iedereen op zichzelf van toepassing verklaart,

Maar, volgens mij hebben veel mensen hier de indruk dat ik hier een datingprofiel probeerde neer te zetten ofzo.

Dat is juist niet zo. Ik vroeg alleen wat algemene dingen daarover, met als achtergrondinfo wat ik zelf aantrekkelijk vind. Dat wil niet zeggen dat ik dat zo in een profiel zet.

En dat ik steeds opnieuw mijn "eisen" (dat zijn het niet, maargoed) formuleer, komt gewoon omdat heel veel mensen juist daar op reageren en niet op wat ik eigenlijk bedoelde. Probeer me dan gewoon te verduidelijken.
quote:missHK schreef op 24 juli 2009 @ 11:59:

Ik heb heel veel leuke vrijgezelle vriendinnen die aan jou profiel voldoen! Ben je nog ergens te vinden op zo'n datingsite? Dan ga ik je voorstellen! (mss vind ik je zelf wel leuk trouwens, hihi)

Ik ben zo oppervlakkig dat ik foto wil zien, ook wil ook wat! Sorry! Ja, dat heb ik nog wel. Kan ik je die link mailen of in een privé-berichtje sturen? En foto staat daar ook bij hoor.
Dit forum is ook niet bedoeld om een datingprofiel te zetten. Blijft wel mijn vraag: wat heb je zelf te bieden? Ik vind je verhaal nl nogal eenzijdig.
quote:wereldmeid schreef op 24 juli 2009 @ 12:01:

Ik heb niet alle 7 pagina's doorgelezen, dus msch ben ik mosterd.

Ik lees alleen maar waar jouw nieuwe vriendin aan moet voldoen en dat je wilt weten waar je haar kan vinden.

Wat heb je zelf te bieden? Een aantrekkelijke partner vind je door er zelf een te zijn. Laat het een beetje los. Msch loop je de vrouw van je leven wel mis omdat je zo strikt aan een bepaald plaatje vasthoudt. Je komt op mij nogal obsessief over. Doe je voordeel met de reacties en het gratis advies dat je hier krijgt, ipv je defensief op te stellen.

Die reactie heb ik inderdaad meer gehad.

Maar nee, het is niet zo dat ik er obsessief mee bezig ben, maar gewoon een aantal vraagjes in het algemeen. En dat het misschien obsessief overkomt, komt misschien door het feit dat het juist hierover ging en ik die vragen allemaal in één topic heb gedumpt. Niet zo verstandig misschien.
quote:wereldmeid schreef op 24 juli 2009 @ 12:09:

Dit forum is ook niet bedoeld om een datingprofiel te zetten. Blijft wel mijn vraag: wat heb je zelf te bieden? Ik vind je verhaal nl nogal eenzijdig.

Grappig, dat was ook mijn eerste idee bij de OP.

Misschien je eisenpakket iets bijstellen? Volgens mij voelen vrouwen (mannen ook trouwens) feilloos aan als iemand 'op zoek' is. En dat is niet zo aantrekkelijk. Laat het hele zoek idee los.

De beste plaats om iemand te ontmoeten is volgens mij op feestjes met vrienden.

Als je wel echt op zoek wil, ga dan naar een dating bureau. Dan is het tenminste duidelijk dat je op zoek bent en dan is de andere partij dat ook. Weet je zeker dat je ze niet om die reden afschrikt.
Weet je, ook nu doe je het weer. Je gaat je verdedigen: zo bedoelde ik het niet, ik wil juist zus en zo, jullie begrijpen me niet, etc.

Je ziet zelf toch ook wel dat dat geen interessante of leuke discussie oplevert?

Vraag anders eens aan mensen "heb je wel eens op een advertentie gereageerd en wat vond je leuk aan die advertentie". Of "wat zou voor jou een leuke en opvallende advertentie zijn".

Dan krijg je vast leukere en ook zinvolle reacties.

Dan doe je namelijk precies wat iedereen je hier aanraadt: toon interesse in je doelgroep, in plaats met zo bezig te zijn met je eigen wensen en interesses.
quote:wereldmeid schreef op 24 juli 2009 @ 12:09:

Ja, dat klopt, omdat het als wat algemene vragen bedoeld was. Daarom heb ik er verder ook niet veel bij gezet over mezelf, omdat ik het idee had dat het dan misschien te veel op een datingprofiel zou gaan lijken en dat dat de verkeerde indruk zou kunnen wekken.

Maargoed; je vraag wat ik zelf te bieden heb, met het risico dat ik dan nu te algemeen overkom. Ik ben iemand die overal de positieve kanten van in kan zien en eigenlijk altijd wel vrolijk is, droge humor, soms wat sarcastisch; goeie baan waar ik het goed naar mijn zin heb, leuke vrienden, altijd wel bezig met vanalles en nog wat. Heel brede interesses; van wetenschap via geschiedenis/cultuur tot filosofie. Een rustig iemand, sta voor anderen klaar. Hou van reizen, nieuwe (soms extreme) dingen doen en ontdekken (zoals skydiven, bungeejumpen), sporten (fitness), dansen, koken, uit eten gaan, films, lezen.
Nammtar hoe vaak je ook zegt dat je graag tips wil 'voor het geval dat je iemand tegenkomt', in de zin van hoe spreek je iemand aan, wat zeg je daarna, hoe merk ik dat iemand mij ziet zitten en dergelijke, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je er te actief mee bezig bent. Je zegt van niet maar volgens mij is dat wel zo ... Natuurlijk lig je niet op de loer, dat zou pas erg zijn, maar ik krijg wel het idee dat je er constant mee bezig bent en dat deze gedachten in je dagelijkse leven aanwezig zijn waar je ook bent wat je ook doet. Dat blijkt toch eigenlijk ook uit je vraag?

Anders had je toch geen account aangemaakt om hier je vraag aan ons te stellen?

Je zult dit waarschijnlijk ontkennen maar misschien zit er een kern van waarheid in?

Daarbij kan niemand je van een draaiboek voorzien 'tips en adviezen bij het ontmoeten van een vrouw'. Zoveel vrouwen, zoveel mannen, zoveel verschillende situaties ...

Blijf jezelf, toon interesse, zeg niet te vaak ik (of haha in mails), ga niet zenuwachtig doen, knoop een oppervlakkig gesprek aan en gedraag je niet easy to get in de zin van 'hier ben ik, ik vind je leuk en als jij mij ook leuk vind kunnen we misschien vriendjes worden'. Vrouwen vallen op mannen voor wie een relatie een aanvulling op hun leven is, geen INvulling. We willen iemand die het in zijn eentje ook fijn voor elkaar heeft en dat ook uitstraalt. Waar niet voor gezorgd hoeft te worden. En dat straal jij eerlijk gezegd op dit moment nu juist niet uit.

Ze zeggen wel eens dat je pas een goede relatie kunt hebben als je weet wat het is om alleen te zijn en dat dit ook geen probleem voor je is. Maar ik krijg de indruk dat je 'gewoon niet alleen' meer wil zijn nadat je gewend bent een vriendin te hebben. Verkeerde insteek is dit en dat straal je ongewild en onbewust toch een beetje uit.
quote:ellen2_ schreef op 24 juli 2009 @ 12:15:

Weet je, ook nu doe je het weer. Je gaat je verdedigen: zo bedoelde ik het niet, ik wil juist zus en zo, jullie begrijpen me niet, etc.

Je ziet zelf toch ook wel dat dat geen interessante of leuke discussie oplevert?

Vraag anders eens aan mensen "heb je wel eens op een advertentie gereageerd en wat vond je leuk aan die advertentie". Of "wat zou voor jou een leuke en opvallende advertentie zijn".

Dan doe je namelijk precies wat iedereen je hier aanraadt: toon interesse in je doelgroep, in plaats met zo bezig te zijn met je eigen wensen en interesses.

Misschien komt dat zo over inderdaad.

Maargoed, da's een goeie raad, die ga ik onthouden in elk geval, thanks!
Ik vind je vrij hopeloos klinken voor iemand die vijf maanden geleden z'n relatie van een aantal jaren heeft verbroken....

