Matras peuter 90x200
zaterdag 21 februari 2026 om 18:46
Omdat je kind nog een peuter is en nog heel lang op deze aardkloot moet rondhuppelen, zou je even kunnen ecosia-en naar een duurzamer matras. Want die dingen schijnen niet zo lief voor de wereld te zijn.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 21 februari 2026 om 19:56
Haha en dit ja!
zaterdag 21 februari 2026 om 19:58
Ik zou opletten hoe hard hij is. Ik heb voor mijn kinderen een middelharde met een zachte gelschuim topper erop, zodat het toch zacht ligt en fijn voelt.
Matrassen zijn gemaakt voor het gewicht van volwassenen. Een peuter heeft weinig gewicht en een gemiddeld matras vormt dus niet naar zijn lichaam.
Matrassen zijn gemaakt voor het gewicht van volwassenen. Een peuter heeft weinig gewicht en een gemiddeld matras vormt dus niet naar zijn lichaam.
zondag 22 februari 2026 om 09:48
Een kind heeft dat ook nauwelijks nodig. Juist kinderbedden zijn vaak vrij hard, omdat dat veiliger is. Ik vond het bijna zielig om mijn baby in haar ledikant te leggen in het begin.Dropdrop schreef: ↑21-02-2026 19:58Ik zou opletten hoe hard hij is. Ik heb voor mijn kinderen een middelharde met een zachte gelschuim topper erop, zodat het toch zacht ligt en fijn voelt.
Voor een peuter maakt het echt allemaal geen bal uit, ik zou vooral geen heel dure kopen in verband met ongelukjes van van alles. Maar verder, alles prima.
zondag 22 februari 2026 om 09:50
Die ‘zones’ heeft een klein kind niks aan, want die zijn afgestemd op het lichaam van een volwassene. Dus de ‘heupzone’ zit ergens bij de knieën van een peuter. Maar dat is ook niet per se erg, ze duwen het toch niet heel erg in. Ze hebben er alleen niks aan, dus zonde om voor te betalen.
zondag 22 februari 2026 om 11:48
zondag 22 februari 2026 om 15:38
Er staat dan ook nergens dat TO een peutermatras zoekt, er staat dat ze een matras van 90-200 zoekt dat geschikt is voor een peuter.
En verder hulde aan TO dat ze niet begint aan die onzin van peuterbedjes die je na een paar jaar bij het grof vuil kan zetten waarna je alsnog een eenpersoons bed moet kopen.
Graftak!
zondag 22 februari 2026 om 19:01
Zelfde hier! Je wilt het gewoon graag goed doen voor je kind, maar ziet op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer. In de Ikea hebben ze ons goed kunnen adviseren. We hebben uiteindelijk deze volgens mij: https://www.ikea.com/nl/nl/p/vesteroy-p ... -40450500/. We zijn er blij mee en kind slaapt er lekker op.zwembad84 schreef: ↑22-02-2026 11:48Wij hebben 1 van ikea. Ze hebben daar ook matrassen van 90x200 die geschikt zijn voor kinderen. Kan je bij het personeel vragen. Ik ben hier toen ook best even mee bezig geweest, maar achteraf vraag ik mij af waarom. Je kan niet heel veel fout doen met een matras.
zondag 22 februari 2026 om 20:54
Ja oke leuk, ik zeg dan ook nergens dat TO dat zegt. Ik zeg dat 90x200 geen peutermatras is.Lady*Voldemort schreef: ↑22-02-2026 15:38Er staat dan ook nergens dat TO een peutermatras zoekt, er staat dat ze een matras van 90-200 zoekt dat geschikt is voor een peuter.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in