Mooie dingen die mensen tegen je hebben gezegd

14-02-2026 15:47 58 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb behoefte aan een feel good topic. Als dit topic al bestaat, verwijs me er dan naar :)

Wat zijn de mooiste dingen die mensen tegen je hebben gezegd?
Fijn om te lezen zeg!

Laatst waren er een paar wat vervelende deelnemers aan een workshop die ik gaf. Drie jonge vrouwen, slappe lach, giebelen, niet opletten en daardoor dingen doen waarvan ik met opzet drie keer uitdrukkelijk had gezegd dat dat belangrijke regels waren om níet te doen. Ik werd er op den duur wel kribbig van en liet dat ook even merken, waarop een van de dames mij daar als een soort schooljuf op aansprak. Tegenwoordig lig ik niet meer lang wakker van dat soort dingen, maar twee dagen later was er opnieuw een workshop en kreeg ik een vette tip (in geld bedoel ik dus) van een deelneemster, die mijn complimenteerde en zei dat ze respect had voor mijn fijne en professionele aanpak en dat ze mij een geweldige vrouw vond. Die steek ik toch maar lekker in mijn zak!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
SweetFirefly schreef:
16-02-2026 11:15
Een van onze pleegkinderen kwam bij ons als 'moeilijke' puber. (Achtergrond: vader niet in beeld, nerveuze, emotioneel afwezige moeder met nog 3 kinderen van andere vaders en steeds wisselende relaties, heel rommelig huishouden waar totaal geen structuur in zat, hij voedde zichzelf als het ware op.) Hij was al een tijd bij ons, hele stille, stugge jongen, afstandelijk. Op een dag ging mijn man de schutting zetten en legde hem uit hoe een boormachine werkt en hoe de schutting waterpas kwam en zo en liet hem helpen. En diezelfde avond zat hij bij me toen ik aan het koken was. Ik legde op een Jip en Janneke manier uit hoe je vlees moet bakken. Toen brak hij. Jullie léren mij tenminste iets. Dat raakte ons. We begeleiden de kinderen met dingen die voor anderen zo vanzelfsprekend zijn. Zo fijn als dat aanslaat bij een kind. Inmiddels is hij een twintiger, werkt, fijn huisje en zit heerlijk in zijn vel en hebben we nog steeds goed contact.
Wat ontroerend 🥹
Alles gaat voorbij
Onkruit schreef:
16-02-2026 12:09
Ik werkte als kok in een eetcafé.
Maar ik was heel erg depressief, zag het leven niet meer zitten.
Op een dag besloot ik met al mijn aandacht soep te gaan maken. Ingrediënten klaarmaken, proeven, nog een beetje van dit erbij. Na een uur had ik een lekkere soep gemaakt.
Al snel kwam er een bestelling binnen: 1 soep van de dag. Oké.
Een half uur later kwam er een meisje uit de bediening de keuken binnen:
Hier is 20€ fooi. Voor jou. Er heeft hier net iemand de lekkerste soep van haar leven gegeten.

Dat was zo’n moment dat alles kantelde in mij. Het was pikzwart in mij, en dan toch de lekkerste soep kunnen maken?
🙏
Op zo'n moment denk ik altijd dat er een soort energie is die stuurt wat je nodig hebt. Dit is zo bovenmenselijk krachtig op zo'n moment. Prachtig. Hopelijk is je leven op dat moment steeds wat beter geworden.
Vaak gaat het in het leven niet om grote dingen, maar om een leerkracht die precies jou zag toen je het nodig had, een opmerking van iemand in de trein toen je twijfelde en de opmerking een doorslag gaf, een lichtstraal die schijnt op het moment dat je leven donker is of zoals bij jou een opmerking terwijl niks meer positief lijkt. Dat zijn geen lichtpuntjes maar levensveranderende momenten. Om te koesteren en hoop uit te putten. Mooi dat jij die mocht ervaren op dat moment.
MissUnderstood schreef:
16-02-2026 12:24
Wat ontzettend mooi beschreven. Jij lijkt mij een buitengewoon fijn mens.
Wat ontzettend lief! Dankjewel ♡
MissUnderstood schreef:
16-02-2026 12:27
Slik...

Dit topic herinnert me maar weer eens aan het feit dat je nooit weet waar andere mensen die je tegenkomt doorheen gaan, en dat het jou niks kost (nou, ok, deze klant kostte het 20 euro :-)) om aardig te zijn tegen de mensen om je heen maar dat dat voor hen nou net iets waardevols kan zijn.
Precies, helemaal eens. Ik hou voor mezelf altijd de gedachte "mensen die je zou classificeren in 'hebben het minst de liefde en aandacht verdiend' hebben deze juist het hardste nodig". Iemand die boos is eens echt laten uitpraten, ook al ken je de persoon niet. Doorvragen. Begrip tonen. Als je eventjes de tijd neemt voor mensen krijg je er vaak mooie, emotionele, eerlijke gesprekken voor terug waarbij mensen je een kijkje in hun hart geven. Echte verbinding, ipv de boosheid van de ander bestrijden met nog meer boosheid van jezelf. Elk mens wil gezien, gehoord en begrepen worden. Dus even tijd nemen voor een ander kan zoveel moois opleveren. Voor degene die de boosheid even mag tonen en daarna kan loslaten maar ook voor mezelf als mensen zich veilig genoeg bij me voelen om te durven vertellen.
Joppie schreef:
16-02-2026 08:33
Nee wat ellendig zeg en ook een hoop zorgen :hug:
En nu 18 jaar geleden schreef je. Mag hij wel autorijden? Ik weet van mijn oud tante die ook epilepsie had dat zij eerst nooit mocht autorijden. Zij is erover heen gegroeid dus rijdt nu al jarenlang auto.
Nee helaas is het niet goed gekomen in die zin (ik wil het topic niet overnemen hoor) maar als het zo jong begint en epilepsie is medicijn resistent en kan het ook dat de ontwikkeling heel erg stagneert. Hij is eigenlijk nu een peuter/kleuter in een groot lichaam en kan helaas ook niet spreken. Hij zal altijd veel zorg nodig hebben. We beginnen over iets minder dan 3 weken een eigen kleine zorginstelling voor hem en nog een aantal andere jongeren. :heart:
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
16-02-2026 21:07
Nee helaas is het niet goed gekomen in die zin (ik wil het topic niet overnemen hoor) maar als het zo jong begint en epilepsie is medicijn resistent en kan het ook dat de ontwikkeling heel erg stagneert. Hij is eigenlijk nu een peuter/kleuter in een groot lichaam en kan helaas ook niet spreken. Hij zal altijd veel zorg nodig hebben. We beginnen over iets minder dan 3 weken een eigen kleine zorginstelling voor hem en nog een aantal andere jongeren. :heart:
:hug:
Mooi Maleficent dat jullie dat voor hem (kunnen) doen :heart: Ik herinner me een columniste uit de Libelle of Margriet die dit ook deed voor haar dochter.

Sanne Kloosterboer over haar dochter Yaël.
Alles gaat voorbij

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven