Gehoorbescherming kind 3

27-12-2025 04:32 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal

Ik vroeg mij af welk merk gehoorbescherming jullie adviseren bij kind van 3 jaar (het is voor carnavalsintochten etc). Ik zoek gehoorbeschermers die minimaal 25 decibel dempen.

Ik kom vooral gehoorbeschermers tegen voor baby's of kinderen vanaf 5 jaar. Maar ik zoek er dus eentje voor kind van 3 jaar.

Wie weet een goede gehoorbescherming?

Dankje:)
Alpine muffy, daarvan is er al een variant voor baby's die ook geschikt is voor jonge kinderen.
Zie dat Alpine ook oordopjes heeft voor 3 jarigen, zelf nooit geprobeerd op die leeftijd, vond die oorkappen makkelijker.
Alecto!
Wij hadden vanaf die leeftijd een Alpine Muffy. Heb het in een fysieke winkel gekocht en even gepast welke het beste paste en die voor de leeftijd vanaf 5 jaar paste mijn zoontje prima op 3 jarige leeftijd (geen bijzonder groot hoofd ofzo).

Altijd op met festivals maar ook in die tijd bij theater, kermis, oud en nieuw e.d. omdat hij snel last had van harde geluiden. Werkte top!
Hier ook de Alpine Muffy gehad.
Wij hebben 3M peltor kid. Bevalt prima. Goed te verstellen op maat, op de grootste maat past ie mij zelfs min of meer en ik heb een groot hoofd 🤭 (maar ook bij dochter van (bij aanschaf) 4 zit ie helemaal goed)

https://www.3mnederland.nl/3M/nl_NL/p/d/v101736117/
charlie591 wijzigde dit bericht op 27-12-2025 15:41
74.84% gewijzigd
Ik zie wel eens kinderen met koptelefoon, ik zou ook zoiets doen. Volgens mij hebben ze ook oordopjes voor kinderen maar dat zou ik persoonlijk niet doen bij een 3 jarige.
Hier wilde kind dat niet op. Het zit niet prettig en je bent volledig afgesloten. Alsof je in een bubbel zit. Vind ik zelf ook niet fijn. Moet ik wel zeggen dat wij kinderen ook niet meenemen naar concerten of festivals voor volwassenen.
evelien2010 schreef:
27-12-2025 15:25
Hier wilde kind dat niet op. Het zit niet prettig en je bent volledig afgesloten. Alsof je in een bubbel zit. Vind ik zelf ook niet fijn. Moet ik wel zeggen dat wij kinderen ook niet meenemen naar concerten of festivals voor volwassenen.
Wij doen dat ook niet (concerten of festivals). Maar een bezoekje aan de kermis, carnavalsoptocht etc vinden die van ons aanzienlijk prettiger mét. Ze zijn dan ook veel minder overprikkeld dan wij achteraf 🤭 Vragen er echt zelf om. Dochter doet ‘m thuis ook wel eens demonstratief op als ik ga stofzuigen.
Las net dat die van de action nog meer geluid dempen dan de Alpine.
Onze 3 jarigen hadden al de 'grotere' maar op, past prima.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven