Volautomatisch koffieapparaat

06-02-2026 20:39 53 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn melitta barista is nu alweer stuk.
In september 2021 hebben we er een aangeschaft, deze is binnen 2 jaar gerepareerd. Toen ging hij weer stuk en kregen we een nieuwe. Goede service.
Maar nu is hij weer stuk.
In 5,5 jaar tijd 2 machines van € 1.000 stuk.
Ik vind het niet normaal.
Hij was erg luxe en hoewel we niet alle functies gebruikten was het wel een ideaal apparaat.

Nu zoek ik een nieuwe.
Met meerdere profielen en met 2 bonen reservoirs.

Heeft iemand een goede tip?

Een jura vind ik echt te duur
Wij zijn erg tevreden over de Delonghi Rivelia, maar we hebben hem nu een jaar dus ik kan je nog niets vertellen over de levensduur. Wel meerdere profielen en 2 reservoirs. En geen 1000,-
Spiekem schreef:
06-02-2026 21:15
Wij zijn erg tevreden over de Delonghi Rivelia, maar we hebben hem nu een jaar dus ik kan je nog niets vertellen over de levensduur. Wel meerdere profielen en 2 reservoirs. En geen 1000,-
Ik ga hem bekijken.
En reviews zoeken.
Bedankt voor deze tip.
Wij hebben een Delonghi maar we hadden binnen een jaar wel al problemen. Gelukkig onder de garantie gemaakt. Hiervoor hadden we 4 jaar een jura en die hebben we moeten verkopen maar deed het nog goed. Wel allemaal met maar 1 vak bonen dus daar kan ik niets over zeggen (en een speciaal vakje voor poeder). Familie heeft een machine van Philips maar dat raden E niet aan.

Zou je langere garantie kunnen krijgen?
Als het echt heel degelijk moet zijn dan zou je eigenlijk niet naar een volautomatische moeten kijken maar iets als een Gaggia classic of Rancilio Silvia, en een losse bonenmaler. Die espressomachines zijn echt superdegelijk, en makkelijk te repareren indien er toch eens iets kapot gaat of versleten is. Wij zijn begonnen met een Gaggia. Die is nu 20 jaar oud en staat bij kind. Zelf gebruiken we nu een Rancilio en die doet het ook al bijna 10 jaar zonder problemen.

Maar het is aan de totaal andere kant van het spectrum dan wat je zoekt dus je moet er wel zin in hebben om het er mee te leren werken. Maar je gaat in ieder geval niet 2000 euro uitgeven in 5,5 jaar tijd en dan nog niks hebben.
Onze eerste bonenmachine was ook een delonghi en die was ook na 1,5 jaar al stuk. Daarna een siemens gekocht maar ook die is niet ouder dan 2 jaar geworden.
Idd heel zonde en de machines zijn duur. Daarna hebben we een solis gekocht maar dat is wel met bonen maar ook met piston.
Dat vond ik een mooie machine maar erg bewerkelijk met koffiezetten ( piston) dus die heeft een van onze kinderen nu en doe ik het met de vertuo cupjes van nespresso. Stukje duurder qua gebruik maar machine was weer stuk goedkoper. Maar goed dat was geen antwoord op je vraag.
Jura hoor ik wel voornamelijk goede verhalen over.
Wij hadden ook de barista en na 5 jaar ging hij stuk. Geen garantie meer en de helpdesk gaf aan dat dat ook wel de levensduur is..

We hebben nu een nivona 8101. Een fijn apparaat maar maakt veel herrie bij het spoelen. Maar ook duur..

Ik zou nu gaan voor een apparaat van Ninja. Maar dat is vooral omdat ik ze mooi vind.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Bij de test van de consumentenbond zijn de 1e 10 apparaten van De'Longhi.
Wij hebben een Philips latte go gehad en binnen de garantie 2 x gerepareerd en na de garantie weer kapot.
Bij Philips klantenservice niet door heen te komen , alleen een coulance regeling.
Nou apparaat ligt in de ondergrondse container en er staat nu een De'Longhi Evo te pronken.
Hopen dat deze het langer volhoudt.

Het apparaat vind ik al robuuster en handiger in het gebruik.

https://de-koffiekompas.nl/koffiemachin ... eservoirs/
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ik wil een apparaat wat met 1 druk op de knop een cappuccino of latte macchiatto maakt.

Een piston apparaat valt hierdoor al af.

Ik moet maar afstappen van 2 soorten bonen, ik zie mezelf niet constant de koffie container verwisselen. En mijn man doet dat al helemaal niet.

Ik vind het niet normaal hoe snel die apparaten kapot gaan.
bartjes wijzigde dit bericht op 07-02-2026 12:13
Reden: Spellingsfout
0.30% gewijzigd
Oprechte vraag, waarvoor gebruik je 2 verschillende bonen?
debuurvrouw schreef:
07-02-2026 11:48
Oprechte vraag, waarvoor gebruik je 2 verschillende bonen?
Ik kan er sterke en minder sterke bonen in doen.
En de machine kiest automatisch voor gewone koffie,lungo de minder sterke boon.
Voor cappuccino en latte pakt hij de sterkere boon.

Je zou ook een reservoir voor caffeine vrije koffie kunnen gebruiken.
Wij hebben een Jura en die was geen 1000 euro.
Er zijn behoorlijk wat Jura's voor minder dan 1000 euro te vinden.

Zijn erg tevreden, functioneert nu al 8 jaar probleemloos.
Gebruik hem niet om melk op te schuimen, heb daar een losse klopper voor. Dat zou hij wel kunnen maar vind ik teveel schoonmaakgedoe.

Is een volautomaat, ik zou hem zo weer kopen.
mieke1966 schreef:
07-02-2026 12:25
Wij hebben een Jura en die was geen 1000 euro.
Er zijn behoorlijk wat Jura's voor minder dan 1000 euro te vinden.

Zijn erg tevreden, functioneert nu al 8 jaar probleemloos.
Gebruik hem niet om melk op te schuimen, heb daar een losse klopper voor. Dat zou hij wel kunnen maar vind ik teveel schoonmaakgedoe.

Is een volautomaat, ik zou hem zo weer kopen.
Wij hebben 12 jaar met onze eerste Jura gedaan, deze 1 x laten repareren, dan krijg je een leenapparaat. Twee jaar geleden een nieuwe Jura gekocht, ook rond de 1000 euro. Super tevreden over.
bartjes schreef:
07-02-2026 11:43
Ik wil een apparaat wat met 1 druk op de knop een cappuccino of latte macchiatto maakt.

Een piston apparaat valt hierdoor al af.

Ik moet maar afstappen van 2 soorten bonen, ik zie mezelf niet constant de koffie container verwisselen. En mijn man doet dat al helemaal niet.

Ik vind het niet normaal hoe snel die apparaten kapot gaan.
Dat kan met onze Jura ook. En je kunt zelf instellen hoe sterk je de koffie wil of hoeveel schuim e.d.
Ze zijn er idd onder de 1000 euro.
Cum non tum age
Zijn die jura's makkelijk in onderhoud?
Ik lees dat het ontkalken een flinke klus is. Klopt dat?
bartjes schreef:
07-02-2026 12:11

O maar dat kan je gewoon instellen met mijn yura. En die was geen 1000 euro destijds.
Over onderhoud kan ik voor de machines van nu niet meepraten: die van mij doet het nl na een jaar of 11 nog steeds prima.
bartjes schreef:
07-02-2026 12:11

O maar dat kan je gewoon instellen met mijn yura. En die was geen 1000 euro destijds.
Over onderhoud kan ik voor de machines van nu niet meepraten: die van mij doet het nl na een jaar of 11 nog steeds prima.
Ik heb sinds een jaar of 4 een Krups en ben heel tevreden. Ik kan kiezen uit sterke en minder sterke koffie. Het onderhoud is simpel en goed te doen.
Er zijn ook modellen van Krups waar je gemakkelijk cappuccino’s of latte’s mee maakt maar ik gebruik zelf de aparte opschuimer.
Hoe zit dat met melk bij volautomaten? Kan je er zelf melk in doen of is het allemaal melkpoeder zoals op stations en kantoren enzo?
Ontkalken van een Jura is wel even een werkje dat is waar. Duurt 3 kwartier en je moet dan "dingen" doen om het proces van ontkalken te doorlopen.
Ik vind het geen probleem, doe het terwijl ik ook andere dingen aan het doen ben. Hij laat zelf weten wanneer het moet.
BrutaImmaculata schreef:
07-02-2026 15:25
Hoe zit dat met melk bij volautomaten? Kan je er zelf melk in doen of is het allemaal melkpoeder zoals op stations en kantoren enzo?
Nee, je doet er zelf melk in. Geen poeder hoor.
mieke1966 schreef:
07-02-2026 15:29
Ontkalken van een Jura is wel even een werkje dat is waar. Duurt 3 kwartier en je moet dan "dingen" doen om het proces van ontkalken te doorlopen.
Ik vind het geen probleem, doe het terwijl ik ook andere dingen aan het doen ben. Hij laat zelf weten wanneer het moet.
Voor mij maakt het uit hoe vaak dat moet gebeuren.

Ik zit al de hele middag te zoeken.
Sommige hoeven pas bijn 5000 kopjes ontkalkt te worden. Dat duurt bij ons wel een tijdje voor we daar zijn.
mieke1966 schreef:
07-02-2026 15:29
Je moet idd af en toe iets toevoegen of op een knopje drukken. Geen echte moeite. En wij hebben niet echt hard water dus hoeft ook niet zo vaak.

Wij hebben een Jura met een externe melkbeker met slangetje. Beker kam in de vaatwasser. Het systeem moet je wel elke keer reinigen na gebruik van melk. Ook dat is een kwestie van waterbakje aansluiten en op een knopje drukken. Ik vind het ideaal. Wel duurder dan 1000 alleen 😅
DeeDee76 schreef:
07-02-2026 15:22
Ik heb sinds een jaar of 4 een Krups en ben heel tevreden. Ik kan kiezen uit sterke en minder sterke koffie. Het onderhoud is simpel en goed te doen.
Er zijn ook modellen van Krups waar je gemakkelijk cappuccino’s of latte’s mee maakt maar ik gebruik zelf de aparte opschuimer.
Hier ook een Krups sensation latte. Geweldig apparaat. Hij is zelfreinigend met 1 druk op de knop.
Inderdaad sterkte van koffie is in te stellen.

Ik raad hem iedereen aan die van gemak houdt , en van cappuccino's. Wij hebben €450 betaald met korting.
Ontkalken met de Krups duurt 5 minuten en is 1 druk op de knop. Hij doorloopt zelf een programma en je hoeft alleen wat water bij te vullen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven