Ik doe het, doe jij het ook?
zaterdag 21 maart 2026 om 19:41
Tot grote hilariteit van mijn medetafelgenoten eet ik mijn patat (ja patat!) met een vork. En mijn pannenkoeken. En mijn brood ook met mes en vork.
De rest natuurlijk ook, maar dat is hoe het hoort. Schijnt.
Wat eten jullie met een vork (bestek)?
(dit is niet als luchtig topic bedoeld, dus serieuze antwoorden graag)
De rest natuurlijk ook, maar dat is hoe het hoort. Schijnt.
Wat eten jullie met een vork (bestek)?
(dit is niet als luchtig topic bedoeld, dus serieuze antwoorden graag)
Everything is possible for the one who believes.
zaterdag 21 maart 2026 om 20:25
zaterdag 21 maart 2026 om 20:26
Ik heb pannenkoeken gestemd. Zijn er mensen die dat met hun handen eten? En verder snijd ik vaak m’n boterhammen wel met een mes in 2 of 4 stukken, maar ik et het dan gewoon met m’n handen. En als kind/puber als ik dan nog wel eens een marsreep at, dan vond ik het ook lekker om die in stukjes te snijden. Maar dat heb ik denk ik al 30 jaar niet gedaan.
What would Patsy do?
zaterdag 21 maart 2026 om 20:29
zaterdag 21 maart 2026 om 20:33
Ik heb gestemd voor pannenkoeken, maar muv van patat en het kontje van het brood eet ik thuis met mes en vork. In een broodjeszaak ligt het aan het soort broodje of ik met mes en vork eet.
Ik heb het zo geleerd, het is erin gestampt en voel me bijna ongemakkelijk om het niet te doen.
Vriend snijdt eerst alles om vervolgens met vork alleen op te eten. Krijg ik ook de kriebels van. Stom he
Ik heb het zo geleerd, het is erin gestampt en voel me bijna ongemakkelijk om het niet te doen.
Vriend snijdt eerst alles om vervolgens met vork alleen op te eten. Krijg ik ook de kriebels van. Stom he
zaterdag 21 maart 2026 om 20:36
Pannekoeken en macaroni/spaghetti eet ik met een vork en mes.
Friet/patat eet ik thuis zonder vork, maar in een restaurant wel met een vork.
Totdat iedereen zo goed als uitgegeten is, en er zijn nog frietjes over, dan pak ik die (per stuk) met mijn hand uit het schaaltje.
Maar dat is meer omdat ik het zonde vind dat het weggegooid gaat worden.
Dus blijf ik een soort van dooreten zolang de tafel nog niet leeggeruimd is.
Belegde broodjes in een restaurant eet ik ook met mes en vork.
Thuis uit het vuistje, maar wel gesneden.
Friet/patat eet ik thuis zonder vork, maar in een restaurant wel met een vork.
Totdat iedereen zo goed als uitgegeten is, en er zijn nog frietjes over, dan pak ik die (per stuk) met mijn hand uit het schaaltje.
Maar dat is meer omdat ik het zonde vind dat het weggegooid gaat worden.
Dus blijf ik een soort van dooreten zolang de tafel nog niet leeggeruimd is.
Belegde broodjes in een restaurant eet ik ook met mes en vork.
Thuis uit het vuistje, maar wel gesneden.
bartjes wijzigde dit bericht op 21-03-2026 20:38
11.13% gewijzigd
Ik zou het liefst een hamburger ook met mes en vork eten, want het is me nog nooit gelukt zo'n ding af te happen zonder dat aan de andere kant er van alles afvalt of langs mijn polsen druipt. Ik heb echt bewondering voor mensen die dat wel kunnen en nog vrij netjes ook.
Beter met vier katten onder één dak, dan een leugenaar in de køfferbak.
Beter met vier katten onder één dak, dan een leugenaar in de køfferbak.
zaterdag 21 maart 2026 om 21:06
zaterdag 21 maart 2026 om 21:09
Liefst alles uit de hand, gestemd op pannekoeken maar die eet ik alleen vanwege het beleg met mes en vork. Als er de volgende dag eentje over is, dan eet ik die liefst bij de koffie met wat poedersuiker, opgerold, dubbelgeklapt en uit de hand.
Pizza at ik altijd met mes en vork, maar ik heb later juist geleerd dat dat niet overal hoort?
Pizza at ik altijd met mes en vork, maar ik heb later juist geleerd dat dat niet overal hoort?
zaterdag 21 maart 2026 om 21:34
In een net restaurant (tafelkleed en stoffen servetten) eet ik zoals ik al zei de friet vaak met vork.
In minder net restaurant wissel ik gerust af van bestek naar handen, zoals iedereen die ik ken. Friet wordt vaak toch ook wel apart geserveerd in een bakje of zo.
zaterdag 21 maart 2026 om 21:42
zaterdag 21 maart 2026 om 21:43
Ik zit in een insta algoritme van mensen die een banaan eten door hem van boven naar beneden uit de schil te lepelen. Of eigenlijk filmpjes van mensen die daar dan commentaar op hebben.
zaterdag 21 maart 2026 om 21:46
zaterdag 21 maart 2026 om 22:10
zondag 22 maart 2026 om 00:10
zondag 22 maart 2026 om 00:30
Boterhammen smeer ik eerst, meestal dubbel, dan doorsnijden. Is het één boterham dan vouw ik die dubbel zonder snijden.
Daarna eet ik ze met mijn handen.
Pannenkoeken met mes en vork vanwege het beleg, bijvoorbeeld stroop, dat er uit kan stromen.
Pizza in restaurant met mes en vork, geloof ik. Thuis: in punten en dan met de hand.
Frietjes bij voorkeur ook met de hand - zit meestal niet zoveel mayo op bij mij.
In restaurant deels vork, deels hand denk ik.
Mijn voorkeur is met de handen eten. Zonder meer.
Ik word ongemakkelijk van mensen die hun brood met mes en vork eten. Voelt niet ontspannen.
En nee, alles met mes en vork is voor mij echt niet beter. Zonder is voor mij 'doe maar lekker gewoon'.
Daarna eet ik ze met mijn handen.
Pannenkoeken met mes en vork vanwege het beleg, bijvoorbeeld stroop, dat er uit kan stromen.
Pizza in restaurant met mes en vork, geloof ik. Thuis: in punten en dan met de hand.
Frietjes bij voorkeur ook met de hand - zit meestal niet zoveel mayo op bij mij.
In restaurant deels vork, deels hand denk ik.
Mijn voorkeur is met de handen eten. Zonder meer.
Ik word ongemakkelijk van mensen die hun brood met mes en vork eten. Voelt niet ontspannen.
En nee, alles met mes en vork is voor mij echt niet beter. Zonder is voor mij 'doe maar lekker gewoon'.
zondag 22 maart 2026 om 00:49
zondag 22 maart 2026 om 07:24
Ik eet bijna alles met bestek. Pannenkoeken en patat zeker, je krijgt vieze handen als je dat met je handen eet, dus waarom zou je dat doen. Brood altijd met mes en vork, ook thuis, alleen harde broodjes niet. Ik heb het niet van huis uit meegekregen, maar ik vind met bestek eten gewoon netter en veel hygiënischer. Ik heb er dan ook echt tijd en moeite in gestoken om mijn kinderen van kleins af aan te leren netjes met bestek te eten. In restaurants kan ik me soms erg verbazen hoe mensen geen of maar een deel van hun bestek gebruiken.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in