Je noemt nu allerlei dingen op die je te bieden hebt. Ik vind het zelf ook wel aantrekkelijk als iemand, met enige zelfspot, zijn meest vreselijke eigenschappen durft op te noemen.
Peas on earth!
quote:hinde schreef op 24 juli 2009 @ 12:19:

Nammtar hoe vaak je ook zegt dat je graag tips wil 'voor het geval dat je iemand tegenkomt', in de zin van hoe spreek je iemand aan, wat zeg je daarna, hoe merk ik dat iemand mij ziet zitten en dergelijke, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je er te actief mee bezig bent. Je zegt van niet maar volgens mij is dat wel zo ... Natuurlijk lig je niet op de loer, dat zou pas erg zijn, maar ik krijg wel het idee dat je er constant mee bezig bent en dat deze gedachten in je dagelijkse leven aanwezig zijn waar je ook bent wat je ook doet. Dat blijkt toch eigenlijk ook uit je vraag?

Anders had je toch geen account aangemaakt om hier je vraag aan ons te stellen?

Je zult dit waarschijnlijk ontkennen maar misschien zit er een kern van waarheid in?

Daarbij kan niemand je van een draaiboek voorzien 'tips en adviezen bij het ontmoeten van een vrouw'. Zoveel vrouwen, zoveel mannen, zoveel verschillende situaties ...

Blijf jezelf, toon interesse, zeg niet te vaak ik (of haha in mails), ga niet zenuwachtig doen, knoop een oppervlakkig gesprek aan en gedraag je niet easy to get in de zin van 'hier ben ik, ik vind je leuk en als jij mij ook leuk vind kunnen we misschien vriendjes worden'. Vrouwen vallen op mannen voor wie een relatie een aanvulling op hun leven is, geen INvulling. We willen iemand die het in zijn eentje ook fijn voor elkaar heeft en dat ook uitstraalt. Waar niet voor gezorgd hoeft te worden. En dat straal jij eerlijk gezegd op dit moment nu juist niet uit.

Ze zeggen wel eens dat je pas een goede relatie kunt hebben als je weet wat het is om alleen te zijn en dat dit ook geen probleem voor je is. Maar ik krijg de indruk dat je 'gewoon niet alleen' meer wil zijn nadat je gewend bent een vriendin te hebben. Verkeerde insteek is dit en dat straal je ongewild en onbewust toch een beetje uit.Ok, misschien zit daar (onbewust voor mij) wel een kern van waarheid in inderdaad, zoals je het omschrijft. Dat is in elk geval iets wat me stof tot nadenken geeft. Thanks!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 24 juli 2009 @ 12:21:

Ik vind je vrij hopeloos klinken voor iemand die vijf maanden geleden z'n relatie van een aantal jaren heeft verbroken....

Je noemt nu allerlei dingen op die je te bieden hebt. Ik vind het zelf ook wel aantrekkelijk als iemand, met enige zelfspot, zijn meest vreselijke eigenschappen durft op te noemen.

Oeps, dat van die 5 maanden had ik een beetje over het hoofd gezien.

Misschien moet je eerst even genieten van zijn vrijheid en over je vorige relatie heenkomen?

Nu lijkt het net alsof je zo snel mogelijk de 'vacature' wil invullen.
quote:ellen2_ schreef op 24 juli 2009 @ 12:15:

Dan doe je namelijk precies wat iedereen je hier aanraadt: toon interesse in je doelgroep, in plaats met zo bezig te zijn met je eigen wensen en interesses.Ellen
-
ik heb niet alles gelezen (wel veel)... maar je komt op mij over als "wanhopig op zoek naar een relatie"... en als ik 1 grote afknapper moet noemen, dan zeg ik "wanhopige zoekende kerels die niet alleen kunnen zijn"

je bent pas 4 maanden alleen na een lange relatie? waarom daar niet van genieten ipv je weer in een volgende relatie te willen storten?

mrs. right is al geboren... je moet haar alleen nog even tegenkomen... en waarom in de tussentijd niet jezelf beter leren kennen, meer zelfvertrouwen krijgen en zelfstandig worden? ipv je eigenwaarde op te hangen aan het wel of niet hebben van een relatie...
@ Georgie Brown, genieten van het vrijgezellenleven gaat TO wrsch niet zo goed af. Sommige mensen houden het in hun eentje niet uit
Inderdaad, waarom zou je een jonger iemand niet aantrekelijker mogen vinden. Ik vind mannen rond de 35 juist weer aantrekkelijker dan eentje van 25. Terwijl ik zelf 27 ben.

Maar ik zou het misschien niet zo snel noteren op een dating-site. Omdat het dan inderdaad overkomt alsof je een lijst eisen voor de ander hebt. Dan haak ik ook al snel af.
quote:wereldmeid schreef op 24 juli 2009 @ 12:35:

@ Georgie Brown, genieten van het vrijgezellenleven gaat TO wrsch niet zo goed af. Sommige mensen houden het in hun eentje niet uit Niemand zit te wachten op iemand die een relatie zoekt omdat hij (/zij) zich anders verveelt. Je kunt niet van iemand verwachten dat hij/zij jouw leven leuk gaat maken. Dat zul je echt zelf moeten doen.
anoniem_64cf6f24eb981 wijzigde dit bericht op 24-07-2009 12:38
Reden: typo
% gewijzigd
Nou, ik zal even proberen uit te leggen hoe ik erin zit.

Ik ben inderdaad nog maar sinds vrij kort (begin feb.) weer vrijgezel. En wat ik nu leuk vind, is gewoon lol hebben, nieuwe mensen ontmoeten en leren kennen. Niet met als ultiem doel om dan meteen weer een nieuwe relatie te krijgen, maar dat is ook niet iets wat ik uitsluit. Sta daar wat meer neutraal tegenover, van, ik zie wel wat er gebeurt.

Wat ik wel leuk vind dus, is nieuwe mensen ontmoeten, de lol van het daten op zich. En dat vind ik natuurlijk het leukst met mensen die bepaalde punten in zich hebben die ik aantrekkelijk vind.

Waarom dan een profiel op een datingsite? Nou, zoals ik al zei hou ik niet van elk weekend in de kroeg hangen (af en toe, zoals op een date, vind ik het wèl leuk om daar heen te gaan). Maar ik vind het wèl leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Dus ja, waarom dan niet een keer een datingsite uitproberen?

Ik zie het (op dit moment) dus meer gewoon als "fun", maar als er iets meer uitkomt, vind ik dat niet erg.

En ja, waarom ik dit hier dan allemaal vraag, en de moeite neem een profiel aan te maken?

Gewoon, ten eerste omdat ik nieuwsgierig ben naar hoe vrouwen dit zien. Ten tweede, voor het geval ik dus per toeval wèl iemand tegenkom waar ik helemaal van achterover sla. En ten derde, omdat het eigenlijk gewoon een opwelling was nadat ik hier wat andere topics had gelezen.
quote:nammtar schreef op 24 juli 2009 @ 12:49:

Nou, ik zal even proberen uit te leggen hoe ik erin zit.

Ik ben inderdaad nog maar sinds vrij kort (begin feb.) weer vrijgezel. En wat ik nu leuk vind, is gewoon lol hebben, nieuwe mensen ontmoeten en leren kennen. Niet met als ultiem doel om dan meteen weer een nieuwe relatie te krijgen, maar dat is ook niet iets wat ik uitsluit. Sta daar wat meer neutraal tegenover, van, ik zie wel wat er gebeurt.Het lijkt erop dat je zelf niet weet 'hoe je erin staat'. Want de titel van je OP is Waar / hoe vind ik haar. En dat is dan weer heel iets anders dan wat je hierboven schrijft.
quote:GeorgieBrown schreef op 24 juli 2009 @ 12:54:

[...]

Het lijkt erop dat je zelf niet weet 'hoe je erin staat'. Want de titel van je OP is Waar / hoe vind ik haar. En dat is dan weer heel iets anders dan wat je hierboven schrijft.Klopt, en dat besef ik nu ook, dat ik even wat langer had moeten nadenken voor ik die titel schreef. Was dus in een opwelling en geeft het een veel te zware lading.
Misschien wel goed. Het houdt je waarschijnlijk meer bezig dan je jezelf realiseert. En dit is dus hoe je overkomt.
quote:GeorgieBrown schreef op 24 juli 2009 @ 13:04:

Misschien wel goed. Het houdt je waarschijnlijk meer bezig dan je jezelf realiseert. En dit is dus hoe je overkomt.Zoiets is altijd goed, leer je weer van. Heb niet het idee dat ik IRL ook zo overkom of mee bezig ben, maar wie weet, ik zal het wel meer "in de gaten" houden nu.
dat stuk tekst wat je hier net neerzette.. dat is een veel leukere text voor op een datingsite.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven