Heftige geluidsoverlast buren; wie nog meer?
vrijdag 16 januari 2026 om 07:15
De titel verklaart zichzelf al denk ik. Wij hebben al enige tijd overlast van onze buren. Vannacht zelfs zo ernstig dat we de politie hebben gebeld omdat er hard werd geschreeuwd, tegen (vermoeden we) verwarmingsbuizen aan werd geslagen en hard gebonkt. De politie is langs geweest; dit bleek een enorme trigger te zijn want hij begon harder te schreeuwen. Nadat de politie vertrok nog steeds overlast maar wel iets rustiger.
Ik ben nu benieuwd wie er nog meer (ernstige) overlast heeft of heeft gehad van buren en wat er al aan is gedaan?
Ik ben nu benieuwd wie er nog meer (ernstige) overlast heeft of heeft gehad van buren en wat er al aan is gedaan?
vrijdag 16 januari 2026 om 07:17
vrijdag 16 januari 2026 om 10:42
Een koppel die vlak naast mij woonde maakte enorm kabaal. veel schreeuwen. Ikzelf ben geduldig en verdraagzaam en heb maar na een jaar ingegrepen en eens in dialoog te gaan. Twee uur later was het weer van dat. Na enkele weken heeft die man een beroerte gekregen waardoor die is gestorven. Zo is de rust wat wedergekeerd. Maar nu zijn het zware tractors en vrachtwagens die mijn huis een beetje doen daveren. Er is dus altijd wel iets die mijn rust kan verstoren als ik erop gefocust ben.
vrijdag 16 januari 2026 om 10:46
Ik heb van de zomer in de nacht een buurman een bewusteloze vrouw zien kopschoppen door mijn raam. Er werd vooraf heel hard geschreeuwd. Politie gebeld, ze hebben alles afgezet, hij is niet meer gezien in de buurt.
Verder speelt mijn buurman soms hard zijn tv af maar dat is een goede vent die hardhorend is.
Verder speelt mijn buurman soms hard zijn tv af maar dat is een goede vent die hardhorend is.
vrijdag 16 januari 2026 om 11:24
Ik had ook vreselijke geluidsoverlast van de buren - ze schreeuwden, maakten veel ruzie met elkaar en draaiden keihard muziek. Aanspreken hielp niet, daarna schreeuwden ze tijdens de ruzies ook dat die kutburen hier wel weer over zouden komen klagen. Serieus.
Ze zijn verhuisd.
Toen ik het 'te koop' bord in hun tuin zag staan was ik dolgelukkig.
Ze zijn verhuisd.
Toen ik het 'te koop' bord in hun tuin zag staan was ik dolgelukkig.
Wat eten we vanavond?
vrijdag 16 januari 2026 om 12:51
Ik heb het wel eens eerder verteld op dit forum. Maar toen de buren naast mijn ouderlijk huis gingen verhuizen, ging bij ons de vlag ook uit.
Buurman was een agressieve man met een kort lontje. Overal had hij last van! We liepen letterlijk op onze tenen. Jaren lang. Anders kreeg je de huid weer vol gescholden en gevloekt. Hij stond dan echt met zijn vuist opgeheven. We waren doodsbang van hem.
Het was een droom van een huis met een nachtmerrie van een Buurman. Je kunt het echt ontzettend slecht treffen.
En er is meestal niet veel tegen te doen.
Buurman was een agressieve man met een kort lontje. Overal had hij last van! We liepen letterlijk op onze tenen. Jaren lang. Anders kreeg je de huid weer vol gescholden en gevloekt. Hij stond dan echt met zijn vuist opgeheven. We waren doodsbang van hem.
Het was een droom van een huis met een nachtmerrie van een Buurman. Je kunt het echt ontzettend slecht treffen.
En er is meestal niet veel tegen te doen.
vrijdag 16 januari 2026 om 13:38
Er is i.d.d.niet veel aan te doen. Als het om een huurhuis gaat dan worden de huurders, je overlastgevende buren ook nog beschermd.
Ik heb jarenlang last gehad van mijn laagbegaafde buren. Ieder keer de politie gebeld, steeds klachten bij de wbv ingediend, er was een dik dossier. Zelfs een advocaat ingeschakeld.
Pas toen haar xxxx kinderen verhuisden werd het rustiger. Nu woont alleen de moeder er nog en is het rustiger. Soms komen haar kinderen weer even terug en hebben ze weer een tijd onderdak nodig, dan heb ik weer last.
Ik probeer gewoon vriendelijk te zijn en behulpzaam, maar hou wel afstand. Mijn buurvrouw heeft mij bijv. meerdere keren gevraagd of ze op mijn wifi code mag internetten
als ze de rekening weer eens niet betaald had, en dan zei ik NEE, en dan zei ze ja maar... dan kan ik niet meer met mijn kinderen bellen!! Ja jammer dan! Of soms vraagt ze of ze mijn fiets of auto mag lenen! Stel je voor zeg! Laat mij lekker met rust! Maar je weet dus nooit wie er naast je woont, of komt wonen.
Ik heb jarenlang last gehad van mijn laagbegaafde buren. Ieder keer de politie gebeld, steeds klachten bij de wbv ingediend, er was een dik dossier. Zelfs een advocaat ingeschakeld.
Pas toen haar xxxx kinderen verhuisden werd het rustiger. Nu woont alleen de moeder er nog en is het rustiger. Soms komen haar kinderen weer even terug en hebben ze weer een tijd onderdak nodig, dan heb ik weer last.
Ik probeer gewoon vriendelijk te zijn en behulpzaam, maar hou wel afstand. Mijn buurvrouw heeft mij bijv. meerdere keren gevraagd of ze op mijn wifi code mag internetten
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-01-2026 14:44
Reden: ongepast
Reden: ongepast
0.54% gewijzigd
vrijdag 16 januari 2026 om 16:20
Je bedoelt vast verstandelijk beperkt
vrijdag 16 januari 2026 om 16:31
vrijdag 16 januari 2026 om 18:17
Ga je lekker, met je debiele kinderen? Dit zijn nou precies van die gevallen waarin ik me afvraag wie er nou de kutbuuf is.Gisselle schreef: ↑16-01-2026 13:38Er is i.d.d.niet veel aan te doen. Als het om een huurhuis gaat dan worden de huurders, je overlastgevende buren ook nog beschermd.
Pas toen haar debiele kinderen verhuisden werd het rustiger. Nu woont alleen de moeder er nog en is het rustiger. Soms komen haar kinderen weer even terug en hebben ze weer een tijd onderdak nodig, dan heb ik weer last.
Ik probeer gewoon vriendelijk te zijn en behulpzaam, maar hou wel afstand. Mijn buurvrouw heeft mij bijv. meerdere keren gevraagd of ze op mijn wifi code mag internettenals ze de rekening weer eens niet betaald had, en dan zei ik NEE, en dan zei ze ja maar... dan kan ik niet meer met mijn kinderen bellen!! Ja jammer dan! Of soms vraagt ze of ze mijn fiets of auto mag lenen! Stel je voor zeg! Laat mij lekker met rust! Maar je weet dus nooit wie er naast je woont, of komt wonen.
Graftak!
vrijdag 16 januari 2026 om 18:36
Ja joh, als je al jaren lang last hebt van de teringherrie die je buren maken en daarmee je woongenot behoorlijk aantasten, mag je natuurlijk niet geïrriteerd reageren. Dan nog moet je het over haar bloedjes, schatjes, of iets van dien aard hebben. We hebben het hier niet over kinderen of jeugd he! Aangezien ze het huis uit gaan mogen we verwachten dat ze volwassen zijn (en nog steeds niet het fatsoen hebben zich te gedragen).Lady*Voldemort schreef: ↑16-01-2026 18:17Ga je lekker, met je debiele kinderen? Dit zijn nou precies van die gevallen waarin ik me afvraag wie er nou de kutbuuf is.
vrijdag 16 januari 2026 om 18:43
Onze buren waren niet osm. Ze werden vrienden met de overburen, zij waren van dezelfde afkomst. Toen begon het gezeik. Zuipen tot vroeg in de ochtend, meubels schuiven, muziek keihard, barbecueën in de voortuin en altijd bij hun. Nooit aan de overkant.
Na een jaar in en uit mijn reet gingen de overburen uit elkaar wat heerlijk op straat werd uitgevochten, naast ons lieten de achterblijver direct vallen en zijn niet lang erna geremigreerd. Nú woont er een hele lieve vrouw met twee kinderen.
Burenoverlast is de hel.
Na een jaar in en uit mijn reet gingen de overburen uit elkaar wat heerlijk op straat werd uitgevochten, naast ons lieten de achterblijver direct vallen en zijn niet lang erna geremigreerd. Nú woont er een hele lieve vrouw met twee kinderen.
Burenoverlast is de hel.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Ok, ik word een probleem.
vrijdag 16 januari 2026 om 18:50
Lady*Voldemort schreef: ↑16-01-2026 18:17Ga je lekker, met je debiele kinderen? Dit zijn nou precies van die gevallen waarin ik me afvraag wie er nou de kutbuuf is.
Tja, ik kan me anders wel voorstellen dat je op een punt kunt belanden waarop je mensen inderdaad als debiel gaat bestempelen.
De buurman waar ik hierboven over schreef, vond ik ook een loslopende randdebiel. En als je het getroffen hebt ernaast te mogen wonen, ben je mooi de pineut.
Maar 'debiel' is dan aanstootgevend of ongepast? Ja doei!
vrijdag 16 januari 2026 om 18:58
Daar beledig/kwets je een heleboel mensen, en de mensen die om hun geven, mee. Niet de buurman.Hallodaar schreef: ↑16-01-2026 18:50Tja, ik kan me anders wel voorstellen dat je op een punt kunt belanden waarop je mensen inderdaad als debiel gaat bestempelen.
De buurman waar ik hierboven over schreef, vond ik ook een loslopende randdebiel. En als je het getroffen hebt ernaast te mogen wonen, ben je mooi de pineut.
Maar 'debiel' is dan aanstootgevend of ongepast? Ja doei!
vrijdag 16 januari 2026 om 19:30
Wat een verhaal... Je zal het meemaken! Dan valt dit nog reuze meeItsMineru schreef: ↑16-01-2026 10:46Ik heb van de zomer in de nacht een buurman een bewusteloze vrouw zien kopschoppen door mijn raam. Er werd vooraf heel hard geschreeuwd. Politie gebeld, ze hebben alles afgezet, hij is niet meer gezien in de buurt.
vrijdag 16 januari 2026 om 19:33
Ik denk dat in gesprek gaan er niet in zit, ben even de brandtrap op gelopen en er staan heel extreem veel lege blikken bier voor de deur. Het geschreeuw was van zo'n primitief niveau dat langsgaan niet veilig voelt. Zou je natuurlijk dan juist op een rustig moment kunnen doen, maar het voelt erg onvoorspelbaar en daardoor onveiligKoffiezetapparaat schreef: ↑16-01-2026 16:31Jeetje, wat vervelend. Ik heb helaas geen tips voor je uit eigen ervaring, maar wel goed dat je de politie hebt gebeld. Denk je dat het een optie is om rustig met je buren erover in gesprek te gaan (als dat veilig voelt)? Anders bestaat er geloof ik ook de mogelijkheid tot buurtbemiddeling.
vrijdag 16 januari 2026 om 23:03
Wij zijn erdoor verhuisd omdat we het niet uithielden, van een muizenplaag (volière bij de buren in de achtertuin), tot je eigen tv binnen met deur dicht niet horen omdat ze onder hun overkapping tv keken op standje festival, tot elke dag geboor en geblaf (thuiswerkend de vraag krijgen of je in een kennel werkt) tot een onhandelbaar kleinkind in huis nemen wat de boel ook bij elkaar schreeuwde.
vrijdag 16 januari 2026 om 23:18
Hier ook buren die 's nachts met meubels gaan schuiven en ik heb die klacht ook wel eens gehoord van iemand anders met een asobuur. Wat is dat toch om 's nachts met meubels te gaan schuiven?Quinnepin schreef: ↑16-01-2026 18:43Onze buren waren niet osm. Ze werden vrienden met de overburen, zij waren van dezelfde afkomst. Toen begon het gezeik. Zuipen tot vroeg in de ochtend, meubels schuiven, muziek keihard, barbecueën in de voortuin en altijd bij hun. Nooit aan de overkant.
Burenoverlast is de hel.
.
vrijdag 16 januari 2026 om 23:23
Ik heb een buurmeisje/ vrouw die zodra het weer het toelaat uren en uren( soms hele dagen & tot s’avonds laat zodat mijn slaapkamerraam dicht moet blijven) op speaker aan het bellen is.Ze werkt niet of nauwelijks . Ik vlucht dan maar weer mijn huis in. Van mijn man moet ik er niet zo op letten. Maar ik moet de hele dag luisteren naar haar wel & wee, en met een beetje pech met veel gegil erbij & muziek.
zaterdag 17 januari 2026 om 01:04
Aan beide kanten. Gelukkig niet iedere dag. Aan de ene kant een buurvrouw die soms erg kan schreeuwen uit frustratie en soms ook met ruzie. Maar met hun kan ik praten.
Aan de andere kant aso's die in de zomer veel herrie maken buiten echt met muziek hard praten enz. En hij schreeuwt soms ook heel erg. Klinkt ook echt agressief. Met hun valt niet te praten.
Ik kan niet verhuizen dus zal het ermee moeten doen.
Aan de andere kant aso's die in de zomer veel herrie maken buiten echt met muziek hard praten enz. En hij schreeuwt soms ook heel erg. Klinkt ook echt agressief. Met hun valt niet te praten.
Ik kan niet verhuizen dus zal het ermee moeten doen.
Terug van weggeweest
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in