Mode & Beauty alle pijlers

Kleurshampoo

16-03-2026 17:35 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op zoek naar kleurshampoo / spoeling maar dan zonder rood tint dus 7.1 bijvoorbeeld. Ik lijk tegenwoordig bijna alleen nog haarvérf te kunnen vinden waarbij je dus je haar ontkleurt, en online kan ik de juiste tint niet vinden. Ben al naar de kapperswinkel geweest en die kwam met iets waarbij toch ook waterstofperoxide gebruikt werd. Heeft iemand tips?
Hangt er van af of je lichter wil gaan of donkerder. Lichter kan niet met kleurshampoo.
Ja ik zoek dus 7.1, en dan iets wat je haar niet ontkleurt… weet iemand waar dat verkrijgbaar is?
Ik gebruik(te) altijd Keune semi in 6.1, die was altijd bij verschillende online shops verkrijgbaar maar ik zie nu alleen nog keune semi bij haarshop.nl en alle astinten zijn daar zo te zien uitverkocht. Ik zoek met je mee dus.

Keune semi heeft trouwens idd wel waterstofperoxide in de ontwikkelaar, maar het ontkleurt je haar niet. Dat is altijd bij een semi, die wassen er geleidelijk uit (ongeveer 28 wassingen) maar laten geen ontkleurd haar achter. Die ontwikkelaars hebben maar 10 volumeprocent peroxide. Ik vind het ideaal, nooit uitgroei. Heel jammer dat semi's zo moeilijk te krijgen zijn. Weet je nog welk merk de kapperswinkel aanraadde, want dat zou misschien wel iets voor mij zijn?
Bedankt voor het meedenken! Goed om te horen dat die lage percentage waterstofperoxide niet zorgt voor uitgroei / zo’n scherpe overgang tussen geverfd en niet geverfd. Dat wist ik niet. Wat de kapperswinkel mij meegaf daar staat op 6V 1,9%. Komt dat overeen met die 10 volume procent? Het merk is XP. Demi permanent staat er op.
Dat is zelfs minder, normaal gesproken gaat een demi met 10V 3%. (die 10 is dan volume-procent, bij jou dus maar 6; en 3% is het percentage peroxide naar gewicht ipv volume, geloof ik, iig dat is normaal gesproken dus 3% en bij jou maar 1.9).

Ik zou dit gerust gebruiken, maar als je twijfelt kun je een plukje uitproberen en kijken hoe dat eruit ziet als de verf er helemaal is uitgewassen.

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik zelf alleen de eerste 10cm ofzo vanaf m'n hoofdhuid verf, en dan alleen waar ik veel grijze haren heb. Als je lang haar hebt en je verft vaak de hele lengte, dus ook over de punten heen, kunnen die wel wat donker worden over de tijd heen met een demi. Maar dat doe ik dus niet.
Als je echt iets zonder peroxide wilt (dat in 6-10 keer wassen eruit is), dan kun je hier misschien nog wel iets vinden: https://www.salontopper.nl/haarproducte ... -permanent

De semi's met ontwikkelaar en zonder ontwikkelaar staan hier wel door elkaar heen, dat is een beetje verwarrend. Zonder ontwikkelaar is bijvoorbeeld revlon nutricolor. Wat ik lastig vind aan dat soort semi's (zonder ontwikkelaar) is dat de assige kleuren in dat type kleur vaak meer een toner zijn dan een kleuring, erg paars dus, en juist bedoeld om over ontkleurd (dus geel) haar te gebruiken. Dekt mijn grijs ook voor geen meter.
Dan ga ik het gewoon uitproberen, met die ontwikkelaar erbij (ik doe hetzelfde, niet hele lengte verven maar alleen bij hoofdhuid). Ben benieuwd. Nogmaals bedankt!
Jij ook bedankt voor de XP100-demi-tip, dat ziet er goed uit als vervanging voor de Keune semi!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven