GEEN SPOILERS! Winter vol liefde 2026
woensdag 17 december 2025 om 22:16

Helaas maar 3 keer per week op de buis i.p.v. 4 keer, maarrrrr dan kunnen we wél van 5 januari t/m maar liefst 5 maart op RTL4 genieten van mogelijk ontluikende liefdes in de sneeuw. En natuurlijk ook van alle ongemakkelijke, grappige en bijzondere momenten die dit programma zo leuk maken om naar te kijken.
Hier kan je de deelnemers alvast leren kennen, incl. een oude bekende (Elsje)
https://www.vriendin.nl/nieuwtjes/deeln ... efde-2026/
NIET, IK HERHAAL, NIET!!! SPOILEREN IN DIT TOPIC!
Anders zult gij met pek en veren sneeuwballen en ijspegels worden verjaagd.
Voor nalachen en nagenieten met Rick Evers klik je op deze https://rickevers.nl/bzv/ link.
calamitycat wijzigde dit bericht op 16-01-2026 12:09
22.32% gewijzigd
.
zondag 8 maart 2026 om 11:34
Ik kan me heel goed voorstellen dat jij kwaad over zo’n quote wordt en dat jij het anders ziet. Maar dat houdt dan toch niet in dat een ander er niet anders en genuanceerder over mag denken en dit beargumenteert met quote uit de literatuur. Dat geeft nu juist verdieping aan de discussie. Om die dan meteen af te kappen, te overschreeuwen en als Dom Gelul te bestempelen helpt niet echt. Waarom mag een ander er niet anders over denken?
zondag 8 maart 2026 om 12:08
Wat is er genuanceerd aan de uitspraak: "er bestaan geen foute mannen, alleen gewonde mensen"?Eric07 schreef: ↑08-03-2026 11:34Ik kan me heel goed voorstellen dat jij kwaad over zo’n quote wordt en dat jij het anders ziet. Maar dat houdt dan toch niet in dat een ander er niet anders en genuanceerder over mag denken en dit beargumenteert met quote uit de literatuur. Dat geeft nu juist verdieping aan de discussie. Om die dan meteen af te kappen, te overschreeuwen en als Dom Gelul te bestempelen helpt niet echt. Waarom mag een ander er niet anders over denken?
Leg mij dat eens uit, want voor mij ontkent zo'n uitspraak glashard de vervelende realiteit. En dan gaat het mij dus puur om die uitspraak in het algemeen en niet om meneer Gilbert in het bijzonder.
Pour examiner la verité il est besoin, une fois dans sa vie, de mettre toutes choses en doubt autant qu'il se peut (René Descartes)
zondag 8 maart 2026 om 12:14
Voor mij is de term 'foute man' een diskwalificatie van iemand als persoon: hij is in zijn geheel 'fout'. Terwijl ik daar ook niet in geloof. Je hebt mensen die foute partners zijn voor degene met wie ze zijn, of misschien zelfs wel voor heel veel mensen. Maar die kunnen tegelijkertijd een hele goede man zijn voor hun moeder/kat/patienten/de buurvrouw. Wat dan ook maar.
De meeste kut-acties komen voort uit een gebrek bij iemand, een pijn. Misschien niet allemaal, en je hebt natuurlijk gediagnosticeerde psychopaten. Maar dat zijn er maar echt heel weinig.
Dat betekent niet dat je als partner dan maar bij hem hoeft te blijven hè, of eindeloos begrip hoeft op te brengen. Heel logisch om te kiezen voor ontwijken en ook heel logisch als dat niet is gelukt dat je daarna gekwetst bent. Je kunt gewoon slachtoffer zijn van een man die zich verschrikkelijk heeft gedragen.
De meeste kut-acties komen voort uit een gebrek bij iemand, een pijn. Misschien niet allemaal, en je hebt natuurlijk gediagnosticeerde psychopaten. Maar dat zijn er maar echt heel weinig.
Dat betekent niet dat je als partner dan maar bij hem hoeft te blijven hè, of eindeloos begrip hoeft op te brengen. Heel logisch om te kiezen voor ontwijken en ook heel logisch als dat niet is gelukt dat je daarna gekwetst bent. Je kunt gewoon slachtoffer zijn van een man die zich verschrikkelijk heeft gedragen.
zondag 8 maart 2026 om 12:23
Eens dat het zinnig is, maar dan wellicht in een nieuw topic?
Dit topic was waarschijnlijk vooral 'luchtig' bedoeld. Voor de ontspanning. Dat is het nu al meerdere pagina's niet meer, dus ik snap CC wel.
zondag 8 maart 2026 om 12:49
Sterrenstof74 schreef: ↑08-03-2026 12:23Eens dat het zinnig is, maar dan wellicht in een nieuw topic?
Dit topic was waarschijnlijk vooral 'luchtig' bedoeld. Voor de ontspanning. Dat is het nu al meerdere pagina's niet meer, dus ik snap CC wel.
Eens dat het niet meer gezellig is, maar dat was het een paar weken geleden al niet meer. Dus ik vind de timing wat bijzonder.
I'm finally old enough to don't give a fuck
zondag 8 maart 2026 om 13:00
zondag 8 maart 2026 om 13:10
Zo'n beetje alles is inmiddels off topic dus natuurlijk mag ze om een slotje vragen. Ik heb vorig jaar het door mij geopende ESF topic op slot laten gooien omdat het alleen nog maar over politiek ging.
zondag 8 maart 2026 om 13:13
Kun je de reacties waar ze zo 'beneden alle pijl reageert' even quoten dan? Ben reuze benieuwd.
Ongelooflijk deze hetze tegen Calamitycat zeg! Middelbare schoolniveau
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-03-2026 15:16
Reden: quote verwijderd
Reden: quote verwijderd
43.68% gewijzigd
Jankerd
zondag 8 maart 2026 om 13:21
Bijna niemand is helemaal slecht net zo min als bijna niemand helemaal goed is. Er zijn grijstinten en het hangt van de setting af. Lees verder wat Tavistock hierover zegt want die verwoord het beter dan ik dat kan.WoonWens schreef: ↑08-03-2026 12:08Wat is er genuanceerd aan de uitspraak: "er bestaan geen foute mannen, alleen gewonde mensen"?
Leg mij dat eens uit, want voor mij ontkent zo'n uitspraak glashard de vervelende realiteit. En dan gaat het mij dus puur om die uitspraak in het algemeen en niet om meneer Gilbert in het bijzonder.
Overigens weten we op dit moment niet meer over Gilbert dan dat hij tegen Elsje gelogen heeft en een verkeerde voorstelling van zaken mbt tot werk heeft gegeven. Niet oké en voor Elsje zal dit waarschijnlijk een klap in het gezicht zijn maar ben je op basis daarvan een monster?
eric07 wijzigde dit bericht op 08-03-2026 14:12
0.87% gewijzigd
zondag 8 maart 2026 om 13:29
Ik vind iemand "jankerd" noemen wel beneden alle peil. Het maakt de boel er niet gezelliger op.
I'm finally old enough to don't give a fuck
zondag 8 maart 2026 om 13:41
Nou nou, poeh poeh. Jankerd, tjeetje ja, dat is wel staffen waard hoornerdopviva schreef: ↑08-03-2026 13:29Ik vind iemand "jankerd" noemen wel beneden alle peil. Het maakt de boel er niet gezelliger op.
Jankerd
zondag 8 maart 2026 om 14:10
(Of, met andere woorden, ik snap wel dat mensen zich aan dat soort uitspraken ergeren en dat je dan een keer 'dom gelul' roept. Als ik lees wat hier allemaal over bepaalde kandidaten is geschreven, bijvoorbeeld over Saskia en dat dan nu alles opeens zo genuanceerd moet en zo keurig en met respect... wat een boter hebben sommigen op hun hoofd zeg)
Als je wil weten wat je wil, moet je kijken naar wat je doet.
zondag 8 maart 2026 om 14:23
Kattentuintje schreef: ↑08-03-2026 14:08Trump is ook zo'n gewonde man he? En Poetin en Netayanhu. Ach gossie, hopelijk krijgen ze hulp!
Dit is dus wel precies wat ik bedoel. Gilbert is een eikel geweest richting Elsje, maar hij is geen Trump, Poetin of Netanyahu.
Edit: ik zou hier niet meer moeten reageren. Maar het is wel steeds die overdrive hier die me stoort. Iets wordt belachelijk gemaakt of er wordt meteen met krachttermen gesmeten. Als je zegt dat Gilbert geen monster is, ben je lid van zijn fanclub. Als je iets zegt wat slecht valt, is het 'dom gelul'. Als je ergens tegenin gaat, ben je een 'jankerd'. Het slaat alles dood en maakt een normale discussie onmogelijk.
mus* wijzigde dit bericht op 08-03-2026 14:31
40.74% gewijzigd
The impossible only takes a little longer
zondag 8 maart 2026 om 14:27
zondag 8 maart 2026 om 14:37
Beste forummers,
Dit topic heeft sowieso de 3000 postings ruim overschreden en dat is al reden om het topic te sluiten.
Verder ga ik even teruglezen wat er hier gaande is en zo nodig actie ondernemen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Dit topic heeft sowieso de 3000 postings ruim overschreden en dat is al reden om het topic te sluiten.
Verder ga ik even teruglezen wat er hier gaande is en zo nodig actie ondernemen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in