Matras peuter 90x200

21-02-2026 17:32 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik ben op zoek naar een matras voor ons kindje van 3 jaar. Afmeting moet 90x200 zijn. Welke hebben jullie? :))
Gewoon eentje van IKEA.
Dat is nou werkelijk een product dat je bij wijze van spreken op elke straathoek kan kopen.
Eentje met een waterdichte molton er overheen 😏
Dat is toch gewoon een 1-persoons maat? Die zijn overal te koop. Zelfs Lidl verkoopt die maat.
There is always something happening, and it's usually right now
Peutermatras van 90x200? Ik slaap blijkbaar op een peutermatras?! Ik noem dat gewoon 1 persoons matras. Ik heb er een van Lidl.
Omdat je kind nog een peuter is en nog heel lang op deze aardkloot moet rondhuppelen, zou je even kunnen ecosia-en naar een duurzamer matras. Want die dingen schijnen niet zo lief voor de wereld te zijn.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Wij kregen er eentje bij het bed wat we kochten van Lifetime. Maar als dat niet zo was geweest dan had ik er gewoon eentje bij Ikea gekocht.
Bloempje* schreef:
21-02-2026 17:39
Eentje met een waterdichte molton er overheen 😏
Dit.
Charlie591 schreef:
21-02-2026 19:52
Dit.
Haha en dit ja!
Ik zou opletten hoe hard hij is. Ik heb voor mijn kinderen een middelharde met een zachte gelschuim topper erop, zodat het toch zacht ligt en fijn voelt.

Matrassen zijn gemaakt voor het gewicht van volwassenen. Een peuter heeft weinig gewicht en een gemiddeld matras vormt dus niet naar zijn lichaam.
Okee, ik had begrepen dat koudschuim, zonevrij matras etc wordt geadviseerd voor kinderen. Vandaar de vraag! :) dankje allemaal!
Dropdrop schreef:
21-02-2026 19:58
Ik zou opletten hoe hard hij is. Ik heb voor mijn kinderen een middelharde met een zachte gelschuim topper erop, zodat het toch zacht ligt en fijn voelt.

Matrassen zijn gemaakt voor het gewicht van volwassenen. Een peuter heeft weinig gewicht en een gemiddeld matras vormt dus niet naar zijn lichaam.
Een kind heeft dat ook nauwelijks nodig. Juist kinderbedden zijn vaak vrij hard, omdat dat veiliger is. Ik vond het bijna zielig om mijn baby in haar ledikant te leggen in het begin.
Voor een peuter maakt het echt allemaal geen bal uit, ik zou vooral geen heel dure kopen in verband met ongelukjes van van alles. Maar verder, alles prima.
Tuffelen schreef:
22-02-2026 08:42
Okee, ik had begrepen dat koudschuim, zonevrij matras etc wordt geadviseerd voor kinderen. Vandaar de vraag! :) dankje allemaal!
Die ‘zones’ heeft een klein kind niks aan, want die zijn afgestemd op het lichaam van een volwassene. Dus de ‘heupzone’ zit ergens bij de knieën van een peuter. Maar dat is ook niet per se erg, ze duwen het toch niet heel erg in. Ze hebben er alleen niks aan, dus zonde om voor te betalen.
Graze schreef:
21-02-2026 18:13
Peutermatras van 90x200? Ik slaap blijkbaar op een peutermatras?! Ik noem dat gewoon 1 persoons matras. Ik heb er een van Lidl.
Peutermatras is idd 70x140, niet 90x200
Wij hebben 1 van ikea. Ze hebben daar ook matrassen van 90x200 die geschikt zijn voor kinderen. Kan je bij het personeel vragen. Ik ben hier toen ook best even mee bezig geweest, maar achteraf vraag ik mij af waarom. Je kan niet heel veel fout doen met een matras.
Zeeschelp schreef:
22-02-2026 10:16
Peutermatras is idd 70x140, niet 90x200
Er staat dan ook nergens dat TO een peutermatras zoekt, er staat dat ze een matras van 90-200 zoekt dat geschikt is voor een peuter.

En verder hulde aan TO dat ze niet begint aan die onzin van peuterbedjes die je na een paar jaar bij het grof vuil kan zetten waarna je alsnog een eenpersoons bed moet kopen.
Graftak!
zwembad84 schreef:
22-02-2026 11:48
Wij hebben 1 van ikea. Ze hebben daar ook matrassen van 90x200 die geschikt zijn voor kinderen. Kan je bij het personeel vragen. Ik ben hier toen ook best even mee bezig geweest, maar achteraf vraag ik mij af waarom. Je kan niet heel veel fout doen met een matras.
Zelfde hier! Je wilt het gewoon graag goed doen voor je kind, maar ziet op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer. In de Ikea hebben ze ons goed kunnen adviseren. We hebben uiteindelijk deze volgens mij: https://www.ikea.com/nl/nl/p/vesteroy-p ... -40450500/. We zijn er blij mee en kind slaapt er lekker op.
Lady*Voldemort schreef:
22-02-2026 15:38
Er staat dan ook nergens dat TO een peutermatras zoekt, er staat dat ze een matras van 90-200 zoekt dat geschikt is voor een peuter.
Ja oke leuk, ik zeg dan ook nergens dat TO dat zegt. Ik zeg dat 90x200 geen peutermatras is.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven