In laarzen geplast, hoe schoonmaken?

04-02-2026 14:05 17 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze kleinste heeft een ongelukje gehad en heeft in de Enfant thermo winterlaarzen geplast. Die laarzen met zo'n bontje erin.
Hoe krijg ik dit het beste schoon? Ik dacht eerst groene zeep en een borsteltje, maar kom met mijn hand niet helemaal erin. De legging en sokken hebben namelijk alle plas opgenomen en het zit dus ook op de zool (onderkant van de sok was nat).
Iemand tips?
Kan dat bontje er niet uit?
Graftak!
In de wasmachine?
Van de website: Reinig de laarzen met warm water en een zachte borstel. Voor een grondige reiniging kunnen ze in de wasmachine op een zacht 30° programma. Droog altijd met papier in de laarzen om de wolvoering in vorm te houden.
Ah ja ik heb recent hetzelfde gehad met gevoerde laarzen.

Ik heb het zo ver mogelijk ingesmeerd met groene zeep en helemaal ondergedompeld om uit te spoelen .

Vervolgens op de schoenendroger en op de verwarming om ze weer droog te krijgen.

Ze stinken nu niet
Ik gooide dat soort laarzen ze in de wasmachine (vaak kan de voering er ook uit). Kinderen hadden op bepaalde leeftijd continu overstroomde laarzen (van het in water lopen). Wasmachine ging altijd prima.
Ik heb deze de laarzen ook en gooi ze gewoon in de wasmachine. Dat gaat prima.
Ik gooi dit soort laarzen ook in de wasmachine.
Ik zou er soda ingooien. Nachtje intrekken, uitkloppen en eventueel nog met stofzuiger restant uitzuigen.
Het bont kan er niet uit, het zit echt vast aan de laars zeg maar.
Ik durfde ze niet goed in de wasmachine te doen om de buitenkant (rubber?) niet te beschadigen, maar als jullie zeggen dat kan wel, ga ik het toch maar eens proberen. Bedankt!
Zeeschelp schreef:
04-02-2026 21:15
Het bont kan er niet uit, het zit echt vast aan de laars zeg maar.
Ik durfde ze niet goed in de wasmachine te doen om de buitenkant (rubber?) niet te beschadigen, maar als jullie zeggen dat kan wel, ga ik het toch maar eens proberen. Bedankt!
Je kunt ze in een sloop of waszak doen en dan samen met wat anders in de wasmachine doen, een paar handdoeken ofzo. Dan bescherm je de laarzen en je wasmachine. Het maakt dan ook minder lawaai.
Kinderen groeien zo snel. Hoe vaak kan ze die nog aan? Ik zou laarzen niet in de wasmachine gooien. En bij diarree krijg je die geur er moeilijk uit. Gewoon in de vuilnisbak en volgend jaar heb je toch andere nodig.
evelien2010 schreef:
04-02-2026 21:22
Kinderen groeien zo snel. Hoe vaak kan ze die nog aan? Ik zou laarzen niet in de wasmachine gooien. En bij diarree krijg je die geur er moeilijk uit. Gewoon in de vuilnisbak en volgend jaar heb je toch andere nodig.
Maar waarom niet proberen als je ze anders weggooit?
Rubber laarzen gaan echt pri-ma in de was. Ik doe er idd wel wat bij, een laken of handdoek of zo, ook omdat ik t gevoel heb dat dat het nog extra poetst.
evelien2010 schreef:
Volgens mij gaat het niet over diarree, TO heeft het over plas.
evelien2010 schreef:
Ik zou niet weten waarom we iets weg zou gooien als je het kunt wassen. Ik gooi kaplaarzen al jaren regelmatig in de wasmachine en dat gaat echt prima. We geven kaplaarzen in de vrienden en familie altijd door.
evelien2010 schreef:
Hoe kom jij nu bij diarree?

Overigens, met dit weer kunnen ze nog bijna elke dag aan.
evelien2010 schreef:
Alleen jij hebt het over diarree, niet TO.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven