Entertainment alle pijlers

[Stem]irritaties

23-04-2026 16:35 97 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vriend heeft het geluk dat hij zich nooit, echt nooit, ergert aan de manier waarop iemand in een tv/radioprogramma of podcast praat. Hij vindt regelmatig dat ik zeur of overdrijf, ik vind (hoop?) dat ik vast echt niet de enige ben ;-) .

Ik heb het bijv. bij Daisy Mohr (zo opgelezen/haast AI achtig verslag doen), Whitney Janssen (Limburgse tongval?), Rutger Bregman (slis), Özcan Akyol (zo monotoon/traaaag vertellen), Femke Halsema (kaak klemmen/buiten adem).

Brand aub los; van wie gaan jouw nekharen overeind staan, ga jij spontaan zappen of toch maar over op een andere podcast?
Ik luisterde laatst de podcast Sextortion, wat ik echt wel een goede podcast vind. Het is zo jammer dat de presentator een extreem 'reclame'-accent opzette telkens, dat was echt zó irritant en niet passend bij de toon en het verhaal van de podcast..
Dolf Jansen. Echt ver-schik-ke-lijk!
En Femke Halsema inderdaad, alsof ze diaree heeft.
There is always something happening, and it's usually right now
Eens met Roos van kopen zonder kijken en ook slissen kan ik slecht tegen (behalve bij Sean Connery). Verder: Allard Kalff. Als hij commentaar geeft, zet ik wat anders op.
Mensen die met een vocal fry praten, vooral Amerikanen.
Oh, en in de zomer: Sebastiaan Timmerman, bij de Tour de France., hoe langer het duurt, hoe heser die stem wordt.
Hij en Jaap Reesema hebben allebei ze zo'n schorre stem, vreselijk! Kan me ook niet voorstellen dat dat die stem goed gebruikt wordt.
katjasasja wijzigde dit bericht op 24-04-2026 08:22
28.23% gewijzigd
Daisy Mohr die met een heel rare intonatie praat. En René van der Gijp, vooral zijn vreselijke lach.
Mijn eigen stem als ik die op een opname hoor. Verder valt het eigenlijk wel mee!
Lady*Voldemort schreef:
23-04-2026 16:39
En deze belangwekkende ergernissen konden niet gewoon in het 'onzinnige ergernissen'-topic?
Nee, want ze zijn zinnig.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Amber Kortzorg, presentatrice van Kassa.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
De stem van de Hypotheker reclame, ik weet niet eens of het een man of vrouw is.

https://www.instagram.com/reel/DW0yQJ8E ... F2bDBwcQ==
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ilse de Lange en Leonie ter Braak. Dat achterhoeks accent vind ik bloed irritant.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Quinnepin schreef:
23-04-2026 22:05
Ilse de Lange en Leonie ter Braak. Dat achterhoeks accent vind ik bloed irritant.
Dat is geen Achterhoeks.
Niet perse een bepaalde persoon, maar ik haat het als bekend Nederland zelf een uitspraak verzint die meerderen dan na een tijdje overnemen.

En dan vooral een o of e waar die niet hoort. Zoals ‘hondordduizond euro’, en ‘in de show van vanavund’….oa Robert ten Brink doet dat vaker, echt instant ergernis bij mij :-D
Quinnepin schreef:
23-04-2026 22:05

Twents.
Roel Schreinemachers van RTL nieuws heeft zo'n bekakt accent.

En zanger Typhoon zegt 3000 keer 'uhhhh' in een interview. Vind ik ook verschrikkelijk om naar te luisteren.
Ik weet niet van wie deze stem is maar de stem die de reclame inspreekt van de Hema, verschrikkelijk >:-(
E-biker schreef:
23-04-2026 22:50
Ik weet niet van wie deze stem is maar de stem die de reclame inspreekt van de Hema, verschrikkelijk >:-(
Anneke Blok volgens mij.
Arjen Lubach!
Ik vind hem heel leuk en grappig, maar die snerpende stem… niet om aan te horen.
Mijn compromis is dat ik alleen af en toe fragmenten beluister.
Echt jammer.
Het geslis van Dinand Woesthoff, brrr...
What have we done....
nbk schreef:
23-04-2026 23:49
Het geslis van Dinand Woesthoff, brrr...

Die! Nummer 1 ergste stem. Zowel gesproken als in zang. Alsof hij een bitterbal zo uit de frituur in zijn mond heeft gestopt en dan nog wat interessants wil zeggen.

Daisy Mohr op twee. Afschuwelijke intonatie, komma’s op rare willekeurige plekken en dat hoofd beweegt als bonus ook heel bijzonder mee.
Herman van Veen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Jaap Resema, hij klinkt zo benauwd of zijn keel wordt dichtgeknepen terwijl hij zingt.
Ze zeiden dat het niet kon. Toen kwam er iemand die dat niet wist en die deed het gewoon.
Mijniebelle schreef:
23-04-2026 16:54
Moordzaken de Podcast luister ik ook niet meer omdat ik ze allebei eigenlijk niet kan aanhoren ('Carrie en Eddie'). Hij heeft zo'n hoge hese Dirk Zeelenberg-stem en zij klinkt bekakt in de Linda Duits-categorie.
Ja, echt jammer want ik hou van moord-podcasts, maar ik kan het niet aanhoren.
Ik kon niemand bedenken, maar als ik het zo lees kan ik me er wel in vinden wat mensen zeggen.

Dat kinderstemmetje van Roos van kopen zonder kijken inderdaad, en het geslis van Jan Jaap van der Wal. Maar echt ergeren is het niet, meer opmerken.

Ik luister soms luisterboeken. Dan moet ik aan het begin wel steeds wennen aan de stem.
SunShine35 schreef:
24-04-2026 07:24
Ik kon niemand bedenken, maar als ik het zo lees kan ik me er wel in vinden wat mensen zeggen.

Dat kinderstemmetje van Roos van kopen zonder kijken inderdaad, en het geslis van Jan Jaap van der Wal. Maar echt ergeren is het niet, meer opmerken.

Ik luister soms luisterboeken. Dan moet ik aan het begin wel steeds wennen aan de stem.
Sommige luisterboeken geef ik vanwege zo'n stem binnen 1 minuut al op.
E-biker schreef:
23-04-2026 22:50
Oh! Die vind ik juist zo leuk! Zo zie je maar!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven