Mode & Beauty alle pijlers

Welke niet al te dure shampoo en conditioner?

28-04-2026 09:25 57 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik altijd beiden omdat ik zonder conditioner mijn haar niet gekamd krijg. Ik heb fijn, wat droger halflang haar wat in de overgang flink is uitgedund. Er zit een slag in die op sommige plekken meer is dan op andere plekken. Kleur is donkerblond met veel kleurschakeringen dat gemakkelijk oplicht door de zon maar die lichtere plukken zijn ook zeer droog. Inmiddels ook flink wat grijs erdoorheen maar ik oog gelukkig nog niet echt grijs. Ik verf het al lang niet meer. Vroeger wel gedaan.

Ik ben al jaren op zoek naar een shampoo die fijn aanvoelt en liefst ook lekker ruikt. Ik gebruik nu shea moisture en dan de moisture retention lijn en die is oke maar ook niet meer dan dat en bovendien gaat die eruit. Vind hem ook wel aan de prijs met rond de 15 euro voor de shampoo en ook rond diezelfde prijs voor de conditioner.

Dus ik ben op zoek naar iets nieuws. Liefst een shampoo en conditioner die beiden rond max 10 euro zitten en waar mijn haar lekker zacht en kambaar van wordt zonder slap te worden.

Waar hebben jullie goede ervaringen mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook droog, krullend haar en ben blij met het papaya haarmasker van Garnier. Ze hebben er ook shampoo van. Vaak in een 1+1 gratis bij de Kruidvat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kruidvat keratine!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieneke schreef:
28-04-2026 09:32
Kruidvat keratine!
ik kwam deze roepen. ik heb de duurste shampoos gehad en blijf hierbij hangen of de oil&care variant.

vaak ook goede aanbiedingen (5 voor 5 euro ofzo) dus ik heb altijd veel voorraad in huis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eberesche schreef:
28-04-2026 09:38
ik kwam deze roepen. ik heb de duurste shampoos gehad en blijf hierbij hangen of de oil&care variant.

vaak ook goede aanbiedingen (5 voor 5 euro ofzo) dus ik heb altijd veel voorraad in huis.

Absoluut, ik heb voordat ik deze kocht van alles geprobeerd, deze bevalt het beste. Het masker gebruik ik soms ook als leave in, dat werkt ook heel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieneke schreef:
28-04-2026 09:32
Kruidvat keratine!
Is dat de Keratin Repair shampoo van 1,89? Deze is ook microplastic vrij zie ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik shampoo en conditioner van L'anza. Zijn ong €25 per fles. MAAR: je hebt superweinig nodig. Ik doe echt 2 jaar met 1 fles.

Af en toe zijn ze in de aanbieding, daar moet je wel naar zoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tupperware schreef:
28-04-2026 10:36
Is dat de Keratin Repair shampoo van 1,89? Deze is ook microplastic vrij zie ik.
ik denk het wel. hij was zo groen/blauw, maar is nu volgens mij deze beige fles. ik heb nog een fles of 5 in dat blauw/groen door die bulkaanbiedingen, dus heb nog geen nieuwe gekocht

oh kak. nieuwe gebruikersnaam moeten nemen omdat het forum niet in staat is een ww aan te passen nadat het ineens niet meer werkte.. ik kan dus geen plaatjes plakken.

https://veganwiki.nl/wp-content/uploads ... hampoo.jpg
https://www.kruidvat.nl/medias/sys_mast ... 00x600.jpg
Alle reacties Link kopieren Quote
Eberesche schreef:
28-04-2026 10:43
ik denk het wel. hij was zo groen/blauw, maar is nu volgens mij deze beige fles. ik heb nog een fles of 5 in dat blauw/groen door die bulkaanbiedingen, dus heb nog geen nieuwe gekocht

oh kak. nieuwe gebruikersnaam moeten nemen omdat het forum niet in staat is een ww aan te passen nadat het ineens niet meer werkte.. ik kan dus geen plaatjes plakken.

https://veganwiki.nl/wp-content/uploads ... hampoo.jpg
https://www.kruidvat.nl/medias/sys_mast ... 00x600.jpg
Ik ga eens een poging wagen met deze shampoo, dank!
Alle reacties Link kopieren Quote
Die kruidvat Keratine was een drama op mijn haar maar het is natuurlijk heel persoonlijk.
Ik gebruik nu al een tijd Aqua Revive van Gliss, zowel de shampoo als conditioner maar ik wissel die conditioner ook af met een hairfood haarmarker van Garnier.

Beide zijn regelmatig in de aanbieding dus dan sla ik weer een voorraadje in als het bijna op is.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-power- ... /p/5896175
Kruidvat Power Curls Clarifying Shampoo

Ik vind deze hele lijn erg fijn voor mijn haar en het ruikt echt heerlijk.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik al jaren Elvive van L'Oreal Paris. Kost 7 a 8 euro per fles, maar ik haal ze meestal in de aanbieding. Ik gebruik de paarse, dat is hydraterend, zowel shampoo als conditioner.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joppie schreef:
28-04-2026 12:00
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-power- ... /p/5896175
Kruidvat Power Curls Clarifying Shampoo

Ik vind deze hele lijn erg fijn voor mijn haar en het ruikt echt heerlijk.
Fijne serie inderdaad. Ik heb deze shampoo voor af en toe, en de leave-in conditioner voor iedere keer na het wassen en tussendoor om de krul even op te frissen. Daarnaast die andere, hogere fles krullenshampoo voor de "dagelijkse" wasbeurt (meestal 1x/week). Inmiddels heeft Trekpleister een vergelijkbare serie, maar die durf ik nog niet te proberen, ook al is de winkel voor mij veel bereikbaarder.
Mijn tip bij te droog haar is vooral een keer tussendoor een leave-in te gebruiken, even extra voeding tussen 2 wasbeurten door.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind die claryfing shampoo van Kruidvat echt heel vies ruiken. Ik gebruik hem eens per week om build-up uit mijn haar te wassen, dat doet ie goed, maar die geur…
Ik gebruik normaal Andrelon pro nature Curl Creation kokos shampoo en crèmespoeling. Zitten geen siliconen en sulfaten in. Euro of 8, ik koop ze meestal in de aanbieding.
Tussendoor gebruik ik leave-in van L’ Oreal curl expression en curls reviver leave in, een spray die je krullen tussendoor opfrist. Dat is wel duur spul maar ik doe er maanden mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFleurNoire schreef:
28-04-2026 13:09
Ik vind die claryfing shampoo van Kruidvat echt heel vies ruiken. Ik gebruik hem eens per week om build-up uit mijn haar te wassen, dat doet ie goed, maar die geur…
Dat vind ik dus ook. Heb de fles niet leeg gemaakt omdat ik het zo vond stinken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik sinds een half jaar shampoo bars van HappySoaps. Een reden dat ik het ben blijven gebruiken is dat ik veel minder haar verlies dan voorheen met andere shampoos. Ook leuk dat het in Nederland wordt gemaakt en dat er geen microplastics in zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Andrelon Pro Nature. En doe vooral ook af en toe een masker, ik doe dat wekelijks.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor hydratatie zou ik het ook eerder zoeken in een masker of leave-in. Als je haar geen enkel probleem/aandachtsgebied heeft, ben je klaar met shampoo en conditioner. Als er dingen bijkomen (droog, kroes, klitten, afbreken) dan moet je meer uit de kast trekken.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan mij gewoon echt niet voorstellen dat ik ooit nog een shampoo van Andrelon, L'oreal, Syoss of Garnier zou gebruiken. Ik heb wel een heel ander haartype dan jij, TO, dus ik kan je daar niet echt advies over geven. Wat voor de één perfect werkt, maakt bij de ander het haar droog of slap.

Bij fijn haar moet je volgens mij goed opletten met shampoo waar veel siliconen en oliën in zitten. Ook sterke sulfaten zoals Sodium Lauryl Sulfate en bepaalde soorten alcohol kunnen je haar uitdrogen.

Dus misschien is de bovenstaande info iets wat je nog kunt gebruiken in je zoektocht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Choco-fan schreef:
28-04-2026 16:27
Ik kan mij gewoon echt niet voorstellen dat ik ooit nog een shampoo van Andrelon, L'oreal, Syoss of Garnier zou gebruiken. Ik heb wel een heel ander haartype dan jij, TO, dus ik kan je daar niet echt advies over geven. Wat voor de één perfect werkt, maakt bij de ander het haar droog of slap.

Bij fijn haar moet je volgens mij goed opletten met shampoo waar veel siliconen en oliën in zitten. Ook sterke sulfaten zoals Sodium Lauryl Sulfate en bepaalde soorten alcohol kunnen je haar uitdrogen.

Dus misschien is de bovenstaande info iets wat je nog kunt gebruiken in je zoektocht.
Ik ben een haarsnob, volg de curly girl methode en koop regelmatig producten van 30 euro per fles. Maar met Andrelon Pro Nature is echt niets mis. Geen sulfaten, siliconen en uitdrogende alcohol.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
28-04-2026 16:31
Ik ben een haarsnob, volg de curly girl methode en koop regelmatig producten van 30 euro per fles. Maar met Andrelon Pro Nature is echt niets mis. Geen sulfaten, siliconen en uitdrogende alcohol.
Dit. Ik ben ook niet te beroerd om een flinke duit neer te tellen voor een goede krullenshampoo, maar de Andrelon pro nature geeft bij mij hetzelfde resultaat als die flessen shampoo van 30 euro.
Het lijkt me raadzamer om naar de ingrediënten van een shampoo te kijken dan rücksichtslos bekende commerciële merken af te doen als slecht.
De pro nature is gewoon cg-approved.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
28-04-2026 16:31
Ik ben een haarsnob, volg de curly girl methode en koop regelmatig producten van 30 euro per fles. Maar met Andrelon Pro Nature is echt niets mis. Geen sulfaten, siliconen en uitdrogende alcohol.

Ik heb wavy haar, dus ik ben daar ook wel mee bezig (mijn shampoo is wel ietsjes minder duur, maar wel een kappersshampoo voor krullend haar). Ik heb geen ervaring met de Pro Nature van Andrelon. Ik heb me wel een paar jaar geleden eens laten verleiden door een haarmasker van Andrelon, maar het was niks voor mijn haar. Het was héél glad en heel zacht, maar compleet futloos, zonder enig volume. Mijn zusje daarentegen, met stijl haar, vond het heel fijn spul.

Dus jullie hebben gelijk hoor, niet alle goedkope shampoo is per definitie fout.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de kruidvatlijn geprobeerd maar werkte niet voor mijn krullen.

Ik moet afwisselen want als ik te vaak hetzelfde gebruik dan merk dat het futloos wordt en gebruik anti hairloss en collageen van reviltatrax, is vaak in de aanbieding. Komt het neer op 7 euro per fles.
Wissel deze af met pretty curly girl de peppermint shampoo en leave in conditioner. En af en toe Andrelon care&repaire.

Ik heb van pcg de krullenborstel maar dan de shein variant die precies hetzelfde is. Qua prijs ook, scheelt bijna 20 euro. Maar deze werkt fantastisch om meer volume en krullen in je haar te krijgen. Met de schoonmaakklauw haal je heel makkelijk de haren uit de borstel.
Alle reacties Link kopieren Quote
De hele Super Milk lijn van Lush.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kruidvat shampoo wordt mijn haar echt touw van. Ik heb altijd de rode van Elvive. Koop ik altijd in de aanbieding.

Verder ben ik echt fan van biosilk:
https://www.johnbeerens.com/products/bi ... RgQAvD_BwE

Niet goedkoop maar je hebt heel weinig nodig.
Terug van weggeweest

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven