Telefoonkoord

12-04-2026 11:20 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beetje suffe vraag misschien, maar ik heb een hoesje (backcover) om mijn telefoon waar aan de zijkant 2 gaatjes naast elkaar zitten.
Ik ga ervan uit dat dit bedoeld is om een koortje doorheen te doen (toch?).
Maar als ik google vind ik vooral telefoonkoordjes met zo'n kaartje die je achter je telefoon doet.
Wie heeft ervaring met telefoonkoortjes? Wat is het meest praktisch? Wil het eigenlijk vooral op vakantie gebruiken om even om mijn pols te doen zodat mn mobiel niet in een ravijn duikelt ;-D
Of is iets anders daarvoor handiger?
Dan lijkt mij een telefoontasje handiger. Dan houd je je handen vrij en je kunt er eventueel ook wat geld en/of pasjes bijstoppen.
Ik wil niet veel zeggen maar je mag blij zijn dat het regent want als je niet blij bent dan regent het ook.
Bij mij scheuren die kaartjes vroeg of laat
Strelizia schreef:
12-04-2026 11:43
Dan lijkt mij een telefoontasje handiger. Dan houd je je handen vrij en je kunt er eventueel ook wat geld en/of pasjes bijstoppen.
Ik bedoel eigenlijk vooral tijdens het maken van foto's. Ik ben dan altijd bang dat ik mn mobiel uit m'n handen laat glippen.
Dus een simpele polsband, of iets wat uitrekt en ik aan mn rugtas kan vastmaken ofzo?
Dus ook zonder fancy steentjes enzo.
Je hebt ook gewoon van die koordjes voor om je pols, zonder zo'n card.
Zo 1 bijvoorbeeld:
https://www.bol.com/nl/nl/p/bob-online- ... 7426454157

Heb op 1 van m'n hoesjes ook zo'n gat daarvoor.

Heb voor mezelf wat in elkaar geknutseld van paracord en kleine karabiners omdat ik een lang koord wilde.
badmuts111 schreef:
12-04-2026 11:57
Bij mij scheuren die kaartjes vroeg of laat
Bij mij niet. Heb al 3 jaar zo'n kaartje in mijn hoesje waar ik de telefoonkoord aan vast maak en zit nog steeds stevig.
Kwestie van uitproberen wat voor jou werkt. Die dingen kosten niets.

Ik vind een lint zoals een lanyard het fijnst. Je hebt ze voor om je pols, zo’n uittrekbare keychain, je kan zelf iets haken of knopen.
Everything is possible for the one who believes.
Goede kwaliteit hoesje + koord kopen, van leer bijvoorbeeld. Ik heb er zelf eentje van Dutchies en ben er heel content mee.
Ik heb een spigen cover en zo'n kaartje er in. Koord kan ik rond mijn nek hangen. Voelt een stuk veiliger als ik vanuit een gekke hoge positie een foto wil maken. Is nog nooit gebroken en gaat al een paar jaar mee.
Ah bedankt voor alle tips! Qua koortjes met kaartje dus goeie kwaliteit kiezen.
@TinyTiny die lijkt ook handig. Ik ga ns zoeken!
Voor degenen met een ereader: zo'n ding met zo'n pasje en kaartje zijn ook handig voor de ereader (vind ik). Ik lees eigenlijk altijd en overal dus sleep mijn ereader altijd mee, dan is zo'n koortje voor aan de ereader net zo nuttig als aan de telefoon.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven