misbruikt mentaal en financieel

10-12-2025 14:55 77 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
beste, dit is mijn verhaal: ik heb een hele tijd bij mijn vriendin en haar zoon gewoond. ze was de liefde van mijn leven vond ik maar de zoon is 31 jaar woont nog bij zijn mama geeft geen rijbewijs, geeft nog altijd geen diploma geeft onlangs zijn laatste examen afgelegd maar is niet geslaagd . hij slaapt tot 10.30 dan ontbijt hij en nadien gaat hij met zijn mama naar de fitness, terug van de fitness gaat hij op zijn computer spelen en niet studeren , hij weet alles beter en als hij zijn gedacht niet krijgt is hij kwaad zijn mama wil er niks aan veranderen of ze hebben ruzie en dat wil ze niet de sfeer in huis was altijd gespannen. ik ga werken buitenshuis en als er nog tijd over is werk ik aan haar huis. waarom doe ik dat omdat ze me beloofd had dat ik daar altijd mocht blijven wonen en dat ze me graag zag. ik heb me volledig 100% gegeven als ze me iets vroeg deed ik het. nu zijn de werken volledig voltooid en betaald door mij het gaat om veel geld en nu geeft ze me op straat gezet . ik heb gevraagd dat ze me kon vergoeden en ik simpelweg het antwoord ( ik heb dat niet gevraagd) dat komt hard aan geloof. ik heb het gevoel dat de zoon me daar niet wil want dan hij niet meer de baas spelen zoals vroeger. ik sta open voor reakties. vriendelijke groetjes.
Het is natuurlijk heel sneu. Maar er is misbruik van jou gemaakt. En jij bent te naïef geweest. Heb je ervaring met relaties? Of was je zo blij dat er iemand voor jou koos dat je alles geloofde?

Want hoe kan het dat iemand zegt "ik hou van je". Dat jij vervolgens een complete verbouwing gaat uitvoeren en blanco cheques uitschrijft?

En mbt die zoon dat was natuurlijk al een rode vlag. Een volwassen man van 30+ die nog thuiswoont daar is wat mee aan de hand. Die woont daar niet voor niets maar is afhankelijk van zijn moeder. En als die eerder niet is vertrokken waarom zou hij dat dan doen als moeder een nieuwe vlam heeft?

Heeft ze jou ooit beloftes gedaan dat jullie zouden trouwen, jij daar permanent zouden gaan wonen of dat zoon zou vertrekken?

Dat geld ben je echt kwijt. En hoe naar ook. Ze is jou niets verschuldigd. Want jij kiest uit vrije wil om haar zomaar geld te geven en niets vast te leggen. Met iemand waarmee je officieel geen enkele verbintenis hebt.
Het is natuurlijk heel sneu. Maar er is misbruik van jou gemaakt. En jij bent te naïef geweest. Heb je ervaring met relaties? Of was je zo blij dat er iemand voor jou koos dat je alles geloofde?

Want hoe kan het dat iemand zegt "ik hou van je". Dat jij vervolgens een complete verbouwing gaat uitvoeren en blanco cheques uitschrijft?

En mbt die zoon dat was natuurlijk al een rode vlag. Een volwassen man van 30+ die nog thuiswoont daar is wat mee aan de hand. Die woont daar niet voor niets maar is afhankelijk van zijn moeder. En als die eerder niet is vertrokken waarom zou hij dat dan doen als moeder een nieuwe vlam heeft?

Heeft ze jou ooit beloftes gedaan dat jullie zouden trouwen, jij daar permanent zouden gaan wonen of dat zoon zou vertrekken?

Dat geld ben je echt kwijt. En hoe naar ook. Ze is jou niets verschuldigd. Want jij kiest uit vrije wil om haar zomaar geld te geven en niets vast te leggen. Met iemand waarmee je officieel geen enkele verbintenis hebt.
ik wil de zoon niet in een slecht daglicht stellen maar hij is de goeie in het verhaal en ik de slechte. en ja we hebben gepraat over trouwen en ze stond er niet negatief over. anders zou ik dat nooit gedaan hebben geloof me . ik heb met haar nooit ruzie gehad wij waren 4 handen op 1 buik. ik heb haar dikwijls gevraagd of ze zeker was van haar stuk om samen te blijven en ze zei altijd ja en dat ik geen schrik moest hebben. wij konden altijd goed praten ook over haar zoon en ze geeft me dikwijls gelijk gegeven . als ik dan vroeg wat er aan de hand was kon ze er niet op antwoorden. ik wou enkel mijn verhaal kwijt omdat het oplucht als je het van u kunt afschrijven en misschien andere mensen behoeden om de zelfde fout te maken. nu voel ik me slechter.dank u
krisis schreef:
11-12-2025 18:44
ik wil de zoon niet in een slecht daglicht stellen maar hij is de goeie in het verhaal en ik de slechte. en ja we hebben gepraat over trouwen en ze stond er niet negatief over. anders zou ik dat nooit gedaan hebben geloof me . ik heb met haar nooit ruzie gehad wij waren 4 handen op 1 buik. ik heb haar dikwijls gevraagd of ze zeker was van haar stuk om samen te blijven en ze zei altijd ja en dat ik geen schrik moest hebben. wij konden altijd goed praten ook over haar zoon en ze geeft me dikwijls gelijk gegeven . als ik dan vroeg wat er aan de hand was kon ze er niet op antwoorden. ik wou enkel mijn verhaal kwijt omdat het oplucht als je het van u kunt afschrijven en misschien andere mensen behoeden om de zelfde fout te maken. nu voel ik me slechter.dank u

Ga pas in iemands huis investeren als jouw naam ook op het huur/koopcontract staat, nu ben je 20.000 kwijt. Heel sneu voor je dat ze je alleen te vriend heeft gehouden zolang je haar huis aan het opknappen was.
krisis schreef:
ik wil de zoon niet in een slecht daglicht stellen maar hij is de goeie in het verhaal en ik de slechte.
Dit klopt natuurlijk niet.

Je fakkelt de zoon helemaal af in je berichten en je hemelt jezelf helemaal op.
Jij vindt jezelf heel lief vanwege wat je allemaal, ongevraagd, voor haar gedaan hebt en hem een luie donder die je nooit wilde helpen.
Maar waarom voel je je slechter? Ik zie hier vooral belangstellende reacties, we willen begrijpen wat er nou precies aan de hand is. En natuurlijk wordt er gezegd dat je niet meer met je moet laten sollen. Dat is goed bedoeld!
granny71 schreef:
11-12-2025 18:50
Dit klopt natuurlijk niet.

Je fakkelt de zoon helemaal af in je berichten en je hemelt jezelf helemaal op.
Jij vindt jezelf heel lief vanwege wat je allemaal, ongevraagd, voor haar gedaan hebt en hem een luie donder die je nooit wilde helpen.

Denk dat het voor deze TO makkelijker is om de zoon de schuld te geven van het mislukken van de relatie dan in te zien dat die moeder eigenlijk net zo'n profiteur is als die zoon, want die vrouw deed ook niks in haar eigen huis, al het werk aan haar huis liet ze TO doen op basis van loze beloftes.
Lalaloepsie schreef:
11-12-2025 18:54
Denk dat het voor deze TO makkelijker is om de zoon de schuld te geven van het mislukken van de relatie dan in te zien dat die moeder eigenlijk net zo'n profiteur is als die zoon, want die vrouw deed ook niks in haar eigen huis, al het werk aan haar huis liet ze TO doen op basis van loze beloftes.
Dat zegt to.
Maar misschien deed to het ongevraagd in de hoop dat ze hem zo dankbaar zou zijn dat ze een relatie niet kón weigeren.
Waarom denkt to dat hij er voor altijd mag blijven wonen maar houdt hij zijn eigen appartement aan?
Waarom denkt to dat hij na 8 maanden ook maar iets te zeggen heeft over haar ruim volwassenen zoon?
Waarom begin je in 's hemelsnaam zonder afspraken op papier een huis te verbouwen van iemand waar je nog niet heel lang mee samen bent (of zo klinkt het toch)?
Waarom begin je in 's hemelsnaam zonder afspraken op papier een huis te verbouwen van iemand die nog een inwonende werkloze zoon van 31 heeft?

En als jij dan toch een appartement hebt én ze de liefde van je leven is ... Waarom niet samen iets kopen voor je allerlei kosten aan haar huis doet?
Waarbij je het gesprek aangaat dat je best wil samenwonen en samen iets wil kopen, maar dan bij voorkeur pas als zoon ooit het huis uit is.

Dat geld ben je kwijt. Ik zou het zien als een dure les voor de toekomst.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
krisis schreef:
Nu spreek je jezelf toch heel erg tegen hoor. Lees je vorige berichten eens. Daar schilder je zowel zoon als moeder af al dikke profiteurs. En dat blijken ze ook gewoon te zijn hoor.
granny71 schreef:
11-12-2025 19:00
Dat zegt to.
Maar misschien deed to het ongevraagd in de hoop dat ze hem zo dankbaar zou zijn dat ze een relatie niet kón weigeren.
Waarom denkt to dat hij er voor altijd mag blijven wonen maar houdt hij zijn eigen appartement aan?
Waarom denkt to dat hij na 8 maanden ook maar iets te zeggen heeft over haar ruim volwassenen zoon?

Dit verhaal roept vragen op inderdaad.
Waarom is TO bij die zoon ingetrokken terwijl die vrouw ook bij TO had kunnen intrekken?
Wat heeft ze je in vredesnaam beloofd voor die 20.000?
Attraverso schreef:
11-12-2025 19:06
Nu spreek je jezelf toch heel erg tegen hoor. Lees je vorige berichten eens. Daar schilder je zowel zoon als moeder af al dikke profiteurs. En dat blijken ze ook gewoon te zijn hoor.
Bwah, ik ga ervan uit dat ze opstarter geen pistool tegen het hoofd hebben gezet tijdens het klussen.
Hij heeft dus volledig vrijwillig 20.000 euro boven gehaald voor het verbouwen van een pand dat niet het zijne is.

Ik ga er ook nog eens vanuit dat niemand een pistool tegen zijn hoofd zette toen hij zo'n beetje introk bij hen.
Dat deed ie ook vrijwillig omdat ie dolverliefd was.

Je kan veel zeggen van moeder en zoon, maar niet dat ze volledig profiteren.
Hij ging volledig mee in het verhaal.

Veel kans overigens dat ze geen flauw idee hebben van het totale budget wat in de verbouwing is gegaan.
Aangezien er kennelijk duidelijk nauwelijks over geld is gesproken, niets op papier is gezet, ...
Is dit nu later?
BrutaImmaculata schreef:
11-12-2025 19:14
Of wat heeft to verwacht te krijgen voor dat geld.
BrutaImmaculata schreef:
11-12-2025 19:14
Eeuwige trouw en liefde :-). En eeuwig inwonen ondanks zijn eigen stek.
En een inwonende zoon van 31 die geen zin heeft om te verhuizen én - gezien hij geen job en inkomen heeft - ook niet echt veel kanten op kan.
Is dit nu later?
Er kurnen toch ook slechte vrouwen en kwetsbare mannen bestaan? Ik vind de reacties hier wat koud. Benieuwd of dat ook zo zijn als TO een vrouw was geweest en dit haar was overkomen met een man.

TO, ik snap dat je hierdoor van slag bent. Goed om je hart te luchten. Ik denk dat je wel naar dat geld kunt fluiten, ik hoop dat je er geen schulden voor bent aangegaan. Dit soort types kan je beter kwijt zijn.
Het leest alsof je voortdurend hebt laten merken wat een nietsnut je haar zoon vindt. Dan is het niet zo vreemd dat een moeder uiteindelijk voor haar kind kiest, zou ik ook doen. En over dat klussen, waarom vraag je daar geld voor als het “de liefde van je leven” was? Niet helemaal netjes van haar als jullie afspraken hadden, maar het hele verhaal komt wat vreemd over. Sterkte in ieder geval!
zwembad84 schreef:
11-12-2025 19:37
Benieuwd of dat ook zo zijn als TO een vrouw was geweest en dit haar was overkomen met een man.
Er is hem niets overkomen.
Hij heeft het helemaal zelf gedaan.
krisis schreef:
11-12-2025 17:04
dit is het laatste wat ik er over te zeggen heb , 3 dagen na einde werken heeft ze de relatie uitgemaakt. in mijn ogen geeft ze gewoon gewacht tot werken gedaan waren. zij geeft nooit iets voor onze relatie gedaan alles was vanzelfsprekend dat ik het allemaal deed. op den duur was alles mijn fout terwijl ik er niets kon aandoen maar ik was het zwarte schaap. zij ik eens nee dan waren ze kwaad dus ik had geen andere keuze dan ja zeggen of het was ruzie en ik houd niet van ruzie. ik heb mijn uiterste best gedaan voor deze relatie ben ook altijd lief geweest nooit gezaagd altijd goedgezind geweest. ik vind wel dat ik hier negatieve reacties krijg.gr
Klinkt een beetje people pleaserig en zonder ruggengraat. Je kunt liefde niet kopen he? met je 20k investering. En voortaan kijken naar wat iemand doet, niet wat iemand zegt.
ik ben zelfs niet kwaad op hen en ook niet op mezelf ik vind het gewoon jammer met de manier waarop. ze heeft ook niet gezegd om te stoppen met werken in tegendeel zelfs . ik weet dat ze dat niet kon betalen maar ik had volle vertrouwen in onze relatie. ze kan haar zoon niet alleen laten want hij heeft geen rijbewijs en mama voor taxi speelt. moest de zoon een klein beetje meer interesse getoond hebben en af en toe eens één uurtje meegeholpen hebben was het allemaal zover niet gekomen. ik weet zeker dat ze me graag ziet maar als de zoon tegen werkt ontstaan er spanningen bij ons alle 3 .trouwens zij wou in haar huis blijven wonen wat ik kan begrijpen. aan iedereen bedankt voor jullie mening. gr
krisis schreef:
11-12-2025 20:24
moest de zoon een klein beetje meer interesse getoond hebben en af en toe eens één uurtje meegeholpen hebben was het allemaal zover niet gekomen. ik weet zeker dat ze me graag ziet maar als de zoon tegen werkt ontstaan er spanningen bij ons alle 3 .trouwens zij wou in haar huis blijven wonen wat ik kan begrijpen.

Hoop je op een doorstart met haar?
TO, zoon is 31 jaar.
Heeft hij werk?
Pieremachochel
noglangnietjarig schreef:
11-12-2025 20:40
TO, zoon is 31 jaar.
Heeft hij werk?
Als je 0 diploma hebt, af en toe studeert en overdag tijd hebt - eens je uitgeslapen bent - om mee naar de fitness te gaan met je moeder denk ik het antwoord te kennen.

Het klinkt niet alsof er gigantisch veel volwassenheid in die jongen / man zit.
wissewis wijzigde dit bericht op 11-12-2025 20:45
17.52% gewijzigd
Is dit nu later?
Je geeft nog behoorlijk af op haar zoon, maar als je een vrouw date met een volwassen thuiswonend kind, dan weet je meestal al dat de loyaliteit vaak bij het kind ligt. Dat is geen verrassing, dat is gewoon hoe die dynamiek werkt. Als jij je gebruikt hebt gevoeld om dat huis op te knappen, dan kan dat best zo zijn, wij waren er niet bij. Maar de enige winst die je nu nog uit deze situatie kunt halen, is eerlijk kijken naar je eigen aandeel en hoe je jezelf in het vervolg beter kunt beschermen.
Wissewis schreef:
11-12-2025 20:44
Als je 0 diploma hebt, af en toe studeert en overdag tijd hebt om mee naar de fitness te gaan met je moeder denk ik het antwoord te kennen.
Is niet 100%
Pieremachochel

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven