Jongere collega flirt misschien met mij
maandag 9 maart 2026 om 13:49
Beste mensen,
Ik heb een situatie. Op mijn werk is een nieuwe veel jongere collega (<25 jaar), hij zit niet in mijn team maar zo nu en dan moeten wij wel samenwerken. En hij is altijd ontzettend aardig tegen mij. Een beetje te aardig. Hij geeft mij vaak complimenten over mijn outfit/haar/parfum, als hij koffie haalt neemt die altijd een extra kop voor mij mee en hij is erg geïnteresseerd in mijn weekend- en vakantieplannen. Ik merk dat hij dat niet is met andere collega's. Dit is zo'n 3 maanden al aan de gang en ik merk dat ik dat ik mij er een beetje opgelaten door voel. Maar ik wil hier eigenlijk niks overzeggen omdat het zo raar klink. Ik ben meer dan 2 keer zo oud als hem. HR ziet mij al aankomen. Hoe moet ik dit aanpakken? Daarnaast durf ik ook niets tegen hem te zeggen. Straks flirt hij niet met mij en is hij gewoon erg aardig. Dan ben ik weer de oude tang die dingen in haar hoofd haalt. Heeft iemand tips?
Ik heb een situatie. Op mijn werk is een nieuwe veel jongere collega (<25 jaar), hij zit niet in mijn team maar zo nu en dan moeten wij wel samenwerken. En hij is altijd ontzettend aardig tegen mij. Een beetje te aardig. Hij geeft mij vaak complimenten over mijn outfit/haar/parfum, als hij koffie haalt neemt die altijd een extra kop voor mij mee en hij is erg geïnteresseerd in mijn weekend- en vakantieplannen. Ik merk dat hij dat niet is met andere collega's. Dit is zo'n 3 maanden al aan de gang en ik merk dat ik dat ik mij er een beetje opgelaten door voel. Maar ik wil hier eigenlijk niks overzeggen omdat het zo raar klink. Ik ben meer dan 2 keer zo oud als hem. HR ziet mij al aankomen. Hoe moet ik dit aanpakken? Daarnaast durf ik ook niets tegen hem te zeggen. Straks flirt hij niet met mij en is hij gewoon erg aardig. Dan ben ik weer de oude tang die dingen in haar hoofd haalt. Heeft iemand tips?
maandag 9 maart 2026 om 13:57
Dan ben ik bang dat ik mijzelf voor schut zet. Alles lijkt er op dat hij met mij flirt. Als ik zijn leeftijd was had ik dat zeker zo geïnterpreteerd maar als ik dan goed nadenkt denk ik bij mijzelf ''Doe niet zo gek je kan zijn moeder wel zijn!''
maandag 9 maart 2026 om 13:58
Misschien, hij geeft mij alleen zoveel aandacht. Soms loopt hij langs en blijft hij gewoon een kwartier met mij praten en dan wil die vooral mijn verhalen horen. Ik ken deze interesse alleen maar vanuit een romantisch oogpunt.Lila-Linda schreef: ↑09-03-2026 13:54en verder gewoon zakelijk vriendelijk blijven doen
misschien ben je voor hem ook wel de meest veilige persoon
maandag 9 maart 2026 om 14:01
Dan neem je afstand en hou je je antwoorden kort.Queenie_70 schreef: ↑09-03-2026 13:58Misschien, hij geeft mij alleen zoveel aandacht. Soms loopt hij langs en blijft hij gewoon een kwartier met mij praten en dan wil die vooral mijn verhalen horen. Ik ken deze interesse alleen maar vanuit een romantisch oogpunt.
maandag 9 maart 2026 om 14:06
Het probleem is dat je je er opgelaten door voelt? Want hij doet zo te lezen niets verkeerd.
Als je het niet prettig vindt dan kun je je minder aardig opstellen naar hem toe. Dus niet blijven praten/vertellen, maar kort en zakelijk zijn. Van de andere kant bekeken: in mijn ervaring kun je je op verschillende manier tot iemand aangetrokken voelen. Ik ben meerder keren erg geïnteresseerd in iemand geweest, door persoonlijkheid, manier van denken, de klik had niets met seks/romantiek te maken. Jij mag weten dat je gewoon een leuke en interessante vrouw kunt zijn, zonder dat je collega iets van je verwacht. Kun je dan niet gewoon een leuk contact hebben en er geen dingen achter zoeken?
Als je het niet prettig vindt dan kun je je minder aardig opstellen naar hem toe. Dus niet blijven praten/vertellen, maar kort en zakelijk zijn. Van de andere kant bekeken: in mijn ervaring kun je je op verschillende manier tot iemand aangetrokken voelen. Ik ben meerder keren erg geïnteresseerd in iemand geweest, door persoonlijkheid, manier van denken, de klik had niets met seks/romantiek te maken. Jij mag weten dat je gewoon een leuke en interessante vrouw kunt zijn, zonder dat je collega iets van je verwacht. Kun je dan niet gewoon een leuk contact hebben en er geen dingen achter zoeken?
maandag 9 maart 2026 om 14:07
Dan voel ik mij ook niet lekker bij. Het zit niet in mij om mensen af te kappen als ze zo aardig tegen mij zijn. En misschien flirt hij wel niet. Wat moet hij nou met een 50plusser als ik?! Maar toch lijken alle signalen op het feit dat hij wel met flirt.
maandag 9 maart 2026 om 14:14
Ja ok, maar je voelt je ook niet lekker bij zijn gedrag.Queenie_70 schreef: ↑09-03-2026 14:07Dan voel ik mij ook niet lekker bij. Het zit niet in mij om mensen af te kappen als ze zo aardig tegen mij zijn. En misschien flirt hij wel niet. Wat moet hij nou met een 50plusser als ik?! Maar toch lijken alle signalen op het feit dat hij wel met flirt.
maandag 9 maart 2026 om 14:25
Of:
"Volgens een collega ben je met mij aan het flirten. Ik heb hem/haar hartelijk uitgelachen, want ik ben oud genoeg om je moeder te zijn. Lol"
Dit zou mijn twee-go-to's zijn, maar nu ben ik ook wel iemand die dit ook zegt als iemand overduidelijk niet met mij flirt, maar waar ik wel een goede werkrelatie heb.
Ander alternatief: aangeven dat het je opvalt dat iemand altijd zo behulpzaam is of aardig is. Dan geef je aan dat het je opvalt, maar dat je het gewoon als behulpzaam/aardig ervaart.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 9 maart 2026 om 14:29
Maar je hoeft hem toch ook niet af te kappen? Gewoon iets meer zakelijke afstand.Queenie_70 schreef: ↑09-03-2026 14:07Dan voel ik mij ook niet lekker bij. Het zit niet in mij om mensen af te kappen als ze zo aardig tegen mij zijn. En misschien flirt hij wel niet. Wat moet hij nou met een 50plusser als ik?! Maar toch lijken alle signalen op het feit dat hij wel met flirt.
Het is mij niet helemaal duidelijk of je het nu vervelend vindt wat hij doet of dat het je vooral doet twijfelen over zijn intentie en dat je onzeker maakt
Het is zoals het is
maandag 9 maart 2026 om 14:32
Misschien herinner je hem aan zijn oma.Queenie_70 schreef: ↑09-03-2026 13:58Misschien, hij geeft mij alleen zoveel aandacht. Soms loopt hij langs en blijft hij gewoon een kwartier met mij praten en dan wil die vooral mijn verhalen horen. Ik ken deze interesse alleen maar vanuit een romantisch oogpunt.
Everything is possible for the one who believes.
maandag 9 maart 2026 om 15:02
Zo zou ik het ook zien denk ik!MissUnderstood schreef: ↑09-03-2026 14:39Ik zou er gewoon vanuit gaan dat hij simpelweg aardig wil zijn tegen degene bij wie hij zich het veiligst voelt. Juist omdat jij zoveel ouder bent, zou ik ervan uitgaan dat hij hier verder niets mee bedoelt.
maandag 9 maart 2026 om 15:09
Of hij wil gewoon een keer seks met een oudere rijpe vrouw
.
Nee, zonder gekkigheid. Zou er idd niet teveel achter zoeken. Gewoon misschien de tips die hier gegeven zijn opvolgen. En mocht hij met je flirten, maar je flirt nietvterug of reageert er niet op, dan waait het bij je collega ook wel weer over.
En anders gewoon van de aandacht genieten, je er niet proberen opgelaten onder te voelen en anders beeld je, je hem een paar jaar ouder.
Nee, zonder gekkigheid. Zou er idd niet teveel achter zoeken. Gewoon misschien de tips die hier gegeven zijn opvolgen. En mocht hij met je flirten, maar je flirt nietvterug of reageert er niet op, dan waait het bij je collega ook wel weer over.
En anders gewoon van de aandacht genieten, je er niet proberen opgelaten onder te voelen en anders beeld je, je hem een paar jaar ouder.
It is
what it is.
Accept it
and move on!
what it is.
Accept it
and move on!
maandag 9 maart 2026 om 16:42
Maar waarom zou je ervoor naar HR gaan zeker als eerste stap?
Als je het niet fijn vind om zoveel contact met hem te hebben dan kan je inderdaad zelf gewoon wat korter en zakelijker zijn zonder dat je onbeleefd bent.
De reden van het contact/aandacht of de koffie maakt denk ik niet zoveel uit.
Ik lees ook niets waarvan ik denk dat is echt ongepast eerder ongemak en onzekerheid.
Dus ik denk ongeacht de reden vanuit hem gewoon regie nemen hierin. Of zie je hem zelf wel zitten? (dat mag ook natuurlijk hè ook met het leeftijdsverschil dan heb je wel weer een andere situatie)
Als je het niet fijn vind om zoveel contact met hem te hebben dan kan je inderdaad zelf gewoon wat korter en zakelijker zijn zonder dat je onbeleefd bent.
De reden van het contact/aandacht of de koffie maakt denk ik niet zoveel uit.
Ik lees ook niets waarvan ik denk dat is echt ongepast eerder ongemak en onzekerheid.
Dus ik denk ongeacht de reden vanuit hem gewoon regie nemen hierin. Of zie je hem zelf wel zitten? (dat mag ook natuurlijk hè ook met het leeftijdsverschil dan heb je wel weer een andere situatie)
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
maandag 9 maart 2026 om 16:50
Die snap ik ook niet. Ook als hij even oud zou zijn geweest.
Wat ga je tegen HR zeggen: Piet gaf me een compliment over mijn haar en nam een kop koffie voor me mee en vroeg toen uitgebreid naar mijn weekend?
Vind je zijn aandacht vervelend? Ongemakkelijk?
Hij kan toch alleen maar 15 minuten naar jouw verhalen luisteren als jij 15 min jouw verhalen aan het vertellen bent?
maandag 9 maart 2026 om 16:59
Oh ik snap je ongemak wel. En ook dat je hem geen naar gevoel wil geven als hij het alleen aardig bedoelt.
Ik zou denk ik op safe spelen, en als hij vraagt naar je weekend, zeggen dat je met een man hebt afgesproken waar je een oogje op hebt. Dan lijkt het mij duidelijk dat de eventuele interesse in ieder geval niet wederzijds is.
Ik zou denk ik op safe spelen, en als hij vraagt naar je weekend, zeggen dat je met een man hebt afgesproken waar je een oogje op hebt. Dan lijkt het mij duidelijk dat de eventuele interesse in ieder geval niet wederzijds is.
maandag 9 maart 2026 om 17:08
Ik heb geen tip, maar ik zou er zelf in ieder geval niet voor kiezen om te liegen.Zonnebloem1996 schreef: ↑09-03-2026 16:59Ik zou denk ik op safe spelen, en als hij vraagt naar je weekend, zeggen dat je met een man hebt afgesproken waar je een oogje op hebt. Dan lijkt het mij duidelijk dat de eventuele interesse in ieder geval niet wederzijds is.
maandag 9 maart 2026 om 17:11
Ik vind een leugentje om bestwil om het jezelf comfortabeler te maken, echt niet zo erg. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen hem te confronteren met mijn flirt gedrag, maar als hij vervolgens geen idee heeft waar je het over hebt, is het wel naar...
maandag 9 maart 2026 om 17:16
TO kan ook gewoon iets meer afstand nemen en iets minder (vaak) vertellen.Zonnebloem1996 schreef: ↑09-03-2026 17:11Ik vind een leugentje om bestwil om het jezelf comfortabeler te maken, echt niet zo erg. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen hem te confronteren met mijn flirt gedrag, maar als hij vervolgens geen idee heeft waar je het over hebt, is het wel naar...
Everything is possible for the one who believes.
maandag 9 maart 2026 om 17:21
Wat een raar advies. TO voelt zich we wel opgelaten onder, dus wat valt er dan te genieten. Om over die laatste suggestie nog maar niet te spreken, ik heb zo maar het idee dat dat wel het laatste is wat TO wil.
Graftak!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in