Entertainment alle pijlers

Wat is je geboorte lied?

05-02-2026 08:38 191 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welk lied stond op nummer 1 toen jij werd geboren en wat vind je van dit lied?
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Oh leuk ik heb ook even gezocht.

Good Luck Charm van Elvis hier in NL
En in de Billboard top 100 was het Neil Sedaka met Breaking up is hard to do.

Ik ben met beide best tevreden :cheer:
I like being a mess. It's who I am.
Fantasy schreef:
05-02-2026 17:58
Ik ook. :-D . Farce Majeur.

Was toch het jaar van de autoloze zondagen?
Volgens mij wel. Maar ik was toen nog heel jong hoor, vijf of zo, dus ik kan het mis hebben. Dat liedje kan ik in ieder geval nog steeds zo meezingen :cry:
Graftak!
Sterrenstof74 schreef:
05-02-2026 17:37
Den Uyl is in den olie :proud:
Haha dat is nog eens een liedje :rofl:
Pelle schreef:
Angie van de Rolling Stones.
Kan slechter.
Oh die had ik ook wel willen hebben :heart:
Wellicht interessanter om op te zoeken welk nummer er 9 maanden vóór je geboorte op 1 stond; het nummer waarop je wellicht verwekt bent :lol:

In mijn geval: Can't Take My Eyes Off You van Boys Town Gang.

Ik zie het al voor me hoe mijn vader dat in het oor van mijn moeder fluisterde in de aanloop naar een stevig potje babies maken :P
Molshoop schreef:
05-02-2026 18:19
Wellicht interessanter om op te zoeken welk nummer er 9 maanden vóór je geboorte op 1 stond; het nummer waarop je wellicht verwekt bent :lol:

Ik zie het al voor me hoe mijn vader dat in het oor van mijn moeder fluisterde in de aanloop naar een stevig potje babies maken :P
Ook leuk! Alhoewel... Kom uit de bedstee m'n liefste... ik weet niet hoor. :whistle:
Delulu
Molshoop schreef:

:biggrin:

Dizzy van Tommy Roe
joppie wijzigde dit bericht op 05-02-2026 18:25
2.41% gewijzigd
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Fantasy schreef:
05-02-2026 18:21
Ook leuk! Alhoewel... Kom uit de bedstee m'n liefste... ik weet niet hoor. :whistle:
Die liefste moest juist in de bedstee blijven :lol:
Molshoop schreef:

Lea van The Cats :cry:

Ik denk dat mijn ouders daar zo verdrietig van werden dat ze van ellende maar naar bed zijn gegaan, met alle gevolgen vandien.
Graftak!
Molshoop schreef:

Maggie May van Rod Stewart en La mamma van Corrie en de Rekels.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Op nummer 1 in de NL top 40: Bright eyes van Art Garfunkel. En ik word er altijd een beetje verdrietig van omdat ik als kind keihard moest huilen van die clip van Watership down die erbij zat.

Negen maanden daarvoor was dat Hopelessly devoted to you van Olivia Newton-John.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Pelle schreef:
Angie van de Rolling Stones.
Kan slechter.
Mijn vader, groot Rolling Stones fan, wilde mij Angie noemen. Angelina, roepnaam Angie.

Was beter geweest als mijn vader dat pleit had gewonnen want het gedrocht van een naam dat ik nu heb :facepalm:. Als ik een jongen was geweest dan had pa mogen kiezen en was het Mick geworden.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Mijn ouders zeiden altijd dat ik een carnavalskind ben want tijdens carnaval in elkaar geknutseld. En voila: 'Mien waar is m'n feestneus' van Toon :nut:
There is always something happening, and it's usually right now
Molshoop schreef:

:rofl:
There is always something happening, and it's usually right now
9 maanden ervoor was het 19 van Paul Hardcastle. Hoop dan eerder dat het op nummer 2 ging van toen, dancing in the dark (de horizontale tango).
Fantasy schreef:
05-02-2026 18:21
Ik zong dat als kind altijd. Heb pas nog de hele tekst op gezocht en eigenlijk best een heel geinig nummer.
LemoosGaatDoor schreef:
05-02-2026 18:50
Op nummer 1 in de NL top 40: Bright eyes van Art Garfunkel. En ik word er altijd een beetje verdrietig van omdat ik als kind keihard moest huilen van die clip van Watership down die erbij zat.

Negen maanden daarvoor was dat Hopelessly devoted to you van Olivia Newton-John.
Ja ik ook :'(
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Sun.lover schreef:
05-02-2026 08:59
Popcorn van Hot Butter. Ik vind het geen leuk nummer.
Wat leuk, de mijne ook! Ik vind het wel een grappig nummer.
Kijken of ik kan berekenen welke datum 41 weken en 4 dagen eerder was.
kamillet wijzigde dit bericht op 05-02-2026 19:46
26.29% gewijzigd
Iets minder dan 9 maanden voor mijn geboorte, ik was drie weken te vroeg, was het Paloma Blanca van George Baker Selection.

Al betwijfel ik of ik daarop verwekt ben, mijn vader was nogal een fan van The Beatles en Boudewijn de Groot. Dus naar iets anders luisterde hij nauwelijks.
Procol Harum met Homburg. Band ken ik. Dit nummer niet.
Wat grappig, ik moest het opzoeken want had geen idee, maar:
99 luftballons..

Dat lied heb ik dus regelmatig in mijn hoofd, heel bijzonder..
vivapimpelmees schreef:
05-02-2026 19:49
Procol Harum met Homburg. Band ken ik. Dit nummer niet.
Als je hem hoort vast wel, dat is echt een top 2000-klassieker.
Ik ga dat niet delen, want dan weten jullie allemaal dat ik uit januari 1982 kom.
Si abra la puerta hay lobos.
The Shorts - Comment ça va 😂
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Rabarbara schreef:
05-02-2026 19:50
Als je hem hoort vast wel, dat is echt een top 2000-klassieker.
Ik ga dat niet delen, want dan weten jullie allemaal dat ik uit januari 1982 kom.
Je hebt gelijk. Niet een favoriet nummer maar ook niks mis mee.
Bright eyes van Art Garfunkel stond toen op één. Wel een mooi lied maar niet dat ik die vaak luister eigenlijk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven