Tips omgeving camping Leistert

13-03-2026 21:55 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We gaan in de meivakantie met twee gezinnen naar Camping de Leistert. De kinderen zijn jongens in de leeftijd van 3, 5 en 7 jaar oud.

Wat zijn leuke tips voor uitjes in de buurt? En wat zijn leuke steden/dorpen in de omgeving om bijv. heen te fietsen?
Wij waren ooit bij Mattel Play in Sevenum maar volgens mij is die afgebrand later.
Toverland is ook leuk, kijk dan wel ff naar een actie mbt kortingskaartjes.
Verder zat er naar mijn idee niet heel veel in de buurt. Of ik ben het vergeten… ;-)

Maar het is bij de Leistert zo leuk dat je niet persé weg moet van het park hoor. Genoeg te doen.
Heythuysen ligt op een paar km afstand en heeft een klein centrumpje.

Panningen ligt op 8 km, heeft een groter centrum en organiseert in de zomervakantie vaak theater op straat en andere activiteiten. Kijk dan op thuisinpanningen.nl.

Op 5 km ligt het Leudal. Een prachtig bosgebied waar leuke wandelroutes zijn. Je komt dan langs watermolens en dergelijke. https://www.bezoekerscentrumleudal.nl/v ... wandeling/

Of je zoekt het wat verder en bezoekt Roermond. Het outletcentrum, oude centrum of huurt een bootje en vaart over de Maas.

Veel plezier in ieder geval!
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
In Reuver ligt het Drakenrijk, een speelparadijs voor kinderen. Binnen en buitenspeeltuin, strandbad en een speelkasteel.
"Boring conversation anyway"
In Tegelen op ongeveer 25 km afstand heb je een grote speeltuin met volgens mij ook klein buitenbad. Klein Zwitserland.
Fietsen naar de pannenkoekenbakker in Thorn. Het witte stadje is mooi om te zien, een uurtje fietsen is goed te doen en de pannenkoekenbakker is leuk voor de kids.
Leuke uitjes staan toch op de site?
Sowieso Toverland.

https://www.leistert.nl/omgeving
In Horn ligt een klein museumpje: Terug in de Tijd. Voor een uurtje of 2 best leuk.
Mind Mystery en Aardbeienland in Horst
Openluchtmuseum Eynderhof in Nederweert
Wandelen in het Leudal
Kasteeltuinen Arcen
Wandelen in de Peel
Rondvaart over de Maas
Openluchtmuseum de Locht in Melderslo
Pannenkoeken eten bij de Pannenkoekenbakker in Thorn of bij de Turfhoeve in Sevenum
Ijsje eten bij Clevers in Heythuysen
Toverland in Sevenum
Winkelen in Roermond (Outlet en binnenstad)

En verder is er heel veel bij de Leistert zelf te doen: speeltuinen (binnen en buiten) zwemmen, speelhal, animatie. Voor boodschappen zou ik niet in Roggel blijven; op het park en ook in het dorp is alleen maar een Spar. In Heythuysen ligt een Albert Heijn, Aldi, Lidl, Kruidvat enz. In Panningen zijn ook best wat winkels.
Wenvero schreef:
14-03-2026 12:08
In Horn ligt een klein museumpje: Terug in de Tijd. Voor een uurtje of 2 best leuk.
Mind Mystery en Aardbeienland in Horst
Openluchtmuseum Eynderhof in Nederweert
Wandelen in het Leudal
Kasteeltuinen Arcen
Wandelen in de Peel
Rondvaart over de Maas
Openluchtmuseum de Locht in Melderslo
Pannenkoeken eten bij de Pannenkoekenbakker in Thorn of bij de Turfhoeve in Sevenum
Ijsje eten bij Clevers in Heythuysen
Toverland in Sevenum
Winkelen in Roermond (Outlet en binnenstad)

En verder is er heel veel bij de Leistert zelf te doen: speeltuinen (binnen en buiten) zwemmen, speelhal, animatie. Voor boodschappen zou ik niet in Roggel blijven; op het park en ook in het dorp is alleen maar een Spar. In Heythuysen ligt een Albert Heijn, Aldi, Lidl, Kruidvat enz. In Panningen zijn ook best wat winkels.

Oeh dit is een goed lijstje. In elk geval niet de standaard dingen, leuk! Ga ik eens naar kijken!!

Verder heb ik uit voorgaande tips Klein Zwiterserland, Toverland, Drakenrijk (leuk, die kende ik nog niet!), het pannekoekenhuis en de dorpjes Tegelen en Heythuizen op het lijstje gezet. Al weet ik niet of Heythuizen heel bijzonder is wat ik zo zag..
Klopt Heythuysen is ook niet heel bijzonder, wel op fietsafstand :-).

Tegelen als dorpje zelf ook niks bijzonders. Klein Zwitserland (in Tegelen, maar tegen de Duitse grens) wel leuk voor een dagje.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
mva8787 schreef:
14-03-2026 21:16
Oeh dit is een goed lijstje. In elk geval niet de standaard dingen, leuk! Ga ik eens naar kijken!!

Verder heb ik uit voorgaande tips Klein Zwiterserland, Toverland, Drakenrijk (leuk, die kende ik nog niet!), het pannekoekenhuis en de dorpjes Tegelen en Heythuizen op het lijstje gezet. Al weet ik niet of Heythuizen heel bijzonder is wat ik zo zag..
Heel veel van dat lijstje plus Klein Zwitserland, Drakenrijk en Toverland staan allemaal op de site van de Leistert.
Pelle schreef:
14-03-2026 23:38
Heel veel van dat lijstje plus Klein Zwitserland, Drakenrijk en Toverland staan allemaal op de site van de Leistert.
Ja daar ga ik ook nog eens op mijn gemakje naar kijken!
ingelke_kepringelke schreef:
14-03-2026 22:02
Klopt Heythuysen is ook niet heel bijzonder, wel op fietsafstand :-).

Tegelen als dorpje zelf ook niks bijzonders. Klein Zwitserland (in Tegelen, maar tegen de Duitse grens) wel leuk voor een dagje.
Ja precies. Nou misschien dat we er wel eens heen fietsen voor een boodschapjes of een terrasje. Panningen zag er wel heel leuk en levendig uit!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven