Moa slowcooker 6.5 liter
maandag 29 december 2025 om 19:56
Ik heb een ander merk ( crockpot) eentje van 6,5 en eentje van 4,5 liter.
Als ik die van 4,5 zou gebruiken voor 3 personen is hij ook nog groot genoeg voor 2 dagen zou ik zo denken.
6,5 liter is echt wel heel groot en gebruik ik meestal voor 8 personen ofzo.
Maar goed je kan er altijd minder in maken natuurlijk maar je moet wel bedenken dat er niet te weinig ingaat dan.
Het merk zegt me verder niks maar ik zou goed navragen of googlen over de temperatuur die hij heeft want onderling scheelt dat soms wel heel veel qua merk.
En je wilt niet dat hij te hard gaat want dan bakt het aan. ( wat ik soms dus wel lees over andere merken)
Als ik die van 4,5 zou gebruiken voor 3 personen is hij ook nog groot genoeg voor 2 dagen zou ik zo denken.
6,5 liter is echt wel heel groot en gebruik ik meestal voor 8 personen ofzo.
Maar goed je kan er altijd minder in maken natuurlijk maar je moet wel bedenken dat er niet te weinig ingaat dan.
Het merk zegt me verder niks maar ik zou goed navragen of googlen over de temperatuur die hij heeft want onderling scheelt dat soms wel heel veel qua merk.
En je wilt niet dat hij te hard gaat want dan bakt het aan. ( wat ik soms dus wel lees over andere merken)
maandag 29 december 2025 om 23:54
Het hangt er ook vanaf wat je erin maakt. Een complete maaltijd, of een stoofgerecht waar je nog rijst/pasta aardappelen apart bij maakt.
Ik gebruik een 6,5 liter pan en maak daarmee 14 porties goulash bijvoorbeeld, maar maar 8 porties snert.
Ik kook ruim, vries in en deel ook uit (maaltje voor uitwonende kinderen, maaltje voor mijn ouders). Dan vind ik deze grootte wel heel fijn.
Ik gebruik een 6,5 liter pan en maak daarmee 14 porties goulash bijvoorbeeld, maar maar 8 porties snert.
Ik kook ruim, vries in en deel ook uit (maaltje voor uitwonende kinderen, maaltje voor mijn ouders). Dan vind ik deze grootte wel heel fijn.
dinsdag 30 december 2025 om 00:20
Nee geen complete maaltijden vandaar de keuze op de slowcooker. Wij houden nogal van curry's en stoofvlees of zoals ze hier hebben zuurvlees en dan het liefst voor 2 dagen of inderdaad voor in de vriezer. Ik kook op gas dus dat scheelt dan ook wel .
Ik zag nog een Russell Hobs die hele hoge recensies had en op bol een Distinq.
Maar jeetje wat een keuze.
Ik zag nog een Russell Hobs die hele hoge recensies had en op bol een Distinq.
Maar jeetje wat een keuze.
dinsdag 30 december 2025 om 07:05
Ik heb de Russel Hobs en ben daar heel tevreden over.
Het enige wat ik irritant vind is dat er bij de standen niet ‘low’ en ‘high’ staat, maar 1 en 2. Om raadselachtige reden lukt het mij niet om te onthouden of 1 low of high is, dus dat moet ik echt elke keer op het www opzoeken.
Verder heb ik de grootste die er was gekozen, want dan kan je hetzelfde en meer maken.
Het enige wat ik irritant vind is dat er bij de standen niet ‘low’ en ‘high’ staat, maar 1 en 2. Om raadselachtige reden lukt het mij niet om te onthouden of 1 low of high is, dus dat moet ik echt elke keer op het www opzoeken.
Verder heb ik de grootste die er was gekozen, want dan kan je hetzelfde en meer maken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
dinsdag 30 december 2025 om 13:13
Die van 4,5 is ook een crockpotJeusnbdhdudh schreef: ↑29-12-2025 20:57Ok , dankjewel voor de tips, mag ik vragen welke dat is van 4.5 liter? Dan ga ik daar ook eens naar kijken.
https://www.amazon.nl/Crock-Pot-SCCPRC5 ... d_source=1
Die van 6,5 is een amerikaanse crockpot dus die gebruik ik sinds ik de 4,5 liter heb sowieso minder omdat ik daar altijd een converter bij nodig heb. Maar beide werken hetzelfde en de temperatuur is ook hetzelfde. Zit ook een warmhoudstand op wat ik fijn vind.
Ik heb overigens bij beide een stenen binnenpot geen ervaring met ander materiaal als binnenpot. Er zijn er nu ook waar je ook op kunt aanbraden en waar je dus niet eerst een pan hoeft te gebruiken.
Maar dat is geloof ik een combi met slowcooker
Russel hobs is ook goed merk overigens maar die word iets warmer dan de crockpot meen ik gelezen te hebben.
love2dance wijzigde dit bericht op 30-12-2025 13:20
16.20% gewijzigd
dinsdag 30 december 2025 om 13:15
Deels mee eens….als je te weinig in de pot doet in een grote dan brand het alsnog aan….spreek uit ervaringfeow schreef: ↑30-12-2025 07:05Ik heb de Russel Hobs en ben daar heel tevreden over.
Maar ik snap wat je bedoeld hoor zo dacht ik namelijk ook eerst.
Maar als je dubbele porties maakt zit je er al snel aan dus dan maakt het niet uit.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in