Welke mixer kan ook langzaam?

26-01-2026 19:08 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft een tip voor een simpele goedkope handmixer waarbij mijn deeg niet door de hele keuken vliegt op de laagste stand?
Ik men eerst altijd alle ingrediënten met een vork totdat het een substantie wordt. En dan eventueel met de gewone handmixer (gewoon 1 van de HEMA) met deeghaken en dat gaat eigenlijk prima als het niet al te veel deeg is (als het teveel is trekt de motor het niet).
Deze heb ik, gaat heel langzaam op 1 https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_b ... gKMJPD_BwE
Heeft dit niet ook te maken met de kwaliteit van de mixer? MIjn goedkope HEMA staafmixer spatte de hele keuken onder, toen ik er eentje van Braun voor mijn verjaardag kreeg was dat hele probleem verholpen, ook op de hoogste standen. Kan me voorstellen dat dat voor handmixers ook geldt?
Ik heb een hele fijne ooit gekocht bij Tchibo, die heeft 16 standen. Die begint dus echt heeeeel erg langzaam. Maar die is al bijna 25 jaar oud, dus niet meer te krijgen helaas. Valt me wel op dat mixers met zoveel standen heel lastig te vinden zijn.

Misschien is dit iets, die heeft wel veel standen in ieder geval. En handig qua opbergen met dat bakje eronder.
https://www.bol.com/nl/nl/p/kitchenwell ... _iphoneapp
Irregular_Choice schreef:
26-01-2026 23:58
Ik heb een hele fijne ooit gekocht bij Tchibo, die heeft 16 standen. Die begint dus echt heeeeel erg langzaam. Maar die is al bijna 25 jaar oud, dus niet meer te krijgen helaas. Valt me wel op dat mixers met zoveel standen heel lastig te vinden zijn.

Misschien is dit iets, die heeft wel veel standen in ieder geval. En handig qua opbergen met dat bakje eronder.
https://www.bol.com/nl/nl/p/kitchenwell ... _iphoneapp
Ik lig wakker en verveel me en heb alle reviews gelezen, maar drie reviews met weinig sterren zeggen dat de laagste stand al veel te hard gaat. En een 5 sterren review zegt dat ze positief verrast is over de power en dat hij zelfs in de laagste stand al zeer krachtig is. Mja dat is dus precies wat to niet wil.
Wel jammer, want dat bakje lijkt me echt ideaal.
Deze heeft ook zo'n handig bakje en in de reviews wordt expliciet benoemd dat de laagste stand heel mooi langzaam gaat.
https://www.bol.com/nl/nl/p/handmixer-4 ... androidapp

Wel een paar reviews die het over een brandlucht hebben, maar de gemiddelde score is wel erg goed.
Karrota schreef:
27-01-2026 00:32
Ik lig wakker en verveel me en heb alle reviews gelezen, maar drie reviews met weinig sterren zeggen dat de laagste stand al veel te hard gaat. En een 5 sterren review zegt dat ze positief verrast is over de power en dat hij zelfs in de laagste stand al zeer krachtig is. Mja dat is dus precies wat to niet wil.
Wel jammer, want dat bakje lijkt me echt ideaal.
Ik had de reviews verder niet gelezen 😬
Een keukenmachine?
Appletje schreef:
26-01-2026 20:34
Ik men eerst altijd alle ingrediënten met een vork totdat het een substantie wordt. En dan eventueel met de gewone handmixer (gewoon 1 van de HEMA) met deeghaken en dat gaat eigenlijk prima als het niet al te veel deeg is (als het teveel is trekt de motor het niet).
Zo doe ik het ook, met een cake bijvoorbeeld. Eerst boter en suiker kloppen en dan met een vork het bakmeel er eerst wat doorroeren.
Ik zit al lange tijd te klooien met mixers. Ik heb er dertig jaar een gehad van de Hema en toen die stuk ging gelijk een nieuwe gekocht bij de Hema. Maar die bleek te korte pootjes te hebben en kwam niet tot onderin mijn beslagkom.
Nu heb ik een Bosch, mét lange pootjes en die begint heel langzaam. Maar op de hoogste stand gaat die weer niet hard genoeg naar mijn zin.
Ik doe het er maar mee.
Ik wil niet veel zeggen maar je mag blij zijn dat het regent want als je niet blij bent dan regent het ook.
Ik heb een Tomado. 6 standen, van h.e.e.l erg langzaam tot lekker op dreef.
Wat bij mij ook helpt is een beslagkom met een spatdeksel. Dan mix je dus alleen door de kleine opening en houdt de buitenste ring alles tegen.
Zoiets:
Afbeelding
Afbeelding
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Ik heb tegen spetters zo'n soort tupperware-kom met een deksel met een gat erin. Dan maakt het niet uit hoe snel of langzaam de mixer gaat, klodders worden toch wel tegengehouden.
Ik heb zo’n mixkom met zo’n kleiner gat, maar daar spettert gewoon alles langs hoor. Werkt voor geen meter.
Dank jullie voor de reacties. Ik ga bedenken welke het wordt.
Voldoet niet helemaal aan je eis van goedkoop maar ik ben dol op mijn Kitchen aid handmixer.
Heeft 9 verschillende standen, van heel langzaam tot heel snel, met een soft start functie om rondvliegend deeg te voorkomen.

https://www.kitchenaid.nl/handmixers/85 ... onyx-zwart

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven