Fibromyalgie, wat doen jullie voor werk?
maandag 2 maart 2026 om 23:23
Voor de mensen die fibromyalgie hebben. Wat doen jullie voor werk en voor hoeveel uur?
Ik ben er dit jaar achter gekomen dat ik fibromyalgie heb. De pijn zit vooral in m’n gehele rug, schouders, vingers, knieën en heup. Op dit moment heb ik een opvlamming en ervaar zoveel pijn dat ik in de ziektewet zit. Als ik straks weer zga hersteld ben moet ik echt iets anders gaan zoeken met pijn in het hart want dit vergt teveel van mijn lichaam. Maar wat? Ik ben benieuwd wat jullie doen en of het goed vol te houden is.
Ik ben er dit jaar achter gekomen dat ik fibromyalgie heb. De pijn zit vooral in m’n gehele rug, schouders, vingers, knieën en heup. Op dit moment heb ik een opvlamming en ervaar zoveel pijn dat ik in de ziektewet zit. Als ik straks weer zga hersteld ben moet ik echt iets anders gaan zoeken met pijn in het hart want dit vergt teveel van mijn lichaam. Maar wat? Ik ben benieuwd wat jullie doen en of het goed vol te houden is.
dinsdag 3 maart 2026 om 07:03
Hoi,
Wat erg voor je, maar fijn dat er een diagnose is.
Ik doe kantoorwerk, werk 5 dagen per week, waarvan 2 thuis. Veel zitten dus. Afwisselen met staan lukt niet omdat ik bij staan op slot sla, mijn knieen gaan vastzitten. Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen, als dat gaat. Bij slechte dagen gaat dat minder. En goede dagen geen probleem.
Ik moet altijd keuzes maken, goed nadenken wat ik echt wil doen en wat niet zo erg is om te laten.
Heb de cursus Sterk met pijn van de vereniging gedaan. Dat is heel goed en fijn geweest, want lotgenoten.
Veel sterkte!
het is niet ff niks waar je nu voor staat. Wees lief voor je lijf en jezelf!
Ik doe kantoorwerk, werk 5 dagen per week, waarvan 2 thuis. Veel zitten dus. Afwisselen met staan lukt niet omdat ik bij staan op slot sla, mijn knieen gaan vastzitten. Ik probeer zoveel mogelijk te bewegen, als dat gaat. Bij slechte dagen gaat dat minder. En goede dagen geen probleem.
Ik moet altijd keuzes maken, goed nadenken wat ik echt wil doen en wat niet zo erg is om te laten.
Heb de cursus Sterk met pijn van de vereniging gedaan. Dat is heel goed en fijn geweest, want lotgenoten.
Veel sterkte!
Nope
dinsdag 3 maart 2026 om 19:58
Dat van keuzes maken herken ik ook wel ja. Ik houd bijvoorbeeld heel erg van uit eten gaan. Als ik dat doe dan weet ik dat ik de dag erna veel last van mijn lijf hebben van het lang zitten op een stoel. Ik plan het dan zo in dat ik die dag erna geen serieuze plannen heb.Machutookunbietjemeerzijn schreef: ↑03-03-2026 07:03Hoi,
Veel sterkte!het is niet ff niks waar je nu voor staat. Wees lief voor je lijf en jezelf!
Ik zal ook eens kijken naar een cursus. Lijkt mij ook heel fijn om eens dingen van lotgenoten te horen.
Bedankt voor de fijne woorden! Jij ook sterkte.
donderdag 12 maart 2026 om 06:53
4 dagen per week werk ik in de gehandicapten zorg (EMB), waarvan 1 dag kantoor. Max 2 dagen fysiek werk achter elkaar. Ik heb best wel wat aanpassingen gedaan in mijn leven. Ik heb gekeken wat persoonlijk voor mij werkt. En dat wil ik wel delen, maar wat voor mij werkt hoeft voor een ander niet te werken. Zo was minder gaan werken, ondanks de zwaarte van het werk helemaal niet nodig. Wel de werkdagen anders indelen en overdag werken beter. Maar ook dagelijks aanpassingen gedaan: wandelen, elke dag een uur. Op een rotdag desnoods 4x 15 min. Voor slapen douchen (warm). Elke ochtend koud douchen voor ca 30 sec, erg prettig voor mijn doorbloeding. Gezond en onbewerkt voedsel, veel groente, fruit en eiwitten. Slaaptherapie gehad waarbij ik leerde mijn brein even ‘stop’ te zetten met kleine meditatie oefeningen.
donderdag 12 maart 2026 om 07:23
Naast fibromyalgie heb ik ook lipoedeem dus dat is dubbel lastig. Ik werk 3x 3u per week in een kringloopwinkel en breng 1x per week een weekkrant rond om toch iets te verdienen. (De kringloop winkel is vrijwilligerswerk)
Heb erg gezocht naar wat lukt en wat niet, van gastouder tot kassiere en in de horeca, zoals het nu gaat lukt het.
Heb erg gezocht naar wat lukt en wat niet, van gastouder tot kassiere en in de horeca, zoals het nu gaat lukt het.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in