Verliefd op jeugdliefde!
zaterdag 10 januari 2026 om 16:14
Ik ben sinds 2 jaar verliefd op mijn jeugdliefde!
Een jeugdliefde die nooit echt is afgesloten.. gewoon eigenlijk doodgebloed.
De afstand tussen onze woonplaats was te groot, onze ouders vonden het niet fijn om steeds heen en weer te moeten rijden, en met OV was ook geen optie, dan was je van een weekend al bijna 1 dag kwijt aan reizen.
Dus moesten we het doen met bellen en brieven schrijven, want zoiets als internet bestond er toen nog niet.
Op den duur is dat kapot gegaan, gewoon niks meer gehoord van elkaar.
Jaren later bij het begin van Hyves geprobeerd te vinden, later bij Facebook jaren steeds weer een poging gedaan om hem te vinden, maar nooit gevonden.
Ook zijn ouders kon ik niet contacten, want volgens Google waren die woningen gesloopt, dus woonden de bewoners ergens anders!
Tot 3 jaar terug ik weer een keer zocht bij facebook op zijn achternaam en ik een foto van een facebookgebruiker met zijn achternaam zag en meteen zag dat is een zoon van hem, herkende hem erin.
Dus heb ik die jongen via messenger een berichtje gedaan.
De volgende ochtend dat ik mijn facebook app opende zag ik dat ik een vriendschapsverzoek had ontvangen, inderdaad het was hem mijn jeugdliefde eindelijk na ruim 30 jaar terug gevonden!
Nooit maar dan ook nooit is hij uit mijn gedachten geweest, en gewoon weer verliefd op hem.
Alleen ben ik nu getrouwd dat maakt het allemaal heel gecompliceerd!
Natuurlijk besef ik heel goed dat 30 jaar een mens heel erg veranderd!
Er zijn mensen in mijn omgeving die zeggen verbreek het contact met hem, maar dat kan ik niet… niet weer
Lastig dit..
Een jeugdliefde die nooit echt is afgesloten.. gewoon eigenlijk doodgebloed.
De afstand tussen onze woonplaats was te groot, onze ouders vonden het niet fijn om steeds heen en weer te moeten rijden, en met OV was ook geen optie, dan was je van een weekend al bijna 1 dag kwijt aan reizen.
Dus moesten we het doen met bellen en brieven schrijven, want zoiets als internet bestond er toen nog niet.
Op den duur is dat kapot gegaan, gewoon niks meer gehoord van elkaar.
Jaren later bij het begin van Hyves geprobeerd te vinden, later bij Facebook jaren steeds weer een poging gedaan om hem te vinden, maar nooit gevonden.
Ook zijn ouders kon ik niet contacten, want volgens Google waren die woningen gesloopt, dus woonden de bewoners ergens anders!
Tot 3 jaar terug ik weer een keer zocht bij facebook op zijn achternaam en ik een foto van een facebookgebruiker met zijn achternaam zag en meteen zag dat is een zoon van hem, herkende hem erin.
Dus heb ik die jongen via messenger een berichtje gedaan.
De volgende ochtend dat ik mijn facebook app opende zag ik dat ik een vriendschapsverzoek had ontvangen, inderdaad het was hem mijn jeugdliefde eindelijk na ruim 30 jaar terug gevonden!
Nooit maar dan ook nooit is hij uit mijn gedachten geweest, en gewoon weer verliefd op hem.
Alleen ben ik nu getrouwd dat maakt het allemaal heel gecompliceerd!
Natuurlijk besef ik heel goed dat 30 jaar een mens heel erg veranderd!
Er zijn mensen in mijn omgeving die zeggen verbreek het contact met hem, maar dat kan ik niet… niet weer
Lastig dit..
zaterdag 10 januari 2026 om 19:57
Er mist veel informatie in je verhaal om hier goed op te reageren.
- Weet je partner dat je contact hebt en dat je verliefd bent? Of is dit een geheim?
- Wat wil je eigenlijk? Blijven zoals het is, bij hem zijn, of iets anders?
- Hoe denkt híj over jullie contact? Voelt hij hetzelfde? Is hij ook getrouwd?
- Ken je hem echt? Of ben je verliefd op die jongen van toen?
- Wat is de aard van jullie contact nu? Appen jullie dagelijks? Hebben jullie elkaar gezien in die 3 jaar? Is het oppervlakkig of diep/intiem?
zaterdag 10 januari 2026 om 20:00
Jij hebt niet mijn hele verhaal gelezen..blijfgewoonbianca schreef: ↑10-01-2026 19:47Als de liefde zo diep en puur en waar en oprecht was , dan had 1 van de 2 toch contact gezocht zodra hij/ zij het huis uit kon / een auto kon rijden ?
Wat die telefoon en zo betreft , ik ben waarschijnlijk van jouw lichting ( als ‘70 je geboortejaar is ) .
ik heb daarin al gezegd dat ik hem niet kon zoeken omdat het huis waar hij woonde gesloopt was en dus had ik niets meer!
zaterdag 10 januari 2026 om 20:02
Niemand zegt dat je je gevoelens moet uitschakelen (dat kan namelijk niet).Maantje70 schreef: ↑10-01-2026 19:17Ik ben open geweest heb dit met mijn beste vriendin besproken.
En ja het is alleen appen!
Heb idd een half naar terug ook al eens mijn verhaal hier gedaan, en verwijderd omdat ik niet voor weet ik het wat uitgemaakt wil worden.
Ik weet dat het niet goed is wat ik doe, dat hoeft men hier niet ook nog eens erin te wrijven..
Ik kan mijn gevoelens slecht uitschakelen.
Maar ze blijven voeden door het contact te onderhouden en jezelf te vertellen dat dit ware liefde is en dat je niet anders kan en dat het zo gecompliceerd is allemaal... dat hoef je nou ook weer niet te doen. Dat zijn keuzes die jij zelf maakt.
Je zegt dat je weet dat wat jij doet niet goed is.
Wat zou wel het goede zijn om te doen? En wat heb je nodig om die stap te zetten?
Wat voor reacties had je op gehoopt?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
zaterdag 10 januari 2026 om 20:03
zaterdag 10 januari 2026 om 20:06
Ja, mijn partner weet het.. zegt niet veel is geen prater. Dat is hij nooit geweestKoffiezetapparaat schreef: ↑10-01-2026 19:57Er mist veel informatie in je verhaal om hier goed op te reageren.
- Weet je partner dat je contact hebt en dat je verliefd bent? Of is dit een geheim?
- Wat wil je eigenlijk? Blijven zoals het is, bij hem zijn, of iets anders?
- Hoe denkt híj over jullie contact? Voelt hij hetzelfde? Is hij ook getrouwd?
- Ken je hem echt? Of ben je verliefd op die jongen van toen?
Want afhankelijk van die antwoorden zou ik een heel verschillende reactie kunnen schrijven.
- Wat is de aard van jullie contact nu? Appen jullie dagelijks? Hebben jullie elkaar gezien in die 3 jaar? Is het oppervlakkig of diep/intiem?
Misschien is dat de reden dat ik meer met de ander app omdat hij wel luistert naar mijn verhaal!
Hij ( jeugdliefde) vind het appen leuk, hij zit momenteel in een scheiding( en nee dat komt niet door mij)
Ja we appen dagelijks meestal oppervlakkig. Soms anders
zaterdag 10 januari 2026 om 20:09
Je hebt je vorige OP verwijderd vanwege jou niet welgevallige reacties. Waarom denk je met weer hetzelfde verhaal nu andere reacties te krijgen?
OP’s verwijderen en om je heen schoppen leveren meestal niet op waar je naar op zoek bent. Exceptioneel gebruik van uitroeptekens ook niet.
Je echtgenoot bedriegen ook niet overigens. Ook niet als hij op de hoogte is van je second love.
OP’s verwijderen en om je heen schoppen leveren meestal niet op waar je naar op zoek bent. Exceptioneel gebruik van uitroeptekens ook niet.
Je echtgenoot bedriegen ook niet overigens. Ook niet als hij op de hoogte is van je second love.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 10-01-2026 20:11
15.36% gewijzigd
zaterdag 10 januari 2026 om 20:09
Hij ging niet verhuizen!
We hebben elkaar leren kennen in een vakantie zijn regelmatig bij elkaar geweest in weekenden en vakanties, maar beide ouders wilden niet steeds heen en weer rijden ieder weekend, en dus is het beetje doodgebloed op den duur en zijn we ons eigen leventje verder gegaan!
zaterdag 10 januari 2026 om 20:10
Ik heb je verhaal gelezen maar jij komt aankakken met kutsmoesjes . Jullie waren niet zo gek op elkaar ( wederzijds, hij ook op jou, dus ) want dan was het niet doodgebloed, had je een adreswijziging gehad, had hij op zijn opgevoerde Zundapp die 80 km overbrugd, had jij niet verliefd geworden op wat nu je vent is en hij niet op zijn ex. Dan had jij daar in die buurt lopen dolen en rondvragen tot je zijn nieuwe adres had.
En nu heb je last van een vrouwelijke penopauze en wil je terug naar toen je nog jong en goddelijk was.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 10 januari 2026 om 20:20
Maantje70 schreef: ↑10-01-2026 20:09Hij ging niet verhuizen! We hebben elkaar leren kennen in een vakantie zijn regelmatig bij elkaar geweest in weekenden en vakanties, maar beide ouders wilden niet steeds heen en weer rijden ieder weekend, en dus is het beetje doodgebloed op den duur en zijn we ons eigen leventje verder gegaan!
Nou, zijn huis werd gesloopt, dus hij zal een nieuw adres hebben gekregen lijkt me. Maar goed, heb je hem in de afgelopen 3 jaar wel eens ontmoet? Ow, wacht, ik lees nu dat jullie alleen appen. Ben je niet bang dat hij dan in het echt enorm tegenvalt? Dat je hem in je hoofd leuker hebt gemaakt dan hij echt is?
zaterdag 10 januari 2026 om 20:43
Waarom maak je het jezelf zo moeilijk? Waarom ga je niet gewoon bij je man weg? Dan kun je het verder uitzoeken met je jeugdliefde, dat is toch wat je gewoon wil?
Ik vind het vrij gestoord dat je na 30 jaar nog steeds op zoek bent naar iemand waar je vroeger verliefd op bent geweest, en dan ook nog zijn kind een bericht durft te sturen op Facebook. Ik had je voor gek verklaard als mijn kind hier mee aan zou komen.
Ik vind het vrij gestoord dat je na 30 jaar nog steeds op zoek bent naar iemand waar je vroeger verliefd op bent geweest, en dan ook nog zijn kind een bericht durft te sturen op Facebook. Ik had je voor gek verklaard als mijn kind hier mee aan zou komen.
zaterdag 10 januari 2026 om 20:48
Lalaloepsie schreef: ↑10-01-2026 20:20Nou, zijn huis werd gesloopt, dus hij zal een nieuw adres hebben gekregen lijkt me. Maar goed, heb je hem in de afgelopen 3 jaar wel eens ontmoet? Ow, wacht, ik lees nu dat jullie alleen appen. Ben je niet bang dat hij dan in het echt enorm tegenvalt? Dat je hem in je hoofd leuker hebt gemaakt dan hij echt is?
Hij heeft in militaire dienst gezeten en daarna nog een paar jaar bij defensie gewerkt en op uitzending geweest, dus nee heb niet kunnen zoeken.
Dat weet ik niet!
Ik weet wel hoe hij er nu uitziet heb hem een keer gezien, en dat veranderde weinig.
En nee het zijn geen kutsmoesjes zoals anderen hier zeggen.
zaterdag 10 januari 2026 om 20:58
Meid, , boek een hotel voor twee nachten, ga je met je jeugdliefde flink van bil en van Jetje , kijk of je dat jeugdsentiment er uitgeneukt krijgt. Zo niet pak je je biezen en trek je bij die Ware Liefde in en dan maar hopen dat het contact met je kinderen niet verwatert.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 10 januari 2026 om 21:03
Pas maar op, anders denkt TO dat jij haar ook al "aanvalt". Hoewel jouw onderschrift een prima tip is voor haar.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
zaterdag 10 januari 2026 om 21:07
Ik vraag me af of het zoeken naar hem iets zegt over hoe je je nu voelt in je huidige situatie… soms ga je zulke dingen opzoeken als je iets mist of zoekt dat je nu niet helemaal krijgt. Zo’n oude vlam kan je even het gevoel geven dat je leeft, maar uiteindelijk lost het niets op als je je huwelijk niet echt onder ogen ziet. Of was je van plan te scheiden?
zaterdag 10 januari 2026 om 21:13
Waar slaat dit op?blijfgewoonbianca schreef: ↑10-01-2026 20:58Meid, , boek een hotel voor twee nachten, ga je met je jeugdliefde flink van bil en van Jetje , kijk of je dat jeugdsentiment er uitgeneukt krijgt. Zo niet pak je je biezen en trek je bij die Ware Liefde in en dan maar hopen dat het contact met je kinderen niet verwatert.
zaterdag 10 januari 2026 om 21:15
Larosa schreef: ↑10-01-2026 21:07Ik vraag me af of het zoeken naar hem iets zegt over hoe je je nu voelt in je huidige situatie… soms ga je zulke dingen opzoeken als je iets mist of zoekt dat je nu niet helemaal krijgt. Zo’n oude vlam kan je even het gevoel geven dat je leeft, maar uiteindelijk lost het niets op als je je huwelijk niet echt onder ogen ziet. Of was je van plan te scheiden?
En ja zo zit het
zaterdag 10 januari 2026 om 21:28
Ik vind wat je nu aan het doen bent niet fair tegenover jouw partner. Ik bent getrouwd en je bent heel bewust iets aan het opzoeken. Actief een man uit het verleden opgezocht, contact gelegd en nu dat contact aan het onderhouden.
Dat klinkt mij alsof je geen oude schoenen weg wil doen, voordat je nieuwe hebt en het bedje in je nieuwe huis eigenlijk al aan het spreiden bent.
Volgens mij is stap 1 niet onderzoeken hoe het zit met jouw gevoelens voor deze jeugdliefde. Want alles leuk en aardig, en je kan iets van 30 jaar geleden totaal romantiseren, maar je hebt geen flauw idee hoe het leven er uitziet als je 24 uur op de lip zit met deze man die inmiddels ook vader is geworden en een ex heeft.
Stap 1 is je eigen huwelijk onder de loep nemen. Je vertelt dat je man weet van jouw verliefdheid en er niet veel over zegt. Oké, dat klinkt een beetje bijzonder, alsof jullie contact niet erg diepgaand is, of weinig betrokkenheid bij elkaar. En als dat zo is, dan denk ik dat je moet onderzoeken of dit huwelijk nog te redden is en of je er gelukkig van wordt.
Zo ja; contact verbreken met de andere man en vechten voor je huwelijk.
Zo nee; trek de stekker er uit, ongeacht of het wel of niets iets wordt met je jeugdliefde.
Maar ergens heb ik het idee dat jouw plan is om tijdens jouw huwelijk te gaan onderzoeken of het wel/niet iets kan worden met deze nieuwe man en dat je alleen weg gaat bij je partner als je zeker weet dat je hem kan inruilen voor een nieuwe.
Als je jezelf heerlijk eerlijk deze vraag stelt; klopt het dan wat ik hier schrijf?
Dat klinkt mij alsof je geen oude schoenen weg wil doen, voordat je nieuwe hebt en het bedje in je nieuwe huis eigenlijk al aan het spreiden bent.
Volgens mij is stap 1 niet onderzoeken hoe het zit met jouw gevoelens voor deze jeugdliefde. Want alles leuk en aardig, en je kan iets van 30 jaar geleden totaal romantiseren, maar je hebt geen flauw idee hoe het leven er uitziet als je 24 uur op de lip zit met deze man die inmiddels ook vader is geworden en een ex heeft.
Stap 1 is je eigen huwelijk onder de loep nemen. Je vertelt dat je man weet van jouw verliefdheid en er niet veel over zegt. Oké, dat klinkt een beetje bijzonder, alsof jullie contact niet erg diepgaand is, of weinig betrokkenheid bij elkaar. En als dat zo is, dan denk ik dat je moet onderzoeken of dit huwelijk nog te redden is en of je er gelukkig van wordt.
Zo nee; trek de stekker er uit, ongeacht of het wel of niets iets wordt met je jeugdliefde.
Maar ergens heb ik het idee dat jouw plan is om tijdens jouw huwelijk te gaan onderzoeken of het wel/niet iets kan worden met deze nieuwe man en dat je alleen weg gaat bij je partner als je zeker weet dat je hem kan inruilen voor een nieuwe.
Als je jezelf heerlijk eerlijk deze vraag stelt; klopt het dan wat ik hier schrijf?
zaterdag 10 januari 2026 om 21:33
Ik vind dit niet eens zo'n gekke reactie, als ik het goed begrijp (gezien je vorige topic) zijn jullie inmiddels al 3 jaar aan het appen met elkaar zonder een ontmoeting IRL?
Dan wordt het toch tijd om knopen door te hakken? Of je gaat volop van bil met elkaar in een Van der Valk (of Fletcher) om te kijken of die zoolmeet nog echt je zoolmeet is, of je neemt afscheid van elkaar en gaat aan je huwelijk (en jezelf) werken. Want dit (dat doelloze appen) is alleen maar ruis op de achtergrond, waardoor je "weg kunt vluchten" van de realiteit, het voegt letterlijk helemaal niets toe op dit moment. Behalve dagdromen en in sprookjes geloven. Leuk als je een bakvis van 15 jaar bent, maar als ruim volwassen vrouw zou je dat stadium al ontgroeid moeten zijn toch?
zaterdag 10 januari 2026 om 21:36
En dit is een voorbeeld van waarom je vorige topic niet tot nieuwe inzichten heeft geleid. Je leest selectief, reageert selectief en nauwelijks inhoudelijk relevant, en voelt je alleen maar aangevallen.
Je hebt heel veel 'normale' reacties gekregen. Ze komen alleen blijkbaar niet binnen.
zaterdag 10 januari 2026 om 21:36
Nee, jou conclusie klopt niet!Eenbeetjevanditendat schreef: ↑10-01-2026 21:28Ik vind wat je nu aan het doen bent niet fair tegenover jouw partner. Ik bent getrouwd en je bent heel bewust iets aan het opzoeken. Actief een man uit het verleden opgezocht, contact gelegd en nu dat contact aan het onderhouden.
Ik ben hem niet 30 jaar aan 1 stuk gaan zoeken, maar soms als ik aan hem dacht.
Kwam ieder jaar langs de stad waar hij woonde als ik met vakantie ging, en dan dacht ik aan hem ja.
Toen ik hem uiteindelijk vond was er geen sprake van verliefdheid en ook niet van grote strubbelingen in mijn eigen huwelijk.
Dat is allemaal later gekomen, in begin appte we ook niet dagelijks misschien 1 keer per week of zelfs weken niet, maar sinds half jaar bijna dagelijks als hij niet aan het werk is.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in