Vietnam
woensdag 17 december 2025 om 12:33
Als alles goed gaat, gaan wij volgend jaar verhuizen. We hadden plannen voor een verre (dure) reis in oktober maar het is verstandig die een jaartje uit te stellen. Omdat ik toch graag een beetje zon wil, ben ik nu naar het kijken naar Vietnam. Dat lijkt budgettechnisch wat passender.
Wie is er wel eens geweest en kan iets zinnigs zeggen over een realistisch budget als je daar twee weken, zelf geregeld, wilt rondreizen met verblijf in middenklasse hotels? Gaan we dat redden voor ca € 2000 p.p,?
Welke plekken moeten er dan zeker in ons programma?
Wie is er wel eens geweest en kan iets zinnigs zeggen over een realistisch budget als je daar twee weken, zelf geregeld, wilt rondreizen met verblijf in middenklasse hotels? Gaan we dat redden voor ca € 2000 p.p,?
Welke plekken moeten er dan zeker in ons programma?
woensdag 17 december 2025 om 13:44
Is dat bedrag inclusief of exclusief de tickets? Als het exclusief de tickets is, dan kan dat makkelijk. Als het inclusief de tickets is, dan wordt het krap, maar ik weet niet wat de ticketprijzen nu precies zijn eerlijk gezegd. Ligt er ook vaak aan wat je eisen zijn (gebonden aan bepaalde dagen, vluchtduur en overstappen etc.)
woensdag 17 december 2025 om 14:22
woensdag 17 december 2025 om 14:54
Wij gaan altijd maar twee weken. Ik vind dat al best langTaskmaster schreef: ↑17-12-2025 14:22Ik vind het erg kort. Als je maar twee weken hebt, zou ik eerder naar een eiland gaan ergens.
Ik vond Vietnam super mooi en zou graag nog eens terug gaan. Ben er drie weken geweest, maar het is al lang geleden. Denk wel dat ik in m'n eentje rond de 3000 ben gebleven.
woensdag 17 december 2025 om 14:56
woensdag 17 december 2025 om 17:22
Als je maar twee weken hebt is het sowieso handig te kiezen voor óf het noorden óf het zuiden. Hai Van pas scheidt de twee delen. Allebei prima opties voor oktober qua weer.
Ik heb er ooit gereisd met de nachttrein, dat is handig want je spaart geld uit van hotelnachten en je hebt overdag meer tijd om dingen te zien.
Ik heb er ooit gereisd met de nachttrein, dat is handig want je spaart geld uit van hotelnachten en je hebt overdag meer tijd om dingen te zien.
woensdag 17 december 2025 om 19:44
Ik was in 2023 zo'n 1250 euro kwijt voor 4 weken, exclusief vliegtickets. Ik sliep wel in goedkope hotels, geen middenklasse.
Ik zou zelf overigens niet voor 2 weken helemaal naar Vietnam gaan. Het is zo'n groot land, dan zie je nog net niks.
Als je toch gaat: ik vond het noorden mooier dan het zuiden. Alles onder Hoi An zou ik dan overslaan. Hoi An zelf vond ik wel prachtig.
Ik zou zelf overigens niet voor 2 weken helemaal naar Vietnam gaan. Het is zo'n groot land, dan zie je nog net niks.
Als je toch gaat: ik vond het noorden mooier dan het zuiden. Alles onder Hoi An zou ik dan overslaan. Hoi An zelf vond ik wel prachtig.
woensdag 17 december 2025 om 22:42
Ik was afgelopen zomer in Bali met mijn 2 kids (dus 3 personen totaal) voor 3 weken rondreizen €1100 pp kwijt (overnachting, excursies, eten, taxi, alles). Exclusief de tickets, die volgens mij even duur waren.
Volgens mij is het verblijf in Vietnam goedkoper. Ligt dan een beetje aan de ticket prijzen.
Volgens mij is het verblijf in Vietnam goedkoper. Ligt dan een beetje aan de ticket prijzen.
donderdag 18 december 2025 om 08:37
Het hangt een beetje af van de prijs van de vliegtickets, maar € 2000 pp voor 2 weken is te doen. Ik ben afgelopen zomer in Vietnam geweest (voor de 3e keer) en het land is echt nog steeds heel betaalbaar. Vooral eten is spotgoedkoop. Twee weken is niet superlang maar de hoogtepunten in het noorden kun je dan zeker zien. Ik zou het doen, ik hou van Vietnam
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in